Renault Talisman... Fikirleri alalım


Kötü bir araç denemez elbette, iyidir.

Bu sınıfta bir aracın arka aksı bağımsız değil. Taşıt konusunda uzman bir arkadaşıma danıştım meğer "Renault da çok kollu bağımsız süspansiyonlu arka aks hiçbir zaman olmadı (burulma çubuklu tipleri var), bunda da olmaması normal" dedi. Ben ise Megane bile bağımsız sanıyordum, dikkat etmemişim.

Karşılaştıma yaptığımızda bu taşıtın rakibi Passat ise, bence Passat.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

amacım kırmak değil tabiki hocam biraz sert kaçmış olabilir önceki ibarem. dediğiniz gibi diyelim. sonuçta emek sarfetmişler. içindeki motoruda BMW'den alsalardı ironik olurdu :D

bi açardık twin turbo ahaha :)
160 HP lık olan bi-turbo (twin turbo) zaten :)

 
@calik Laguna da bile arka süspansiyonlar bağımsızdı bunda yoksa çok saçma olur.

 
160hp dizel baya dolu versiyonu 140k fiyat aralığında. Passat da böyle bir seçenek yok ne yazık ki.

 
160hp dizel baya dolu versiyonu 140k fiyat aralığında. Passat da böyle bir seçenek yok ne yazık ki.
160ligi kullandım aracin agirligindanmidir nedir pek performans bakimindan iyi gidiyor diyemedim.

150 lik act passat daha iyi gidiyor. 150 lik 2.0 tdi passat da daha iyi gidiyor.

Bu motoru megane da gormek lazim.

Test ettigimizde ST bu motorun tek turbo olduğunu 165bg olanlarin twinturbo olduğunu soyledi.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
@ansolak hocam o zaman NazarACT ile talismanı kısa süreli yeriz gibi geldi bana :)

 
@ansolak hocam o zaman NazarACT ile talismanı kısa süreli yeriz gibi geldi bana [emoji4]
Hocam arac baya ağırbasli

ben 1.6 tdi ile bile yiyebilirim gibi geldi.

Nazaract yi sen megane GT dizele sakla bence 165bg :) )

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Megane GT Diesel bizi ham yapar o zaman hocam. Benim asıl merak ettiğim Honda Civic'e karşı VAG ne yapacak. 

Beygir arttırımı girişimlerinde bulunmazsa tercih edilme durumu azalabilir bizim araçların. 

Honda'cılar zaten hep bugünü bekliyorlarmış gibi bir his var içimde ahahaha :)

 
160ligi kullandım aracin agirligindanmidir nedir pek performans bakimindan iyi gidiyor diyemedim.150 lik act passat daha iyi gidiyor. 150 lik 2.0 tdi passat da daha iyi gidiyor.

Bu motoru megane da gormek lazim.

Test ettigimizde ST bu motorun tek turbo olduğunu 165bg olanlarin twinturbo olduğunu soyledi.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Hocam demek istediğim asıl şey 1.6 dizel 16hp0'lık bir araç 140k bandında. Verdiğiniz 150hp'lik örnek zaten benzinli bir araç diğer verdiğiniz örnek ise 2.0 dizel olduğundan vergiden kaybediyor. Passat'ın 1.6'sı ise 110hp beygirden kaybediyor. Fiyat konusuna zaten girmiyorum. Böyle bir karşılaştırmadan sonra başarılı bir araç. Tabi 2 yıla kullanılan malzeme dökülürse o ayrı. Görmek lazım. Kaldıki vag düşük hacim dizelde şuan ne yazık ki başarısız. Renault zaten dizel de başarılı ancak bunun yanında dizele yeni giren Honda bile gayet iyi değerler elde etti. 2.0TDI 240hp 4x4 gibi bir atak gelmesi lazım artık düşük hacimde de bana kalırsa.

 
Passat 1.6 TDI 110 değil 120 hp dir.. Golf te 1.6 TDI 110 hp 5 ileri manual vites dgs ile 7 vites gelir.. Passat ta ise 1.6 TDI 120 hp 6 ileri manual yada 7 ileri dsg ile gelir

 
Talisman Satışta sınıfta Kaldı

Renault Talisman, ortaya çıktığı andan itibaren Türkiye'de çok dikkat çekmişti. Ancak bu durumu satışlara yansıtamadı. 

Premium sınıfa bu yıl katılan Talisman, ilk başta heyecanla karşılaşsa da, bu sınıfın müşterilerini cezbedemedi. Sekiz aylık satış performansına bakıldığında, ODD verilerine bu araç sadece 1.093 adet satılabildi. Rakibi Volkswagen Passat ise 17.697 rakamını gördü.

ALMANLAR'DAN DA KORELİLER'DEN DE PAHALI 

Bunda en önemli sebep Fransız markanın fiyat politikası. Renault'un araçları Türkiye'de daha çok fiyatları sebebiyle tercih ediliyordu. Ancak marka son zamanlarda bu duruşunu bozdu. Alt segmentteki otomobilleri bile rakiplerinden pahalı satmaya başladı. Durum böyle olunca, marka algısı Renault'tan daha prestijli olan Güney Koreli ve Alman modeller daha cazip hale geldi. 

TALİSMAN'IN FİYATI 

Öte yandan Fransız marka, Talisman için oldukça cürretkar davrandı. Fiyat konusunda modelin en güçlü rakibi olan Volkswagen Passat'ın bile üzerine çıktı. Üstelik Passat, premium algısını uzun yıllar önce kurmuş bir model. 

 
Talisman sadece 1.6 dizel araçta 160 beygir gücünü yakaladığı için bile başlı başına bir tercih sebebi bence

 

Talisman sadece 1.6 dizel araçta 160 beygir gücünü yakaladığı için bile başlı başına bir tercih sebebi bence
Gelin görün ki o fiyata neredeyse 2.0 passat alınıyor. O yüzden bu başarı sayılmaz.

 

Geri
Üst Alt