Güncel Bakım Masrafları


Merhaba, bugün servise geldim periyodik bakım için çıkarılan liste bu şekilde. Fikrinizi almak isterim. Yağ şeçimi 0-20 olması gerektiği konusunda sorguladım ancak, çalışan illa 5-30 olması gerektiği 0-20 olursa aracı sıkıntıya sokacağını belirtti. Yeni nesil motorlar için geçerli imiş 0-20. Bilenler aydınlatırsa sevirinim. Servis’e gelme sebebim uzun yola çıkacağımdan dolayı bi genel bakım yapılsın istedim ama bu fiyatlama hoş olmadı :)
Merhaba motul yag secicide vw 504 507 onayı gerektigi yazıyor 0w30 5w30 seçenekleri var farklı viskositelerde olabilir ancak Yeni nesillerdeki vw yaglarinngereksinimi olan VW508 509 spektlerindeki 0w20 geriye dönük uyumlu değildir,diye yaziyor yağlarin açıklamasında yanj servisteki zatın söylediği doğru,ancak vw 504 507 onaylı 0w20 üreten varsa yaşadınız yerin iklimini de göz önünde bulundurarak kullananilirsiniz
 

Urun kodu mann veya vw ürünü çıkıyor emin misiniz yerli kullandıklarına?yerli derken hangi marka kullandiklari
 
2021 golf impression 10500 km de 4. yılı bakım 30 haziran , son yıl 2000 km yapmışım .. Yıllık bakımını yağ değişimi vs Eylülde yapsam sıkıntı olur mu? Resmi servisde yaptıracağım.. Tuzlu ama bazen gerekli oluveriyorlar.. Araç km yapmasada yağ 1 yıllık diyorlar.. Ne kadar doğru bilemiyorum.. Bu da son yıllarda çıktı ..
 
Ferodo orijinal kalitesinde değil mi öyle biliyorum ama
Fren balatası ve fren diskinde neredeyse hiç bir marka orjinal balata kalitesinde değildir,

Bu markalar araç üreticisine orjinal (balata / disk) için üretikleri malzeme kalitesini, dışardan almaya kalktığınız da aynı kaliteyi bulamazsınız, hatta ciddi kalite farkı vardır,

Çünkü araç üreticisi için ürettiği balata/disk için orjinal yedek parçada kalite standardını araç üreticisi belirler, orjinal yedek parçada 100 farklı kalite testine tabi tutuluyorsa, marka dış pazar için ürettiği ve kendi logosu olan parça da bu 100 kalite standardını karşılama zorunluluğu yoktur,

Ate ve Hella-Pagid gibi istisnai üreticiler vardır, bu iki üretici dış pazar için de oldukça üst kaliteli (balata/disk) üretimi yapar, ama bu istisnai bir durumdır, Ferodo vs.. diğer markalar bunu tercih etmiyorlar.,

Bu anlattıklarım (fren balatası ve fren diski) için geçerli bir durum, fren balatası sektörü uzun zamandır bu şekilde işliyor.
 
Fren balatası ve fren diskinde neredeyse hiç bir marka orjinal balata kalitesinde değildir,

Bu markalar araç üreticisine orjinal (balata / disk) için üretikleri malzeme kalitesini, dışardan almaya kalktığınız da aynı kaliteyi bulamazsınız, hatta ciddi kalite farkı vardır,

Çünkü araç üreticisi için ürettiği balata/disk için orjinal yedek parçada kalite standardını araç üreticisi belirler, orjinal yedek parçada 100 farklı kalite testine tabi tutuluyorsa, marka dış pazar için ürettiği ve kendi logosu olan parça da bu 100 kalite standardını karşılama zorunluluğu yoktur,

Ate ve Hella-Pagid gibi istisnai üreticiler vardır, bu iki üretici dış pazar için de oldukça üst kaliteli (balata/disk) üretimi yapar, ama bu istisnai bir durumdır, Ferodo vs.. diğer markalar bunu tercih etmiyorlar.,

Bu anlattıklarım (fren balatası ve fren diski) için geçerli bir durum, fren balatası sektörü uzun zamandır bu şekilde işliyor.
Teşekkür ederim hocam öğrenmiş oldum,ferodoyu da ate gibi sanıyordum.
 
2021 golf impression 10500 km de 4. yılı bakım 30 haziran , son yıl 2000 km yapmışım .. Yıllık bakımını yağ değişimi vs Eylülde yapsam sıkıntı olur mu? Resmi servisde yaptıracağım.. Tuzlu ama bazen gerekli oluveriyorlar.. Araç km yapmasada yağ 1 yıllık diyorlar.. Ne kadar doğru bilemiyorum.. Bu da son yıllarda çıktı ..
1 aydan fazla geciktirmeye müsade ederler mi bilmiyorum. Yetkili servise sorarsanız daha iyi olur.
 
Debriyaj baskı-balatası manuel VW ‘lerde fabrikada Sachs marka takılıyor diye hatırlıyorum, LUK veya Sachs her ikisi de kaliteli markadır,

Manuel şanzıman yağı (forumda daha önce de yazmıştım) hassas bir konudur, doğru şekilde ve doğru yağ ile değişmez ise sıkıntı çıkarır,

Golf Mk7 kasada kullanılan manuel şanzıman bloğu 15-20 yıldır geçmişten günümüze kadar kullanılan bir şanzıman tipidir,

Golf Mk5 / Mk6 kasalarda aracın platformu gereği şanzımanın montajı ile Golf Mk7 ‘de tamamen yeni MQB platforma geçiş yapıldığı için (şanzımanın eğim açısı) değişmiştir,

Bu şanzımanda şanzıman yağı tahliye tapası ve yağ dolumu tapası olmak üzere 2 tane yağ tapa deliği mevcuttur, Ancak söylediğim gibi (şanzımanın eğim açısı) değiştiği için geçmişteki araçlarda kullanılan şanzıman yağı (yağ dolum tapası) işlevini kaybetmiştir..!! tapa halen yerinde durmaktadır ancak üretici herhangi bir revizyon yapmamıştır,

Eğer ki bu işlevini yitirmiş olan (yağ dolum tapasından) yağ dolumu yapılır ise koyulacak yağ henüz yeteri kadar dolmadan geri akmaya başlayacaktır ve sonuç olarak şanzıman olması gerekenden daha az yağ ile çalışmaya maruz kalacaktır, yaklaşık 500-600ml. eksik yağ dolumu yapılmış olur, yani %35 civarı eksik yağ koyulmuş olacaktır, bu ciddi bir orandır,

Araç üreticisi MQB platforma sahip araçlarda şanzıman yağı değişiminde yeni yağ dolumu için motorun sağ tarafında hava filtre kutusunun alt kısmında konumlandırılmış geri vites müşürü sökülerek oradaki küçük delikten yeni yağ dolumu yapılması gerekmektedir. Küçük bir delik olduğu için akvaryum hortumu ve küçük bir huniye ihtiyacınız var ve delik küçük okduğu için sabır yani biraz da zaman almaktadır,

2. önemli husus doğru şanzıman yağı kullanmaktır, eğer ki sanayide kulaktan dolma abi bu uyar vs.. cümlelere itibar ederek aslında uyumlu olmayan bir yağ kullanırsanız vites geçişlerimde sıkıntı yaşarsınız, yeniden yağ değişimi yapmanız gerekir.!!

1.6 TDI 5 ileri Manuel (0A4 tip şanzımanlar) için uyumlu yağ tipleri (2014 model yılı ve devamında üretilen araçlar için);

Not: 3 Aralık 2013 yılına kadar üretilen araçlarda farkı şanzıman yağı, 4 Aralık 2013 yılından itibaren üretilen araçlarda farklı şanzıman yağı kullanılmaktadır.!!

Yağ kapasitesi:
2014 model 1.6 TDI 105ps CLHA motor için
0A4 tip şanzıman yağı kapasitesi: 1,8 - 2 Litre

(VW G 052 527 onayı olan) şanzıman yağları kullanılması gerekir,

Yağın viskozitesini tam olarak bilemiyoruz çünkü VW —>orjinal şanzıman yağının üzerinde yağ viskozitesini uzun zamandır belirtmiyor,

VW G 052 527 onayı bazı yağ üreticisi markalarda 70W-75W , bazı yağ markalarında 75W olarak geçiyor,
Diğer seçenek yetkili servisten orjinal şanzıman yağını temin etmek ancak malesef ucuz bir yağ değildir,

Yetkili servisten almak isterseniz parça kodu: G052527A2 (2 adet ihtiyacınız olacak) ancak yetkili servisten alırsanız siz yine de aracın şasi numarasıyla sorgulama yaparak almanızı öneriirim,

Not 2: piyasada Febi marka olarak çok fazla sahte yağ mevcuttur, Febi marka yağ almaya karar verirseniz çok dikkat edin sahte yağ başınızı çok ağrıtır durup dururken masraf açar..!!
Üstadım eline sağlık. Benim araçta bir farklı durum var. Araba VIN kodundan sorgulatınca 2014 model gözüküyor. Yetkili serviste de hem telefonla hem de bizzat gittiğimde araç 2014 model denildi ama şöyle bir durum var ki arabanın ilk tescil tarihi 16/07/2013. Ruhsatta da 2013 model yazıyor.
Şase numarasını paylaşıyorum bir sakınca yok diye düşünüyorum zaten ön camda yazıyor herkesin bildiği gibi.
WVWZZZAUZEP004796 yani buna istinaden farklı bir şanzıman yağı gerekecek o zaman söylediklerinize göre onu da paylaşabilr misiniz?
Yalnız gözüm korktu kimse bunu geri vites müşürü falan söküpte değiştirmek istemez. Eğer ağır bir işçilik varsa.
Yani değiştirmekten vazgeçeceğim gibi. Yine de değişim yaptırayım mı?
Geri vites te yokuşta uğuldama oluyor bazen geri geri yokuş çıkarken acaba yağ ile alakalı bir durum mu bilmiyorum. Zaman içersinde değişmesi lazım diye düşündüğüm için böyle bir işlem yaptırma hevesim var.
Bu arada müşteri temsilcisi şaseden sorgulattığım da bunları tavsiye etti.
Yağ doğru ya da yanlış bilmiyorum ama çok pahalı bunun bi alternatifini bulmak lazım. 2 adet alınacak birde.
 
@VendeTTa

Hocam o sitede size önerilen yağ doğru yağ değil. Tavsiyem en yakın Volkswagen den orijinal yağı satın almanız. Gereken referans numarasını zaten hoca vermiş (G052512A2)

Değişim konusu ise zor ve işçilik gerektiren bir şey değil. Sadece kara düzen alttan yağ basılmaması gerekiyor. Uygun hortum ve huni ile yukarıdan doldurulacak.

Ben bir süre önce Ranevol mtf3 yağını kullandım. Yabancı forumlarda hakkında çok fazla methiye düzüldüğünü gördüğüm için. 2000Km ye yaklaştı. Bir sıkıntı yok.
 
Teşekkür ederim hocam öğrenmiş oldum,ferodoyu da ate gibi sanıyordum.
Serviste satılan orjinal yedek parça fren balatası ister Ferodo olsun, ister Ate olsun, isterse de diğer başka marka olsun, kalite sorunu olmaz,

Ancak iş parçayı dış piyasaya satmaya gelince burada araç üreticisinin katı standartları değil, balata üreticisinin belirlediği standartlar devreye girer,

İstisnai olarak Ate ve Hella-Pagid ister orjinal yedek parça olsun, isterse de dış piyasaya ürün üretsin kaliteden ödün vermezler, bu 2 markaya yakın sayabileceğimiz Textar ‘ı sayabiliriz,

Ate diğer markalar gibi araçların sadece fren balata/disk gibi yedek parçalarını üretmez, Aynı zamanda araçların fren siatemlerini de tasarlar,

Ancak şöyle bir durum da var;
dışardan alacağınız Ate balata/disk fiyat olarak neredeyse serviste satılan orjinal yedek parça (daha doğru ifadeyle orjinal ekipman) balata/disk ile hemen heöen aynı rakamlara sarılıyor :)

Balata/Disk —>dışardan alınacak ise fiyat/performans olarak Hella-Pagid öneririm.
 
Üstadım eline sağlık. Benim araçta bir farklı durum var. Araba VIN kodundan sorgulatınca 2014 model gözüküyor. Yetkili serviste de hem telefonla hem de bizzat gittiğimde araç 2014 model denildi ama şöyle bir durum var ki arabanın ilk tescil tarihi 16/07/2013. Ruhsatta da 2013 model yazıyor.
Şase numarasını paylaşıyorum bir sakınca yok diye düşünüyorum zaten ön camda yazıyor herkesin bildiği gibi.
WVWZZZAUZEP004796 yani buna istinaden farklı bir şanzıman yağı gerekecek o zaman söylediklerinize göre onu da paylaşabilr misiniz?
Yalnız gözüm korktu kimse bunu geri vites müşürü falan söküpte değiştirmek istemez. Eğer ağır bir işçilik varsa.
Yani değiştirmekten vazgeçeceğim gibi. Yine de değişim yaptırayım mı?
Geri vites te yokuşta uğuldama oluyor bazen geri geri yokuş çıkarken acaba yağ ile alakalı bir durum mu bilmiyorum. Zaman içersinde değişmesi lazım diye düşündüğüm için böyle bir işlem yaptırma hevesim var.
Bu arada müşteri temsilcisi şaseden sorgulattığım da bunları tavsiye etti.
[/URL]
[/URL]
Yağ doğru ya da yanlış bilmiyorum ama çok pahalı bunun bi alternatifini bulmak lazım. 2 adet alınacak birde.
Almanya yeni model yılı daha erkenden piyasaya çıkıyor. TR de ki sistem farklı olduğundan kaynaklı.
Uğuldama olayı şanzıman kaynaklı. Uzun yolda gazdan çekince duyardım. Sizin araç manuel mi otomatik mi? Birkaç ufak çapak çıkmıştı, Castrol şanzıman yağıyla değiştirip 2-3bin km kullanıp daha sonra Liqui Moly e geçmiştim. Son değişimde herhangi çapak vs rastlanmamıştı.
 
Almanya yeni model yılı daha erkenden piyasaya çıkıyor. TR de ki sistem farklı olduğundan kaynaklı.
Uğuldama olayı şanzıman kaynaklı. Uzun yolda gazdan çekince duyardım. Sizin araç manuel mi otomatik mi? Birkaç ufak çapak çıkmıştı, Castrol şanzıman yağıyla değiştirip 2-3bin km kullanıp daha sonra Liqui Moly e geçmiştim. Son değişimde herhangi çapak vs rastlanmamıştı.
Manuel vites araç garaj çıkışı geri viteste yüke binince oluyordu bu uğuldama.
Araçta virajlarda kıkırdama sesi var yıllardır özellikle göbek dönerken veya U atarken. Usta debriyaja basınca ses kesildiği için buda şanzıman demişti. Böyle bineceksin demişti şanzıman açılsa bu ses gitmez belki dedi bunun için de açılmaz şanzıman dedi o sese alıştım artıkta. Arada bir geri viteste uğulduyordu manuel şanzıman yağı değiştirmek böyle durumları düzeltecek ise iyi.
 
Manuel vites araç garaj çıkışı geri viteste yüke binince oluyordu bu uğuldama.
Araçta virajlarda kıkırdama sesi var yıllardır özellikle göbek dönerken veya U atarken. Usta debriyaja basınca ses kesildiği için buda şanzıman demişti. Böyle bineceksin demişti şanzıman açılsa bu ses gitmez belki dedi bunun için de açılmaz şanzıman dedi o sese alıştım artıkta. Arada bir geri viteste uğulduyordu manuel şanzıman yağı değiştirmek böyle durumları düzeltecek ise iyi.
Şu an kaç km de? Şanzıman yağı zamanında değişmeyip daha geç değişince biraz riski oluyor
 
Arkadaşlar Fren hidroliği araç bayiden çıkınca ilk değişim 3. Yılında di mi? Bazı yetkili servisler o eskidendi , artık 2. Yılda değişiyor diyorlarmış. Pazarlama satış stratejisi mi?
 
Serviste satılan orjinal yedek parça fren balatası ister Ferodo olsun, ister Ate olsun, isterse de diğer başka marka olsun, kalite sorunu olmaz,

Ancak iş parçayı dış piyasaya satmaya gelince burada araç üreticisinin katı standartları değil, balata üreticisinin belirlediği standartlar devreye girer,

İstisnai olarak Ate ve Hella-Pagid ister orjinal yedek parça olsun, isterse de dış piyasaya ürün üretsin kaliteden ödün vermezler, bu 2 markaya yakın sayabileceğimiz Textar ‘ı sayabiliriz,

Ate diğer markalar gibi araçların sadece fren balata/disk gibi yedek parçalarını üretmez, Aynı zamanda araçların fren siatemlerini de tasarlar,

Ancak şöyle bir durum da var;
dışardan alacağınız Ate balata/disk fiyat olarak neredeyse serviste satılan orjinal yedek parça (daha doğru ifadeyle orjinal ekipman) balata/disk ile hemen heöen aynı rakamlara sarılıyor :)

Balata/Disk —>dışardan alınacak ise fiyat/performans olarak Hella-Pagid öneririm.
Evet hocam bazı parçalar serviste daha ucuz oluyor hatta plastik bijon kapağı biri kaybolmuştu servisten 35 liraya fln aldım online yedekte fln daha yüksekti, karter tapasi da orijinali nette çok yüksek fiyatli(çoğu markada) oluyor. vagci yedek parcacilarda var mi bilmiyorum orjinal .
 

Arkadaşlar Fren hidroliği araç bayiden çıkınca ilk değişim 3. Yılında di mi? Bazı yetkili servisler o eskidendi , artık 2. Yılda değişiyor diyorlarmış. Pazarlama satış stratejisi mi?
Genelde kitapçılarda ilk 3 yil sonra 2 şer yıl yaziyor cogy ureticide.Ancak bunu ölçen cihazla bakıp ona gore gerektiğinde değiştirebilir nemi ölçülüyor %0.2-0.3 üzerinde ise nem oranı değiştirmek gerekiyor.
 

Geri
Üst