Güncel Bakım Masrafları


Genelde kitapçılarda ilk 3 yil sonra 2 şer yıl yaziyor cogy ureticide.Ancak bunu ölçen cihazla bakıp ona gore gerektiğinde değiştirebilir nemi ölçülüyor %0.2-0.3 üzerinde ise nem oranı değiştirmek gerekiyor.
İlk 2 yılda 40-50bin km yapsa kesin değişsinler derim.
 

Ankara için önerdiğiniz yetkili vw servisi hangisi, yakın zamanda bakıma gideceğim, memnun kaldığınız bayileri belirtirseniz sevinirim.
Hocam otomol e götür
Herseyden once çalisanlar ilgi ve alakalı
 
Şu an kaç km de? Şanzıman yağı zamanında değişmeyip daha geç değişince biraz riski oluyor
şu an 100800 km de 101 bin demek lazım yani. Birde 75W kaliteli marka şanzıman yağı uyuyor gibi geliyo bana ama. Orjinali pahalı geldi biraz. Genelde ne ile değişiyorlar acaba 2013 model yılı manuel şanzımanlara muadil kaliteli yağ. 2 litre alıyor galiba. Ama değişimi bilen birinin yapması lazım o yüzden Ankaraya falan gittiğimde bulurum belki ama memleketde zor gibi.

Bunu buldum almakta sakınca var mı acaba
 
şu an 100800 km de 101 bin demek lazım yani. Birde 75W kaliteli marka şanzıman yağı uyuyor gibi geliyo bana ama. Orjinali pahalı geldi biraz. Genelde ne ile değişiyorlar acaba 2013 model yılı manuel şanzımanlara muadil kaliteli yağ. 2 litre alıyor galiba. Ama değişimi bilen birinin yapması lazım o yüzden Ankaraya falan gittiğimde bulurum belki ama memleketde zor gibi.
[/URL][/URL][/URL][/URL]

Bunu buldum almakta sakınca var mı acaba
Şurdan aracınızın bilgilerini girerek uyumlu olana bakın. https://www.liquimolyturkey.com/aracinizin-yagini-secin

Manuel Jettamda şunu almıştım https://www.liquimolyturkey.com/gl4-disli-yagi-sae-75w90-4434-7711428122-dc4


Sizinki belki de şu olabilir https://www.liquimolyturkey.com/liqui-moly-top-tec-5100-75w-20842-sanziman-yagi-20842

Yağ seçicide gösterir zaten.


2 Litre almıştım. Muhtemelen sizinki de öyledir.

Dışardan alacaksanız her türlü Liqui Moly öneririm.
 
Son düzenleme:
Güncelde 1.6 tdi manuel için baskı balata volant değişim ücretleri ne şekilde seyrediyor bilgisi olan var mı acaba
 
Üstadım eline sağlık. Benim araçta bir farklı durum var. Araba VIN kodundan sorgulatınca 2014 model gözüküyor. Yetkili serviste de hem telefonla hem de bizzat gittiğimde araç 2014 model denildi ama şöyle bir durum var ki arabanın ilk tescil tarihi 16/07/2013. Ruhsatta da 2013 model yazıyor.
Şase numarasını paylaşıyorum bir sakınca yok diye düşünüyorum zaten ön camda yazıyor herkesin bildiği gibi.
WVWZZZAUZEP004796 yani buna istinaden farklı bir şanzıman yağı gerekecek o zaman söylediklerinize göre onu da paylaşabilr misiniz?
Yalnız gözüm korktu kimse bunu geri vites müşürü falan söküpte değiştirmek istemez. Eğer ağır bir işçilik varsa.
Yani değiştirmekten vazgeçeceğim gibi. Yine de değişim yaptırayım mı?
Geri vites te yokuşta uğuldama oluyor bazen geri geri yokuş çıkarken acaba yağ ile alakalı bir durum mu bilmiyorum. Zaman içersinde değişmesi lazım diye düşündüğüm için böyle bir işlem yaptırma hevesim var.
Bu arada müşteri temsilcisi şaseden sorgulattığım da bunları tavsiye etti.
[/URL][/URL][/URL]
[/URL][/URL][/URL]
Yağ doğru ya da yanlış bilmiyorum ama çok pahalı bunun bi alternatifini bulmak lazım. 2 adet alınacak birde.
Aracın şasi numarasının 11.ci hanesi E harfi, yani aracınız Almanya’daki sisteme göre 2014 modeldir, Almanya’da 6. aydan sonra üretilen modelller bir sonraki yılın modeli olarak sayılır,

Eskiden bizde de sistem böyleydi, doğrusu da budur, ancak sistemi değiştirdiler,

bizde artık 31 Aralık 2013 ise 2013 model

1 Ocak 2014 ise 2014 model olur. Her şeyde olduğu gibi yine yanlış bir uygulama,

Aracınızın ruhsatta yazan (ilk muhayene geçerlilik tarihi) nedir..?

03 Aralık 2013 tarihine kadar üretilen araçlar için, yani sizin aracınız için uyumlu olan şanzıman yağı kodu:

G 055 512 A2 (eski kod: G 052 512 A2)
Yani alacağınız şanzıman yağında gerekli olan specs. ‘leri karşılaması gerekmektedir, alacağınız yağ bidonun üzerinde önünde veya arkasında (specification and approvals) kısmında VW G055512 veya VW G052512 şartnamelerini yazması gerekir.

Muhtemelen yağın viskozitesi 75W ‘dur, ancak dediğim gibi üzerinde 75W yazan her yağ uyumlu değildir, yağ bidonun üzerinde yazan (specification and approvals) kısmında VW G055512 veya VW G052512 yazıyor mu kontrol etmelisiniz,

Açıkçası 100-120 bin km gibi nadir değişen bir yağ için, şanzıman gibi hassas birşey için ben orjinal yağ kullanıtdım evet biraz pahalı ancak sürekli değişecen bir sıvı değil bu.,

Debriyaj baskı-balatası için LUK veya Sachs setin içinden çıkan tüm parçalar sadece baskı-balata değil aynı zamanda içinden çıkan (debriyaj çatalı, debriyaj topuzu, bilya/rulman vs..) tamamı değişmesi gerekir,

Çünkü afedersiniz bazı geri zekalılar ; o kadar şey sökülmüşken, triger seti kutusunun içinden zaten yenileri mevcut olan değiştirmesi sadece 1 dk. vaktini alacak olan (bilya/rulman veya debriyaj çatalını) değiştirmeye üşeniyorlar.

Bahsettiğiniz gibi Almanya’ya gidip-geliyorsanız ben şanzıman yağını orada değiştirmenizi öneririm.
 

Geri
Üst