Arkadaşlar Merhaba,
Dışarıda Manuel debriyaj balatası değişimi yaptıracağım LUK almayı düşünüyorum (Sachs da olabilir servistekiler LUK takalım dedi) Araba 2014 CLHA 1.6 TDI. Tavsiyeniz ne olur online yedekparçadan almayı düşünüyorum şimdilik. Şanzıman yağı ne almak lazım. Memleketimde 2 adet Bosch car service var birinde yaptıracağım tanıdık olduğu için kabul ediyorlar dışarıdan malzeme fakat sorumluluk ve garanti vermiyorlar tabiki. Şanzıman yağı onlardan mı olsun?
2. Sorum ise triger devirdaim seti almıştım Ina set 3 sene oldu evde bekliyor set :S kauçuk malzeme ama streçle sarılı bir şekilde beklettim bir durum olur mu? Rafta da dursa haberimiz olmaz diye düşünüyorum sadece kayışı yeniden almalı mıyım?
3. Sorum Egemotdan Kfs 13 alacağım 4 litre. Servise bırakırım saf su ile onlar karıştırır artık nasıl yaparlarsa değişimini kısmetimize servis tanıdık ama ustalarını tanımıyorum.
Bunları alırken indirim kazanabileceğim avantajlı bir fiyat alacağım yer var mı ? Herhangi bir grup indirimi var mı? Dikkat etmem gereken bir durum var mı? Şase üzerinden almayı düşünüyorum başka da bir fikrim yok malesef. Debriyaj çatalı falan da varsa setde onu tercih ederim belki.
Enjektörlerim de arıza var gibi ama onu öteleyeceğim şimdilik tamire 20 bin değişime 60 bin TL fiyat aldım. Benimkileri bırakma kaydı ile. Geri dönüş valflerinde bozukluk var gibi dediler kışın çok kötü çalışıyodu araba (geç çalışıyordu kızdırma bujileri değiştik hala aynı motor soğuk iken çok tekledi) Ama havalar ısınınca araba düzgün çalışıyor anlayamadım motor sıcak iken zaten sıfır şakırdama sıfır geç çalışma kendim ayrıyeten enjektörcüye gitmeyi de düşünüyorum bu ustalar da cihazla bir bakarız dediler km 100 bin şu an. İlk triger ilk baskı balatası.
Debriyaj baskı-balatası manuel VW ‘lerde fabrikada Sachs marka takılıyor diye hatırlıyorum, LUK veya Sachs her ikisi de kaliteli markadır,
Manuel şanzıman yağı (forumda daha önce de yazmıştım) hassas bir konudur, doğru şekilde ve doğru yağ ile değişmez ise sıkıntı çıkarır,
Golf Mk7 kasada kullanılan manuel şanzıman bloğu 15-20 yıldır geçmişten günümüze kadar kullanılan bir şanzıman tipidir,
Golf Mk5 / Mk6 kasalarda aracın platformu gereği şanzımanın montajı ile Golf Mk7 ‘de tamamen yeni MQB platforma geçiş yapıldığı için (şanzımanın eğim açısı) değişmiştir,
Bu şanzımanda şanzıman yağı tahliye tapası ve yağ dolumu tapası olmak üzere 2 tane yağ tapa deliği mevcuttur, Ancak söylediğim gibi (şanzımanın eğim açısı) değiştiği için geçmişteki araçlarda kullanılan şanzıman yağı (yağ dolum tapası) işlevini kaybetmiştir..!! tapa halen yerinde durmaktadır ancak üretici herhangi bir revizyon yapmamıştır,
Eğer ki bu işlevini yitirmiş olan (yağ dolum tapasından) yağ dolumu yapılır ise koyulacak yağ henüz yeteri kadar dolmadan geri akmaya başlayacaktır ve sonuç olarak şanzıman olması gerekenden daha az yağ ile çalışmaya maruz kalacaktır, yaklaşık 500-600ml. eksik yağ dolumu yapılmış olur, yani %35 civarı eksik yağ koyulmuş olacaktır, bu ciddi bir orandır,
Araç üreticisi MQB platforma sahip araçlarda şanzıman yağı değişiminde yeni yağ dolumu için motorun sağ tarafında hava filtre kutusunun alt kısmında konumlandırılmış geri vites müşürü sökülerek oradaki küçük delikten yeni yağ dolumu yapılması gerekmektedir. Küçük bir delik olduğu için akvaryum hortumu ve küçük bir huniye ihtiyacınız var ve delik küçük okduğu için sabır yani biraz da zaman almaktadır,
2. önemli husus doğru şanzıman yağı kullanmaktır, eğer ki sanayide kulaktan dolma abi bu uyar vs.. cümlelere itibar ederek aslında uyumlu olmayan bir yağ kullanırsanız vites geçişlerimde sıkıntı yaşarsınız, yeniden yağ değişimi yapmanız gerekir.!!
1.6 TDI 5 ileri Manuel (0A4 tip şanzımanlar) için uyumlu yağ tipleri (2014 model yılı ve devamında üretilen araçlar için);
Not: 3 Aralık 2013 yılına kadar üretilen araçlarda farkı şanzıman yağı, 4 Aralık 2013 yılından itibaren üretilen araçlarda farklı şanzıman yağı kullanılmaktadır.!!
Yağ kapasitesi:
2014 model 1.6 TDI 105ps CLHA motor için
0A4 tip şanzıman yağı kapasitesi: 1,8 - 2 Litre
(VW G 052 527 onayı olan) şanzıman yağları kullanılması gerekir,
Yağın viskozitesini tam olarak bilemiyoruz çünkü VW —>orjinal şanzıman yağının üzerinde yağ viskozitesini uzun zamandır belirtmiyor,
VW G 052 527 onayı bazı yağ üreticisi markalarda 70W-75W , bazı yağ markalarında 75W olarak geçiyor,
Diğer seçenek yetkili servisten orjinal şanzıman yağını temin etmek ancak malesef ucuz bir yağ değildir,
Yetkili servisten almak isterseniz parça kodu: G052527A2 (2 adet ihtiyacınız olacak) ancak yetkili servisten alırsanız siz yine de aracın şasi numarasıyla sorgulama yaparak almanızı öneriirim,
Not 2: piyasada Febi marka olarak çok fazla sahte yağ mevcuttur, Febi marka yağ almaya karar verirseniz çok dikkat edin sahte yağ başınızı çok ağrıtır durup dururken masraf açar..!!