Golf 8.5 Yıllık Bakım

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan Eryilmaz
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi


2024 Golf 1.5 eTSI 116 PS Life DSG. Garanti Temmuz ortasında bitiyor. Bundan sebep bakımı yetkili serviste yaptırdım.
 
Araç nedir sizin ?

Fren hidrolik değişimi olmazsa 22 bin TL gibi ücret yapıyor sanırım.

Aynen bende baktım hesapladım şimdi demekki hesaplar doğru 30bin km bakımı + 2.yılda yapılması gereken işlemler…
 
Silecekler, cam suyu, fren ve direksiyon hidroliklerini de ekleyince 29 oldu demek ki. İnsan gel gel fiyatı 22 der telefonda yekten 29 demeleri ilginç. :)
Arabanızda direksiyon hidroliği diye bir sıvı yoktur, Eski araçlarda hidrolik direksiyon vardı,

Aracınızın direksiyonu elektrikli’dir, yani değişecek herhangi bir sıvı yoktur.
 
Arabanızda direksiyon hidroliği diye bir sıvı yoktur, Eski araçlarda hidrolik direksiyon vardı,

Aracınızın direksiyonu elektrikli’dir, yani değişecek herhangi bir sıvı yoktur.
Direksiyona mudahele edebilen sistemler elektrikli oluyor doğru biliyorum değil mi?

Yakında frenler de elektrikli olur. Hatta gördüm geçen Instagram'da, bı marka deniyormuş. Millet de acaba hacklenir mi diye tartışıyordu😃 En direksiyon da hacklenir o zaman yıllardır var. Bizim Türk halkı bi acayip
 
Direksiyona mudahele edebilen sistemler elektrikli oluyor doğru biliyorum değil mi?

Yakında frenler de elektrikli olur. Hatta gördüm geçen Instagram'da, bı marka deniyormuş. Millet de acaba hacklenir mi diye tartışıyordu😃 En direksiyon da hacklenir o zaman yıllardır var. Bizim Türk halkı bi acayip
Benim araçta öyle hocam 2025'te geçtiler o sisteme. Henüz daha hackleyip frenime basan olmadı çok şükür :ROFLMAO:
 
Benim araçta öyle hocam 2025'te geçtiler o sisteme. Henüz daha hackleyip frenime basan olmadı çok şükür :ROFLMAO:
Yeni teslalar öyle mi geliyormuş bilmiyordum valla

Sen yine de antivirüs falan bişiler indir arabaya😃 Bı hacker gıcık kapar uçurur seni😂
 
Direksiyona mudahele edebilen sistemler elektrikli oluyor doğru biliyorum değil mi?

Yakında frenler de elektrikli olur. Hatta gördüm geçen Instagram'da, bı marka deniyormuş. Millet de acaba hacklenir mi diye tartışıyordu😃 En direksiyon da hacklenir o zaman yıllardır var. Bizim Türk halkı bi acayip
Gaz pedalı bile elektrikli (drive by wire)
 
Renault Toros ,Brodway kullanan varsa geçmişte kremayer denen kütük gibi insana pazu yaptıran bir direksiyon tipi vardı.
Sonrada palio da hidrolik direksiyon gördüm.Araba tanıtımında hidrolik direksiyon belirtilirdi.
 
Renault Toros ,Brodway kullanan varsa geçmişte kremayer denen kütük gibi insana pazu yaptıran bir direksiyon tipi vardı.
Sonrada palio da hidrolik direksiyon gördüm.Araba tanıtımında hidrolik direksiyon belirtilirdi.
Eski aracım, direksiyon hidroliği patlamıştı. 1 hafta Toros gibi gezmiştim çok kötüydü 😃
 
Renault Toros ,Brodway kullanan varsa geçmişte kremayer denen kütük gibi insana pazu yaptıran bir direksiyon tipi vardı.
Sonrada palio da hidrolik direksiyon gördüm.Araba tanıtımında hidrolik direksiyon belirtilirdi.
Benim ilk aracım olan 2002 model Corsa c de elektrikli direksiyon vardı. Pamuk gibiydi direksiyonu. Tırnağının ucuyla çok rahat çeviriyordun.

Gerçi çukura sert düştüğün zaman eps (elektrikli direksiyon sistemi) lambasını yakardı :)
 
Sizce garanti bittikten sonra bakımları serviste yaptırmak mantıklı mı?

Normalde ben yetkili servisçiyimdir ama fiyatlar cidden artık normalin ötesine geçti. İlk bakımda sadece yağ değişimine 15-20 arası fiyat istiyorlar, daha filtreler yok. İkinci bakım 22 vs. 5 sene yetkili serviste yaptırsak, toplam verdiğimiz ücret dışarıda yaptırıp verdiğimiz ücretin kaç katına çıkıyor?

Sadece ileride alternatör arızası olur, DSG arızası olur vs. bunları yetkili servis bakımlı olunca iyi niyetten iskonto yaparlar diye razı oluyoruz ama zaten o aradaki farkı bakımlarda bu kadar para vererek ödemiş olmuyor muyuz?
 

@Mule sorduğumuz için cevap veriyorum (yoksa benim için tartışmaya kapalı bir konudur).
Kesinlikle dışarda yaptırılmalı. Ancak parçalar orjinal olarak alınmalı, işçiliği iyi, bilgili, titiz bir işletmede de değiştirilmek şartıyla. (Sanayide ustanın parça temin etmesine izin vermem, parçacı ile benim aramda komisyon koyan var, sahte parçaya orjinal yazan var, alıp takmadığı parçayı taktım diyen var)

Diğer yandan bazı yaş/km ve bakımlar servislerde uygun. Bu durumlarda servise gidilir. Aracım 5 yaşında 56 bin km. 60 binde buji değişecek bu işlemi serviste yapacağım ancak yağ bakımına çıkaracağı ücreti fazla bulursam parçalarımı alıp dışarıda devam edeceğim. (1. Yıl bakımını serviste yaptırdım. Sonrası dışarıda)
 

Geri
Üst