Başımdan talihsiz bir olay geçti, bunu da sizlerle paylaşmak isterim. Aracım rölantide beklerken aniden sarsılmaya başladı ve stop etti. OBD ile tarattığımda 1. silindirde misfire hatası gördüm. Hatayı silip bobin tesisatını kontrol etmeme rağmen sorun tekrar etti ve çekici çağırmak kaçınılmaz oldu.
Ustama aracı götürdüğümde 1. silindirde kompresyon olmadığını fark ettik ve benim için ürkütücü bir karar olan motoru açmaya karar verdik. Motor üzerinde daha rahat çalışabilmek adına dışarı alıp detaylı baktığımızda sorun ortaya çıktı: 1. silindirin subap yayı kırılmış.
Sadece kırılan yayı değiştirip, motor contasını yenileyip kapatabilirdik fakat hazır motor inmişken, 2.0 TSI/TFSI motorlarda kronik olan termostat, devirdaim, zincir ve gergileri de orijinal parçalarla Kayseri Aykan Volkswagen yetkili servisten alıp yenileme kararı aldık. Subap yayları ve tüm contaları da güncel versiyonlarla değiştirdik.
Bu yaşanılanların stock bir araba ile yaşanması üzücü olsa da üst kapak ve alt blok (piston, kol, gömlek vs.) sağlam olduğu için büyük bir masraftan kurtulduğumu düşünüyorum. Yağ ve antifrizi yenileyip aracı çalıştırdık ve GTI dünyaya tekrar gözlerini açtı. Aracı kendi aracı gibi özenle ilgilenen Emirhan Oto’dan Hakan ustaya da özellikle teşekkür etmek isterim.
Bu işlemlerin sonucunda taburcu olduk.





Ustama aracı götürdüğümde 1. silindirde kompresyon olmadığını fark ettik ve benim için ürkütücü bir karar olan motoru açmaya karar verdik. Motor üzerinde daha rahat çalışabilmek adına dışarı alıp detaylı baktığımızda sorun ortaya çıktı: 1. silindirin subap yayı kırılmış.
Sadece kırılan yayı değiştirip, motor contasını yenileyip kapatabilirdik fakat hazır motor inmişken, 2.0 TSI/TFSI motorlarda kronik olan termostat, devirdaim, zincir ve gergileri de orijinal parçalarla Kayseri Aykan Volkswagen yetkili servisten alıp yenileme kararı aldık. Subap yayları ve tüm contaları da güncel versiyonlarla değiştirdik.
Bu yaşanılanların stock bir araba ile yaşanması üzücü olsa da üst kapak ve alt blok (piston, kol, gömlek vs.) sağlam olduğu için büyük bir masraftan kurtulduğumu düşünüyorum. Yağ ve antifrizi yenileyip aracı çalıştırdık ve GTI dünyaya tekrar gözlerini açtı. Aracı kendi aracı gibi özenle ilgilenen Emirhan Oto’dan Hakan ustaya da özellikle teşekkür etmek isterim.
Bu işlemlerin sonucunda taburcu olduk.




