Golf 7 GTI 2.0 TSI ile Performans Yolculuğu


Başımdan talihsiz bir olay geçti, bunu da sizlerle paylaşmak isterim. Aracım rölantide beklerken aniden sarsılmaya başladı ve stop etti. OBD ile tarattığımda 1. silindirde misfire hatası gördüm. Hatayı silip bobin tesisatını kontrol etmeme rağmen sorun tekrar etti ve çekici çağırmak kaçınılmaz oldu.

Ustama aracı götürdüğümde 1. silindirde kompresyon olmadığını fark ettik ve benim için ürkütücü bir karar olan motoru açmaya karar verdik. Motor üzerinde daha rahat çalışabilmek adına dışarı alıp detaylı baktığımızda sorun ortaya çıktı: 1. silindirin subap yayı kırılmış.

Sadece kırılan yayı değiştirip, motor contasını yenileyip kapatabilirdik fakat hazır motor inmişken, 2.0 TSI/TFSI motorlarda kronik olan termostat, devirdaim, zincir ve gergileri de orijinal parçalarla Kayseri Aykan Volkswagen yetkili servisten alıp yenileme kararı aldık. Subap yayları ve tüm contaları da güncel versiyonlarla değiştirdik.

Bu yaşanılanların stock bir araba ile yaşanması üzücü olsa da üst kapak ve alt blok (piston, kol, gömlek vs.) sağlam olduğu için büyük bir masraftan kurtulduğumu düşünüyorum. Yağ ve antifrizi yenileyip aracı çalıştırdık ve GTI dünyaya tekrar gözlerini açtı. Aracı kendi aracı gibi özenle ilgilenen Emirhan Oto’dan Hakan ustaya da özellikle teşekkür etmek isterim.

Bu işlemlerin sonucunda taburcu olduk.

Çekici.jpg

Motor Yok.jpg

Motor.jpg

SubapYayı.jpg

Tahliye.jpg
 

Geçmiş olsun hocam, sanırım nazar çıktı. Daha büyük bir maliyet ile karşılaşmadığınıza sevindim.
 
Geçmiş olsun hocam, sanırım nazar çıktı. Daha büyük bir maliyet ile karşılaşmadığınıza sevindim.
Çok teşekkür ederim biraz masraflı oldu ama aracın kritik parçalarını yenilemiş olduğumuz için pozitif taraftan da bakmaya çalışıyorum😂
 
Ehil, yetenekli ve ilgili ustanın motoru aç kapa yapmasından rahatsız olmazdım. Ara parçaların değişmesi ve iç organların sağlıklı olduğunu görmekte kıymetli bir gelişme .
makinayı koşturacaksınız sanırım 😈
 
Ehil, yetenekli ve ilgili ustanın motoru aç kapa yapmasından rahatsız olmazdım. Ara parçaların değişmesi ve iç organların sağlıklı olduğunu görmekte kıymetli bir gelişme .
makinayı koşturacaksınız sanırım 😈
Kesinlikle öyle. 2.0 makineler konusunda gerçekten bilgili bir ustamız olduğu ve havalı tabancayla rastgele sıkmak yerine servis dökümanlarına bakarak civataları uygun değerlerde tork anahtarıyla sıkan birini tanıdığım için kendimi yeniden şanslı hissediyorum.

Sorunuza gelecek olursam; evet, biraz hızlı olmasını istiyorum çünkü ivmelenme hissinin verdiği haz beni sürekli dürtüyor:ROFLMAO: Aracın orijinal fabrikasyon gücü 220 hp; turbo değişikliği ile arabaya zarar vermeden 350–400 hp aralığını hedefliyorum.
 
Başımdan talihsiz bir olay geçti, bunu da sizlerle paylaşmak isterim. Aracım rölantide beklerken aniden sarsılmaya başladı ve stop etti. OBD ile tarattığımda 1. silindirde misfire hatası gördüm. Hatayı silip bobin tesisatını kontrol etmeme rağmen sorun tekrar etti ve çekici çağırmak kaçınılmaz oldu.

Ustama aracı götürdüğümde 1. silindirde kompresyon olmadığını fark ettik ve benim için ürkütücü bir karar olan motoru açmaya karar verdik. Motor üzerinde daha rahat çalışabilmek adına dışarı alıp detaylı baktığımızda sorun ortaya çıktı: 1. silindirin subap yayı kırılmış.

Sadece kırılan yayı değiştirip, motor contasını yenileyip kapatabilirdik fakat hazır motor inmişken, 2.0 TSI/TFSI motorlarda kronik olan termostat, devirdaim, zincir ve gergileri de orijinal parçalarla Kayseri Aykan Volkswagen yetkili servisten alıp yenileme kararı aldık. Subap yayları ve tüm contaları da güncel versiyonlarla değiştirdik.

Bu yaşanılanların stock bir araba ile yaşanması üzücü olsa da üst kapak ve alt blok (piston, kol, gömlek vs.) sağlam olduğu için büyük bir masraftan kurtulduğumu düşünüyorum. Yağ ve antifrizi yenileyip aracı çalıştırdık ve GTI dünyaya tekrar gözlerini açtı. Aracı kendi aracı gibi özenle ilgilenen Emirhan Oto’dan Hakan ustaya da özellikle teşekkür etmek isterim.

Bu işlemlerin sonucunda taburcu olduk.

Çekici.jpg

Motor Yok.jpg

Motor.jpg

SubapYayı.jpg

Tahliye.jpg
Büyük bir merak ve sevgiyle okuyorduk taa ki bu yanıtı görene kadar...

Nazar değmiş gerçekten üzücü bir durum. Ama yapılan işler biraz tuzlu olsa da araçla alakalı içinizi rahatlatan şeyler olduğunu da görmüş oldunuz.

Bu forumdaki birçok kişinin hayalindeki arabaya sahipsiniz hocam Allah tekerinize taş değdirmesin inşallah.
 
Büyük bir merak ve sevgiyle okuyorduk taa ki bu yanıtı görene kadar...

Nazar değmiş gerçekten üzücü bir durum. Ama yapılan işler biraz tuzlu olsa da araçla alakalı içinizi rahatlatan şeyler olduğunu da görmüş oldunuz.

Bu forumdaki birçok kişinin hayalindeki arabaya sahipsiniz hocam Allah tekerinize taş değdirmesin inşallah.

Allah razı olsun inanın çok mutlu oluyorum sizlerden böyle güzel yorumları okuyunca🙂 Umarım herkes gönlündeki araçlara sahip olur ve güzel günlerde biner inşallah🙏
 
Hayırlı ve geçmiş olsun çok güzel ve temiz bir araba gerçekten okurken dört köşe oldum birde reel gelince dahada güzel oldu 😃
 
Maşallah hocam kazasız belasız binin inşallah. yaklaşık 1 sene önce bayrampaşada siyah tek kapı gti görmüştüm ayak üstü de olsa inceleme fırsatım olmuştu gerçekten çok farklı duruyor🧿🧿🧿
 
maşallah hocam. devamını bekliyoruz. kazasız belasız sürüşler dilerim.
 
aracınız çok güzel ve özel duruyor. İnşallah sıkıntısız tadını çıkartırsınız
 

Başımdan talihsiz bir olay geçti, bunu da sizlerle paylaşmak isterim. Aracım rölantide beklerken aniden sarsılmaya başladı ve stop etti. OBD ile tarattığımda 1. silindirde misfire hatası gördüm. Hatayı silip bobin tesisatını kontrol etmeme rağmen sorun tekrar etti ve çekici çağırmak kaçınılmaz oldu.

Ustama aracı götürdüğümde 1. silindirde kompresyon olmadığını fark ettik ve benim için ürkütücü bir karar olan motoru açmaya karar verdik. Motor üzerinde daha rahat çalışabilmek adına dışarı alıp detaylı baktığımızda sorun ortaya çıktı: 1. silindirin subap yayı kırılmış.

Sadece kırılan yayı değiştirip, motor contasını yenileyip kapatabilirdik fakat hazır motor inmişken, 2.0 TSI/TFSI motorlarda kronik olan termostat, devirdaim, zincir ve gergileri de orijinal parçalarla Kayseri Aykan Volkswagen yetkili servisten alıp yenileme kararı aldık. Subap yayları ve tüm contaları da güncel versiyonlarla değiştirdik.

Bu yaşanılanların stock bir araba ile yaşanması üzücü olsa da üst kapak ve alt blok (piston, kol, gömlek vs.) sağlam olduğu için büyük bir masraftan kurtulduğumu düşünüyorum. Yağ ve antifrizi yenileyip aracı çalıştırdık ve GTI dünyaya tekrar gözlerini açtı. Aracı kendi aracı gibi özenle ilgilenen Emirhan Oto’dan Hakan ustaya da özellikle teşekkür etmek isterim.

Bu işlemlerin sonucunda taburcu olduk.

Çekici.jpg

Motor Yok.jpg

Motor.jpg

SubapYayı.jpg

Tahliye.jpg
Geçmiş olsun🧿
 

Geri
Üst