Eşekten ata geçmek: Megane'dan Volvo XC70'e


Doğru ya, ailecek Volvo geleneği olan birisi vardı diyordum forumda; sizdiniz hocam doğru :) Tereciye tere satıyorum ben de... Umarım gelenek devam ediyordur.
Babamı da eski de olsa bir ihtimal Volvo sahibi yapmaya çalışıyorum bakalım; zira konudaki arabayı sürdüğünde yüzünde beliren gülümsemeyi görmek yetti.



4 araçtır, araçlarımın giderlerini uygulamada takip ediyorum ve giderler üçe ayrılıyor: Yakıt, bakım ve vergi/sigorta. Kıstasım, yakıtın %50, kalan yarısının bakım ve diğer kalemlere bölünmesi.

Megane yürütme maliyeti en düşük araçlardan birisiydi fakat yine de masraflıydı diyebiliriz. Megane'ın çıkardığı kadar sorun çıkaracağını sanmıyorum. Kaldı ki Volvo'daki D5 motoru çok araştırdım; forumlarda ve gruplarda 1.000.000 kilometreye yakın çok paylaşım gördüm ilk motor ve şanzımanla. İsveç'te taksi, polis aracı vs olarak kullanılması da yaygın. Ben de bu rakamları görebilmek için ilk sahibinden ve yetkili servis bakımlı araç aldım. Aklınıza gelebilecek neredeyse tüm kaynaklarda kullanıcılarından "uzun ömürlü" yorumuna denk gelince daha fazla düşünmedim. Tek sorun ortalama yakıta alışmaktı benim için; ona da alıştım sayılır.

Bu arada, sonuçta insan üretimi mekanik araçlar. Tabii ki sorunları olacak ve masraf çıkaracaklar. Araçların tabiatı gereği her marka ve model için geçerli. Bunu dert etseydim hiç aracım olmazdı. İhtiyacım olduğunda araç kiralardım fakat benim için sürdürülebilir değil. 3 ayda 9.500 kilometre; tam zamanlı çalışmama rağmen. Bu yolun çoğunluğunda bu arabanın konforu sayesinde başım ağrımadan eve vardım; birkaç ilginç yolda ve olayda bana verdiği güven paha biçilemez.

Geçtiğimiz hafta sonu arabamı 330 km sürüp başka bir arabaya geçmem gerekti diğer 350 km için; 2025 model ve dolu paket QQ ile. Volvo'daki koltuk rahatlığı ve ses yalıtımını aradım. Bazen gözü karartıp dünyaya bir kere geliyoruz diyip şansımızı zorlamak gerekebiliyor...

Hepsini geçtim; Türkiye'de araç sahibi olmak hâli hazırda zaten büyük lüks. Madem bu lüksün bedelini ödüyoruz; neden biraz eski ama konforlu, sağlam ve güçlü olmasın?
Ben size katiliyorum zaten. Ama eski araçta risk daha fazla olduğu kesin. Kenarda param olsa sizin gibi yapardım. Kesinlikle alınabilir bir risk bu. Ama dediğim gibi benim için sorun bu.

Yakıt bile benim için sorun az yakan araç aldım zaten. Eski arabamı satma sebebim de 2005 model olması ve artık çok masraf çıkarması idi.

Farklı görüşler tabiki olacak. Sizinki yanlış da demedim zaten ne için yaptığınızı biliyorum. Severek de bu konuyu takip ediyorum. Görünce imreniyorum da yalan yok. Ama dediğim gibi bana uygun değil.

Uzun lafın kısası en iyisi bisiklet tek masrafı 500 km de bir yağ😀👍🏻
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
5 ayda 13.500 kilometre oldu.

Ve arabayla ilk yurtdışı deneyimi, çok merak ettiğim özel bir dağda gerçekleşti: Olympos.

Image (4).jpeg

Yaz sezonuyla beraber tavanda hobi amaçlı taşımacılık da başladı.

Image (10).jpeg

Fakat bu mesajı asıl yazma amacım gece aydınlatma performansı düşen, sararan ve çizilen ön farlarımdan birini kendi araştırma ve emeğimizle düzeltmek. Püf noktaları olduğu için ve ekonomik olduğu için ve herkes faydalanabileceği için paylaşmak istiyorum:

  • Buharlı temizliği daha önce Megane'da denemiştim ve bir süre sonra farların iç tarafı kararmıştı.
  • Bir oto yıkamacı ise bu farın adam olmayacağını, gidip yenisini almamın daha iyi olacağını söylemişti.
  • Far temizlemecinin biri ise 2000-3000 TL fiyat vermişti.
  • Internette 3M'in far temizleme kitlerine denk geldim. En iyi sonucu bunların verdiğini gördüm.
  • Fakat bu kit 2.500 TL civarında olduğu için içeriğindeki "vernik mendillerini" ve zımparaları ayrıca aldım. Mendillerden 2 adet gerekiyor ve tanesi 200 TL. Zımparalar sanayiden 500, 800 ve 3000'lik olmak üzere toplam 122 TL. Toplam maliyet 522 TL.
  • Zımparaları yaptıktan sonra işlem mendille uygulamaya geliyor (videosunu internette hızlıca bulabilirsiniz).
  • Mendillerin arkasındaki Türkçe stickerı sökünce nasıl kullanılması gerektiği yazıyor ve videolarda bu bilgilere denk gelmemiştim:
  • Mendillerin kesinlikle ıslak mendil gibi açılmaması gerekiyor.
  • 2 fara 2 mendil gerekli. İlk mendili uyguladıktan 5-15 dakika sonra kuruyunca 2. mendil geçiliyor.

Bilginize,
İyi forumlar.

1754898121909.png

Sonuç:

Image (20).jpeg

Image (21).jpeg

Image (19).jpeg

Image (22).jpeg
 
Elinize sağlık. 2013 Golf 7 MidlinePlus da bendekiler içeriden puslu. Atatürk Oto Sanayideki farcı 3,5 gibi bir şey istedi. Sökmesi bana ait. Farların camlarını (pşastiğini) ayırıp temizleyip tekrar birleştireceğiz ama bu farların kalınlığı çok ince çatlama ve buhar problemi olabiliyor demişti.

Sizinki dışarıdan olduğu için hallolmuş ne güzel.
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
5 ayda 13.500 kilometre oldu.

Ve arabayla ilk yurtdışı deneyimi, çok merak ettiğim özel bir dağda gerçekleşti: Olympos.

Image (4).jpeg

Yaz sezonuyla beraber tavanda hobi amaçlı taşımacılık da başladı.

Image (10).jpeg

Fakat bu mesajı asıl yazma amacım gece aydınlatma performansı düşen, sararan ve çizilen ön farlarımdan birini kendi araştırma ve emeğimizle düzeltmek. Püf noktaları olduğu için ve ekonomik olduğu için ve herkes faydalanabileceği için paylaşmak istiyorum:

  • Buharlı temizliği daha önce Megane'da denemiştim ve bir süre sonra farların iç tarafı kararmıştı.
  • Bir oto yıkamacı ise bu farın adam olmayacağını, gidip yenisini almamın daha iyi olacağını söylemişti.
  • Far temizlemecinin biri ise 2000-3000 TL fiyat vermişti.
  • Internette 3M'in far temizleme kitlerine denk geldim. En iyi sonucu bunların verdiğini gördüm.
  • Fakat bu kit 2.500 TL civarında olduğu için içeriğindeki "vernik mendillerini" ve zımparaları ayrıca aldım. Mendillerden 2 adet gerekiyor ve tanesi 200 TL. Zımparalar sanayiden 500, 800 ve 3000'lik olmak üzere toplam 122 TL. Toplam maliyet 522 TL.
  • Zımparaları yaptıktan sonra işlem mendille uygulamaya geliyor (videosunu internette hızlıca bulabilirsiniz).
  • Mendillerin arkasındaki Türkçe stickerı sökünce nasıl kullanılması gerektiği yazıyor ve videolarda bu bilgilere denk gelmemiştim:
  • Mendillerin kesinlikle ıslak mendil gibi açılmaması gerekiyor.
  • 2 fara 2 mendil gerekli. İlk mendili uyguladıktan 5-15 dakika sonra kuruyunca 2. mendil geçiliyor.

Bilginize,
İyi forumlar.

1754898121909.png

Sonuç:

Image (20).jpeg

Image (21).jpeg

Image (19).jpeg

Image (22).jpeg
Çok güzel olmuş. Keyifli gece sürüşleriniz olsun
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC

Geri
Üst