Eşekten ata geçmek: Megane'dan Volvo XC70'e


Arabayı alalı 2 hafta ve 3.500 kilometre oluyor. Biraz izlenim, istatistik ve yol notları:

Ekli dosyayı görüntüle 83091

Bayramda hanımla Doğu Anadolu'da 2000 kilometrelik hızlı bir tur planımız vardı: Samsun'dan Erzurum, Ağrı, Kars, Artvin, Rize ve Samsun.

Ekli dosyayı görüntüle 83089

Erzurum'da bir gece konakladıktan sonra istikamet 1995 - 2000 yılları arasında çocukluğumun bir kısmının geçtiği Ağrı.
Doğubeyazıt'ta İshak Paşa Sarayı'na (altta) uğradıktan sonra Ağrı Dağı (üstte) manzarasıyla Iğdır üzerinden Kars'ta Ani Harabeleri'ne geçerken...

Ekli dosyayı görüntüle 83094

Kars'ı çok merak ediyorduk ve oldukça beğendik. Doğu'nun Paris'i diye abartıldığı kadar varmış. Sokakları, caddeleri ve mimarisiyle Gürcistan'ın başkenti Tiflis'e çok benzediğini belirtmeliyim. Konaklama için tarihi Katerina Sarayı'nı tavsiye edebilirim (altta).

Ekli dosyayı görüntüle 83093

Ardahan Şavşat arasındaki dağ geçidini de çok merak ediyordum. Gerçekten müthiş manzaralı ve virajlı bir yolmuş; en üstteki fotoğraf oradan, 2400 metre civarları. Oraya geçmeden Çıldır Gölü'nü de görmek istedik. Kısmen donuktu ve buraya giderken bölgesel dolu/kar yağışına yakalandık.

Ekli dosyayı görüntüle 83092

Kış memleketinde üretildiği için midir bilinmez, VAG grubunda 4 derecede çıkan "kar/buz" uyarısı 2 derecede çıkıyor :) Bunu da öğrenmiş olduk.
Ve ayrıca arabada kış/kar modu olduğunu da kitapçıktan öğrenmiş oldum. Araç dururken manuel moda alıp 3. vitese getirdiğinizde araç bu moda geçip dört tekere de ölçülü ve eşit güç aktararak ilk hareketteki kaymayı önlemeye çalışıyor.

Ekli dosyayı görüntüle 83090

Arabayı izlemeye doyamadığım için doğal olarak çok fotoğrafını çektim ve hanımdan mizahi birkaç veryansın da işittik :)

Fakat 3 günde 2000 kilometreyi konforlu bir şekilde kat ettiği için sınavı geçti. Özellikle son günkü 900 kilometre ve 15 saate yakın yolculuğu Megane 2 ile tahmin dahi edemiyorum...

Şehirlerarası yollarda 120 sabit; dağlar, köyler, yaylalar, şehir merkezleri dahil 73 km/h ortalama hız ve 8.1 litre ortalama yakıtla turu noktaladık.

Erzurum, Ağrı, Kars arası yollar beklediğimden geniş ve kaliteli. Ara ara güvenlik kontrollerinden geçiyorsunuz. Şavşat Artvin arası müthiş virajlı soğuk asfalt; viraj sevmeyenler kesinlikle girmemeli :) Hatta XC70'in direksiyonu ağır olduğu için bana dahi fazla geldi...

Okuduğunuz için teşekkürler, iyi forumlar.​
Aracın hakkını veriyorsunuz, bizimle paylaştığınız için de teşekkür ederiz bu güzel manzaraları.
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC

Bayram tatilinde aşağıdaki rotayı izleyerek Van Gölü turu yapma planımız vardı.

1749554716294.png

XC70 ile 3 günde 2191 kilometrede ortalama 74 km/h hız ve 7.7 litre/100km yakıt tuttu (önceki gün de Bartın'dan Samsun'a Polo ile 490 km; 4 günde toplam 2681 km).

İlk durağımız Nemrut Krateri:

Image (17).jpeg

2200 metre yükseklikte küçük gölün kenarına aracı çekip gece içinde yatıyoruz. Etrafta kimsecikler yok. "Acaba neden kimse yok" derken gece soğuğu cevabı veriyor :)

Image (7).jpeg

Daha fazla oyalanmayıp yola devam etmekte fayda var...

Image (8).jpeg

Gece uyku tulumlarına rağmen o kadar üşüdük ki dağdan inmeden ilk güneşli ve manzaralı yerde bülbül sesleriyle beraber ocağımızda kahvemizi yapıyoruz.

Image (16).jpeg

Bitlis'te ve Van'da görülecek yerleri görüp ertesi gün arabayı asıl görmek istediğim yere, Kemaliye'ye varıyoruz.

Image (15).jpeg

Daha önce bisikletle geçtiğim Karanlık Kanyon (Taş Yolu) maalesef bu sefer acayip kalabalık...

Image (18).jpeg

Turistik "safari" yapan üstü açık Land Rover Defenderlardaki bangır bangır müzik, dikkatsizce sürüp aşırı toz kaldırmaları, yolun Fırat'a bakan uçurumlu tarafları hanımı iyice gerdiği için tünellere daha fazla devam etmiyoruz...

Image.jpeg

İnsanın her yerde durup fotoğraf çekesi geliyor; biz de arabayı bırakıp 1.5 kilometre kadar yürüyoruz.

Image (13).jpeg

Bayram kalabalığına ve Van Gölü'ndeki Akdamar Kilisesi'nin şişirilmiş bir balon olmasına rağmen, Nemrut sayesinde tadı damakta kalan hızlı ve yoğun bu turu da noktalıyoruz...​
 
Bayram tatilinde aşağıdaki rotayı izleyerek Van Gölü turu yapma planımız vardı.

Ekli dosyayı görüntüle 84532

XC70 ile 3 günde 2191 kilometrede ortalama 74 km/h hız ve 7.7 litre/100km yakıt tuttu (önceki gün de Bartın'dan Samsun'a Polo ile 490 km; 4 günde toplam 2681 km).

İlk durağımız Nemrut Krateri:

Ekli dosyayı görüntüle 84533

2200 metre yükseklikte küçük gölün kenarına aracı çekip gece içinde yatıyoruz. Etrafta kimsecikler yok. "Acaba neden kimse yok" derken gece soğuğu cevabı veriyor :)

Ekli dosyayı görüntüle 84535

Daha fazla oyalanmayıp yola devam etmekte fayda var...

Ekli dosyayı görüntüle 84534

Gece uyku tulumlarına rağmen o kadar üşüdük ki dağdan inmeden ilk güneşli ve manzaralı yerde bülbül sesleriyle beraber ocağımızda kahvemizi yapıyoruz.

Ekli dosyayı görüntüle 84540

Bitlis'te ve Van'da görülecek yerleri görüp ertesi gün arabayı asıl görmek istediğim yere, Kemaliye'ye varıyoruz.

Ekli dosyayı görüntüle 84542

Daha önce bisikletle geçtiğim Karanlık Kanyon (Taş Yolu) maalesef bu sefer acayip kalabalık...

Ekli dosyayı görüntüle 84541

Turistik "safari" yapan üstü açık Land Rover Defenderlardaki bangır bangır müzik, dikkatsizce sürüp aşırı toz kaldırmaları, yolun Fırat'a bakan uçurumlu tarafları hanımı iyice gerdiği için tünellere daha fazla devam etmiyoruz...

Ekli dosyayı görüntüle 84543

İnsanın her yerde durup fotoğraf çekesi geliyor; biz de arabayı bırakıp 1.5 kilometre kadar yürüyoruz.

Ekli dosyayı görüntüle 84544

Bayram kalabalığına ve Van Gölü'ndeki Akdamar Kilisesi'nin şişirilmiş bir balon olmasına rağmen, Nemrut sayesinde tadı damakta kalan hızlı ve yoğun bu turu da noktalıyoruz...​
Çok güzel bir tur olmuş. Bütün foruma XC70 aldıracaksınız bu gidişle😀

Yakıt çokmuş ama aslanı besleyen yemini düşünmez. Bu arabaya helal hoş olsun bence
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Bayram tatilinde aşağıdaki rotayı izleyerek Van Gölü turu yapma planımız vardı.

Ekli dosyayı görüntüle 84532

XC70 ile 3 günde 2191 kilometrede ortalama 74 km/h hız ve 7.7 litre/100km yakıt tuttu (önceki gün de Bartın'dan Samsun'a Polo ile 490 km; 4 günde toplam 2681 km).

İlk durağımız Nemrut Krateri:

Ekli dosyayı görüntüle 84533

2200 metre yükseklikte küçük gölün kenarına aracı çekip gece içinde yatıyoruz. Etrafta kimsecikler yok. "Acaba neden kimse yok" derken gece soğuğu cevabı veriyor :)

Ekli dosyayı görüntüle 84535

Daha fazla oyalanmayıp yola devam etmekte fayda var...

Ekli dosyayı görüntüle 84534

Gece uyku tulumlarına rağmen o kadar üşüdük ki dağdan inmeden ilk güneşli ve manzaralı yerde bülbül sesleriyle beraber ocağımızda kahvemizi yapıyoruz.

Ekli dosyayı görüntüle 84540

Bitlis'te ve Van'da görülecek yerleri görüp ertesi gün arabayı asıl görmek istediğim yere, Kemaliye'ye varıyoruz.

Ekli dosyayı görüntüle 84542

Daha önce bisikletle geçtiğim Karanlık Kanyon (Taş Yolu) maalesef bu sefer acayip kalabalık...

Ekli dosyayı görüntüle 84541

Turistik "safari" yapan üstü açık Land Rover Defenderlardaki bangır bangır müzik, dikkatsizce sürüp aşırı toz kaldırmaları, yolun Fırat'a bakan uçurumlu tarafları hanımı iyice gerdiği için tünellere daha fazla devam etmiyoruz...

Ekli dosyayı görüntüle 84543

İnsanın her yerde durup fotoğraf çekesi geliyor; biz de arabayı bırakıp 1.5 kilometre kadar yürüyoruz.

Ekli dosyayı görüntüle 84544

Bayram kalabalığına ve Van Gölü'ndeki Akdamar Kilisesi'nin şişirilmiş bir balon olmasına rağmen, Nemrut sayesinde tadı damakta kalan hızlı ve yoğun bu turu da noktalıyoruz...​
Rota çok güzelmiş, araç ta bir hayli uyum sağlamış.
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Bayram tatilinde aşağıdaki rotayı izleyerek Van Gölü turu yapma planımız vardı.

Ekli dosyayı görüntüle 84532

XC70 ile 3 günde 2191 kilometrede ortalama 74 km/h hız ve 7.7 litre/100km yakıt tuttu (önceki gün de Bartın'dan Samsun'a Polo ile 490 km; 4 günde toplam 2681 km).

İlk durağımız Nemrut Krateri:

Ekli dosyayı görüntüle 84533

2200 metre yükseklikte küçük gölün kenarına aracı çekip gece içinde yatıyoruz. Etrafta kimsecikler yok. "Acaba neden kimse yok" derken gece soğuğu cevabı veriyor :)

Ekli dosyayı görüntüle 84535

Daha fazla oyalanmayıp yola devam etmekte fayda var...

Ekli dosyayı görüntüle 84534

Gece uyku tulumlarına rağmen o kadar üşüdük ki dağdan inmeden ilk güneşli ve manzaralı yerde bülbül sesleriyle beraber ocağımızda kahvemizi yapıyoruz.

Ekli dosyayı görüntüle 84540

Bitlis'te ve Van'da görülecek yerleri görüp ertesi gün arabayı asıl görmek istediğim yere, Kemaliye'ye varıyoruz.

Ekli dosyayı görüntüle 84542

Daha önce bisikletle geçtiğim Karanlık Kanyon (Taş Yolu) maalesef bu sefer acayip kalabalık...

Ekli dosyayı görüntüle 84541

Turistik "safari" yapan üstü açık Land Rover Defenderlardaki bangır bangır müzik, dikkatsizce sürüp aşırı toz kaldırmaları, yolun Fırat'a bakan uçurumlu tarafları hanımı iyice gerdiği için tünellere daha fazla devam etmiyoruz...

Ekli dosyayı görüntüle 84543

İnsanın her yerde durup fotoğraf çekesi geliyor; biz de arabayı bırakıp 1.5 kilometre kadar yürüyoruz.

Ekli dosyayı görüntüle 84544

Bayram kalabalığına ve Van Gölü'ndeki Akdamar Kilisesi'nin şişirilmiş bir balon olmasına rağmen, Nemrut sayesinde tadı damakta kalan hızlı ve yoğun bu turu da noktalıyoruz...​
Güzel, keyifli bir gezi olmuş.
Bizimle de Paylaştığınız için teşekkürler
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
2 milyon TL 8,5 Life mı yoksa ulaşışabilen bir Volvo mu 😀 Çok güzel 🧿
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC

Geri
Üst