Golf 8 vites kolu arızası


Serkanbey

Üye
Katılım
30 Haz 2023
Mesajlar
32
Tepkime puanı
6
Konum
Kartal
İsim
Serkan
Araç
Golf 8
Merhabalar . Vites kolu arızası yaşıyorum birden yandı.Anlık yakmış olabilir diye düşünüyorum çünkü sürekli yanmıyo arıza lambası kullanmayınca 4 5 saat yakıyo sonra kullandıktan sonra sönüyo daha önce yaşayan var mı önemli bi arıza mı süreçleri nelerdir? Bilen varsa bilgisini benimle paylaşırsa sevinirim . Araç daha 18 bin km de bu kmde midemi bulandırdı açıkcası bilgi verebilirseniz çok sevinirim.
 

Tamirci arkadaşınız hangi şehirde hocam, tamirine ne kadar gidiyor ortalam

Tamirci arkadaşınız hangi şehirde hocam, tamirine ne kadar gidiyor ortalama?
Merhaba. Balıkesir Edremit. 5000 tl istiyor. Ancak tanıdığınız başka biri tamirciye de yaptırabilirsiniz. Sadece doğru yönlendirme gerekiyor. İşlem aslında kolay. Özelden numaramı yazacağım. Ne yapmanız gerekeceğini anlatırım.
 
Upvote 0

Benim aracımda garanti kapsamında değişmişti. 2. kez arıza yapıyor mu bu parça yoksa değiştirilen parçada bu kronik sorun düzeltilmiş mi?
 
Upvote 0
Aracım 42000 km de, 2022 Mayıs çıkışlı Life paket. Altı ay önce ilk ikazı verdi hala devam ediyor. Genellikle soğuk havalarda, daha doğrusu kabinin içi soğukken yapıyor. Hava ısınınca ya da hava soğuk olsa bile araç güneşte durmuş, kabin içi ısınmışsa yapmıyor. Tahminim, soğuk ortamda vitesin altındaki parçanın fişleri büzüşüyor ve temassızlık meydana geliyor. Bu şekilde binmeye devam ediyorum.
 
Upvote 0
özellikle yeni arkadaşlar…

herşey konu içinde var arkadaşların yorumları resimler linkler…
 
Upvote 0
Arkadaşlar selam.Öncelikle eliniz yatkın değilse ve gerekli alet edavatınız yoksa araca zarar verebileceğinizi bilerek bu işlemi yapınız.Bunu söylerken çokta abartı olmasın dikkatli olun anlamında belirtmek istedim.Garantiniz varsa zaten dokunmayın.

Malum vites seciçi selonoidi soketi temassızlık yaparak araçlarda Dtc kodu P27F500 alarak vites kolu hatası veriyor.Genelde soğuk havalarda olan bu sorunu sıcakta da yaşayınca ani bir kararla söküp tamirini yaptım fakat aynı durumun tekrarlayabileceğini tahmin ettiğimi belirteyim.

Nedeni ;parçanın elektro manyetik yükleme anında bulunduğu yuvada hareket ettiğini düşünüyorum.Çünkü Selenoidi söktüğümde altındaki metal plakada hareketten kaynaklı kararmalar gördüm.Yani parçanın yuvada rijit durması sorunun çözümü aslında

Öncelikle söküm işlemini şu videodaki gibi yaptım.

Konuya dönersek ekledğim resimdeki ok ile işaretli soket pinlerini aradaki boşluğa bir iğne sokarak üsteki pinlere iyice yaklaştırdım hatta temas ettirdim.Bu arada ortadaki pin bahsettiğim, parçayı komple ittirmeyin bakır sargı bağlantısı zarar görmesin.

Bu soketi kablo vasıtasıyla selenoidden ayırsalardı yada hareket anında teması kaybetmemesi için yay benzeri bir soket kullanılsaydı bu dertle uğraşmak durumunda kalmazdık diye düşünüyorum.

Aynı şekilde parçayı yerine taktım bakalım ne kadar süre gidecek.Çok detaylı fotoğraf çekme fırsatım olmadı fakat zaten birçok link paylaşımı var üst mesajlarda.Sorun tekrarlarsa soket dışında parçayı sabitleme konusuna( cırt vb.) kafa yoracağım.Yapmayı düşünenler bunu akılda tutsun derim.

Adsız.png


Adsız2.png
Resim selenoid söküldükten sonra....
Selenodi çıkartırken yukardaki resimde görünen plastik tutucuları ok yönünde hafifce ittirerek, bir kanca yardımıyla sagdan ve soldan parçayı yukarı yönde çekiyorsunuz
 
Son düzenleme:
Upvote 0
Upvote 0
Konuyu takip ettim. Bir ara onarmaya niyetlendim ama çokta önemli bir arıza olmadığını anlayınca söküp kurcalamaktan vazgeçtim. Yaz geldi ya eskisi kadar sorun çıkarmıyor 😁
 
Upvote 0

Geri
Üst