Yaz Lastiği Tavsiyesi



2017 - Ekim ayanda satın aldığım ve 7 sezondur her kış sezonunda 5 ay ( 2000 km civarı ) kullandığım ve 20 gün önce araç üzerinden söküp 2024 kış sezonunda da kullanılmak üzere temizleyip poşetlediğim Nokıan WR D4 lastiklerimin şu andaki durumu.

Her kış sezonunda ortalama 2000 km civarı kullanıldığı için 7 yılda toplamda 14 - 15 bin km yol yapmıştır, bu vesile ile diş derinliğinin ilk günkü gibi olması normal ama 7 senelik bir lastik olmasına rağmen, tabanında - yanağında , ne bir kılcal çatlak, ne de bir kopma - parçalanma mevcut. Yol tutuş ve frenleme performansı da gayet başarılı, demek ki yumuşaklığını kaybetmemiş halen daha.

Özellikle kış lastiklerin deforme olmasının bir çok sebebi olabilir.

Kullanım tarzı.

Kullanılan yolun zemin bozukluğu.

sık sık ve uzun mesafeler kuru zeminde veya +7 derece üzerindeki sıcaklık koşullarında kullanılması

Saklama koşulları vs. vs.



































.
Lastikleriniz çok iyi durumda fakat nokianların türkiye koşulları için uygun diyebilmemiz için yaptığınız km çok az lastikleri ortalama aralık ayında takıp nisan başında söktüm 4er ay 3 yıllık kullanım ile toplamda max 20k yapmıştır şu an foto atamıyorum ama şehir merkezinde kullanıldı bu lastiklerin önerdiğim kişilerde de durumu heön hemen aynı nokian kışlık lastikler kuru zemin sevmiyor ülkemiz şartları da malum geçen yılı saymazsak son yıllarda hep kuraklık hakim finlndiya isveç norveç değiliz kışlık olarak ben hala diğer markaların ülkemiz açısından daha dayanıklı olduğunu düşünüyorum her 3 yılda bir lastik almak istemediğim için birdahaki tercihim michelin conti good year vs olacak
 
@sertan

Hocam aslında aralarında da dağlar fark yok.

225/45/17 LASSA nın 2023 lastigi
1350 iken lastik basına +400 daha verip ayırtetmeksizin aklı birinde öbüründe bırakmadan conti ultra / conti 7 /michelin herhangi birini alıp geçin

Ben niye 1750 vermedim de 1350 ye 2022 falken aldım.

Ben uzun yolda 110 cuyum
Sehir ici çevre yolunda 80 ciyim (ankarada mecbur 80 limit)

Virajlara tin tin girerim

Ben gençligimde (promilliydim tabi)

Cadde de 80 le giderken 80 le tam sağ dönüş yapacagımı zannedip arabanın icine etmiş biri olarak (ford taunus)

Arabayı sürücü yolda tutar
Sonra lastik

Falken isimi görür dedim aldım geçtim
 
Caddelerde sokaklarda gözlemlediğim kışın yazın aynı lastikle geziyor millet örnek bizim bina garajı : 7 araçlık otoparkta 3 tanesi yazın kışın aynı lastik.. Lastiğin ömrünü belirleyen faktörler havasından, tuzdan arındırarak saklamaya kadar kışlık lastik ne marka olursa olsun kuru asfaltı, sıcağı, aşırı yükü ,soğuk asfaltı sevmez sonuçta petrol kauçuk karışımı 100 binlerce keskin taşa denk geliyor taban.. kışlık lastikle +5 derece üstü 130km ile giderseniz en kralı dayanmaz fren ısının janta iletimi / Tabanın temas anında oluşan ısısı vs..
Marka yazıp devamına parçalandı diye yazarak arama yapın tüm markalarda bu mevzu var.. Kışlığı yazın 100/130 km hızlara çıkarak virajlara hızlı girmek..
 
Bu lastik mevzusu hem guzel hem eglenceli.Tabi piyasa da 3-4 marka hakim fakat adi sani bilinmeyen markalar da iyi iş cikartabiliyor.Mesala eski aracim 17 jant 205 yay vs.Gt Radial vardi lastik isinana kadar berbat ötesi rezalet aşırı sertti ama isindiktan sonra resmen yolla yapisiyordu virajlarda çok çok iyi di.Sonra Nankang aldim Ns2 diye oda konfor odakli viraj performans Gt Radial kadar olmasada baya memnun kalmıştım.Bilindik markalardan cok daha ucuzdu.Aslinda bir lastiği uzun km ve yillar kullanmaktansa kisa araliklarda orta yollu lastikle degistirmek daha mantıklı bence.
 
@hosmyy @Savatage
Ultracontact,
Premiumcontsct7
pilot sport
Primacy 4+
225/45/17
seçimi ne kadar zormuş.
Hocam bende senle aynı durumda uzun süre kaldım önceki kullandığım lastik michelin p3 tü fakat ömrünü tamamlamıştı lastik yinede son anlarına kadar bir kaç ufak tefek hatayı tolere edebildi , sadece sıcak zeminde biraz patiye kalkıyordu araç ( bunuda lastiğin eskimesine biraz bağlıyorum) .
Bulunduğum bölge biraz yolları kötü olduğu için conti premium contac 7 aldım 17 inç. Yaklaşık 2 aydır kullanıyorum ve herhangi bir olumsuzluğu bana yansımadı lastik gayet iyi yol tutuyor.
 
Yesyeni lastiği takıp notlama yapmak tümden sınıfı gecti tüm derslerden A/A aldı demekte yeterli degil.

Ortalama bir lastigin ömrüne 50.000 km dersek

Bunun tam yarı kullanımında
Yani 25.000 de lastigin durumu ne

Garip kızaklamalara dalmaya başladımı , hamur ultra sertleştimi
Disler gereksiz eridimi

Örnek : fabrikasyon bricstone T001

25.000 BİNDEN itibaren lastik bitti.mefta oldu . Lastik zaten sertken 25.000 de iyice sertlesti
Dişleri hiç erimezken yoltutuş bitti çaprazlama kızaklamalar basladı
Hele 45.000- 50.000 binden sonra abs bile devreye giremeyecek kadar yani.
 
Herkese iyi akşamlar,
Yarın yazlık lastik almak üzere Michelin bayisine gideceğim,225/45/17 Primacy 4 S1 lastik almayı düşünüyorum bu konuda tecrübesi olan arkadaşlar yorum yaparsanız sevinirim.

Esen kalın 👋
@forzaGilles
 
@sertan

Muhtesem Reklamı izleyince
3 haftalık falkenleri letgo da satıp koşa koşa briçston alasım geldi

Bricstone ??? Bi daha hicbir zaman almam takmam


Falkenlerle 600 km yol bitti
Hayatı kaymış fabrikasyon Taş t001 bricstonelar dan sonra bayram ettim yol tutuş + frenleme de

Tabi 20.000-25.000 km bu performansı sağlayabilecekmi o önemli. Gereksiz sertleşip taşlaşma yaparsa bedduamızı falkenlerede ederiz.

İnternet alemlerinde
Falken ler yolda ki kücük tasları mıknatıs gibi topluyor davlumlambazlara sıcratıyor yani trim sesi yapıyor diye yazanlar vardı

Evet ilk 200 km aynı şeyi gözlemledim. Çıt çıt çıt pıt pıt pıt davlumbazlara mikro taşlar vuruyor.

250 km den sonra bu durum bitti.

Sebeb ?

Fabrikada son aşamada lastik üreticileri lastikleri kimyasal havuzlara daldırıyorlar. Yapıskan kıvamlı bu astar ile lastiklerin nakliye kötü hava nem+ depolama sartlarına uygunlugu sağlanıyor.

Yani bu davlumbaza sıcrayan taşlar !! Dişlerin arasına girip sonra kurtulan taşlar degil lastik tabanına bu kimyasal etkisiyle yapışan ve sonra davlumbaza sacılan taşlardır.

Lastik 250 km asfaltı gördü öptü yüksek sıcaklıklara maruz kaldı
Bu ince kimyasal lastikten arınınca ....taş sesi kesildi ...durum budur
 
@sertan

Muhtesem Reklamı izleyince
3 haftalık falkenleri letgo da satıp koşa koşa briçston alasım geldi

Bricstone ??? Bi daha hicbir zaman almam takmam


Falkenlerle 600 km yol bitti
Hayatı kaymış fabrikasyon Taş t001 bricstonelar dan sonra bayram ettim yol tutuş + frenleme de

Tabi 20.000-25.000 km bu performansı sağlayabilecekmi o önemli. Gereksiz sertleşip taşlaşma yaparsa bedduamızı falkenlerede ederiz.

İnternet alemlerinde
Falken ler yolda ki kücük tasları mıknatıs gibi topluyor davlumlambazlara sıcratıyor yani trim sesi yapıyor diye yazanlar vardı

Evet ilk 200 km aynı şeyi gözlemledim. Çıt çıt çıt pıt pıt pıt davlumbazlara mikro taşlar vuruyor.

250 km den sonra bu durum bitti.

Sebeb ?

Fabrikada son aşamada lastik üreticileri lastikleri kimyasal havuzlara daldırıyorlar. Yapıskan kıvamlı bu astar ile lastiklerin nakliye kötü hava nem+ depolama sartlarına uygunlugu sağlanıyor.

Yani bu davlumbaza sıcrayan taşlar !! Dişlerin arasına girip sonra kurtulan taşlar degil lastik tabanına bu kimyasal etkisiyle yapışan ve sonra davlumbaza sacılan taşlardır.

Lastik 250 km asfaltı gördü öptü yüksek sıcaklıklara maruz kaldı
Bu ince kimyasal lastikten arınınca ....taş sesi kesildi ...durum budur
Geçenlerde aklıma geldi soracaktım falkenlerden memnun musunuz diye. Gelecek yaza ben de 205 55 16 ölçüsünde ekonomik bir lastik almam gerekiyor şimdiden bakınıyorum
 
Herkese iyi akşamlar,
Yarın yazlık lastik almak üzere Michelin bayisine gideceğim,225/45/17 Primacy 4 S1 lastik almayı düşünüyorum bu konuda tecrübesi olan arkadaşlar yorum yaparsanız sevinirim.

Esen kalın 👋
@forzaGilles



Şimdiden hayırlı olsun.

Paranın alabileceği en iyi 4 lastikten birini almaya karar vermişsiniz. Nasıl bir yorum yapılabilir ki.;)


1681926366795.png

Michelin Primacy 4 S1 225/45R17 91W Yaz Lastiği​

  • MICHELIN'in yüksek güvenlik sağlayan en yeni nesil yaz lastiği
  • Uzun ömürlü güvenlik ile ıslak zeminlerde mükemmel frenleme ve kontrol [1][2][3]
  • Rakipleri arasında en iyi uzun ömürlülük [4]
  • Bir önceki seriye kıyasla gelişmiş yakıt verimliliği [5] ve %20 daha fazla kilometre ömrü[6]
  • Yaz aylarında her gün güvenilir sürüş için geliştirilen sağlam lastik
  • 2020 ADAC testi galibi[8]



(1) - uzun ömürlü performans -

Yeni ve Aşınmış* 205/55 R16 91V Michelin Primacy 4, “R117 Avrupa” ıslak zeminde yol tutuş seviyesi eşiğinin üzerindedir.

*Aşınmış lastik, Diş Aşınma Göstergesi için Avrupa yönetmeliği ECE R30r03f’ye uygun olarak dişleri makine yardımıyla Diş Derinliği Göstergesi sınırına dek aşındırılmış lastik anlamına gelmektedir.

(2) -Yeni lastik için ıslak zeminde fren performansı-

MICHELIN Primacy 4, Avrupa lastik etiketinde “Islak Zeminde Yol Tutuşu” kategorisinde “A” ve “B” etiket değerlerine sahiptir.

(3) -Aşınmış lastik için ıslak zeminde fren performansı-

Islak zeminde frenleme testi, 2017’nin Haziran ve Temmuz aylarında, Michelin’in talebi üzerine; TÜV SÜD Ürün Servisi tarafından 20 ila 80 km/s hızda, VW Golf 7 test aracı ile gerçekleştirilmiştir.

Testte 205/55 R16 91V ebadındaki MICHELIN PRIMACY 4 ile premium rakip lastik desenlerinin performansı karşılaştırılmıştır.

(4) - uzun ömürlülük -

DEKRA TEST CENTER, 2017’nin Haziran ve Temmuz aylarında, Michelin'in talebi üzerine; VW Golf 7 ile 205/55 R16 91V ebadındaki MICHELIN PRIMACY 4 ve premium rakip lastikleri teste tabi tutmuştur.

10.000 km’lik bir gerçek kullanım (D50) testi ile lastik dişlerinin 1,6 mm’lik yasal sınıra ne kadar sürede ineceği öngörülmüştür.

(5) -yakıt verimliliği-

Yuvarlanma Direnci testi, Michelin’in talebi üzerine; TÜV SÜD Ürün Servisi tarafından 2017’nin Haziran ve Temmuz aylarında 225/45 R17 94W MICHELIN Primacy 4 ve Primacy 3 lastiklerle gerçekleştirilmiştir. MICHELIN Primacy 4, Primacy 3’e oranla %11 oranında daha düşük yuvarlanma direncine sahiptir.

(6) -daha fazla kilometre ömrü-

Michelin’in talebi üzerine; TÜV SÜD Ürün Servisi tarafından 2017’nin Haziran ve Temmuz aylarında VW Golf 7 ile yapılan testte 225/45 R17 94W ebadındaki MICHELIN Primacy 4 ve Primacy 3 lastiklerin kilometre ömrü karşılaştırılmıştır.

(7) - suyu tahliye etmek için daha fazla alan - Aşındığında, standart MICHELIN Primacy 3’e kıyasla.

(8) - 2020 ADAC testinin galibi - Karşılaştırmalı test, ADAC tarafından Şubat 2020’de 235/55 R17 ebadındaki lastiklerle gerçekleştirildi. MICHELIN Primacy 4, test sırasındaki genel performansı ile en iyi puanı alan lastik oldu.

MICHELIN Primacy 4, aynı zamanda Uzun Ömürlülük kategorisinde iki rakip marka ile birinciliği paylaştı.



.
 

Ekli dosyalar

  • 1681925616011.png
    1681925616011.png
    148.3 KB · Görüntüleme: 5
Son düzenleme:
İyi akşamlar @hosmyy ,
Yorumunuz ve değerlendirmeniz için çok teşekkür ederim 🙏
 

Geçenlerde aklıma geldi soracaktım falkenlerden memnun musunuz diye. Gelecek yaza ben de 205 55 16 ölçüsünde ekonomik bir lastik almam gerekiyor şimdiden bakınıyorum
2017 de baba beyin cruze aracına falken alıp taktık .....6 yılda durum nedir memnunmuymuş
Ona bi sorayım diycem?? Bosuna sormayalım

2 yılda 3000 km
Yılda 1500 km

Yani falkenlerle 6 yılda anca 9000 km yapan peder beyin aracında 9000 km de durum iyi güzel tabi de

Ort. 50 bin lastik ömrü kabul ettigimizde

Bunun tam yarısında
25.000 km de ben falkenlerin gercek notunu verebilirim. Yani o gün iş görüyorsa tamam iyi lastik diyebiliriz.

25 bin lerde benim briçstonlar mefta olmustu. (Kızağa dalmalar tam bu km lerde başladı)
 

Geri
Üst Alt