Yaz Lastiği Tavsiyesi



Hayırlı olsun.
Ben geçen sene 225/40/18 michelin primacy 4 s1 aldım. Konfor ve sessizlik konusunda memnunum. Bu lastiği de değerlendirebilirsiniz.
Hocam cevabınız için teşekkür ederim ölçü okeydir fakat bu lastik muadili daha uygun bi öneriniz var mı
 
Hocam cevabınız için teşekkür ederim ölçü okeydir fakat bu lastik muadili daha uygun bi öneriniz var mı
Muadil olarak ben alacağımda Nokian Waterprof modelini de çok önermişlerdi ama ben Michelin daha bilinir diye almıştım. Halen güncel midir bilmiyorum ama forumda Nokian'ı da önerenler vardı.
 
Muadil olarak ben alacağımda Nokian Waterprof modelini de çok önermişlerdi ama ben Michelin daha bilinir diye almıştım. Halen güncel midir bilmiyorum ama forumda Nokian'ı da önerenler vardı.
Araştırayım bende hocam bi yaşadığım şehirde olduğunu düşünmüyorum.İnternetten alınır mı lastik sorun yaşatır mı acaba
 
Michelin pilot sport 4 almıştım 2 senedir kullanıyorum yol tutuşu güzel viraj performansı çok iyi fakat gürültüsünden kafa beyin bırakmıyor. Ses sizin için önemliyse uzak durmanızı tavsiye ederim.
 
Araştırayım bende hocam bi yaşadığım şehirde olduğunu düşünmüyorum.İnternetten alınır mı lastik sorun yaşatır mı acaba
Ben uzun süreli kullandım 4 yıldan fazla 40k kadar .. + - leri..
Öncelikle bu lastik hafif araçlarda kullanılmalı, kışlık gibi dişleri olduğundan, ağır yük ve virajlara hızlı girme gibi kullanımlarda dişler zarar görecektir.
Araç hafif + Az yol yaparım + sakin kullanırım derseniz. En az 7/8 yıl sorun yaşamazsınız.
Yol sesi ve yakıt tüketimi çok iyi ,, Fazla taşlık yollarda dişlere taş sıkışabilir. Extra load modelini alın..
Oluklar zayıf biraz resim ekledim.
A ve B segmenti hafif araçlar yılda 10/15k yapacak araçlar için tercih edilebilir.
Kış performansı çok çok iyi yout.. videolar var..
nokian-weatherproof-suv-235-60-r17-106h-xl.png
 
Mesela bu lastiğin bu hale gelme nedeni virajlara hızlı girmesi, patinajla kalkması, sık sık ani fren yapması vs..
gffs.jpg
 

Ekli dosyalar

  • b71bde57cebef1cf86fd667125fd8d38.jpg
    b71bde57cebef1cf86fd667125fd8d38.jpg
    339.7 KB · Görüntüleme: 21
Son düzenleme:
Hocam cevabınız için teşekkür ederim ölçü okeydir fakat bu lastik muadili daha uygun bi öneriniz var mı
Semperit Speed Life 3 piyasada bulabileceğiniz en iyi (Fiyat/Performans) lastiklerinden biridir,

Alman üretici Continental bünyesinde olan Avusturyalı bir üreticidir, En önemlisi Semperit dünyadaki sayılı kauçuk üreticilerindendir, Lastik dünyasında kauçuk hammaddesi üreticisi olmak oldukça önemli bir husustur, Türkiye’de çok bilinmemesine rağmen Avrupa’da çok tercih edilen, oldukça bilindik başarılı bir lastik markasıdır.

Semperit Speed Life 3 225/40 R18 92Y XL
https://m.n11.com/urun/semperit-22540-r18-92y-speedlife-3-yaz-lastigi-2023-31897023?magaza=enucuzalastik&categoryId=1002977

https://www.lastikcim.com.tr/semper...MIw-_imIS9_gIVCQsGAB1tpAc_EAAYASAAEgJC9fD_BwE
 
Şu konu es geciliyor.

Aslında

T ,H ,V, W,Y olarak simgelendirilen
Hız endeksine ek olarak

A.B.D de ek olarak A,B,C şeklinde lastik Sıcaklık tolerans sınıflandırması olarak kategorize ediliyor.

Yani uzun yol devamlı yüksek hız demek o lastigin logaritmik olarak optimal hamur sensivitesinin yavşaması anlamına geliyor.

Yüksek hız nedenli lastiklerin aşırı Sıcaklık derecelerine ulaşması ve optimal hamur yapısının bozulmasını tolere etmesi lastigin hız endeksi + abd de de sıcaklık endeksine göre sınıflanıyor.


Biz şimdi T den Y ye hız endeksini
A dan C ye sıcaklık endeksini bi kenara bırakalım

A kullanıcısı (@Savatage olsun)
Sıfır Michelin W endeksli lastikleri alsın taksın

Devamlı uzun yol ama 110 sabit yol alsın 3-4 yıl tinnn tinn

B Kullanıcısıda aynı michelin W endeksli lastikleriyle
8 şeritli Taşeron sosyete otobanlarına parayı basıp fix 170 km/h bassın gazlasın 3-4 yıl boyunca uzun yolda. (Stage 1,2,3,4,5 yazılımıda varsa keyfi ultra tabi)
Her ikiside aynı km sonunda
A kullanıcısının michelini +2 yıl daha gider idare eder

B kullanıcısının michelini
bitti disleri eridi lastik mefta oldu

Durum budur
Screenshot_2023-04-22-12-11-29-941_com.android.chrome.jpg.
 
Muadil olarak ben alacağımda Nokian Waterprof modelini de çok önermişlerdi ama ben Michelin daha bilinir diye almıştım. Halen güncel midir bilmiyorum ama forumda Nokian'ı da önerenler vardı.
Hocam özür dilerim, şimdi yorumları okurken gördüm ama weatherproof değil Nokian powerproof modeli tavsiye edilmişti. Weatherproof modeli kışlık lastik galiba.
 
Öğlen 2 üst mesajda belirtildiği sekilde

Yüksek hızlarda Lastik ısınması ve bununla ilgili DİŞ aşınması ve diş ömrüne deginen bir alıntı görseli
UTQG amerikan lastik sıcaklık endexi
Tempereture A ,B,C

Demekki Doğuştan Yumusak hamurlu bir Michelini +160/170 km/h hızlarla devamlı uzun yol sürüşlerinde kullanmak sıcaklık / diş ömrü ilişkisine sebeb oluyor denebilir.

IMG_20230422_211909.jpg
 
Teşekkür ederim geri dönüş için. Ne kadar bir zaman sonra hamurda sertleşme meydana geldi? Lastikleri takacağım araç yıllık en fazla 7-8000 km yol yapacak. En geç 5 yıl içinde de lastik değiştiriyorum.
Konfor ve ses konusu nedeniyle conti konusunda kararsızım.
Rica ederim,
Söylediğiniz gibi kilometre yapmıyorsanız herhangi bir sorun yaşamazsınız ayrıca sürüş tarzınızla alakalı sportif kullanımda sizi üzmeyecektir.
 
3 haftalık yesyeni maiden falkenlere vida saplanmış.

Eski Taş briçstonlarım olaydı yoldaki tüm vidaları çivileri asfalta mıhlardı , lastige bisey olmazdıIMG_20230424_110957.jpg
 
3 haftalık yesyeni maiden falkenlere vida saplanmış.

Eski Taş briçstonlarım olaydı yoldaki tüm vidaları çivileri asfalta mıhlardı , lastige bisey olmazdıEkli dosyayı görüntüle 66267
Nazar değmiş ama kötü yerden değmiş lastik üreticilerimiz bu tarz durumlarda zımparayla inceltme ve yama işlemini önermiyor geçmiş olsun aynısı benim de başıma geldi mantar yama devam
 

Lastik konusunda çok abartmaya gerek yok sonuçta yazlık ayrı kışlık ayrı kullanıyorsanız orta sınıf ekonomik bir lastik yetmez mi 4 mevsim alsanız en iyisini alın derim ama her mevsime ayrı lastik olunca ben ortalama yeter derim

Hocam lastiğin önemi frene basınca ortaya çıkıyor bence lastik 3-5.000 tl pahalı olsa bile en iyisi alınmalı çünkü frene bastın araba 10 metre geç durdu minimum hasar tutarı 30.000₺ ki 2 far, tampon, kaput değiştiğinde fiyat daha da yüksek çıkacaktır. Ben bir kere kaymak asfaltta rampa aşağı frenlere asılmak zorunda kaldım hızım 50’nin üstünde değildi duramayarak ara sokaktan çıkan bir araca arkadan çarptım benim için büyük bir ders oldu :( Kimsenin benzer bir durumu yaşamasını istemem hem milli servet gidiyor hem de karşı taraf kusurlu olsa bile aracın onarımı sırasındaki sinir stres ve değer kaybı muhabbeti aşırı derecede can sıkıcı.
 

Geri
Üst Alt