Golf 7.5 Salıncak Gıcırtısı


Golf R burcu ya da audi rs burçlarından kullananlar olmuştu sorunu kesiyor ancak, ne kadar kullanım süresi olur bunu deneyimlemek gerekiyor.
Evet hocam bunun geri dönüşünü ben de merak ediyorum. Fabrikasyon çıkan burçlar 2 3 yaşından önce genelde ötmüyor. R tipi burç da 3-4 senede ötüyorsa standart burçları 2 senede bi değişip devam edilebilir diye düşünüyorum. Çünkü r ve rs tipi olanlar standart olana göre epey pahalı diye hatırlıyorum.
 

Arkadaşlar merhaba, malum bir çok kişinin problemi olan şu golflerin salıncak burç gacırtısı için önerisi olan var mı acaba? Bizzat kendim sıvı gresi aldım kanala yanaştım ön arka tüm salıncak burçlarının içine içine aralarına aralarına püskürttüm.. sonuç?? 10 gün ses "hafif" kesildi, 10 gün sonra tekrar garc gurc sadece kasislerde degil artık hafif esnemelerde bile duyuyorum sesi ve deli olmaya başladım. Volkswagene mi biniyoruz 200 bin km yapmış dacia logana mı anlamadım. Başına gelipte garanti çozüm bulan varsa burdan yazarsa çok müteşekkir olurum. Şimdiden teşekkürler.
istnabuldaysanız fatih usta var başakşehir-güngören sanayii sitesinde beni sorunu yarım saate çözdü yaklaşık 1 yıl geçti çok memnunum
 
Mrb ustadım fatıh ustanın telefonu varsa yazarmısınız? Nasıl çözmüş öğrenelım
 
Selamlar,, 1.5 sene kadar önce alt takım yıkama vs.. sonrası yağlamıştım burçları, sesler gitti iyi güzel bu seferde çukurlarda genel anlamda konforsuzluk hissediyordum tümsekler çukurlar şaseye vuruyor, zamanla oluşan bir durum olması kaynaklı normaldir araç yaşlanıyor vs.. alakası olmadığını burç değişince anladım.. Şu anda inanılmaz fark etti olmuşken dolu burç ile geçenlerde değiştirdim sağ sol 2 küçük 2 büyük burç değişti orjinal salıncağa pres ile uygulandı..
Dolu burçlar febi marka ( serviste büyük dolu burçlar bayağı pahalı ) - küçük burçlar lemforder ..
1150Parça+1000montaj pres dahil.

Diğer seçenekler 2 adet rotilsiz lemforder tabla tanesi 1800x2+işçilik 4 bin ve üstü kaba hesap olacaktı.
Orjinal olması istendiğinde tabla rotilli 3800x2 adet + işçilik . kaba hesap 8 bin üstü.

Bu 2 alternatifte standart boş burç olacaktı..

Dolu burçla yaklaşık 300km yaptım viraj çukur aşırı memnunum bu kadar etki edeceğini düşünmemiştim ..
Aracın üzerindeki kısmen hasar görmüş burç resmi eklendi ..
Dolu olması kaynaklı konforda rahatsızlık yaşamadım aksıne aşırı konforlu ..

fds.jpgeski.jpg
 
Son düzenleme:
Selamlar,, 1.5 sene kadar önce alt takım yıkama vs.. sonrası yağlamıştım burçları, sesler gitti iyi güzel bu seferde çukurlarda genel anlamda konforsuzluk hissediyordum tümsekler çukurlar şaseye vuruyor, zamanla oluşan bir durum olması kaynaklı normaldir araç yaşlanıyor vs.. alakası olmadığını burç değişince anladım.. Şu anda inanılmaz fark etti olmuşken dolu burç ile geçenlerde değiştirdim sağ sol 2 küçük 2 büyük burç değişti orjinal salıncağa pres ile uygulandı..
Dolu burçlar febi marka ( serviste büyük dolu burçlar bayağı pahalı ) - küçük burçlar lemforder ..
1150Parça+1000montaj pres dahil.

Diğer seçenekler 2 adet rotilsiz lemforder tabla tanesi 1800x2+işçilik 4 bin ve üstü kaba hesap olacaktı.
Orjinal olması istendiğinde tabla rotilli 3800x2 adet + işçilik . kaba hesap 8 bin üstü.

Bu 2 alternatifte standart boş burç olacaktı..

Dolu burçla yaklaşık 300km yaptım viraj çukur aşırı memnunum bu kadar etki edeceğini düşünmemiştim ..
Aracın üzerindeki kısmen hasar görmüş burç resmi eklendi ..
Dolu olması kaynaklı konforda rahatsızlık yaşamadım aksıne aşırı konforlu ..

Ekli dosyayı görüntüle 71757Ekli dosyayı görüntüle 71760

@rager007 dolu burç olayı iyi olmuş.
Keyifli sürüşleriniz olsun.
Parça kodu olarak Golf'e karşılık mı geliyor A3'e mi? Bir de Golf 8 burç yapısını merak ediyorum. Henüz burç sesi şikayetine denk gelmedim. Parça kodları son harfleri değişken. İyileşme ya da dolu burç gibi bir durum var olabilir.

Tesadüf olsa gerek.

Ben de bugün aracı boş olan yağlama yıkama yapan bir yere gittim. Yıkamacılarda olan oluklara aracı ortaladım. Bu arada benim de bir ara orijinal olarak burçlar değişmişti.. neyse..

Aldım elime bir tel. Burç oluklarına ileri geri sokarak tozu kiri yağı almış oldum. Ardından temizlik mendilini tel yardımı ile olduktan geçirip yukarı aşağı asılarak tamamen temizledim. Bezi sadece dış oluğa girdirebildim. İçi temizlenince, esneyecek alan açılınca yağlamaya gerek kalmadı.

IMG_20231224_232115.jpg

Sonuç.. bu burç olayı basite alınmamalı. Kasaya vurdukça aracın diğer parçalarına zarar verdiğini düşünüyorum. Vites geçişleri dahi etkileniyor.
Sonra ne mi oluyor?..
motor kulakları, aks, direksiyon ,volant, kavrama, mekatronik tüp.. Volkswagen bu işi biliyor..

Şimdi her çukura giresim geliyor..
Zaman ayırıp kendi yapmak isteyen için alternatif çözümlere devam..

Kolay gelsin..
 
Son düzenleme:
@ogzogz Tşkler sağol kardşm sanada keyifli sürüşler.
Bildiğim kadarı ile audi birçok aracında doluya yakın burç kullanıyor.
Doluda olsa boşta olsa bu parçanın sağlıklı iş yapacağı süre max 7/8 yıl sonrasında gıcırdama konfor kaybı mutlaka olacaktır.
Basite alınmamalı haklısın, ses yapmasa da araçtan soğutuyor sizi.. özellikle içten kopma olunca en ufak çukurda şaseye vuruyor.

Muhtemelen antifriz değişiminde olduğu gibi aman ne olacak diye birde maddi durumlar var, kullanıcıların geneli bu işi ciddi arıza çıkarana kadar öteleyecek.. burçların kopuk olmasından kaynaklı sürekli rotil değişecek, Çukurlarda araç sağa sola kaçacak say say bitmez bir durum 8 yılı aşmışsa, yağ sürmeye, sanayiye sık sık git gele zamana yazık değiştirin gitsin.
 
@rager007 teşekkür ederim.
Araç 10 yaşında. İlk şikayetlerimden biriydi. Çözüm daha sonra geldi. Sökülüp temizlenip beyaz silikon gres ile içi dolacak dendi ve düzeldi. Ama sonra yine başladı. Yağ toz ile sertleşme yapınca salınım gittiği için tekrar vurmalar başlar. Sonra değişmesi lazım dendi. Çünkü garanti süresi geçmişti. Garanti süresi geçince ücretini ödeyerek değiştirdim. Düzeldi ve sonra yine ses.. tekrar yağlama.. sonra yine ses. Arada bir de özel ekipman ile yağladık dediler. Bir hafta demeden yine ses. Pipeti uzun bir spreyle yağlamaya özel ekipman diyorlar. İçini temizlemeden yağlama anlık yumuşatma demek ve tekrar ses demek.

Şu an iyi gibi. Ama değişmek gerek dolu burçla bana göre de.
Ama bunun ses yaptığını bile bile servis değiştirmedi. Garanti bitince değiştirdi.
Bu temizlenip yağlanması gerekiyorsa periyodik bakımda yeri olmalı. Yoksa tüm Golf'lerde kronik sorun olan bir parça. İyileştirme de yapmadılar. Yağ basıp daha fazla sorun oluşturdular diyebiliriz..

İsteyerek ya da istemeyerek buna bağlı başka sorunlara sebep olan alt tarafı bir burç. Bu iyi niyetli bir servis hizmeti değil maalesef.
 
Son düzenleme:
@rager007 dolu burç olayı iyi olmuş.
Keyifli sürüşleriniz olsun.
Parça kodu olarak Golf'e karşılık mı geliyor A3'e mi? Bir de Golf 8 burç yapısını merak ediyorum. Henüz burç sesi şikayetine denk gelmedim. Parça kodları son harfleri değişken. İyileşme ya da dolu burç gibi bir durum var olabilir.

Tesadüf olsa gerek.

Ben de bugün aracı boş olan yağlama yıkama yapan bir yere gittim. Yıkamacılarda olan oluklara aracı ortaladım. Bu arada benim de bir ara orijinal olarak burçlar değişmişti.. neyse..

Aldım elime bir tel. Burç oluklarına ileri geri sokarak tozu kiri yağı almış oldum. Ardından temizlik mendilini tel yardımı ile olduktan geçirip yukarı aşağı asılarak tamamen temizledim. Bezi sadece dış oluğa girdirebildim. İçi temizlenince, esneyecek alan açılınca yağlamaya gerek kalmadı.

Ekli dosyayı görüntüle 71763

Sonuç.. bu burç olayı basite alınmamalı. Kasaya vurdukça aracın diğer parçalarına zarar verdiğini düşünüyorum. Vites geçişleri dahi etkileniyor.
Sonra ne mi oluyor?..
motor kulakları, aks, direksiyon ,volant, kavrama, mekatronik tüp.. Volkswagen bu işi biliyor..

Şimdi her çukura giresim geliyor..
Zaman ayırıp kendi yapmak isteyen için alternatif çözümlere devam..

Kolay gelsin..
Benim Golf 8'de de gıcırtı var kışın özellikle arttı 2021 model bence devam eden bir sorun.
 
@cenkkoroglu imkan varsa benim yaptığım gibi beklemeden yukarıdaki yöntemle temizleyiniz.

Bu demek oluyor ki ders almayan bir firma ya da sıralı sorunları planlanmış bir araç olarak kullanıyoruz diyebiliriz.

Bu arada bu temizleme lifte alarak olmuyor. Çünkü lifte alınca lastikler aşağı düşüyor ve boşluklar temizlemek mümkün olmayabiliyor.

Lastik yere basmalı ki düz bir burç olsun. Bu sayede içi temizlenebilir. Ya da dolu burç kullanmak daha iyidir.
 
@cenkkoroglu imkan varsa benim yaptığım gibi beklemeden yukarıdaki yöntemle temizleyiniz.

Bu demek oluyor ki ders almayan bir firma ya da sıralı sorunları planlanmış bir araç olarak kullanıyoruz diyebiliriz.

Bu arada bu temizleme lifte alarak olmuyor. Çünkü lifte alınca lastikler aşağı düşüyor ve boşluklar temizlemek mümkün olmayabiliyor.

Lastik yere basmalı ki düz bir burç olsun. Bu sayede içi temizlenebilir. Ya da dolu burç kullanmak daha iyidir.
Anlamadığım burçların dolusumu iyi boşumu? Kaç çeşidi var bunun? Bende de aynı sorun var yağlayıp duruyorum ama çözüm değil. Değiştirmeyi düşünüyorum
 
Anlamadığım burçların dolusumu iyi boşumu? Kaç çeşidi var bunun? Bende de aynı sorun var yağlayıp duruyorum ama çözüm değil. Değiştirmeyi düşünüyorum
Dolu olan daha sert sportif sürüş için. Konforsuz değil ancak boş olan daha fazla salınım etkisi ile daha konforlu..
Amaç içi kirlenmesin ise dolu, ara ara temizlerim derseniz boş olanı kullanmak..
 
Bugün öndeki 4 adet burç(fişekleri) değiştirttim araba o kadar mı fark eder :) konfor baya arttı. Çukurlardan kaçardım ama şimdi çukurlara giresim var o derece. 2500 tl maliyet.
 


Geri
Üst Alt