Jump to content

golfomania

DSG şanzuman vitesi boşa almak?

Recommended Posts


Araç kitapçığında önerilmiyor diye biliyorum. Bir kaç kere benim de yanlışlıkla elim çarptı ve sürüş esnasında N konumuna geldi araç her defasında aynı hafif panikle D alıp devam ettim. Bu güne kadar DSG ile hiç bir problem de yaşamadım.

tarihinde onr tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Alıntıdır

Kullanım kılavuzu sayfa 173'de der ki: "sürüş esnasında YANLIŞLIKLA N konumuna geçilirse, gaz pedalını sebest bırakın. Tekrar bir sürüş konumuna geçmeden önce motor devrinin rölanti devrine gelmesini bekleyin."

Bu yazıdan çıkan sonuç: "N konumunda sürüşü tavsiye etmiyoruz. Yanlışlıkla olduysa bu şekilde düzeltin."



Diğer yandan kullanım kılavuzu sayfa 175'de sürüş profiline sahip araçlarda boşta sürüş şu şekilde açıklanmış: "Boşta sürüş esnasında, yakıt tasarrufu yapmak amacıyla aracın sahip olduğu momentumdan faydalanılır. Motor şanzımandan ayrılır ve araç motor firenine maruz kalmaz - araç uzun bir mesafe süzülerek yol alabilir.

Devreye girme koşulu: vites kolu D konumunda olmalıdır."

Bu yazıdan çıkan sonuç: Aracınızda sürüş profili seçme özelliği varsa, sistem boşta sürüş işlemini, vitesi N konumuna getirmeden D konumundayken elektronik olarak kendi yapmakta. Bu da demek oluyor ki dsg'de boşta sürüş işlemi mümkün. Elektronik sistem yardımıyla da olsa motorun şanzımandan ayrılıp birleşmesi fiili sayısız kez gerçekleşiyor.

Sayfa 173 ve 175'deki açıklamaları birleştirerek bir anlam çıkartmaya çalışacak olursak

Volkswagen, müşterisine şunu diyor: "Dsg'li araçta boşta sürüş teknik olarak mümkün. Bu yüzden kılavuzda açıkça boşa atılmaz diyemiyorum. Diğer yandan vitesi boşa atmakta sorun yok fakat vitesi tekrar D'ye atmakta sıkıntı var. Bu işlemi gaz vermeden rölanti devrinde yapmak gerekiyor. Şimdi ben kullanım kılavuzunda "istiyorsanız boşa atın ama tekrar N'ye geçerken bunlara şunlara dikkat edin yoksa şanzımanda sıkıntı oluşur" desem yapabileni var, yapamayanı var. Dsg zaten sıkıntılı bir mevzu. İş iyice arap saçına döner. Bu yüzden sayfa 173'de "YANLIŞLIKLA" ifadesini kullandım ki insanlar hem benim hemde kendisinin başını ağrıtabilecek işlere kalkışmasınlar. Sayfa 175'de de elektronik olarak benim kontrolümde olmak şartıyla boşta sürüşün mümkün olduğunu anlattım. Biz işi sağlama alalım, boşa atıp tasarruf yapmak isteyen kullanıcılar, kendileri bu işlere yeltenmesinler, bir zahmet sürüş profili seçme opsiyonunu satın alsınlar ve bu işleri bana bıraksınlar."

Conti, onurmat, aknskn ve 5 diğer bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, golfomania yazdı:

@Negatiwe N konumuma aldıktan sonra, zaten ayağım gaz pedalında değilken Tekrar D konumuna alıyorum, o zaman hiç bi sorun olmaz, doğru mu anladım?

@golfomania hocam al bir sürüş profil modu uğraşma bununla. Eko modda kendi yapıyor senin istediğini gazdan çekince

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@golfomania her ne kadar doğru anlasanızda dsg gibi nazlı bir şanzımanda heycan aramamanızı tavsiye ederim. Malum onarım fiyatları baya yüksek olacaktır, ayrıca kullanıcı hatası nedeniyle iyi niyet gibi durumlardan da faydalanamazsanız kötü bir tecrübe olur sizin için. 3 kuruş ekonomi için tehlikeye deymez kaanatindeyim.

berke05 ve Optimus bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@Erkin Yücel dsg nin arızalı bir şanzıman olduğu o kadar kabullenilmiş ki eline balyozu alıp parçalasan yine de üretim hatası deyip değiştirir servis yeterki yıllık servis harcını ödemiş olun, o sebeple zorlayarak sıkıştırarak keyfini alarak kullanmak en güzeli, her türlü hareketi çekmek çok güzel oluyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, golfomania yazdı:

@Negatiwe N konumuma aldıktan sonra, zaten ayağım gaz pedalında değilken Tekrar D konumuna alıyorum, o zaman hiç bi sorun olmaz, doğru mu anladım?

Hocam DSG tamamen sorunsuz mükemmel bir baş yapıt diyemiyoruz, maalesef kötü tecrübe yaşayan kullanıcılar var.

Aracınızın garantisi veya garanti uzatması yoksa bu tür denemelerden uzak durmak en iyisi benim düşüncem.

AhmetCakmak ve onurmat bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
4 saat önce, golfomania yazdı:

Yolda seyir halinde yokuş aşağı giderken dsg şanzumanda vitesi boşa almak araca zarar verir mi? Fikriniz nedir?

aracı sadece D konumunda sürün. neden boşa alma ihtiyacı hissetiniz bunu da anlamadım. yokuş aşağı inerken ayağınızı gazdan çekin boştaymış gibi gider zaten. ben sadece yüksek hızda klimayı açarken motora yüklenmemek için anlık N konumuna alıp normal rölantiye gelince klimayı açıyorum, 2 saniye bekleyim D konumuna alıyorum. bu olayı da şimdiye kadar 2 veya 3 defa yaptım.  genel de klimayı açacaksam aracı çalıştırıp normal rölantiya bindiğinde p pozisyonundayken klimayı full olarak açıp kapıyı 15-20 saniye açık bırakırım ki klima üzerindeki bakterileri dışarı atsın. çok nadirdir yolda giderken klima kapalı konumdaki klimayı açtığım. bunun için 2-3 defa aracı N konumuna almışımdır.

calik bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@golfomania @Negatiwe @İlker34 Hemen hiçbir otomatik vites kutusunda sürüş esnasında N konumuna alınmaz. Bazı otomatik viteslerde N konumuna almak doğrudan vites kutusunun arızalanmasına bile neden olabilir.

N konumuna almak yakıt tüketimini artırır. 

Vites kutusuna zarar verir.

Bence bunu denemek için hiç bir mantıklı neden de yok. Yine de siz bilirsiniz.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
11 saat önce, Negatiwe yazdı:

Alıntıdır

Kullanım kılavuzu sayfa 173'de der ki: "sürüş esnasında YANLIŞLIKLA N konumuna geçilirse, gaz pedalını sebest bırakın. Tekrar bir sürüş konumuna geçmeden önce motor devrinin rölanti devrine gelmesini bekleyin."

Bu yazıdan çıkan sonuç: "N konumunda sürüşü tavsiye etmiyoruz. Yanlışlıkla olduysa bu şekilde düzeltin."



Diğer yandan kullanım kılavuzu sayfa 175'de sürüş profiline sahip araçlarda boşta sürüş şu şekilde açıklanmış: "Boşta sürüş esnasında, yakıt tasarrufu yapmak amacıyla aracın sahip olduğu momentumdan faydalanılır. Motor şanzımandan ayrılır ve araç motor firenine maruz kalmaz - araç uzun bir mesafe süzülerek yol alabilir.

Devreye girme koşulu: vites kolu D konumunda olmalıdır."

Bu yazıdan çıkan sonuç: Aracınızda sürüş profili seçme özelliği varsa, sistem boşta sürüş işlemini, vitesi N konumuna getirmeden D konumundayken elektronik olarak kendi yapmakta. Bu da demek oluyor ki dsg'de boşta sürüş işlemi mümkün. Elektronik sistem yardımıyla da olsa motorun şanzımandan ayrılıp birleşmesi fiili sayısız kez gerçekleşiyor.

Sayfa 173 ve 175'deki açıklamaları birleştirerek bir anlam çıkartmaya çalışacak olursak

Volkswagen, müşterisine şunu diyor: "Dsg'li araçta boşta sürüş teknik olarak mümkün. Bu yüzden kılavuzda açıkça boşa atılmaz diyemiyorum. Diğer yandan vitesi boşa atmakta sorun yok fakat vitesi tekrar D'ye atmakta sıkıntı var. Bu işlemi gaz vermeden rölanti devrinde yapmak gerekiyor. Şimdi ben kullanım kılavuzunda "istiyorsanız boşa atın ama tekrar N'ye geçerken bunlara şunlara dikkat edin yoksa şanzımanda sıkıntı oluşur" desem yapabileni var, yapamayanı var. Dsg zaten sıkıntılı bir mevzu. İş iyice arap saçına döner. Bu yüzden sayfa 173'de "YANLIŞLIKLA" ifadesini kullandım ki insanlar hem benim hemde kendisinin başını ağrıtabilecek işlere kalkışmasınlar. Sayfa 175'de de elektronik olarak benim kontrolümde olmak şartıyla boşta sürüşün mümkün olduğunu anlattım. Biz işi sağlama alalım, boşa atıp tasarruf yapmak isteyen kullanıcılar, kendileri bu işlere yeltenmesinler, bir zahmet sürüş profili seçme opsiyonunu satın alsınlar ve bu işleri bana bıraksınlar."

Hocam alıntı açıklaması süper, fakat şöyle de bir soru takılmıyor değil kafaya!

Peki DSG lerde N neden var o zaman. Olay varda niye kullanmıyoruz değil, madem var ve tavsiye edilmiyorsa neden var.  Ben şahsen 3 yıldır N(nötr)  yi kullanmadım desem yeridir.

tarihinde Recep Gül tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Arkadaş ben anlayamiyorum otomatik araba var boşa atiyimmmi diye düşünülüyor.Vw bunu duysa vallahi şaşırir kalir.Tak D ye sür gitsin işte.Normal DSG arizalirinin yarisi bu tarz macera aramaktan kaynakli arizalardir bundan eminim.Bu durum manuel araci 100 le giderken R ye takmak gibi bişi 😂

tarihinde fanajal tarafından düzenlendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@Recep Gül Ben N'yi çok sık kullanıyorum Dsg'de. Öyle demeyin. Ama araç giderken asla boşa atmadım. Çünkü biliyorum zararlı veya değil o önemli değil, gereği yok. Dsg şanzımanda böyle aksiyonlara gerek yok. Kısa süreli beklemelerde P'ye almaktansa N'ye alıp el frenini çekip bekliyorum. Temiz, boşuna kasılma hissiyatı yaşamıyorum. Ya da yokuşa parkettim, aracın yükünü el frenine veriyorum. Veya araçta bir arıza oldu, kısa bir mesafe itilmesi gerekiyor.  N olmasa bunları yapamazdık, N çok işe yarıyor :)

Culture33 ve slck bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
On 13.12.2019 at 1:42 PM, Negatiwe yazdı:

Alıntıdır

Kullanım kılavuzu sayfa 173'de der ki: "sürüş esnasında YANLIŞLIKLA N konumuna geçilirse, gaz pedalını sebest bırakın. Tekrar bir sürüş konumuna geçmeden önce motor devrinin rölanti devrine gelmesini bekleyin."

Bu yazıdan çıkan sonuç: "N konumunda sürüşü tavsiye etmiyoruz. Yanlışlıkla olduysa bu şekilde düzeltin."



Diğer yandan kullanım kılavuzu sayfa 175'de sürüş profiline sahip araçlarda boşta sürüş şu şekilde açıklanmış: "Boşta sürüş esnasında, yakıt tasarrufu yapmak amacıyla aracın sahip olduğu momentumdan faydalanılır. Motor şanzımandan ayrılır ve araç motor firenine maruz kalmaz - araç uzun bir mesafe süzülerek yol alabilir.

Devreye girme koşulu: vites kolu D konumunda olmalıdır."

Bu yazıdan çıkan sonuç: Aracınızda sürüş profili seçme özelliği varsa, sistem boşta sürüş işlemini, vitesi N konumuna getirmeden D konumundayken elektronik olarak kendi yapmakta. Bu da demek oluyor ki dsg'de boşta sürüş işlemi mümkün. Elektronik sistem yardımıyla da olsa motorun şanzımandan ayrılıp birleşmesi fiili sayısız kez gerçekleşiyor.

Sayfa 173 ve 175'deki açıklamaları birleştirerek bir anlam çıkartmaya çalışacak olursak

Volkswagen, müşterisine şunu diyor: "Dsg'li araçta boşta sürüş teknik olarak mümkün. Bu yüzden kılavuzda açıkça boşa atılmaz diyemiyorum. Diğer yandan vitesi boşa atmakta sorun yok fakat vitesi tekrar D'ye atmakta sıkıntı var. Bu işlemi gaz vermeden rölanti devrinde yapmak gerekiyor. Şimdi ben kullanım kılavuzunda "istiyorsanız boşa atın ama tekrar N'ye geçerken bunlara şunlara dikkat edin yoksa şanzımanda sıkıntı oluşur" desem yapabileni var, yapamayanı var. Dsg zaten sıkıntılı bir mevzu. İş iyice arap saçına döner. Bu yüzden sayfa 173'de "YANLIŞLIKLA" ifadesini kullandım ki insanlar hem benim hemde kendisinin başını ağrıtabilecek işlere kalkışmasınlar. Sayfa 175'de de elektronik olarak benim kontrolümde olmak şartıyla boşta sürüşün mümkün olduğunu anlattım. Biz işi sağlama alalım, boşa atıp tasarruf yapmak isteyen kullanıcılar, kendileri bu işlere yeltenmesinler, bir zahmet sürüş profili seçme opsiyonunu satın alsınlar ve bu işleri bana bıraksınlar."

Hocam açıklamanız tamamen yanlış. Tabi bence yanlış. Yanlışlıkla boşa geçerse gaza basmaya devam etmeyin diyor sayfa 173’te.Diğer açıklamada ise süzülme fonksiyonunun çalışabilmesi için  de viesin D  konumunda olması gerekiyor. Buda boşa almak  ilgili bir zarardan bahsetmiyor.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hiç bir araba güvenliğinizden dolayı yokuş aşağı boşa alınmamalıdır!

Bir de yeni jenerasyon arabalarda cut-off diye bir sistem ile araç ister düz yolda, ister yokuş aşağı kendi hızıyla giderken yakıtı tamamen keser. Bazı sürücüler yokuş aşağı devirin yükselmesi sonucu yakıt tüketimi olduğunu düşünerek, ister manuel ister otomatik vites olsun boşa alarak rölanti yakıt tüketimine (0.7 lt/hr-saat) geçer. Bunu yol bilgisayarından anlık tüketimi izleyebilirsiniz.

DSG hassas bir şanzıman olsa da bence çok güzel bir şanzımandır. Şahsen dört senedir çok iyi anlaşıyoruz.;)

fanajal bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

@golfomania @Unicorn55 Vitesi N konumuna alinca sanziman yaglamayi kesiyor ve sanziman yagi olmasi gereken sicakligin altina dusuyor, tekrar D konumuna alinca sanziman vitesi mi degistireyim yagi mi isitayim diye zorlandigindan dsg’ye zarar veren bir uygulama diye okumustum sanirim baska bir konuda. Bana mantikli geldiginden R’ye almadikca N’yi kullanmiyorum. Ayrica bu sebepten, arabayi ilk calistirdigimda el frenini indirip D’ye alarak motor rolantiye gelene kadar bekliyorum.

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş
Bir saat önce, yunusaktas91 yazdı:

@golfomania @Unicorn55 Vitesi N konumuna alinca sanziman yaglamayi kesiyor ve sanziman yagi olmasi gereken sicakligin altina dusuyor, tekrar D konumuna alinca sanziman vitesi mi degistireyim yagi mi isitayim diye zorlandigindan dsg’ye zarar veren bir uygulama diye okumustum sanirim baska bir konuda. Bana mantikli geldiginden R’ye almadikca N’yi kullanmiyorum. Ayrica bu sebepten, arabayi ilk calistirdigimda el frenini indirip D’ye alarak motor rolantiye gelene kadar bekliyorum.

Yanlış bilgi hocam 5 10 saniye boşa aldığını farzet o surede şanzıman yağı ne kadar soguyabilir. Dsg yapacağı işi çok iyi biliyor ben bolca boşa alıyordum kullandığım DSG 2 Jetta ve 1 golfte yokuş aşağı yada ışıklarda hicbir sıkıntı yaşamadım.

yunusaktas91 bunu beğendi

İletiyi paylaş


Link to post
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap

  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...