EFB akü yerine AGM akü takılması


Konuyu özetleyen bir video.. AGM akü kodlanmaması sonucu gerilim düşük uyarısı ile ilgili..






Buna ek fren enerjisi geri kazanımı ile ilgili konu..



Efb+ ve AGM aküler "bluemotion teknolojisi" altında fren enerjisi geri kazanımını için uygundur.

"Fren enerjisi geri kazanımı" içindeki fren anlamı, sadece balata, disk, fren pedalı anlamı taşımaz. (uygun koşullarda) frenin haricinde, ayağı gazdan çekme, yani duraklamaya geçiş anlamı da taşır ve görevini yerine getirir.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

@nihat34 efb+ olmadığına eminmisin..birde fren geri kazanım olayına pek takmayın bizim ataçlarda böyle bir sistem yok..efb+ bence agm kadar olmasa bile güzel akü agm ye artık gerek duymuyor üreticiler
Akünün parça kodu JZW ile başladığı için arkadaşa taktıkları akü Eko seri akü olduğu kesin., 

EFB ve EFB+ tamamen aynı aküler., EFB+ olmasının hiç bir avantajı yok.!! 70 Ah ve daha üst kapasitelere (+) ibaresi koyuyorlar hespi bu., 

EFB+ olması daha gelişmiş veya daha uzun ömürlü olduğu anlamına gelmiyor.,

Markası ne olursa olsun dışardan alacağınız hiç bir akünün üzerinde EFB+ ibaresi göremezsiniz., çünkü böyle bir teknoloji yoktur., VW ‘deki anlamı ise belli bir Ah kapasite sonrasını temsil etmekten ibarettir., 

VW ‘nin araçlarına artık AGM takmamasının sebebi kaput amortisöründe olduğu gibi maliyeti azaltma kaynaklıdır., 

Sizin söylediğiniz gibi; (baktılar AGM tip akü pek tutmadı, istenilen ekonomiyi sağlamadı diye onun yerine EFB+ çıkardılar)., gibilerinden bahsetmişsiniz fakat böyle bir şey olmadı mümkün değil.,  

Dieselgate skandalı sonrası amerikaya ödenen milyar dolardık cezanın bedelini maliyeti azaltarak, kaliteyi ciddi oranda düşürerek müşteriden çıkartıyor.,

Yani VW bize diyor ki; maliyeti kısarım, kaliteyi düşürürüm, malzemeden çalarım ama tüm bunları yaparım araç başına kazandığım kâr oranından asla taviz vermem.!!

 
İlk resim Fabrika çıkış aküsü, ikinci resim ise sonradan servisin taktığı akü A535A591-5519-4FEE-BDCD-03BF473ABC22.jpeg

86873194-BDFE-4315-912B-28689688241C.jpeg

 
Benim akü de bitme işaretleri vermeye başlamıştı. Forumda da yazdım hatta, araştırma aşamasındaydım, bayram sonu almayı düşünürken pazar günü köyde araba marşa basmadı. Sonra marşa bastı, ekranda hatalar verdi ama araba hareket etmedi. Mecburen sanayide açık bulduğum Varta bayisinden N70 kodlu aküyü taktırdım. Arabanın start stop sistemi çalışmaya başladı. Şu anda sıkıntım yok ama kodlama konusu kafamı kurcalıyor. Servis yapar mı kodlamayı? Ya da bahaneyle bazı gizli özellikleri de açtırmayı düşünüyordum. Gizli özellik açanlar yapar kı acaba? Son seçenek olarak kodlama yaptırmasam ne olur?

 
17 saat önce, ogzogz yazdı:

Konuyu özetleyen bir video.. AGM akü kodlanmaması sonucu gerilim düşük uyarısı ile ilgili..

Bende üste bunu yazdım sizde yazmışsınız üstte motor freni gibi birşey bu dediğim gibi çok elzem birley değil şimdiki elektrkli araçlarda bu sistem daha aktif kullanılıyor

 
@forzaGilles haklısınız bu akü olayı diğer malzemeler vwnin kar yapması üzerine kurulu akü amartisör hatta fabrikada takılan lastikler bile eski kalitesinde değil

 
Bende üste bunu yazdım sizde yazmışsınız üstte motor freni gibi birşey bu dediğim gibi çok elzem birley değil şimdiki elektrkli araçlarda bu sistem daha aktif kullanılıyor


13 saat önce, ogzogz yazdı:

Ekli dosyayı görüntüle 46943

Fren enerjisi geri kazanımı Golf 6'da başlamış..

Efsanenin Yolculuğu'nu izleyenler hatırlar..

Elbette ki hafif hibrid ve elektrikli araçlar kadar değil.

Bu sistem mevcut araçlarımızda; uygun akü, akü kontrol sistemi , alternatör, araç yazılımı vs. sayesinde gaz vermediğimizde oluşan hareket ile, motora yük olmadan akünün şarj olmasını sağlar.
kinetikenerji_bircisminharekethalindeolmasindandolayisahipolduguenerjiyekinetikenerjidenir.jpg


Bundan sonra da gaza bastığımızda motor ilerlemeye yönelik kuvvet uygularken, bir de aküyü şarj etmeye kalkmaz. Bu da dolaylı yoldan yakıt tüketimi emisyon düşürme vs. olarak geri döner.

Total araç sayısına göre baktığımızda , uzun kilometreler ve  uzun dönem olarak düşününce oldukça faydalı bir özellik diyebiliriz. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt