Golf 7.5 Başıma Gelen Kaza ve Maddiyat


hepiniz sağolun tekrardan. Aracı boyasız göçük işlemi yapan bunun dışında diğer işleri boya vs. de yapan bi servise verdik tanıdık. kaputu düzeltirim demiş kaputu göçük düzeltme yapıp düzeltecek sonra boyanacakmış. panjur kırılmamış krom çıtası yerinden çıkmış sadece onu geri yerine oturttu. vw amblemi geri takılacak o kırılmamış olduğu gibi yerinden düşmüş. tamponunda dişleri kırılmış galiba tamponda tamir edilecek. total masraf 1700 lira çıktı. tahmin ettiğimden daha düşük çıktı kaput değişmemesi sayesinde sanırım.

 

Ne yaparsanız yapı, hiçbir parçayı değiştirmeyin  2017 yılında aynı modelin sadece kaputu değişmiş(serviste) 2300 TL  hasar kaydı olanına boyasız olanından 7.000 TL daha uygun fiyat istenilse de almamıştım ve 3 ayda piyasasından 10.000 TL Ucuza zor satılmıştı, burda yazan çizen birşey olmaz değeri düşmez diyenlere bakmayın, yarın aracı satarken pert muamelesi görecektir araba.

 
Ne yaparsanız yapı, hiçbir parçayı değiştirmeyin  2017 yılında aynı modelin sadece kaputu değişmiş(serviste) 2300 TL  hasar kaydı olanına boyasız olanından 7.000 TL daha uygun fiyat istenilse de almamıştım ve 3 ayda piyasasından 10.000 TL Ucuza zor satılmıştı, burda yazan çizen birşey olmaz değeri düşmez diyenlere bakmayın, yarın aracı satarken pert muamelesi görecektir araba.
Hocam öyle şey mi olur ya. Kaputun değişen bmw 1.16i aldım. 1.5 yıl sonra üstüne dolu hasarı ve arka çamurluk boyası ekleyip 90.000 TL'ye sattım. Aldığım fiyat 73.000tl idi. 

Serviste sadece kaputu değişen bir araçtan niye korkayım alırken. 7000tl için 1saniye düşünmem.

 
Bu göreceli bir düşünce. Ben Ankaraliyim ve Ankara'da kaputta eğer boya değişme gibi işlemler var ise araç değerinden çok aşağı satilir. Çok bekler satış için il il değişebilir ama Ankara'da boya takıntısı çok.

 
Kişiden kişiye değişmekle birlikte maalesef kaput ve bagaj kapağı değişimi aracı pertten dönme durumuna sokuyor.

 
Kişiden kişiye değişmekle birlikte maalesef kaput ve bagaj kapağı değişimi aracı pertten dönme durumuna sokuyor.


hocam Türkiye'de ikici el satıştaki bu inanışlar gerçekten psikolojik sorun gibi geliyor. Aracın yürüyeninde motorunda sorun yoksa kaputun değişimi ne gibi bir sıkıntı yaratır böyle düşünen arkadaşlara sormak lazım. Piyasada hasar kaydı olmayan ama motorları yan sanayi yedek parça yüzünden bitmiş bir sürü araba var.

 
Yetkili serviste yapilan onarım ve değişimlere daha sıcak bakılıyor aslında. Fiyat yüksek olsada aslında detaylı onarım bilgisine ulasilinca insan anlıyor abartılı bir kazasının olmadığını.
Kendime Araç bakarken bir tanesi vardı sol kapı değişmiş serviste lakin 9 bin civarı hasar kaydı vardı biraz araştırınca kapı haricinde 4.5 parça daha( Tekerlek postaları Iç trimler elektironik kapı ici malzemeler vs kısaca o bölgede ne varsa değişmiş servis eskiyi yeni kapıya takmaktansa düşüncesiyle) değişim olmuş.
Kendi düşüncem ise ön bölgede birden fazla değişim veya işlem varsa çekinirim lakin 1 parca boya yada bir değişim var ise araçta fiyatına göre değerlendirmeye alırım .

SM-G950F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Ben değişende olsa alırım yada sorarlarsa alın veya almayın derim bunun için kriterlerim var.

1-Serviste yapıldıysa 1-0 önde başlar , dışarıda yapıldıysa dahada altını kazmak gerekir
2-Bana kaza anın fotoğraflarını , yapılırken fotoğraflarını kanıtlaması gerekiyor.
3-Mümkünse fatura falan istenilmeli yada bulunmalıdır.

Benimda sol ön kapım serviste değişti , ışıkta dururken geldi vurdu 134 promil alkollü.2660tl hasar kaydım var , evet serviste ve 2660tl...Muhtemelen o kapı kullanılmayacak halde olduğu için komple değişmiştir.Yoksa exper hayatta öyle bir şeye izin vermez.Ben özellikle sordum öyle bir şey olmaz , olamaz dedi.Kapı geldi , geri kalan her şey eski kapımdan ona aktarıldı.

Mesela ben babama asla boyalı veya değişen araba aldırtamam , çok tanıdık olacak yada alması için.Biraz daha fazla verir keyfime bakarım diyor.Asla adamı taşlayamam boya takıntısı var diye ...Benim pert golf6'ım 1 ay sonra ilana çıktı , araba pert ya pert.Servis şişirmesinden dolayı 1 parça değişen 2 parça boya vardır diyor.İstediğiniz ekspertize gösterebilirsiniz yazmış birde...arabanın 4 kapısı , kaput düzeltilemeyecek halde.Çamurluğun 1 tanesi gerçekten hiç yok , sol ön teker yok(yok derken gerçekten yok kopmuştu).Sonra ilana çıkacak bla bla...

İnsanlara ne arabaları iteliyorlar , araba ortadan ikiye kaynaj 1 parça boya var değişen yok diyor.Düzgün olmayan ekspertizde bulamıyor :( insanlar panaroyak oldu bu yüzden...

Her şeyi geçtim ilk sayfada ki kazaya bakıyorum , şu kaza arabaya deli değer kaybettirecek.Halbuki hiç ama hiç değer kaybettirecek bir durum yok...Şimdi bu araba serviste yapılsa bir ton hasar kaydı çıkacak , dışarıda tamam uyguna yapılıyorda ben alacak olsam serviste yapılmamış dışarıda yapılmış.Acaba nerden nasıl darbe yedi , airbag açtı mı , kesin ön taraf komple gidikti göğüse kadar değişti diye panaroyak olacaksınız fotoğraflarla kanıtlamadığı sürece...

İki tarafta haklı , herkes haklı.Benim kapı değişmedende düzelebilirdi , hatta b sütununu direklerin olduğu yerde hafif göçülte vardı ama boyattıramadım .Servisteki adam abi burayı boyarsam komple şaside işlem var derler dedi.Böyle salakca bir işin içindeyiz.Burada herkes suçlu .

Galericiler pert arabaları zamanında kazasız diye millete iteledi , eskiden kimde vardı sürekli elde boya makinesi , bilgisayara bağlayıp arıza bakma falan.2 ye aldılar 6 ya milleti kazıkladır...Vergiler tavan oldu , sıfır araba alınamaz hale geldi.Trafiğe çıkmaması bile gereken araba üstün körü tamir edildi millete satıldı...Birde telefondan fotoğraf çekip , sahibindene ilan atanda galerici kesildi başımıza.Üretmek yok , alırken malı kötüle yerin dibine sok.X fiyata aldığını X+5 'e satmaya çalış yalanlarla...Kimsenin kimseye güveni kalmadı...Yahu ekspertiz firması arabanın airbagını söküp tarihlerine bakıyor.Torpidonun üretimt arihine bakıyor , kimsenin kimseye güveni kalmamış dünyanın kaç yerinde böyle bir örnek var.Böyle balon olur piyasa patlar işte , galericiler ağlar , galericilik yaptığını sananlar ağlar...vs uzar gider.

Yahu şu kazada hiçbir şey yok , ama benim sinir olduğum nokta gerçekten önden sağlam darbe alıp airbaglere kadar açmış araba(ama sadece kaput zarar görmüş) ile şu araba aynı muameleyi görecek.Sebebide çok basit , önden sağlam patlayanda yok ben titizim onarım yaptırmadım değiştirdim diyecek.Şu arabayı servisten yapanda aynısını söyleyecek.Birisi yalan birisi doğru ama kim kime güvenebilir.

O yüzden ben boya takıntısı olanada saygı duyuyorum , boya takıntısı olmayıp araba alanada herkes haklı.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Meselenin birde şu boyutu var; Serviste kaporta boya yaptırılmaz arkadaş servis dediğin elinde tornavida parça değiştirir işçilik yoktur olamazda o maaşlar ile hiçbir sanatkar o servislerde çalışmaz servisler maksimum kar ile çalıştığı için iyi usta barındırmaz orada önemli olan parçayı söküp takabilecek ve bilgisayardan arıza okuyabilecek birisinin olmasıdır, gerçekten soruyorum siz nasıl oluyorda serviste kaporta boya yaptırabiliyorsunuz?

 
@mehmetmert aynen hocam çok doğru demişsiniz. adam ilana arıyor aracın durumu ne diyor kaputta şundan dolayı boya var fotoğrafları vesaire var diyorum hmm anladım kaputta boya var tamam usta diyip telefonu kapatıyor. bunun sebebi de aç gözlü galericilerden başka bir şey değil. açıklamaya sadece arka çamurluk değişti, sigorta şişirmesinden dolayı 15 bin hasar kaydı var yazıyorlar :D  Bu sigorta salak mı acaba bi çamurluk için o kadar para ödeyip faturayı şişirsin :D  böyle cin olmadan adam çarpmaya kalkanlar sayesinde piyasa bu durumda.

 

Geri
Üst Alt