Aracın lifte kaldırılmadan önceki vites konumu


Durum çok basit.

P'ye alıp kaldırmak indirmek ya da daha sonra P'ye alıp indirmek aynı sonucu veriyor.

Burada sorun araç yerden yükselince lastiklere dikkat edin kamberleşir. Yere indirirken kamber acısı kalır ve gerilme olur. Bu da p konumunda olursa kavramayı sıkıştırır. 

Buna net bir şekilde zarar verir diyemeyiz. Çünkü kullanım kılavuzunda da p konumunda kaldırın yazar.

Ancak tecrübeler doğrultusunda daima N konumunu tercih etmek parça ömrü açısından daha faydalıdır. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Bu vites bu kadar kolay mı zorlanıyor yada kırılgan ? Tamamen yanlış algı. Vites p kilidi diye mekanizma var. Ucu  yaylı kilitleme mekanizması. Üzerine binen yük kaldıramacağı kadar yüksekse tık atar yeniden kurulur tekrar arat tekrar kurulur. Ve ben hiç duymadım o mekanizmayı bozan kıran. Hiç gördünüz mü aracı p konumuna alıyorum ama aracım kayıyor durmuyor diyen ? Kolay kolay kırılmaz bozulmaz. Korkmayın aracı p konumunda vitese yükleyin. İnanın hiç bir şey olmayacak. 

 
Spacer taktırırken sehven P konumunda bıraktım aracımı, vitese takarken zorlanmıştı epey. Sesli bir geçiş olunca içim cız etti ama bir seferden büyük bir zarar göreceğini zannetmiyorum. Vitese takmadan önce el frenini indirip ayak frenine de basmadan aracın kendini bırakmasına müsaade etseydim daha iyi olabilir belki @driver_canhocamın dediği gibi, o esnada düşünemedim.

Unutunca yapacak bir şey yok ama bile bile de lades yapılmaz. Bir dahakine kesinlikle N'de bırakırım aracım. Zaten bijonlar lastik yere basarken gevşetilir ve lifte alınınca tamamen sökülürse bijon sökme açısından da sorun olmayacaktır.

 
Ben direkt sokerken gecip frene basiyorum, isi bilen lastikci zaten direkt icine binip frene basar misiniz diyor. Bu arada cidden arkadasinda oldu, P’den basta cikaramadik hatta birbirimize baktik az daha zorlarsak topuz kirilacak mi diye. Sonra asiri zorladik bamm diye bir sesle gecti ve acemi birinin bir anda debriyajda ayagini cekmesi gibi araba sarsildi(ayak frende oldugu icin hareket yok). 

 
Allah Dsg kullananlara sabır versin zor zanaat gerçekten.

Benimki manuel olmasına rağmen kimseye vermiyorum aracı, dsg olsa; uzmanlığı yok diye eşime dahi kullandırtmam !

Çok sonra diğer lastiğim patladı. Yine gittim. Bu sefer aracı çalışır bir vaziyette N konumunda el freni çekik biçimde kaldırttım sıkıntı olmadı.

http://www.hepsifirmalar.com/uploads/firmaresim/1478698741_lift_2.jpg
Bu çözüm aklımda kalacak benim de, ilerde es kazara denk gelirse uygularım

 
P ye alınca butun yuk vitese biniyor mantığı kısmen yanlış bir mantık. P kilit mekanizmasi olan bir dişli. Standart dislilerden ve kavramadan ayrı.

Araba havaya kalkip inince suspansiyon sistemininden dolayi tekerlerin konumu milimetrik olarak değişiyor. Tekerler dönünce sanzimanı da cevirdigi icin p dişlisi ile mandal biraz sıkışıyor ve p den r ye gecerken atlama sesi yapıyor. Sanzimana zarar verecek bir durum degil. Tabi cikan ses içleri acıtıyor.

Arabayi havaya kaldirirken vites N de kullanilabilir fakat arkası krikoya alinan bir aracin  P yerine N de olmasi daha buyuk sorunlar acabilir.

P dislisinin daha iyi anlamak icin şu video faydali olabilir.





 
P dişlişi, kavrama,vites yani şanzımanın bir parçasıdır. 

Park dişlisi kavramaya dahildir. Kavrama arıza verince dişli seçmiyor,  kavrama tamamen değişiyor. "Benim geri vites dişlisi ile 4,5,6,7 ve park dişlisi sağlam onları değiştirmeyin" denmiyor ya da tam tersi. (Tamir ettirme ayrı konu..)

P konumunda kasılmış bir araç P konumundan R yönünde hareket ederken aracı sarsarak yerinden çıkar. 

Mantık dahilinde sonuç aynı yere çıkıyor.

Parça ömrü arıza ve onarım. 

Bu zorlanmayı istemeyenler ve bundan rahatsız olanlar konu başlığında olduğu gibi araç lifte alınırken N konumda ve park freni devrede kaldırabilirler. 

Kriko ile arka lastikler kaldırılacaksa zaten P konumunda olması gerekir. Ve çapraz lastiğe takoz konmalıdır.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Malesef yanıliyorsunuz. P konumunun dişlisi ayri ve kavramaya dahil degildir. Oldukça kalın bir dislidir ve mandal o disliye girer ve tum şanzımanın dönüşünü engeller. Ve kolay kolay bozulan parca degildir. En azindan ben bozuldugunu hic gormedim.

El freni cekilirken herkes klasik olarak sırasıyla D N R P yapip sonra el freni cektigi icin aracin P dislisini tutan mandali disliyi biraz daha sıkıştırıyor. 

Daha sonra arac daha zor P den cikiyor. Fakat bu zor cikma ve gelen ses P dislisinden ayrilan mandalin ayrilma sesi ve titreşimi. Diger sanziman unitesine herhangi bir zarar vermesi gibi bir durum yok.

Yani P dişlisinde meydana gelen bu olay kavramayi etkilemiyor. Yani P dislisi bozulunca araba 1 2 3 4 5 6 7 de bozayim demiyor.

Egimli alanda arabayi once el frenine alıp sonra P konumuna getirmek bir daha ki sefer arabayi calistirinca P den R ye gecmesi kolaylastirabilir. Fakat duz veya onemsiz duzeydeki bir egimde bu sekilde durmanin herhangi bir getirisi yok.

 
Malesef yanıliyorsunuz. P konumunun dişlisi ayri ve kavramaya dahil degildir. Oldukça kalın bir dislidir ve mandal o disliye girer ve tum şanzımanın dönüşünü engeller. Ve kolay kolay bozulan parca degildir. En azindan ben bozuldugunu hic gormedim.

El freni cekilirken herkes klasik olarak sırasıyla D N R P yapip sonra el freni cektigi icin aracin P dislisini tutan mandali disliyi biraz daha sıkıştırıyor. 

Daha sonra arac daha zor P den cikiyor. Fakat bu zor cikma ve gelen ses P dislisinden ayrilan mandalin ayrilma sesi ve titreşimi. Diger sanziman unitesine herhangi bir zarar vermesi gibi bir durum yok.

Yani P dişlisinde meydana gelen bu olay kavramayi etkilemiyor. Yani P dislisi bozulunca araba 1 2 3 4 5 6 7 de bozayim demiyor.

Egimli alanda arabayi once el frenine alıp sonra P konumuna getirmek bir daha ki sefer arabayi calistirinca P den R ye gecmesi kolaylastirabilir. Fakat duz veya onemsiz duzeydeki bir egimde bu sekilde durmanin herhangi bir getirisi yok.
Bilgilendirme için teşekkür ederim 

 
@mcgyver ben de aracı P konumuna alıp lastiği o şekilde yaptırıyorum herhangi bir sıkıntı çıkmadı. acaba lifte çıktığınızda aracı P konumuna alırken araç oynama yaptı da siz mi farkına varmadınız. 

 
@Doctor  Dsg Dq200'de  bu parçanın görselini paylaşabilir misiniz?

Kavrama içerisinde ve 2 vites dizisini birbirinden ayırır diye biliyorum. 

Bizim konu yine yön değiştirdi..

Eğimde kolaylaştırır diyorsak liften inince de aynı sertliği hissedersiniz. 

Kısaca bu illaki zararlı ya da illaki zararsız diyemeyiz ve tercih kullanıcıya kalmıştır. 

Ortada bir zorlanma var ve merak edilen bu zorlanmayı nasıl yaşamayız.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt