Jump to content

Triger Kayışı Kopması , Değişim Ücreti


Recommended Posts


4 dakika önce, Golftdi yazdı:

@forzaGilles peki hocam 2013 model ama 72 bin km deyim benimde değişmem gerekir mi trigeri?

Normal şartlarda yıldan dolayı değişmesi gerekirdi., ama VW Almanya 4 yıl olan zaman kriterini kaldırdı., şuan sadece km kıstas alınıyor., Yani dizelde 120bin km., Eskiden triger seti değişirken kronik sorun olan devirdaim pompası da değişirdi., tekrardan aynı işçiliği 2. kez ödememek için şimdi triger değişimlerinde devirdaim pompasının değişmini de kaldırdılar., Benim neznimde hepsi kabul ancak tek itirazım tek katılmadığım şey; devirdaim konusu., triger değiştiğinde devirdaim pompasının değiştirilmesi gerektiğini düşünüyorum..

Aklı başında olan insan trigeri değiştirirken ödeyeceği işçilik ücretini tekrardan ödeyipte devirdaimi değiştirmez., tek seferde hepsinden kurtulur.. zaten sıkıntılı olan devirdaim pompası bozulduğu vakit araç su kaynatırsa o zaman 3 kuruşun hesabını yapan o gün geldiği vakit 10 mislini ödemek zorunda kalacaktır.. Hararet yapmış su kaynatan aracı da satarken uğraşırsınız..

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

121.000'de trigeri de devirdaimi de yetkilide değiştirdim kafam rahat. 

Süresini geçirip tedirgin olmaktan, motoru dinleyip kafayı sıyırmaktan iyidir :)

Yılda 20k yapsam dahi en az 6 yıl daha kafam rahat :))))

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Trigerle birlikte kesinlikle devirdaiminde değişmesi taraftarıyım ki danıştığım bütün profesyonel ustalar bunu önerdi. Henüz 114.500km deyim (2013 1.6 tdi) ve trigerle ilgili hazırlığımı yaptım ,İna marka triger seti ve devirdaim aldım km’nin 120.000 olmasını bekliyorum ama siz ne önerirsiniz arkadaşlar beklemeye gerek var mı sizce 🤷‍♂️

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
51 dakika önce, SCC yazdı:

121.000'de trigeri de devirdaimi de yetkilide değiştirdim kafam rahat. 

Süresini geçirip tedirgin olmaktan, motoru dinleyip kafayı sıyırmaktan iyidir :)

Yılda 20k yapsam dahi en az 6 yıl daha kafam rahat :))))

Güle güle kazasız sorunsuz belasız kullanın.  Değişim sonrası sürüşte bi değişiklik oluyor mu his olarak? Daha önce olmayıp, daha sonra olan ya da tam tersi.. 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
30 dakika önce, gkhn01 yazdı:

Trigerle birlikte kesinlikle devirdaiminde değişmesi taraftarıyım ki danıştığım bütün profesyonel ustalar bunu önerdi. Henüz 114.500km deyim (2013 1.6 tdi) ve trigerle ilgili hazırlığımı yaptım ,İna marka triger seti ve devirdaim aldım km’nin 120.000 olmasını bekliyorum ama siz ne önerirsiniz arkadaşlar beklemeye gerek var mı sizce 🤷‍♂️

4-5bin km'yi 1 sene içinde yapıyorsanız bişey olmaz., ama 2-3 senede yapıyorsanız şimdiden değiştirin., yanlış hatırlamıyorsam Ina alman malıydı., uzmanlık alanı rulman/bilya ve gergi üzerine., madem bu işe girdiniz gergi makarası falan komple set değiştirin., trigeri değiştiripte gergi setini değişmeden olmaz., yapılacaksa tam yapılmalı.. Devirdaimi değişince antifirizi de değiştirmenizi öneririm.. G13 antifiriz ile.. sistemin kapasitesi 5-6 litre arası

Geçen @SCC arkadaşımız serviste %30 yedek parça ve işçilik indirimiyle değiştirmişti fiyatta kampanya indirimiyle uyguna geliyor..

tarihinde forzaGilles tarafından düzenlendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
39 dakika önce, gkhn01 yazdı:

@forzaGilles gergi makarası setin içinde olan bir parça değil mi ben triger seti ve devirdaim pompası aldım . Antifriz olarakta castrolun vw uyumlu kırmızı 3lt olanı tercih ettim

set halinde alırsanız olur., ama siz daha iyi bilmeniz lazım aldığınız ürünün içeriği görme şanzınız var., yanlış hatırlamıyorsam 2 adet oluyor..

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@gkhn01 her kırmızı antifiriz uyumlu değildir., kırmızı antifirizin pek çok çeşidi var., aldığınız castrol antifiriz g12+ tipte bir antifirizdir ve sizin aracınız daha doğrusu motorunuz için uyumlu değildir.!! Aracınıza uygun olan antifiriz tipi G13 tip antifirizdir..

G12+ (VW TL 774 F) tip antifiriz eski nesil 1990'lı yıllardaki araçlar için geliştirilmiş mazide kalmış bir ürün., O ürünü kullanmamanızı tavsiye ederim.. motora yarardan çok zararı olacaktır..!!

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

images?q=tbn:ANd9GcQjz4qQRu2HsBcfrQJzUHG

Galiba buydu antifriz servis dışında satılmıyor. Ben servisten almıştım iki sene oldu nerdeyse 40 tl gibi bir ücreti vardı o zamanlar

Nette de buldum da bayağı fiyat koymuş üzerine 

https://www.onlineyedekparca.com/urun/volkswagen-g13-antifiriz-1-5-lt-orjinal-vag?gclid=EAIaIQobChMIntOX3Yfy5QIVwagYCh1bcQigEAQYASABEgLIPvD_BwE

tarihinde Kysr038 tarafından düzenlendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
15 saat önce, ogzogz yazdı:

Güle güle kazasız sorunsuz belasız kullanın.  Değişim sonrası sürüşte bi değişiklik oluyor mu his olarak? Daha önce olmayıp, daha sonra olan ya da tam tersi.. 

Teşekkürler. Herhangi bir fark göremedim. Aynı anda yağ, filtreler ve akü de değişmesine rağmen bir fark göremedim. Belki yağdan kaynaklı bir tık motor sesi düşmüş olabilir. 

Performans ve yakıt olarak bir değişiklik yok.

Serviste yüzde 30 indirim ile triger, gergiler, devirdaim, antifriz ve 2 yedek karter tapası 2500 küsür tuttu. Akü de ekleyince 2820 TL ile çıktım. Yağı ve filtreleri dışarıda değiştirdim.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
39 dakika önce, SCC yazdı:

Teşekkürler. Herhangi bir fark göremedim. Aynı anda yağ, filtreler ve akü de değişmesine rağmen bir fark göremedim. Belki yağdan kaynaklı bir tık motor sesi düşmüş olabilir. 

Performans ve yakıt olarak bir değişiklik yok.

Serviste yüzde 30 indirim ile triger, gergiler, devirdaim, antifriz ve 2 yedek karter tapası 2500 küsür tuttu. Akü de ekleyince 2820 TL ile çıktım. Yağı ve filtreleri dışarıda değiştirdim.

Akü farkı 320 tl mi ? süpermiş 

Güle güle kullanın

 

 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
16 dakika önce, HONEY yazdı:

Akü farkı 320 tl mi ? süpermiş 

Güle güle kullanın

 

 

Pardon, tekrar baktım. Düzelteyim, yüzde 30 indirimle 452.9 TL. Golf 6 olduğu için 61 amper. Teşekkürler.

Triger seti konusunda bakım konusunda paylaştığım listeyi görmeyen arkadaşlar için kafalarında daha net rakamlar olması için tekrar paylaşıyorum.

Aracın yaşından dolayı liste fiyatları üzerinden yüzde 30 indirim uygulandı. 

P91102-105213.thumb.jpg.2be98970f382faac8bcb0d077533f36b.jpg

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
6 saat önce, gkhn01 yazdı:

@forzaGilles benim set bu şekilde sizin bahsettiğiniz parçalarda mevcut mu burada ?

4D394417-1745-4831-BF13-8C105C4E4EC0.jpeg

V kayışı eksik., Bir de şöyle bir parça daha olması lazım; temsili resimden konuşmak çok doğru olmayacaktır., ürünlerin gerçek resmi olsaydı daha sağlıklı olurdu., temsili resim aldatır.,

aaaaaaaaaaaaaabbbb.jpg.bde0f42d5028928223d589db4920df8e.jpg

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
7 dakika önce, Salim yazdı:

@forzaGilles hocam işaretlediğiniz rulman V kayış gergi rulmanına benziyor yalnız rulmanın bağlantı kulağı yok gibi triger seti ile birlikte servis V kayış ve gergi rulmanını mecburi olarak değiştiriyor.

 

Haklısınız., temsili resim üzerinden konuşmak doğru olmuyor..

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
  • 3 weeks later...

Merhaba arkadaşlar , geçen ay 2013 1.4 TSİ dsg aldım, 134000 km de, bugün servise gittim, triger değişti mi bilmiyorum değiştirmek istiyorum dedim, servisin yanıtı; triger 180000 de değişecek oldu, ben de sadece 4 buji değişimi için randevu aldım, işçilik dahil ZUBİZU indirimi ile 357 TL, faydası olur diye yazıyorum, herkese iyi sürüşler dilerim 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
  • 10 ay sonra...

Merhaba,

2014 golf 1.6 tdi aracım var. Geçen hafta özel serviste triger setini ve devir daim pompasını degisttirdim. Fakat 2 gün sonra araçta hız yapmak istediğimde 1.2.ve 3. Viteste normal devirde hızlandı arac 4. Ve 5.Vitese attığımda sanki turbo devre dışı kalmış gibi gaz yemedi sizce sorun ne olmuş olabilir. Cevaplarınız için şimdiden teşekkür ederim.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.

×
×
  • Yeni Oluştur...