Güncel Bakım Masrafları


@Cem kesinlikle katılıyorum  2.el araç alırken bunlara bakılmalı ama  bütçe vs uygun olanı alıyorsun sonrada allah korusun birşey olmasın diye dua ediyorsun benim gibi :)  

 

@MSE bende 85 binde aldım hocam ama benim malesef sadece 15 ve 30 bin serviste yapılmış DSG garantisini devam ettireceklerini bilsem 1dk düşünmem servise giderdim 
Hocam bence gidin görüşün servisle. Onlar para gelsin isterler sizi kazanmak için devam ettirirler. 

 
@Tuna Orul hocam senesi dolduğu halde kilometresi 15 bin doldurmayan araçlarda aynı işlemler yapılıyormu örnek polen filtresi veya karter tıpası niye değişir anlamıyorum daha 1 yıllık araç benim araç ocak 2018 trafiğe çıkışlı şu an 7000 km de ilk bakım için götürdüğümüzde nelere dikkat etmeliyiz tecrübeli arkadaşlardan bilgi alabilirmiyiz teşekkürler

 
@Tuna Orul hocam senesi dolduğu halde kilometresi 15 bin doldurmayan araçlarda aynı işlemler yapılıyormu örnek polen filtresi veya karter tıpası niye değişir anlamıyorum daha 1 yıllık araç benim araç ocak 2018 trafiğe çıkışlı şu an 7000 km de ilk bakım için götürdüğümüzde nelere dikkat etmeliyiz tecrübeli arkadaşlardan bilgi alabilirmiyiz teşekkürler
Dikkat edecek pek bir şey yok aslında, bir tek aracı teslim ederken sağında solunda oluşan ve sizden kaynaklı olan çizik vs. varsa belgeleyin, çıkışta da onları ve yeni olabileck şeyleri teslim almadan önce gözlemleyin. Güle güle kullanın...

 
Merhaba arkadaşlar, geçtiğimiz hafta 60000 bakım yaptırdım, Maltepe Erel de. Klima bakımı dahil 1480 tl ye mal oldu.

saygılarımla

 
@Tuna Orul hocam senesi dolduğu halde kilometresi 15 bin doldurmayan araçlarda aynı işlemler yapılıyormu örnek polen filtresi veya karter tıpası niye değişir anlamıyorum daha 1 yıllık araç benim araç ocak 2018 trafiğe çıkışlı şu an 7000 km de ilk bakım için götürdüğümüzde nelere dikkat etmeliyiz tecrübeli arkadaşlardan bilgi alabilirmiyiz teşekkürler
Benim aracımın senesi 11bin km'de doldu, polen filtresi de değişti. 

 
@iamalegend bilgi için teşekkürler yarın bende maltepe ereli arıcam bakalım ne olucak 

sizin araçta ne işlemler yapıldı hocam ? 

 
Bakım fiyatlarına yine zam gelmiş

29c237e1c3c3902d419de8d5c78e3138.png



Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 
Sanayii bakımına çok karşıydım 180 derece dönebilirim kafam çok bozuluyor bu zamlara 6 ay var bakıma bilmiyorum ne yapçam.

SM-E500H cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Şubat 2018 'de Skoda Kodiaq 1.4 TSİ aldım, yaklaşık 6 ayda da ilk bakım olan 15.000'km'ye geldim. Bakım için Ağustos ayında hemen bayram öncesi  ödediğim bedel 980 TL, %5 +%5 indirimli hali bu. Aldığım bayi inisiyatif kullanarak bu indirimi yaptığını söyledi.

 
6 bakım km si  geldi . Daha önce hep servise gittim . Geçen yıl ekimde 580 tl ödedim . Şimdi fiyat indirimli 880 dedi. Dışarıda mann filtre seti 250 tl. Castrol ll serisi 4 litre yağ 190 tl. Tapayı da 20 desek parçalar 460 tutuyor. 100 gibi dışarıda ustaya versek 550 tutuyor. En ucuz orjinal parçalarla bakım fiyatı bu . Aradaki 330 tl için dışarı gitmeye değer  diye düşünüyorum. Bu fark geçen yıl 200 bile değildi . 

 
Burdaki önemli nokta aracın kilometresi., 2 bakımda bir veya her 30bin km'de bir değiştirmek ömrünü uzatır., şanzımanı doğru kullanıyorsanız ve çok yormuyorsanız ve araç çok fazla trafiğe maruz kalmıyorsa 3yıl veya 45bin km birde değiştirebilirsiniz ancak dsg genelde bu süre zarfında kavrama ve ses problemleri baş gösteriyor genelde., ama her yıl değiştirmenin de bir anlamı yoktur., ancak şöyle bir husus varki servis böyle angarya işleri yapmak istemezler çünkü getirisi azdır., bu sebebten şanzıman yağı ömürlük diyip geçerler inat ederler ama asla asla ömürlük değildir., Servisten elinize orjinal dsg şanzıman yağını aldığınızda görürsünüz üzerinde son kullanım tarihi yazar [emoji4] hiç kullanılmamış sıfır kapalı kutu bir yağın bile bir ömrünün olduğu ortamda sistemin içinde sürekli ısınan ve soğuyan bir yağın ömürlük olması gibi bişey söz konusu olamaz.! Değiştirmeyi düşünüyorsanız orjinal vw şanzıman yağı ile değiştirmeniz önerilir., motor yağında başka alternatifler değerlendirilebilir ama şanzıman yağında başka marka yağ olmamalı., alternafsiz vw 'nin kendi "özel dsg şanzıman" yağı olmalı
Hocam 3 yaşını biraz geçmiş aracımızın 60000 bakımı geliyor. Bu bakımda normal bakıma ekstra fren hidroliğini de değişeceğiz. Dsg şanzıman yağı ve filtresini de değiştirmeyi düşünüyoruz. Rutin olarak 3 yılda değişmesi gereken başka bir şey var mı? Olmuşken tam olsun istiyoruz.
 
6 bakım km si  geldi . Daha önce hep servise gittim . Geçen yıl ekimde 580 tl ödedim . Şimdi fiyat indirimli 880 dedi. Dışarıda mann filtre seti 250 tl. Castrol ll serisi 4 litre yağ 190 tl. Tapayı da 20 desek parçalar 460 tutuyor. 100 gibi dışarıda ustaya versek 550 tutuyor. En ucuz orjinal parçalarla bakım fiyatı bu . Aradaki 330 tl için dışarı gitmeye değer  diye düşünüyorum. Bu fark geçen yıl 200 bile değildi . 
Hocam cam suyu değişimi istemezseniz servis 30 lira daha indirim yapıyor. Ayrıca internetten randevu ile %5 indirim alırsınız, hesabınızı buna göre yapın. 

Serviste kullanılan yağ ile dışarda aldığınız Castrol ll yağ aynı değil ayrıca, dışarda bakım yapacaksanız mobil 1 ESP öneririm alternatif olarak. 

 
Hocam 3 yaşını biraz geçmiş aracımızın 60000 bakımı geliyor. Bu bakımda normal bakıma ekstra fren hidroliğini de değişeceğiz. Dsg şanzıman yağı ve filtresini de değiştirmeyi düşünüyoruz. Rutin olarak 3 yılda değişmesi gereken başka bir şey var mı? Olmuşken tam olsun istiyoruz.
-Araç dizel ise her 2 bakımda bir mazot filtresi.,

-benzinli ise her 3 bakımda veya 60bin km'de bir bujiler (bundan tam emin değilim ya 45bin de değişiyordu yada 60bin de bir değişiyordu.)

-ilk 3 yılın sonunda fren hidroliği (sonrası her 2 yılda bir değişir)

-4 yılda bir soğutma suyu antifirizi G13 tip (normal çeşme suyu veya içme suyu ile değil saf su ile karıştırılmalıdır yoksa değiştirmenin hiç bir anlamı yoktur..) Antifiriz G13 antifiriz olmalı., servisteki usta veya m.temsilcisi antifirizin donma noktasını ölçtük değer iyi çıktı değiştirmeye gerek yok diyerekten size bilmişlik taslıyabilirler ancak o çok bilmişlerin bilmediği bişey var o sıvı sürekli soğuyup ısınarak yavaş yavaş tortu birikimi ve çamurlaşma yapmaya başlıyor buda sistemde korozyona neden olur., o sebebten antifirizin donma noktasını ölçmek tek başına bir kriter değildir., değişmesi gerekir.,

-DSG şanzıman yağı ve şanzıman yağ filtresini değiştirecekseniz eğer mekatronik yağını da değiştirin tam olsun., yapmışken tam yapmış olursunuz., maddi yönden korkmayın çünkü şanzıman yağı ve mekatronik yağı gibi sıvılar pahalı sıvılar değildir., ayrıca aracın şanzıman yağı ve mekatronik yağı kapasiteleride litre bazında öyle fazla yağ kapasiteleri yoktur., Ancak değiştirmemek için zorluk çıkaracaklardır ellerinden geleni yapacaklardır buna hazırlıklı olarak gidin :)  

Baktınız laftan anlamıyorlar., kendilerine madem öyle diyorsunuz peki doğuşun yayınladığı bakım aralıkları değişim periyodları çizelgesini gösterin ağızlarını açamazlar ömürlük bir sıvı yoktur olamaz aksini söyleyene itibar etmeyiniz., şanzıman yağının da, mekatronik yağını da kutusunu elinize aldığınızda son kullanım tarihi yazmaktadır., Sonra insanlara bol sıfırlı kabarık kavrama ve mekatronik tamiri faturası çıkarmasını iyi biliyorlar..!!

VW bakım aralıkları çizelgesi; https://binekarac2.vw.com.tr/pdf/bakim_araliklari.pdf

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

@Canzgen standart 60000 bakımı yapıldı, detay olarak yanılmıyorsam 15000 in üstüne bujiler değişti o kadar.

saygılarımla

 

Geri
Üst Alt