Golf 1.0 tsi VS 1.6 tdi


Sıfır aldığım 1.0 dsg Golfum 10k oldu nerdeyse.Gercekten cok memnunum.Torku cekisi vs.İlk zmanlar bende çok takılmıştım simdi iyiki diyorum.Bizim insanimiz ayrica cok onyargili bana da cok dediler 1.0 motor mu olur yok oylemi yok boylemi 1.4 niye almadin da dizel niye bakmadin da.Bir demezler hayirli oolsun gule gule bin.İlk onceleri tüm hevesim kursagimda kalmisti.Simdi diyorum ki zevk benim tecrube benim kime ne.1.0 ciddi anlamda iyi motor tavsiye ederim 😉

 

@fanajal yorumunuz için teşekkür ederim. Bizim insanımızın ön yargılarını kırmak imkansız sanırım. Bir çok kişi zaten konuşmak için konuşuyor, anladığından değil. :D

 
@theguywithgolf 1.0 tsi motor 2015 yılından beri kullanılmakta aslında yeni bir motor değil, bize gelmesi geç oldu her yeni teknolojide olduğu gibi. Benim ihtiyaçlarımı fazlası ile karşılayan bir makine. Birde vw amiral modeli golf için tırt bir motor kullanarak riske atmaz atamaz.(Bu piyasa ve rekabet koşullarında) Şimdiye kadar hiçbir arızasını görmedim tabi daha çok yeni. 

Aşağıdaki makaleler biraz yardımcı olabilir. İkincisi İngilizce maalesef.

https://www.sekizsilindir.com/2017/02/10-lt-tsi-12lt-tsi-fark.html

http://www.motorreviewer.com/engine.php?engine_id=130

 
@Deja-vu benim için de performans kadar sorunsuz olması önemli. Tabi bu biraz da şans meselesi. 

İnceleyeceğim teşekkürler.

 
@theguywithgolf hiç üzülmeyin 1.6 tdi performans fiyat olarak daha uzun yıllar tek rakibi hibrit ya da elektrikli motorlardır rakipleri ise performansdan ödün verirsiniz 1.0tsi olur ekonomiden ödün verirseniz 14tsi karar sizin 10 yıl daha insanın içi rahat rahat tdi binilir bu ülkede bu ekonomide gerisi hikaye 1.4 150bg hayali olan 1.6tdi kullanıcısı olarak yazıyorum bunları.

 
@bf417 yorumunuz için teşekkür ederim. Bence de dizel TR için halen değerli. Epey bir zaman alacak kalkması vs.

Zaten eğer denk gelmezse ve aile ikna olmazsa TDI'a devam edeceğiz. =)

 
Sıfır aldığım 1.0 dsg Golfum 10k oldu nerdeyse.Gercekten cok memnunum.Torku cekisi vs.İlk zmanlar bende çok takılmıştım simdi iyiki diyorum.Bizim insanimiz ayrica cok onyargili bana da cok dediler 1.0 motor mu olur yok oylemi yok boylemi 1.4 niye almadin da dizel niye bakmadin da.Bir demezler hayirli oolsun gule gule bin.İlk onceleri tüm hevesim kursagimda kalmisti.Simdi diyorum ki zevk benim tecrube benim kime ne.1.0 ciddi anlamda iyi motor tavsiye ederim 😉
hocam sen de hata niye söylüyorsunki zaten anlamıyorlar benim full önyargılı eniştem bindi 1.2 aracıma inandramadım 1.2 diye yoh yoh bu 1.6  :)

 
@Inter61 Aynen benimde enistem vidi vidi yapmisti yok 1.0 arabamı alinir yok o kadar para verilirmi baska araba neden bakmadin ikinci elde bu paralara ooohhoo ne arabalar vardi...Simdi ama Golf hastasi oldu arabasi satip Golf almayi planliyor fakat bizim enisteye hem ucuz olacak hem hasarsiz olacak hem km düşük olacak illede ikinci el olacak😂Ah bu enisteler ne çok biliyor😂

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
ilkokul zor bitirmiş insanlar sanki 5.bin motor araba biniyormuş gibi 1.0 hakkında yorum yapıyor ve ön yargı oluşuyor. Bu motorun arkasında yatan teknoloji nedir hiç düşünmeden konuşmak boş laftır bence.

Koca araba markası bunu akıl etmedi de bizim zatı muhterem bir yorumla sildi attı :)  Eskide kaldı artık bu tarz şeyler teknoloji gelişiyor ayak uydurmak lazım. 1.6 Tdi araç kullandım yıllarca bence fark gerçekten çok çok az. 1.0 motorlar zamanla önüne bile geçecektir. 1.0 Hybrid desteği olur ise mesela efsane olur bence.

 
@bf417 Türkiye'de TDI'ın rakibi hybrid falan olamaz. Performans Fiyat olarakta TDI kötü. 1.0 Tecrübeniz varda mı böyle bir yorum yapabiliyorsunuz? ben 1.6TDI'da kullandım 1.0TSI'da. Yakıt olarak neredeyse fark yok ve performans olarak TSI çok üstün. 1.4TSI kullanan arkadaşım 1.0 aracımı kullandı bi fark göremedim dedi. Dizel bitecek  (y)

 
1.6 TDI kullanıcısı olarak dizelin gürültüsü ve titreşimi nedeniyle az yakan benzinliyi her zaman tercih ederim. Fakat hesaplamada ikinci el satış değeri hesaplamaya dahil edilmemiş.

A3 1.6 TDI karışık uzun dönem ortalamam 5.3lt.

Bu arada ben yazılımla biniyorum, böyle nispeten bir mantığı oluyor. 1.6 tdi yazılımla hiç sıkıntısız 145 hp hatta dumanlı 150hp alabiliyor. 320nm max torkla şehiriçi olsun uzun yol olsun elektrikli araba gibi hızlanıyorsunuz.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Burada pek çok arkadaşım tutturmuş bir dizelin gürültüsü titreşimi gidiyor ya bizler farklı araçlar kullanıyoruz ya da Golf'ün iç gürültü seviyelerine bakan olmamış hiç. Yıllarca benzinli araç kullandım 2016 yılından bu yana da hem 7 hem de halen facelift 7 dizel kullanıyorum. Evet rolantide dizel oluşu bariz belli oluyor ancak normal hızlarda kesinlikle ve kesinlikle benzinli golften daha sessiz. Yakıt tüketiminde de kullanılan yakıtın doğası gereği dizelin ürettiği kalori fazlalığından mütevellit her zaman daha az yakacaktır. Aradaki yakıt farkının azalmış olması hala dizelin alınabilirliğini ortadan kaldırmış değildir.   
Resimdeki değerler sırasıyla rölanti, 50 km/h, 80 km/h, 100 km/h ve 120 km/h hızlardaki iç gürültü seviyesidir. 

Golf Desibel.jpg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Arkadaşlar olayın yanlışlığı 1.0 tsi 1.6 tdi iki farklı yakıt ve hacimdeki motoru karşılaştırarak başlıyor eğer 1.0 ile 1.4 veya 150bg ile karşılaştırsak çıkan verilere göre sağlıklı konuşuruz. Öncelikle 1.0 1.4 farkını anlamıyorum diyen arkadaşlar iyiki 1.0 tsi biniyorsunuz çünkü 1.4 alsanız da  zaten 1.0 kadarını kullanacaksınız boşuna para vermemişsiniz😀 1.0 tsi  1.6 tdi daha iyi diyen arkadaşlar evet devir ekonomi devri sizler ekonomi yapıp dizel yerine hemen hemen aynı yakıt tüketen 1.0 araç aldınız ama bu sizin aracınızın 1.6 tdi ile aynı motora sahip olduğunu göstermez, aracınızın beygirine lütfen kanmayın tdi ile nerdeyse aynı beygir o zaman motor daha teknolojik hangi çağda yaşıyoruz ve üretici bunu düşünemiyor mu ? demişsiniz üretici her şeyden önce ekonomiyi düşünür kaldı ki kusursuz motor ve marka da yoktur bu yazılım çağında 110 luk aracınızı bir saatte 125 yaparlar sonrası malum. fizik prensipleri ise doğanın gerçeği, karşılaştırmaya çalıştığımız iki motora gelecek olursak bir yanda 3 silindir 12 valf 1.0 hacimli 110 bg 5000-5500  dev/dk, max tork olan 200nm 3000-3500 dev/dk aralığında ulaşan diğer yandan 4 silindir 16 valf  1.6 hacimli 110 bg 3200-4000 dev/dk, max tork 250Nm 1500-3000 dev/dk ulaşan turbo artı intercooler olan (intercooler ne olduğunu bilmeyen ilkokul mezunu arkadaş vardır yukarıda bir arkadaş öyle demiş ama küçümserken  her sene aracını bakıma sokturduğu ustaların çoğunun ilkokul mezunu olduğunu unutmuş sanırım nese ben bildiğim kadar yazıyım bilinenin aksine intercooler turboyu soğutmaz turbonun motoru beslediği havayı soğutur ve motora verir soğuk hava daha fazla oksijen içerdiği için daha kaliteli yanma ve motor sıcaklığının kontrolü sağlanır) motordan bahsediyorsak benzin kuruş hesabı yapmıyorsak durum budur, ben biniyorsam iyidir fark göremiyorumu bırakalım lütfen matematik her zaman doğruyu söyler.

 

Arkadaşlar olayın yanlışlığı 1.0 tsi 1.6 tdi iki farklı yakıt ve hacimdeki motoru karşılaştırarak başlıyor eğer 1.0 ile 1.4 veya 150bg ile karşılaştırsak çıkan verilere göre sağlıklı konuşuruz. Öncelikle 1.0 1.4 farkını anlamıyorum diyen arkadaşlar iyiki 1.0 tsi biniyorsunuz çünkü 1.4 alsanız da  zaten 1.0 kadarını kullanacaksınız boşuna para vermemişsiniz😀 1.0 tsi  1.6 tdi daha iyi diyen arkadaşlar evet devir ekonomi devri sizler ekonomi yapıp dizel yerine hemen hemen aynı yakıt tüketen 1.0 araç aldınız ama bu sizin aracınızın 1.6 tdi ile aynı motora sahip olduğunu göstermez, aracınızın beygirine lütfen kanmayın tdi ile nerdeyse aynı beygir o zaman motor daha teknolojik hangi çağda yaşıyoruz ve üretici bunu düşünemiyor mu ? demişsiniz üretici her şeyden önce ekonomiyi düşünür kaldı ki kusursuz motor ve marka da yoktur bu yazılım çağında 110 luk aracınızı bir saatte 125 yaparlar sonrası malum. fizik prensipleri ise doğanın gerçeği, karşılaştırmaya çalıştığımız iki motora gelecek olursak bir yanda 3 silindir 12 valf 1.0 hacimli 110 bg 5000-5500  dev/dk, max tork olan 200nm 3000-3500 dev/dk aralığında ulaşan diğer yandan 4 silindir 16 valf  1.6 hacimli 110 bg 3200-4000 dev/dk, max tork 250Nm 1500-3000 dev/dk ulaşan turbo artı intercooler olan (intercooler ne olduğunu bilmeyen ilkokul mezunu arkadaş vardır yukarıda bir arkadaş öyle demiş ama küçümserken  her sene aracını bakıma sokturduğu ustaların çoğunun ilkokul mezunu olduğunu unutmuş sanırım nese ben bildiğim kadar yazıyım bilinenin aksine intercooler turboyu soğutmaz turbonun motoru beslediği havayı soğutur ve motora verir soğuk hava daha fazla oksijen içerdiği için daha kaliteli yanma ve motor sıcaklığının kontrolü sağlanır) motordan bahsediyorsak benzin kuruş hesabı yapmıyorsak durum budur, ben biniyorsam iyidir fark göremiyorumu bırakalım lütfen matematik her zaman doğruyu söyler.
Buradaki asıl konuyu siz yanlış anlamışsınız hocam. 1.6 tdi çok daha iyi bir Motor olabilir. Önemli olan aradaki fiyat farkını hakediyor mu o. Yani dizeli alan ekonomi için alıyor. Acaba gerçekten ekonomi yapmış mi oluyor yoksa kendini mi kandırıyor. Bir de şu nokta varki araçta ağırlık olmazsa 1.0 TSi ağırlık olmadığı durumlarda 1.6tdi dan daha iyi yürür bir de :)  teknik veri yalan söylemez. 

 

Geri
Üst Alt