25 Kasım 2016 ÖTV ZAMMI


10kasımda aldığım Allstar ın fiyatta oynama görmedim yada bana mı öyle geliyor

hatta sunroof dahil 90400 dü zamdan önce 92400 dü şimdi bakıyorum 88.800

nasıl iş anlamadım bana pazarlığı 90400 den yapmışlardı zam  da geldi 92400 oldu 

sonuç olarak ben yine kardayım ama araç fiyatı artmamış

ben 95 97olur diye bekliyordum

golfals.jpg

 

İki ay önce aldigim 1.6 dgs tdi sanruf ve highline aracimi 102 bin tl ye almistim su an kampanya dahil anahtar teslim fiyati 107.900 olmus sanrufu da ekledim mi 111 bin tl ye cikmis oluyor hic bir ozelliklik ve degsiklik eklenmeden durduk yere fiyati artti arac alacak gelmesini bekliyecek arkadaslara Allah yardimcilari olsun elimizdeki araclara gozumuzden daha cok iyi bakmak gerekiyor


Tapatalk kullanarak iPhone aracılığıyla gönderildi

 
arkadaşlar örnek veriyorum dün 1.2 tsi comfortline 73900 liste fiyatı varken bunu zibuzu indirimi ile 70500 civarı alabiliyorken bugün 73500 yazmışlar ama başka indirim alamıyoruz yani 3000 lira zam gelmiş vw ötv den etkilenmedi kapmayası yapmış sözde 

 
Saygıdeğer hocalarım size bir kaç sorum olacak ben aracı 1 ay önce aldım

aracım 1.4 tsi act 150 hp Tornado Kırmızı

Highline +R line Dış paketi

Sunroof

xenon Farlar ve Led Gündüz Farları

Uzun Far Asistanı

14 yöne Ayarlanabilir Ergoactive Koltuklar

anahtarsız Giriş ve Çalıştırma

Geri Görüş Kamerası

Spor Süspansiyon

18 Durban Jantlar 

Aracı geçen ayın 19 unda 112.500 liste fiyatı varken zamlardan hemen önce aldım bayi ve vw indirimleriyle birlikte 105.500 e aldım şimdi yeni makyajlı kasa yeni özellikler geldi

aracım ileride çok zarar eder mi ötv zammı devreye girdiğinde benim araç opsiyonsuz haliyle aldığım fiyatlara satılacak sıfırları sizce benim aracı ne kadar fiyata satmaliyim 

aracımı yeni makyajlı kasa gelmeden elimden çıkarmalımıyım 

sizden tecrübelerinize dayanarak beni bu konuda aydınlatmanızı rica ediyorum
Değerli Hocam

Endişenizi anlayamadım?

Şu an Golf sahibi olan kârdadır. 

Yeni veya eski kasa fark etmez. Zarar etmez. Daha doğrusu yeni kasa çıktı diye sizinkisi değer kaybetmez. Sadece tercih edilirliği azalabilir.  Ama Hocam sizin araç 41 kere maşallah ne isteseniz olduğu için tercih edilirliğini bu durum azaltamaz.

Makyajlı kasayı ilk alan kârdadır ama.. Çünkü kısa süreli lansman fiyatı bir iki ay sonra hızla yükselmeye başlar.  İşte bu sırada yüksek kârlar yapılır. 

Biz tüccar değiliz nasılsa. Ama bu işin ticaretini yapanlar bunu bilir.

 
İyiki satmamışım niyeti bozmuştum makyajlı gelicek diye ama artık elimdekinin kıymetini bilmeliyım gibi görünüyor 8D

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Ötv zammından önce 1.2 dsg comfortline 84200 iken bugün 83700. Fiyat düşmüş. Yanlışım mı var arkadaslar?

 
Fiyatlar 30 Kasım'a kadar. 30 Kasımdan sonra zamlı fiyatlar.

 
Hocam liste fiyatları çok aydınlatıcı değil. Bayilerden araçlara ödeyeceğimiz önemli. Eğer 84200 TL de %7 lere varan indirim yapıyorken 83700 TL de bu indirimi maksimum %2 lerde yaparlarsa o zaman indirim görünümünde zam olduğu anlaşılacaktır. Hele ki Doğuş söz konusu olduğunda euro yükselişteyken indirim olasılığı neredeyse sıfır.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
ÖTV öncesi arkadaşım için 77bin liraya 1.4 tsı 125hp manuel comfortline+sunroof+metalik boya için anlaşmıştık.82binden 77'ye inmişlerdi.Faturayı kestiremediğimizden ÖTV artışına engel olamadık.Fiyatı 77'den 78,500'e çıkardılar.Yani kabaca ÖTV sonrası kampanyalı fiyat listesi üzerinden %2 civarı iniyorlar.Oysa ötv öncesi bu oran %5-6 civarıydı.Yani fiyat listesi düşük olmasına rağmen araç pahalıya eski fiyata nazaran satılıyor.Ama bu farkında doğuşun cebine girmektense direk vergi olarak gittiğini düşünüyorum.Çünkü net fiyatları düşürüp aradaki farkı vergi zammının etkisini düşürmek için çabalamışlar.

Sonuçlar olarak cebimizden çıkan daha fazla.Elde zaten pek araba da kalmamış.Bu saatten sonra herkesin elindeki arabasını koruması 1-2yılda bir araba satıp yenisi alıp tüketim çılgını olmasının bir anlamı olmadığını düşüyorum.

 
Değerli Hocam

Endişenizi anlayamadım?

Şu an Golf sahibi olan kârdadır. 

Yeni veya eski kasa fark etmez. Zarar etmez. Daha doğrusu yeni kasa çıktı diye sizinkisi değer kaybetmez. Sadece tercih edilirliği azalabilir.  Ama Hocam sizin araç 41 kere maşallah ne isteseniz olduğu için tercih edilirliğini bu durum azaltamaz.

Makyajlı kasayı ilk alan kârdadır ama.. Çünkü kısa süreli lansman fiyatı bir iki ay sonra hızla yükselmeye başlar.  İşte bu sırada yüksek kârlar yapılır. 

Biz tüccar değiliz nasılsa. Ama bu işin ticaretini yapanlar bunu bilir.




hocam merak ettiğim konu bu araç için ödediğim miktar malum biraz yüksek 105 bin tl endişe ettiğim konu yeni makyajlı kasa veya golf 8 ileride aracın değerini çok kaybettirir mi eğer öyle bir durum olacaksa aracın sıfır fiyartı ben aldıktan sonra ötv zammı ve doğuş zamlarıyla birlikte 10 bin tl arttı aracı 105 e aldık üzerine 1-2 bin koyup satip makyajlı kasaya mı çevirsem nakitimi  amacım elimdeki parayı koruyup güncel tutmak 

 
hocam merak ettiğim konu bu araç için ödediğim miktar malum biraz yüksek 105 bin tl endişe ettiğim konu yeni makyajlı kasa veya golf 8 ileride aracın değerini çok kaybettirir mi eğer öyle bir durum olacaksa aracın sıfır fiyartı ben aldıktan sonra ötv zammı ve doğuş zamlarıyla birlikte 10 bin tl arttı aracı 105 e aldık üzerine 1-2 bin koyup satip makyajlı kasaya mı çevirsem nakitimi  amacım elimdeki parayı koruyup güncel tutmak 
Değerli Hocam.

Maalesef 2 bin lira ekleyerek makyajlı kasaya ulaşabileceginizi düşünmüyorum. 

Otomotiv sektöründe hemen her yeni makyajlı modelde olduğu gibi eski olandan daha yüksek fiyatla gelecektir.

Hatta Opsiyonel donanimlara da ciddi zam bekliyorum. 

Ayrıca yeni Full Led farların, active info display yani hayalet gösterge ve benzeri yeni donanımların opsiyonel olarak fiyatları ne olacak belli değil. 

Ve kuşkusuz en ciddi yenilik yeni DSG ile 1.5 TSI ile 1.5 EVO motorların farkları ne kadar olacak?

Ben minimum farkın ÖTV ile birlikte EVO için 15 bin, 1.5 TSI motor için 10bin liradan aşağı olacağına ihtimal vermiyorum. 

Gelelim sizin aracın şu andaki değerine.

Halen üretilen model olduğuna göre fiyat listesi üzerinden gidilebilir.

1.4 tsi act 150 hp Highline...104.800 TL

R line Dış paketi... 3.800 TL

Panoramik cam tavan (Sunroof )..3.100 TL

U LEDli gündüz farlı Bi-Xenon Farları....1.780 TL

Uzun Far Asistanı... 1.474 TL

14 yöne Ayarlanabilir Ergoactive Koltuklar..1.172 TL

anahtarsız Giriş ve Çalıştırma...1.050 TL

Geri Görüş Kamerası... 610 TL

Spor Süspansiyon + 18 Durban Jantlar 2.350 TL

.............................................................

Toplam: 120.136 TL

Şu anda ay sonu itibariyle alabileceğimiz maksimum indirim sipariş üzerine geldiği için  %1 olsun:  118.934.

Fakat ikinci elde fiyata doğrudan etkisi eden opsiyon donanımları da göz önünde bulundurarak... koyu renkli olanlar dikkate alacaklarımız..

Bu son olacak fiyat....115.830

Kısacası 10 bin lira kârdasınız

 
Değerli hocalarım, çok önemsediğim ve içerlediğim yeni ÖTV düzenlemesine ilişkin kişisel bir araştırma ve analzim...

(Ön edit:.Umarım sıkılmazsınız paylaşım için)

Herkesin bildiği üzere geçtiğimiz cuma günü Özel Tüketim Vergisi’nde (ÖTV) yine bir gece ansızın değişiklik yapılırken, Maliye Bakanlığı bu kez vergisiz fiyatı 40 bin TL ve altındaki otomobillere dokunmadı.Yani fiyatı 68 bin 440 TL’nin altındaki ‘ucuz’ tabir edilen ağırlıklı manuel vites ve benzinli otomobillerin ÖTV oranları yüzde 45’te bırakıldı. Buraya kadar teorikte herşey normal. Peki ya pratikte?

Şu anda Maliye Bakanı Naci Ağbal’ın dediğine göre azalan oranlı vergi sistemi uygulamasına geçilmiş. Daha önce artan oranlı vergi sistemine geçilmesi gerektiğini yazmıştım. Vergi sistemi tercihi doğru, fakat uygulaması bana göre hiç öyle değil. Peki nedir gerçekte bu ÖTV ? Nerden geldi ? Meseğim icabı biraz açıklamaya çalışayım.

Özel Tüketim Vergisi (ÖTV), belirli mal veya ürünler üzerinden maktu veya oransal olarak alınan bir harcama vergisidir.Bu uygulama Avrupa ülkelerinde de mevcut. Bu verginin uygulanmasındaki  esas amaç, gelir elde etmekten ziyade sosyal fayda sağlamaktır. (Türkiye Dışında yer alan ülkeler!) Bu nedende ÖTV, lüks (mücevher, kürk vb.), sağlığa zararlı (alkol, sigara vb.), çevreye zararlı (benzin vb.) mallara uygulanır. İlk olarak Avrupa Birliği ile uyum çerçevesinde yapılan kanun değişiklikleriyle gündeme gelmiş ve yine aynı amaçla 2002 yılında 4760 sayılı kanun ile kabul edilmiştir. ÖTV aslında, 1950'li yıllardan başlayarak uzun yıllar ülkemizde uygulanan 'İstihsal Vergisi'nden başka bir şey değildir.

Otomobillere yönelik Özel Tüketim Vergisi (ÖTV) 24 Kasım 2016’da yapılan sonuncu artırım ile ilk uygulanmaya başladığı 2002 yılından bu yana 6 kez artırılmış oldu. İlk artış Ekim 2003’te gerçekleşti. İkincisi Kasım 2004’te üçüncüsü Kasım 2011’de dördüncüsü Eylül 2012’de ve beşincisi de Ocak 2014’te yapılmıştı. 1.6 litrelik araçların ÖTV’si 2002 yılında yüzde 27 ile başlamıştı. Cuma günü yine bir gece ansızın yapılan artış bu sınıfa yönelik beşinci artış oldu. Sadece bir kez lüks araçlara yönelik artış yapılmıştı. Sonuçta 14 yılda 1.6 litrelik sınıftaki araçların ÖTV’si iki katından da fazla arttı. Yani yüzde 27 iken yüzde 60 oldu. 

Peki Yeni ÖTV zammıyla amaçlanan hedef gerçekleşebilecek mi? Algı nasıl?

Maliye Bakanı Naci Ağbal, açıklamalarında piyasadaki satış oranı doğrultusunda 10 araçtan 4’üne zam uygulanmayacak ifadesini kullanıyor olsa da bu orana filo satışları ve şirket aracı kullanımları da dahil olduğu için son kullanıcının almayı planladığı araçlarda ağırlıklı olarak bir artış yaşanacağa benziyor. Ağbal, yeni ÖTV sistemiyle ekonomik araçların desteklendiğini, lüks araçların vergisinin ise artırıldığını, bu sayede 3 milyar TL ek kaynak sağlanacağını açıkladı.Maliye Bakanlığı verilerine göre araç satışlarının %96’sı 1600cc, % 3- 3,5 arası 1600 – 2000cc olarak gerçekleşiyormuş. Peki düzenleme sonrasında Türkiye’de satılan otomobillerin fiyatları ne oranda değişecek? Aslında rakamlar son derece ilginç zira aynı model araçlar için otomatik vites – manuel vites ayrımında fiyatı 70 bin lirayı aştığından arada uçurumlar ortaya çıkabiliyor. Aynı şekilde paket farklılıkları da şok edici rakamlar doğurabilecek. Yani işin aslına uygun bir düzenleme yapıldı mı? Buradaki algı farklı. Biz aynı liftten çıkan aynı özellikteki manuel+benzinli için farklı ötv, dizel +otomatik için farklı ötv ödeyeceğiz. İşte buradaki detaylar atlanmş bir kanun düzenlemesi yapıldığı kanaatindeyim. Dolar ve Euro’nun hangi kura geleceğinin tahmin edilmediği bir ülkede sadece TL fiyat bazında vergileri sabitlemek, geleceğe yönelik değil şu anki perspektife göre bir gelir elde etme yöntemine dönüştü. Keza biz geçmişte araçların hangi fiyatlardan satışa çıktığını biliyoruz. Günden güne zam yiyen otomobilller bir yerden sonra artık %45’lik dilimden çıkıp üst dilimlere otomatik olarak geçecektir zaten. Burada da bir yanılgı mevcut.

 Sonuç ?

Gerek emisyona dayalı vergileme sistemi, gerekse özellikle araçların kullanım verilerine göre farklılaştırılması konusunun önemsenmesi gerekiyor. Vergi kanunları piyasadaki rekabeti asla bozmamalı, bütün piyasadaki aktör ve araçlara karşı eşit mesafede olmalı. Bu tarz düzenlemelerle piyasanın genel yapısını değiştirmemeye özel bir önem vermek gerekiyor. Yeni gelişen teknolojiler çerçevesinde hibrit ve elektrikli araçlarda, yeni çevreye duyarlı araçların üretimi için Türkiye'de yatırım yapılmasını teşvik edecek farklı perspektifte, yeni vergi düzenlemelerini yapma konusunda olumlu adımlar hala atılmadı. Madem ÖTV özünde çevreye duyarlı olmayan kalemlerden alınan bir vergi, o zaman sıfır emisyonlu,elektrikli araçlardan ÖTV’nin kesinlikle tamamen kaldırılması gerekiyor. Hibrit araçlardan bir miktar alınabilir ama o da az olmalı.

Sonuç olarak, bu uygulamayla vergi gelirlerinin artması amaçlanmakta. Ancak satış adetlerinin azalmasıyla hedeflenen amaca ulaşılamaması ihtimali doğmakta. ÖTV oranlarında gerçekleştirilen bu önemli değişikliğin hem otomotiv sanayisinde, hem de iç pazardaki istihdam üzerinde olumsuz etki yaratacağı kanaatindeyim. Devletin istatistiklerinde son tüketicinin göz ardı edildiği ister istemez ortada. Otomotiv sektöründeki olası daralmalara karşı ekonomik ömürlerini tamamlamış araçlara yönelik bir teşviğin çıkarılması olumlu olacaktır.Her yıl düzenli olarak devreye alınacak bu kararla çevre kirliliğini artıran, çok yakıt tüketen ve yetersiz güvenlik ekipmanlarıyla çok daha fazla can kaybına neden olan bu araçların kademeli olarak trafikten çekilmesi hem yararlı olacak, hem de vergisel olarak doğru bir kalemden gelir elde edilmiş olacaktır.

 

Güzel bir değerlendirme olmuş. Ellerinize sağlık.

Benim merak ettiğim ve takip edecigim konu 2017 araç satışları olacak.

Gercekten adetlerde ciddi bir daralma olmazsa, milletimiz ne kadar fiyatı olursa olsun alıyor mantigı dogru diyecem

 

Geri
Üst Alt