ANA KONU


Bu gece bir şey farkettim ama sanırım sorun olan bir durum değil. Aracı kısa süre şehir içinde kullandım (kızımı hastaneye götürmek için) döndüğümde kapalı garaja aldığımda sıcaklık 90 derece olmasına rağmen araç 1.000 d/dk civarında çalısıyordu acaba kavrama mı ayırmadı diye duşunup N ve P ye almama rağmen devir değişmedi stop ettiğimde ise radyatör fanı devredeydi ve sanki yanık bir lastik kokusuna benzer bir koku mevcuttu yaptığım araştırmalarda passat larda bu durumun DPF fılıtresının temızlenmesı işleminin yarıda kalması durumunda sistemi soğutmak için olduğu belirtilmiş. Acaba aynı şey bizim motorlarda da var mı yoksa bendeki durum bir sorun mu ayrıca o fan devrede iken start stop devreye gırmedı 

 

@Adv_Dbl Değerli hocam öncelikle geçmiş olsun, kızınıza acil şifalar diliyorum.

Araç daha çok yeni olduğu için ne ara dpf doldu da temizlemeye geçti? Şeklinde düşünmekteyim. Ama dönmesel olarak olması normal, araç yeni olduğu için bu kokunun olabileceğini de düşünmekteyim, tekrar deneyimlerseniz ve sık tekrar olursa servise danışırsınız.

iPad 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

 
Geçmiş olsun dilekleriniz için çok teşekkür ederim@enpisagor evet araç yeni ama 650 km oldu bile ve ben benzinli motordan alışkanlık sanırım gaza oyle hafif dokunuyorum ki işin gerçeği ilk dizel aracım daha mı yüksek devirlerde kullanmalıyım acaba diye düşünmeden edemıyorum. 

 
@Adv_Dbl Dizel araçlarda biraz devirli kullanmak turbo açısındanda faydalıdır, dsg karekteri ve yakıt tüketim ekonomisi gereği hızlı vites büyütmekte, arada bir de olsa S modda ilerlemek araç için özellikle dpf için iyi olabilir. 1000 km den sonra aracı biraz açarken hiçbir sıkıntı kalmayacaktır, kullanmak kılavuzu ilk 1000 km max devin 3 te 2 sini geçmeyin, sonra 1500 e kadar max devri gösterin diyor.

iPad 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

 
@enpisagor arkadaşım verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Turbo araca yabancı sayılmam Lagunam 2.0 Turbo Benzinli idi tabi dizel ve benzinli araç arasındaki karakter farkından dolayı dizeli biraz daha devirli kullanmak daha faydalı olacaktır. Şu ana dek 2.500 d/dk yı hiç geçmedim dediğiniz gibi 1500 km sonrası kademeli olarak yavaş yavaş daha yüksek suratlere ulaşmaya başlarım.

 
@enpisagor arkadaşım verdiğiniz bilgiler için teşekkür ederim. Turbo araca yabancı sayılmam Lagunam 2.0 Turbo Benzinli idi tabi dizel ve benzinli araç arasındaki karakter farkından dolayı dizeli biraz daha devirli kullanmak daha faydalı olacaktır. Şu ana dek 2.500 d/dk yı hiç geçmedim dediğiniz gibi 1500 km sonrası kademeli olarak yavaş yavaş daha yüksek suratlere ulaşmaya başlarım.
Hocam dizel arac kullanimi icin sunu soyleyebilirim. Araci calistirdiginiz gibi hemen gazlamamaya calisin. Deviri 1500-2500 arasinda tutun. Yuksek devir cevirmesi genellikle beklenmez dizel aractan benzinli gibi. Zaten devir bandi kısadır. Eger sehir ici dur kalk vs. Kullaniyorsaniz dsg araclarda deviri biraz yükselterek arac duzenli dpf temizligi yapar. Aracinizi parkederken fan sesi ve koku duymanizin sebebide bu islemin saglikli bitirilmesi icindir.

Rodaj bitince hacimden dolayi cabuk kesilmeyen ayni zamanda düşük devirlerde de muthis bir tork veren makinenizle hem az yakmanin hem de piyasadaki çoğu aractan cok kacmanin keyfini çıkartabilirsiniz.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Arkadaşlar 2014 1.4 tsi Highline,manuel,beyaz, U led 2500 km deki aracımı satsam kaça satılır acaba? Boya vs tabiki de yok..Belki bir arsa olayı varda maalesef ihtiyaca binaen olacak ..

 
Arkadaşlar 2014 1.4 tsi Highline,manuel,beyaz, U led 2500 km deki aracımı satsam kaça satılır acaba? Boya vs tabiki de yok..Belki bir arsa olayı varda maalesef ihtiyaca binaen olacak ..
Araç oluşturucuda çıkan fiyat üzerine %10 - 12 arası bir indirim iyi gibi. Tabi bu iyi seçenek duruma göre daha aza inmeniz gerekecektir.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bu gece bir şey farkettim ama sanırım sorun olan bir durum değil. Aracı kısa süre şehir içinde kullandım (kızımı hastaneye götürmek için) döndüğümde kapalı garaja aldığımda sıcaklık 90 derece olmasına rağmen araç 1.000 d/dk civarında çalısıyordu acaba kavrama mı ayırmadı diye duşunup N ve P ye almama rağmen devir değişmedi stop ettiğimde ise radyatör fanı devredeydi ve sanki yanık bir lastik kokusuna benzer bir koku mevcuttu yaptığım araştırmalarda passat larda bu durumun DPF fılıtresının temızlenmesı işleminin yarıda kalması durumunda sistemi soğutmak için olduğu belirtilmiş. Acaba aynı şey bizim motorlarda da var mı yoksa bendeki durum bir sorun mu ayrıca o fan devrede iken start stop devreye gırmedı 
DPF dolmuş, temizliyor. Yeni iken hemen yapması çok normal. Bende ilk 100 km içinde yapmış idi. Araç Almanya'dan buraya gelip size teslim edilene kadar defalarca çok kısa süreli çalıştırılıp stop edildiği için DPF aniden doluyor.

Kullanım şekli olarak özel birşey yapmanıza, devirli, devirsiz kullanmanıza gerek yok. Zaten otomatik vites, kendisi ne zaman vites değiştireceğini, DPF i de gözönüne alarak bilir.

Çok yeni olduğu için de birkaç kez motor ve egzozdaki özel kaplamanın yanması nedeniyle koku gelecektir, normal.

Güle güle kullanın.

 
Dün arkadaşımla detayli temizlik yaparken arka kapı fitil icerisinde asagidaki manzarayla karsilastik. Ne yapmak gerekir ?
14094dcec7c687cb4825df68ce9bbebe.jpg


GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
@Onur Islak mendil ile silinebilir. Sabunlu su diş fırçası s=alala

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Onur Islak mendil ile siline bilir. Sabunlu su diş fırçası s=alala
Paslanmayi görünce o kısıma hiç dokunmadim hocam bilgi alayım diye. Önemli bişey mi acaba ?

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Paslanmayi görünce o kısıma hiç dokunmadim hocam bilgi alayım diye. Önemli bişey mi acaba ?

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Su kurudu orada. İyice silin çıkacaktır. Plastik sonuçta :)

 

Plastikte o şekilde pas olmasi biraz garip geldi bana

GT-I9300 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
İşyeri girişlerindeki paspasların altına bakın derim :)  Bu gayet normal. Yıkamacılar oraya su kaçırmış. İçeriden öyle püskürte püskürte oraları yıkamanın sonucu bu.

 

Geri
Üst Alt