🧿 Yeni Araç Tiguan 1.5 TSI 150 Ps Elegance DSG - Travel Assist 🧿


Dq200 şanzımanlı 2023 a3 aracımda d modunda da dediğinizin tam tersi 14 -15 km kadar 1.vites daha sonra 2 ye geçiyor. Piyasada dsg şanzıman yazılımı yenileme işini yapanlar da sanırım bu şekilde ayarlıyorlardı demekki adamlar haklıymış kararsızlığı gidermek için. Vw şanzıman ömrünü arttırmak için geçiş aralıklarını dq200 lerde arttırmış. Eskisi gibi 3-4 km de 2 ye atma işi kalkmış gibi. Golf 8 lerde durum nasıl bilmiyorum.
Öyleyse iyi hocam. S modunda sıkıntı yokta D modunda 2. Vitese kısa sürede atıyordu. Tekrardan bi takip edeyim.
 

DQ200 sanırım bir revizyon daha yemiş. Eski DQ200'lerde fabrika çıkışı launch control yokken 2023 Cupra Leon'larda geliyormuş. VAG resmen bizi denek gibi kullanıyor. Bir şanzımanın ömrü boyunca bu kadar revizyonu olur mu?
 
@ft19 hocam merhaba DQ381 şanzımanı 4 yıldır kullanıyorum demişsiniz merak ettiğim bu şanzımanda da basınç tüpü mevcut mu mevcut ise kuru kavramalar gibi gevşeme olayı oluyor mu veya siz herhangi bir sorun yaşadınız ?
 
DQ200 sanırım bir revizyon daha yemiş. Eski DQ200'lerde fabrika çıkışı launch control yokken 2023 Cupra Leon'larda geliyormuş. VAG resmen bizi denek gibi kullanıyor. Bir şanzımanın ömrü boyunca bu kadar revizyonu olur mu?
Launch control'ü geçtim bakımı yapılacak mı yapılmayacak mı çelişkisini dürüstçe belirtirlerse iyi olacak.
Şanzımanı bakım periyoduna eklememeleri büyük oyun..
iyi niyet adında yarım çözüm. Ardından başka sorun. Buna sebep olan tek bir conta değil maalesef. Servise abone etmenin diğer yolu denebilir. İşi öğretmek için kobay araç lazım..

Bazı geri dönüşler ve revizyonlar müşteriye olumlu değil, bir sonraki soruna nasıl normal demenin hazırlığı diyebiliriz.
 
DQ 381 ıslak kavrama. bence gerek yok, yaklaşık 4 yıl oldu, normal kullanıyorum. sıkışık trafikte s moduna veya manuele alma DQ200 kuru kavrama için geçerli bir durum diye biliyorum. şanzıman ve kavramanın ısınmaması için.
ışıklarda beklerken frene basma olayını ben pek uygulamadım, auto hold devreye girdiği için gerek görmedim. ama son 2 senedir yinede basıyorum. servise sordum, ışıklarda beklerken yinede basın dediler. açıkçası mantığım almıyor yinede, auto hold devredeyken frene basmayı... net bilen varsa aydınlatsın bizi...
Işıklarda beklerken frene tam basmazsanız araç kavramayı tam ayırmaz, bunun neticesinde dsg kavramanın (baskı-balata) ömrünü kısaltır. Autohold sadece aracın öne doğru atılmasını ve geriye doğru kaymamasını sağlar,

Autohold ‘u kapatın ışıklarda durduğunuzda ayağınızı frenden çektiğinizde araç öne doğru ilerler, yani Autohold sadece aracın ilerlemesini engelliyor, kavramaya sağladığı bir katkı yoktur.
 
@ft19 hocam merhaba DQ381 şanzımanı 4 yıldır kullanıyorum demişsiniz merak ettiğim bu şanzımanda da basınç tüpü mevcut mu mevcut ise kuru kavramalar gibi gevşeme olayı oluyor mu veya siz herhangi bir sorun yaşadınız ?
Bugüne kadar hiçbir sorun yaşamadım. Vites geçişleri vs. dq200 şanzımanla kıyaslanamaz, hissetmiyorsunuz geçişleri ve seri geçiyor. Kararsızlık yapmıyor. Tdi golfte her zaman hissederdim geçişleri...Kısaca çok memnunum...
 
Işıklarda beklerken frene tam basmazsanız araç kavramayı tam ayırmaz, bunun neticesinde dsg kavramanın (baskı-balata) ömrünü kısaltır. Autohold sadece aracın öne doğru atılmasını ve geriye doğru kaymamasını sağlar,

Autohold ‘u kapatın ışıklarda durduğunuzda ayağınızı frenden çektiğinizde araç öne doğru ilerler, yani Autohold sadece aracın ilerlemesini engelliyor, kavramaya sağladığı bir katkı yoktur.
Cevap için teşekkürler. Servis bile açıklayıcı, ikna edici, net cevap veremedi. Dedikleri ışıklarda beklerken frene basın...
 
Işıklarda beklerken frene tam basmazsanız araç kavramayı tam ayırmaz, bunun neticesinde dsg kavramanın (baskı-balata) ömrünü kısaltır. Autohold sadece aracın öne doğru atılmasını ve geriye doğru kaymamasını sağlar,

Autohold ‘u kapatın ışıklarda durduğunuzda ayağınızı frenden çektiğinizde araç öne doğru ilerler, yani Autohold sadece aracın ilerlemesini engelliyor, kavramaya sağladığı bir katkı yoktur.
Autohold aktifken ışıklarda durduğumuzda frene basmazsak kavrama ayrılıyor di mi hocam? Yıllardır öyle biliyordum.
 
Işıklarda beklerken frene tam basmazsanız araç kavramayı tam ayırmaz, bunun neticesinde dsg kavramanın (baskı-balata) ömrünü kısaltır. Autohold sadece aracın öne doğru atılmasını ve geriye doğru kaymamasını sağlar,

Autohold ‘u kapatın ışıklarda durduğunuzda ayağınızı frenden çektiğinizde araç öne doğru ilerler, yani Autohold sadece aracın ilerlemesini engelliyor, kavramaya sağladığı bir katkı yoktur.
Ben bu yoruma katılmıyorum.
Işıklarda durduk. Motor kendini kapattı. Rolanti sıfır. Auto hold aktif.
Neden frene basmaya devam edeyim.
Şanzıman motor ayrık.
Düz yolda bile devreye giren bir sistem.
Yokuş aşağı devreye giren sistem.
Bu kadar sürücüye frene sürekli basmaması gerektiğini bas bas bağıran bir sistemken neden frene hala basılmalı onu anlayamadım.
Şunuda eklemeliyim...
Auto hold devrede iken fren stopları yanar. Arkadaki sürücü frene bastığınızı zanneder ama bağdaş kurup 3 dk kırmızı ışığı beklersin.( mesela yani)
 
Bugüne kadar hiçbir sorun yaşamadım. Vites geçişleri vs. dq200 şanzımanla kıyaslanamaz, hissetmiyorsunuz geçişleri ve seri geçiyor. Kararsızlık yapmıyor. Tdi golfte her zaman hissederdim geçişleri...Kısaca çok memnunum...
@ft19 cevap için teşekkür ederim son olarak aracınız kaç bin km de acaba ?
 
Ben bu yoruma katılmıyorum.
Işıklarda durduk. Motor kendini kapattı. Rolanti sıfır. Auto hold aktif.
Neden frene basmaya devam edeyim.
Şanzıman motor ayrık.
Düz yolda bile devreye giren bir sistem.
Yokuş aşağı devreye giren sistem.
Bu kadar sürücüye frene sürekli basmaması gerektiğini bas bas bağıran bir sistemken neden frene hala basılmalı onu anlayamadım.
Şunuda eklemeliyim...
Auto hold devrede iken fren stopları yanar. Arkadaki sürücü frene bastığınızı zanneder ama bağdaş kurup 3 dk kırmızı ışığı beklersin.( mesela yani)
Biz motorun kendini kapatmadığı senaryo yu konuşuyoruz.!

Start-Stop aktif değilken (S&S kapalıyken) veya (S&S aktif) ancak motor aküyü şarj ediyor, veya motor daha ısınmadığı için stop etmiyor veya o an enerji ihtiyacı yüzünden motorun çalışması gerekiyor, bu ve buna benzer motorun kendini kapatmadığı senaryolardan bahsediyoruz.
 
Biz motorun kendini kapatmadığı senaryo yu konuşuyoruz.!

Start-Stop aktif değilken (S&S kapalıyken) veya (S&S aktif) ancak motor aküyü şarj ediyor, veya motor daha ısınmadığı için stop etmiyor veya o an enerji ihtiyacı yüzünden motorun çalışması gerekiyor, bu ve buna benzer motorun kendini kapatmadığı senaryolardan bahsediyoruz.
Motor kapalı değil yokuş yukarı sert bir eğim var. Auto hold aktif. Motor çalışıyor. Gaza bastığımız anda. Sanki el freni devreye giriyor bir anda çıkıyor gibi tüm yük arkaya geçiyor. Arka taraf eğiliyor çöküyor. ( GAZA BASIP HAREKET SAĞLANDIĞINDA) yani güç sağlanıp nerenin tuttuğu anlaşıldığı andır tam o esna.
Motorun kapalı olduğu senaryo ile açık olduğu senaryo arasında fark yok.

Motor, şanzıman ustası arkadaşım. Ve araştırmalarım sonucu ayrıca gözlemlerim, auto hold esnasında frene basmanın mantıksız olduğı yönünde.
 
Motor kapalı değil yokuş yukarı sert bir eğim var. Auto hold aktif. Motor çalışıyor. Gaza bastığımız anda. Sanki el freni devreye giriyor bir anda çıkıyor gibi tüm yük arkaya geçiyor. Arka taraf eğiliyor çöküyor. ( GAZA BASIP HAREKET SAĞLANDIĞINDA) yani güç sağlanıp nerenin tuttuğu anlaşıldığı andır tam o esna.
Motorun kapalı olduğu senaryo ile açık olduğu senaryo arasında fark yok.

Motor, şanzıman ustası arkadaşım. Ve araştırmalarım sonucu ayrıca gözlemlerim, auto hold esnasında frene basmanın mantıksız olduğı yönünde.
IMG_4363.png
Dsg şamzıman vs. Yorumu yok.
Öyleki zor durumda bile saatlerce sorunsuz tutar. Frene basmadığım her an kavrama ileri hareket ettirecekse..
Yandı benim dsg. Az kullamılmış kavrama varsa alırız.
 

Auto hold vw sözlük

Sürücü, park frenini serbest bırakmadan kolayca aracı hareket ettirebilir. Bu, özellikle "rampalarda kalkışta" sürücüye büyük kolaylık sunan bir özelliktir. Mümkün olan en iyi kalkış olanağını sağlamak için düz şanzımanlı bazı modellerde bir debriyaj sensörü mevcuttur. Bu debriyaj sensörü, debriyaj kumandasını değerlendirir ve böylece sistemin optimum şekilde tepki vermesini garanti eder. Aracı harekete geçirmek için basit bir şekilde gaz vermek ve debriyaj kavraması sağlamak yeterlidir.



Otomatik şanzımanlı modellerde ise sürücünün sadece gaz pedalına basması yeterlidir. Teknik açıdan incelendiğinde süreç şu prensipte işlemektedir: Freni en ideal anda serbest bırakmak için elektromekanik park freni kontrol ünitesi, motor torku ve devir sayısı, rampa eğimi, gaz ve debriyaj pedalının konumu ile ilgili gelen sinyalleri değerlendirir.

kendi deneyimim ve yorumum auto hold devrede iken frene basmaya gerek yok.
 

Geri
Üst Alt