🧿 Yeni Araç Tiguan 1.5 TSI 150 Ps Elegance DSG - Travel Assist 🧿


Purestar dublex kurulama bezi yoksa büyük boyundan alın, tavsiye ederim. Küçük boy tiguan suv için yeterli gelmeyebilir. Golf varken küçük boyu yeterliydi.
Tabi kendiniz yikiyorsaniz.

Wizard of Gloss Blue Marlin 1500GSM Kurulama Havlusu var , yıllar önce almıştım. Cidden kurulamada büyük kolaylık .

Başkasına yıkatmıyoruz. Temizlik işleri bende. Kendi yıkayanlar için güzel detay malzemeleri şart.
 

3bin km sonra bir nebze düşüş hissettim.

3bin km @forzaGilles hocamın dediği gibi harfiyen uydum. 5bin km den sonra daha doğrusu ilk bakımdan sonra daha iyi gözlemleyeceğim.
 

Ekli dosyalar

  • 1000035675.jpg
    1000035675.jpg
    89.5 KB · Görüntüleme: 29
  • 1000035569.jpg
    1000035569.jpg
    105.4 KB · Görüntüleme: 29
3bin km sonra bir nebze düşüş hissettim.

3bin km @forzaGilles hocamın dediği gibi harfiyen uydum. 5bin km den sonra daha doğrusu ilk bakımdan sonra daha iyi gözlemleyeceğim.
10bin sonrası tam verimliliğe ulaşıyor sanırım, benimde tüketim düşmeye başladı birazcık.
 
Ben mesela 13 ocak 2018 günü

Aracı ist. Zeytinbirnu tamaş dan teslim aldım

110 sabit fix (araç yeni diye gazlama denemeleri falan hiç yapmadım yol boyu)

O gün 5,2 ile ankaraya vardım.

Hatta kendi kendime dedimki TDİ golf icin bu deger fazla sanki (çevremde rodajı tamamlamış 1.2 tsi lar 110 sabit 4,8/ 4,9 la ankara istanbul veri yakalıyordu çünkü

Bundan sonraki süreçte ank-ist-ank
10 kere yine hep cc 110 yolculuklarım oldu .

Hepsinde tüketim 4,3 oldu.

Teslim günü toy/ham/taze motorla 110cc ile 5,2

***Edit

Sıfır aractaki motor rodajı yanında

Taze sıfır Lastigin rodajı da yakıta etki eder.

Yeni fabrikasyon lastigin yola sürtünme direnci yüksektir. dişlerinin yumusak yapısından dolayı yolu max öpmesi durumu vardır.
 
Bakalım 10bin sırası uzun yolda 6litre gibi tüketim olacak mı bekliyorum.
Hocam 2019 1.5 tsi sahibiyim. Uzun yolda sakin sürüşte (100-120 arası devirsiz kullanım) 6,7 - 6,8 gibi yakıyor. 90 la sabırlı bir şekilde gitmeyi denemedim ama tahmini o durumda da 6,0 civarı veya belki bir tık altı olabilir. Havalar ısındığı zaman biraz daha düşük tüketim oluyor genelde.
 
Bakalım 10bin sırası uzun yolda 6litre gibi tüketim olacak mı bekliyorum.
uzun yolda 100 ü geçmezseniz 5-5,5 lt/100km çok rahat görürsünüz. Hatta 80-90 arası 5lt altını görürsünüz. 120 ve üzeri ise içmeye başlıyor. ben şehirlerarası uzun yolda genelde 100-120 arası, arasıra kısa süreli 120-150 arası, 2 kişi ve bagaj dolu ortalama 5,5-6,5lt/ 100km arası değerler elde ediyorum. Kısaca dikkatli kullanırsanız fazla yakmaz.
 
uzun yolda 100 ü geçmezseniz 5-5,5 lt/100km çok rahat görürsünüz. Hatta 80-90 arası 5lt altını görürsünüz. 120 ve üzeri ise içmeye başlıyor. ben şehirlerarası uzun yolda genelde 100-120 arası, arasıra kısa süreli 120-150 arası, 2 kişi ve bagaj dolu ortalama 5,5-6,5lt/ 100km arası değerler elde ediyorum. Kısaca dikkatli kullanırsanız fazla yakmaz.
Ankara Antalya arası 120km/h geçmeyerek 110km/h civarı gelerek 6.8lt ort yakmıştı. O sıra 2400km civarıydı araç km si. Sabit devir gelmedim ara ara 3000-3500 devir geldim. (3 kişi , bagaj dolu ve arka koltuk da boş kısımlar eşya dolu vaziyette)

Aynı güzergah Jettayla 5.2lt gibi oluyordu.

Uzun yolda 105-115 hız civarı sürüşlerde 6litre altı beklentim yok ama 5.5 gibi değerler görürsem de sevinirim. :D
 
Hocam 2019 1.5 tsi sahibiyim. Uzun yolda sakin sürüşte (100-120 arası devirsiz kullanım) 6,7 - 6,8 gibi yakıyor. 90 la sabırlı bir şekilde gitmeyi denemedim ama tahmini o durumda da 6,0 civarı veya belki bir tık altı olabilir. Havalar ısındığı zaman biraz daha düşük tüketim oluyor genelde.
Sağolun hocam. Evet havalarında etkisi vardır.

Bu arada sizin araçta her çalıştırmada yüksek devir çalışıyor mu? 1 saat sonra çalıştırsam da yüksek devir çalışıyor, sıkıntı değil ama motor karakteristiğini değiştirmişler demek ki. Daha çabuk ideal motor sıcaklığına geliyor o bakımdan güzel.
 
Ben mesela 13 ocak 2018 günü

Aracı ist. Zeytinbirnu tamaş dan teslim aldım

110 sabit fix (araç yeni diye gazlama denemeleri falan hiç yapmadım yol boyu)

O gün 5,2 ile ankaraya vardım.

Hatta kendi kendime dedimki TDİ golf icin bu deger fazla sanki (çevremde rodajı tamamlamış 1.2 tsi lar 110 sabit 4,8/ 4,9 la ankara istanbul veri yakalıyordu çünkü

Bundan sonraki süreçte ank-ist-ank
10 kere yine hep cc 110 yolculuklarım oldu .

Hepsinde tüketim 4,3 oldu.

Teslim günü toy/ham/taze motorla 110cc ile 5,2

***Edit

Sıfır aractaki motor rodajı yanında

Taze sıfır Lastigin rodajı da yakıta etki eder.

Yeni fabrikasyon lastigin yola sürtünme direnci yüksektir. dişlerinin yumusak yapısından dolayı yolu max öpmesi durumu vardır.
İyi farkettmiş. Bakalım hayırlısı.

Yeni lastik 500km bilemedim 1000km sonra direnç olayı kalkıyordur diye düşünüyorum.
 
Sağolun hocam. Evet havalarında etkisi vardır.

Bu arada sizin araçta her çalıştırmada yüksek devir çalışıyor mu? 1 saat sonra çalıştırsam da yüksek devir çalışıyor, sıkıntı değil ama motor karakteristiğini değiştirmişler demek ki. Daha çabuk ideal motor sıcaklığına geliyor o bakımdan güzel.
Açıkçası yüksek devir bir süre çalışmadığında dikkatimi çekiyor ama sürekli yüksek devirde çalışıyor diyemem. Sizin motorla makyajsız kasa arasında motor farklılıkları da var belki yazılım da farklıdır ondan olabilir.
 

Sağolun hocam. Evet havalarında etkisi vardır.

Bu arada sizin araçta her çalıştırmada yüksek devir çalışıyor mu? 1 saat sonra çalıştırsam da yüksek devir çalışıyor, sıkıntı değil ama motor karakteristiğini değiştirmişler demek ki. Daha çabuk ideal motor sıcaklığına geliyor o bakımdan güzel.
Araçlar en yüksek emisyonu ilk başta veriyor, katalitik konvertörler yaklaşık 300 derecenin altında emsiyonları gerektiği kadar azaltamıyor, cold start mevzusuda oradan gelir, aslında motor hemen katalitik konvertör ve egzoz sistemini 300 gibi derecelere çıkartıp emisyon salınımını azaltmak için gerekenden daha zengin çalışır ve yavaşça 1000-900rpm e düşer.
Motor sıcakta olsa egzoz soğuduğu için kısa süreliğine bile olsa yüksek devirde çalışması normaldir.
Güncel araçlarda daha çok dikkat çekiyor çünkü emsiyon kuralları sınırları çok katı.

Kat. Konvertör tam olarak emisyon azaltmıyor lakin zararsız hale çeviriyor diyelim.
 

Geri
Üst Alt