Tork limitörü


Orhan dedi:
benim bilgim yok şahsen. ama performans kodlaması işe yarayabilir. açtınız mı hocam bu özelliği?
Yok Orhan Hocam. Kablo geldi ama daha fırsat bulup arabaya baglayamadim.

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 

e peki dostlar bu sistemin tamamen elektrik motorundan almasının veya motordan almasının ne gibi bi farkı var.. elektrik motorundan güç alındığında  , yakıtlı motoru yormayacaksa neden sistem bu teknolojiye dönmüyor da hala yakıt motoru yoruluyor..

 
Bir süredir bende tüketimde zirveleri yaşıyorum. Yazla beraber bu ara sürüş stilimde de değişim var ama bu rakamlar makul değil. Fotoğrafı bugün çektim bir arkadaşımla TDI diye aldık TSI çıktı diye geyiğini yaptık.  8D Çekiş konusuna gelince 2. Viteste alt devirden yükselmeyi severim ama klima açıkken bu ara gitsem mi gitmesem mi kafasını yaşıyor araç. Özellikle alt devirlerde hissedilir çekiş düşüşü mevcut.

Bkz. Ankara Ş.içi /monthly_2016_06/20160616_175649.thumb.jpg.7ecac251795bac4d2335a4d6e6c842f6.jpg
Bir anormallik var. @kimi-emd Semih hocamda bilir diger GTA da ki arkadaslarda. Cok kötü sıkışık trafikte ayagimi gazdan cekmem max 7.5 7.8 fln yaktirdik o haliyle ortalama klima hep auto acik. Kesinlikle gösterin araci derim.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
e peki dostlar bu sistemin tamamen elektrik motorundan almasının veya motordan almasının ne gibi bi farkı var.. elektrik motorundan güç alındığında  , yakıtlı motoru yormayacaksa neden sistem bu teknolojiye dönmüyor da hala yakıt motoru yoruluyor..
Sadece aküden alırsa muhtemelen akü biter. 

 
Bir anormallik var. @kimi-emd Semih hocamda bilir diger GTA da ki arkadaslarda. Cok kötü sıkışık trafikte ayagimi gazdan cekmem max 7.5 7.8 fln yaktirdik o haliyle ortalama klima hep auto acik. Kesinlikle gösterin araci derim.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Düşündünüz açıkçası. s=alala  Bu ara biraz gazı keseyim 5-6lt aralığına inmezse gösteririm en iyisi.

 
Evet yaz ayının gelmesi ve bende tansiyon problemi olması nedeni ile bu hafta klimayı bir kaç kez kullandım.Bu gün saat 19:00 da eve dönerken gösterge panelinde 37 dereceyi görünce klimanın nimetini anlamam uzun sürmedi.Gelelim asıl mevzuya araç 1.2 dsg 110hp klima açık iken gaz tepkimeleri gecikmeli oluyor.Özelikle araç dur kalk trafiğinde ilk 3 vites aralığında saçmalıyor diyebilirim.Gözlemim şu şekilde araç zaten 1 den 2 ye hemen geçiyor ama gaz yeterince gelmedi için devir yükseliyor ve 2. vitese geçince deviri düşürüyor ve araç yığılıyor aynısı 3. vitese geçerkende oluyor 3 geçince devir düşüyor araç anlamsızca yığılıyor, bu nedenle sizde saçmalıyorsunuz gazı ayarlayamıyorsunuz.Bu tarif ettiğim sorun dur kalklarda oluyor.Sürüş devamlı ise araç hızını alınca zaten vites yüksek oluyor hissedilmiyor ama gaz tepkisi gene sağır oluyor.Sport moda alınca araç standart haline geliyor ama bu seferde spor özelliğinden ödün vermiş oluyorsunuz.Sürüş esnasında klimayı kapatmanız ile saniyeler içinde araç kendine geliyor.Araç boşta dururken 0.750 devirde seyrederken klima açılınca 1000 devir bandına çıkıyor.Ortalama 0.250 bir artışın araca bu kadar yük getireceğini düşünmezdim.Herhalde bu sorun sadece Gti ve R da olmuyordur :)  zaten fazlaca beygir ve tork var. @theGenius Hüseyin hocam da 1.4 ile deneyimleri paylaşırsa süper olur zira neredeyse aynı mahallede oturuyoruz sayılır.

SAYGILARLA

 
Sadece aküden alırsa muhtemelen akü biter.
hocam bu kadar basit olduğunu düşünmüyorum. klima düşünülerek amperi yüksek bi akü kulanılabilir gibi geliyor bana.  zaten araç çalışırken klima açılacağından şarj , akünün bitmesini engelemezmi ?.. yada yeterli gücü elde edecek kadar şarj kabiliyeti yokmu araçları acaba.. ?

 
Klima açılınca devir yükselmesi benim TDI DSG aracımda da var. Bende aracımdan şüpheleniyordum ama demek ki böyle Golf 7 lerde. DSG olmasından olabilir herhalde. Manuel TSI 122 Golf 6 aracımda böyle bir durum yoktu.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Klima açılınca rolanti de devir yükselmesi hemen hemen her markada var diye biliyorum. Kullandığım farklı marka şirket araçlarında da durum böyleydi. Hatta klimayı açınca ilk kalkışta çekişten aşırı düşenlerine bile rastladım yani kalkışlarda biraz daha fazla gaza basmak gerekiyordu. Yakıt tüketimide doğal olarak artıyordu.aynı durum muhtemelen bizde de var. Bendeki 110ps dizelde dikkati çekecek bir bayılma hissetmedim ama yakıt sarfiyatı normal olarak 1-1,5lt arttı (ş.içi) aşırı tirafikte muhtemelen dahada artar.

Aracı aşırı yakıt tüketen arkadaşlar, belki başkabir arkadaşın aracı ile aynı şartlarda sürüş yaparak kıyaslama yapabilirler diye düşünüyorum.

Saygılar,

SM-G925F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
hocam bu kadar basit olduğunu düşünmüyorum. klima düşünülerek amperi yüksek bi akü kulanılabilir gibi geliyor bana.  zaten araç çalışırken klima açılacağından şarj , akünün bitmesini engelemezmi ?.. yada yeterli gücü elde edecek kadar şarj kabiliyeti yokmu araçları acaba.. ?
Düşük hızlarda bu enerji ihtiyacını karşılayamıyor araç muhtemelen. Yoksa neden yapmasınlar ;)

 
@yusu Araç hızının artmasıyla soğuyan rüzgar sayesinde sıcak motorun ısısı havaya transfer olur. Rüzgarın motorun dış yüzeylerine temas etmesi ile gerçekleşir. Etkisi en düşük soğutmadır. Etkisi en düşük soğutma olduğu söylense de lakin o öyle değildir 8D  hava girişi çıkışı olmayan aşırı sıcak zamanlarda motorun can çekiştiği andır s=kızgın  

Ekli dosyayı görüntüle 4694

 
-Golf 7'de böyle bir Tork limitörü bulunmamakta,böyle bir tork limitörü olsa klima açık değilkende olurdu.Sonuç olarak emisyon değerleri klima açık şekilde ölçülmüyor.Yani klima açıkken emisyonu düşürme gibi bir derdi yok kimsenin...

-Gelelim otobüs kounusuna,orda bence bir yanlışlık var.20km/h hızın altındaböyle bir harita olsa bile Temsanın Otobüsleri yolcu dolu şekilde rampada durduklarında yanlış anlamayın ama max 600 tork ile kıçlarını yerlerinden kaldıramaz.Kıçını yerinden kaldırmayan bir araç içinde gaza yüklenirsin,daha fazla yüklenirsende daha çok yaktırırsın.O küçük minibüs dediğimiz ISUZU Turkozaların bile 500nm torku var onlar rampada durursa zorlanıyor.Kocaba otobüs öyle bir tork limitörü olsa kıçını yerinden kaldıramaz.Ayrıca bununda aşırı bir yakıt artışına sebep olduğunu söylemiş zaten,yaktığı yakıt artarsa bir arabanın çevreye saldığı gaz miktarıda artacaktır orada tamamen bir çelişki var...

-Ben yaklaşık 40.000kmdir yazlımlı kullanıyorum aracımı,o yüzden böyle herhangi bir sorun yaşamadım.Sadece aldığımda 105 hp 9 ay orjinal bindim,ondada kışın aldım yazın klima açmadan yazılım yaptırmış oldum.

-Dizelciler için konuşuyorum arabanın bazen 9lt yakması,ertesi gün aynı yolda aynı kullanımda 6-7 lt yakması DPF Temizliğinden dolayı olabilir.Mesela önceki sayfalarda 9.1 ortalama tüketim resmi var.Ben yazılımlı halimle bile ne yaparsam yapıyım,ne kadar hunharca kullanırsam o değerlere anca yaklaşabilirim.Onun tek bir açıklaması var DPF temizliğine denk gelinmiştir ve bu yapılırken yakıt bayağı artıyor.Sürekli böyle ise araçta sorun vardır bence

-Klimayı tahrikini motordan alıyor,eğer siz  fazla açarsanız motor devri 1000'e kadar gelicektir ve öyle çalışıcaktır ekstra güç vermek için.Bunu kısıp 2-3 kademede çalıştırırsanız belli bir süre sonra zaten rolantinin eskiye dönmüş olduğunu görürsünüz gerekli gücü aldıktan sonra. 

-Euro6-Euro5 motor olması birşey değiştirmez,5-6 arasında motor tamamen aynı.Motordaki tek farkları E6'da değişken açılı krank var,Egzoz sistemindede Nox farklı o kadar.Geri kalan tüm mekanik parçaları aynı,değişik olanlarda zaten extrem farklı şeyler değil.Bluemotion demekte start&stop ve fren enerjisi geri kazanımı olan araçlarına bluemotion diyor VW.Mükemmel bir tasarruf teknolojisi olsa zaten bluemotion olmayanlarla bizimkilerin arasında uçurum olması lazım...

-Sonuç olarak:Böyle bir tork limitörü yok,aracınıızın gücü size klima açıkken az geliyor.Tek sebebi bu bence...

-Edit:Aracım 1.6 TDI ona göre yorumladım,TSI'lar için birşey söyleyemeceğim

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
-Golf 7'de böyle bir Tork limitörü bulunmamakta,böyle bir tork limitörü olsa klima açık değilkende olurdu.Sonuç olarak emisyon değerleri klima açık şekilde ölçülmüyor.Yani klima açıkken emisyonu düşürme gibi bir derdi yok kimsenin...-Gelelim otobüs kounusuna,orda bence bir yanlışlık var.20km/h hızın altındaböyle bir harita olsa bile Temsanın Otobüsleri yolcu dolu şekilde rampada durduklarında yanlış anlamayın ama max 600 tork ile kıçlarını yerlerinden kaldıramaz.Kıçını yerinden kaldırmayan bir araç içinde gaza yüklenirsin,daha fazla yüklenirsende daha çok yaktırırsın.O küçük minibüs dediğimiz ISUZU Turkozaların bile 500nm torku var onlar rampada durursa zorlanıyor.Kocaba otobüs öyle bir tork limitörü olsa kıçını yerinden kaldıramaz.Ayrıca bununda aşırı bir yakıt artışına sebep olduğunu söylemiş zaten,yaktığı yakıt artarsa bir arabanın çevreye saldığı gaz miktarıda artacaktır orada tamamen bir çelişki var...

-Ben yaklaşık 40.000kmdir yazlımlı kullanıyorum aracımı,o yüzden böyle herhangi bir sorun yaşamadım.Sadece aldığımda 105 hp 9 ay orjinal bindim,ondada kışın aldım yazın klima açmadan yazılım yaptırmış oldum.

-Dizelciler için konuşuyorum arabanın bazen 9lt yakması,ertesi gün aynı yolda aynı kullanımda 6-7 lt yakması DPF Temizliğinden dolayı olabilir.Mesela önceki sayfalarda 9.1 ortalama tüketim resmi var.Ben yazılımlı halimle bile ne yaparsam yapıyım,ne kadar hunharca kullanırsam o değerlere anca yaklaşabilirim.Onun tek bir açıklaması var DPF temizliğine denk gelinmiştir ve bu yapılırken yakıt bayağı artıyor.Sürekli böyle ise araçta sorun vardır bence

-Klimayı tahrikini motordan alıyor,eğer siz  fazla açarsanız motor devri 1000'e kadar gelicektir ve öyle çalışıcaktır ekstra güç vermek için.Bunu kısıp 2-3 kademede çalıştırırsanız belli bir süre sonra zaten rolantinin eskiye dönmüş olduğunu görürsünüz gerekli gücü aldıktan sonra. 

-Euro6-Euro5 motor olması birşey değiştirmez,5-6 arasında motor tamamen aynı.Motordaki tek farkları E6'da değişken açılı krank var,Egzoz sistemindede Nox farklı o kadar.Geri kalan tüm mekanik parçaları aynı,değişik olanlarda zaten extrem farklı şeyler değil.Bluemotion demekte start&stop ve fren enerjisi geri kazanımı olan araçlarına bluemotion diyor VW.Mükemmel bir tasarruf teknolojisi olsa zaten bluemotion olmayanlarla bizimkilerin arasında uçurum olması lazım...

-Sonuç olarak:Böyle bir tork limitörü yok,aracınıızın gücü size klima açıkken az geliyor.Tek sebebi bu bence...

-Edit:Aracım 1.6 TDI ona göre yorumladım,TSI'lar için birşey söyleyemeceğim
Otobüs konusunda söylediğim ifade cihazlarla ölçüm yapılarak tork limitörü olduğu tespit edilmiş ve motor üreticisi de bunu kabul ediyor. Ama tabi siz inanmamakta özgürsünüz. Zaten klima kapalı iken otobüste herhangi bir sıkıntı yok. Piyasadaki tüm otobüslerden az yakan bir araç olarak tercih sebebi. Müşteri şikayeti klima açınca ortaya çıkan çekiş ve yakıt sorunu. Klima kapalı iken en az yakan araç klima açıldığında en fazla yakan araç konumuna düşüyor. Yalnız bunun 20 km hıza kadar olan durumda olduğunu tekrar belirteyim. Yapılan testler otobüs 18 ton yani max yükle yapılıyor.

Çelişki olarak belirttiğiniz nokta şu. 680 nm tork ile kalkışta emisyon değerleri yakalanıyor. Sizin de belirttiğiniz gibi emisyon testleri klima açıkken yapılmadığı için klima açık iken yakılan yakıt ve salınan gazın emisyon değerleri ile alakası yok.

Golf 7 de euro 5 veya euro 6 da çok emin olarak tork limitörünün olmadığını belirtmişsiniz. Bu kadar emin olmanızı sağlayan bilgiyi veya ölçüm sonuçlarını bizlerle paylaşırsanız sevinirim.

Aracınızın yazılımlı olmasi belki bahsettigim handikapi yaşamamanızı sağladı bilemiyorum. Sonuçta aracinizda bir tork artışı mevcut.

Bu arada benim araçta euro 6 TDİ DSG

SM-N9000Q cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Bugün hava sıcaklığı 38.5 dereceyi gördü Çorlu da ve tamamen şehir içinde yakıt ortalamam 7.4 oldu evet güç sıkıntısını bu gün hissettirdi açıkçası ama öyle çok ahım şahım bir eksiklikte değildi. Klima 22 derece ve auto mod daydı. Renault dönemlerinden ezbere bildiğim birşey var kompresör normal çalışırken yaklaşık 3.000 Wat güc tüketimi yaparken tam yüke bindiğinde bu değer 5.000 Wat lra ulaşıyor en azından diagnostik test cihazında gördüğüm değerler böyleydi. Havanın ısınması ile klimalarımız tam yüke biniyorlar ve azımsanmayacak bir güç çekiyorlar ne zamanki araç içi sıcaklık düşüyor (ki ciddi iyi bir klima sistemine sahip kim binse donuyoruz diye isyan ediyor resmen) o zaman araç daha iyi oluyor. 

 

Peki arkadaslar sunuda sorayim arac durur haldeyken klima acinca aracinizda bir sarsinti oluyormu.Bariz hissedilir bir sarsinti mevcut bende belki motor soguk oldugu icin olabilir bugun test edecegim tekrar ama klima kapatiyorum hersey normal aciyorum  sallanti basliyor.Sizdede boyle bir durum varni ?

Saygilarla

 

Geri
Üst Alt