7,5 Kavrama Değişimi



2019 model arabamı dışarda en iyi yağlar en iyi filtrelerle max. 600tl ye bakım yapıyorum. Servise gitsem 1700tl o kadar para vericem bir de mağdur olacağım. Sinir hastası olmaya gerek yok cidden dışarda yaptırın bakımı sıkıntı çıkarsa cepten yaptırır geçersin. Zaten serviste para istiyor madem o kadar para vermeye gerek yok.

 
Cuma günü aracımın 2. Yıllık bakımı için randevum var. Bi Doğuşu arayalım bakalım biz keriz miyiz gelelim böyle böyle bişey varmış diye, ne diyecekler görelim. Madem öyle gerekirse dışarıda yaptırırız.

Kişisel fikrim, DSG kullanıcları olarak bu işin arkasını bırakmamız gerek. Biz arkasına düşmezsek onlar da yapmaz tabi niye yapsınlar. Dsg kullanması ne kadar keyifli olsa da bu tarz sorunları olduğu tüm dünyada bilinen bişey, bunu görmezden gelemezler. Bunun arkasında duramayacaklarsa bıraksınlar bu işi CVT satsınlar


Sent from my iPhone using Tapatalk

 
@ÖzDi Öncelikle başınız sağolsun,

Geçen sene böyle dsg deki iyi niyet garantisinin bittiği söylenildiğinde doğuş otoyu arayarak sordum, böyle bir şeyin sök konusu olmadığını, olsa zaten sitemizde duyuru şeklin de bildireceklerini belirttiler. ama gerçek öyle değilmiş. Doğuş Oto da yalancılık vardı da bu denli olduğunu tahmin edemezdim. 

 
Yetkili servis dışında değişim yapmanızı önermem açıkcası.Bir de şansınızı Ankara'dan deneyin gerekirse kendiniz iletişime geçin Doğuş ile o da yetmezse Almanya ile irtibata geçin.

 
Başınız sağolsun mekanı cennet olsun.

Kavrama set fiyat  3bin  civarı  geri kalanı nedir. Bende çok sorun yaşadım yetkili servisle  2+2  garantisi varken  bin bir türlü bahanelerle canımı çok sıktılar. Almanya ile görüşelim öyle yapalım böyle yapalım 7 yapmazlar da 6 olur yine bir o kadar kazanç. Bir zamanlar  2.0 tdi  yaptılar  aynısını  enjektörleri garanti dışında bıraktılar bu günün parası yaklaşık 15/20 bini kadar masrafa soktular milleti. sonra bizim hatamız diye geri kalan az sayıdaki aracın enjektörünü yenilediler ücretsiz.  Dsg  dq200 ise o şanzıman adam olmaz  en fazla 175 tork da sorun çıkarmaz 1.2 tsi lar örnek . 

 Yağlı tip 6 ileri devam etmeliydi 400tork  değerden 250 tork değere düştü . 

Özel servislerde  mekatroniği  açıkta test edip vites geçiş aralıklarına müdahale edenler var. selenoid valfi kontrolu vs..Tüp yağ basınç kontrolu vs..   örnek  1 den 2 ye anında geçmesi sorunu araç soğuk yokuş çıkacaksınız  şanzımanı sökecek kadar titriyor. araç 2 ye mi atsam 1 de mi kalsın derken  Kısacası iyi bir servise gidin söksünler belki debriyaj değil de  selenoid çıkacak.   Yetkili servis bazen ya şundadır ya bunda yapabiliyor. Birde Mekatronik de sorunluymuş  derlerse  bana yaptıkları gibi arabayı bırakırsınız orda 

26954_57bb59feaca814d653a935b9a64020f3.png

 
Baş sağlığı dileyen ve cevap yazan tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum.bugün bi kaç vw servisini daha arayarak güncel durumu net olarak teyit ettim.güncel durum şu arkadaşlar.2016 sonrası üretim dsgli araraçların 2 yıllık garantileri bittiğinde servis +1 yıl iyi niyet doğrultusunda yardımcı oluyor fakat o +1 yıl da bitmiş ise cüzzi miktarlarda destek sağlıyor.yani size diyor ki aracınız garanti süresi +1 yıl bizim desteğimize tabi(bakımları bizde yaptıysanız eğer)sonraki süreçte kendi başınızın çaresine bakın ister servise getirin ister dışarda yaptırın.bildiğiniz enayi yerine konuluyoruz yani.benim araç 2018 nisan çıkışlı.2020 nisan da normal gatantisi bitti,2021 nisanda da servisin iyi niyet kapsamının dışına çıktı o yüzden kavrama probleminde malesef çok sınırlı destek alabiliyorum.

 
Bu konu cok önmli bnm arac 2016 model dsg li oldugundan sureklı servıse gidiyorum haftayada bakım randevum var aman kavramadan sorun cıkarsa ıyı nıyetten faydalanırım dıye  bosa mı servıse gidiyorum ozamn ????

 
Sırf dsg yüzünden bir çoğumuz servise gidiyoruz. Bir ton para bayılıyoruz. Eğer ki bu tarz sorunlarda sıkıntı çıkaracaklarsa gitmenin anlamı yok. Bakım zamanı bunu teyit ettirerek bakım yaptırıcam. Yoksa bende dışarda yaptırırım.

 
Bu konu cok önmli bnm arac 2016 model dsg li oldugundan sureklı servıse gidiyorum haftayada bakım randevum var aman kavramadan sorun cıkarsa ıyı nıyetten faydalanırım dıye  bosa mı servıse gidiyorum ozamn ????


Sırf dsg yüzünden bir çoğumuz servise gidiyoruz. Bir ton para bayılıyoruz. Eğer ki bu tarz sorunlarda sıkıntı çıkaracaklarsa gitmenin anlamı yok. Bakım zamanı bunu teyit ettirerek bakım yaptırıcam. Yoksa bende dışarda yaptırırım.
Benim 4 vw servisi ve doğuşla yaptığım görüşmeler sonrası öğrendiğim şey bu ama isterseniz siz yine de gittiğiniz servisi bi arayıp sorun.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Baş sağlığı dileyen ve cevap yazan tüm arkadaşlara teşekkür ediyorum.bugün bi kaç vw servisini daha arayarak güncel durumu net olarak teyit ettim.güncel durum şu arkadaşlar.2016 sonrası üretim dsgli araraçların 2 yıllık garantileri bittiğinde servis +1 yıl iyi niyet doğrultusunda yardımcı oluyor fakat o +1 yıl da bitmiş ise cüzzi miktarlarda destek sağlıyor.yani size diyor ki aracınız garanti süresi +1 yıl bizim desteğimize tabi(bakımları bizde yaptıysanız eğer)sonraki süreçte kendi başınızın çaresine bakın ister servise getirin ister dışarda yaptırın.bildiğiniz enayi yerine konuluyoruz yani.benim araç 2018 nisan çıkışlı.2020 nisan da normal gatantisi bitti,2021 nisanda da servisin iyi niyet kapsamının dışına çıktı o yüzden kavrama probleminde malesef çok sınırlı destek alabiliyorum.
E o zaman ben bıraktım servisi kendim bakım yaparım şanzımanı bana sokacaklarsa ne gerek var (2017 model) hatta bir adım öteye gidip yeni 308 geldiğinde onu alırım yani 

 
@Umut Özdemir yeni 308 iç dış dizayn ve kalitesi ile  rakibi golften üstün olsun diye yapılmış bir araç golfün işi artık çok zor, zaten bu stratejiye geçildiyse sadece vw değil bünyesindeki  tüm markalar etkilenir başta audi

 
@Umut Özdemir yeni 308 iç dış dizayn ve kalitesi ile  rakibi golften üstün olsun diye yapılmış bir araç golfün işi artık çok zor, zaten bu stratejiye geçildiyse sadece vw değil bünyesindeki  tüm markalar etkilenir başta audi
Aynen öyle olmuş hocam Allah herkese almayı nasip etsin :D

 
@ÖzDi Merhaba, Babanıza rahmet diliyorum. Cenab-ı Hak kabrine Kuranın nurunu kandil eylesin.

Yabancı sitelerde DSG Kavramasını şöyle deniyorlar. 6 Viteste vites kolunu sağ ittirip manuele alın. 1.300 devirlere kadar düşün ve gazı sonuna kadar basın. Yalnız roketleme yapmayın ki vitesi düşürmesin. Roketten önceki son gaz hali yani. Araba 6. viteste hızlanmaya devam ederken devir ibresinde herhangi bir düzensizlik görmezseniz kavramanız kavrıyor. Bilgi için yazıyorum, kişisel düşüncem değil: DSG kavramasını almanyada nadir değiştiriliyor, çünkü bitmiyor. Bunu böyle görmeyen çok kişi var, evet ama onlar gidip kendi gözleriyle görmediler. 2. viteste arabayla sürünerek gitmeyin, en az 300.000 KM görme ihtimaliniz yükse.

selamlar

 

E o zaman ben bıraktım servisi kendim bakım yaparım şanzımanı bana sokacaklarsa ne gerek var (2017 model) hatta bir adım öteye gidip yeni 308 geldiğinde onu alırım yani 
Hocam sen yine de bi sor farklı bişey söylenirse bizimle de paylaşırsın..umarım sana farklı bişey söylerler🙃

 

Geri
Üst Alt