DSG ve Auto Hold Kullanımı


@HONEY yük sanzimandaki kitleme dislisi (sekilde yazi altta kalmis, ondeki büyük dişli, lock-gear) vasitasi ile locking pin yazan parçaya biniyo, ve bu parça da halatla vites koluna bağlı, ondan dolayı zor çıkıyo yük binince, ama bu parçalar zaten bu is için orada olduğu ve tasarladığı icin bi zarari yok.

 

[mention=11839]HONEY[/mention] yük sanzimandaki kitleme dislisi (sekilde yazi altta kalmis, ondeki büyük dişli, lock-gear) vasitasi ile locking pin yazan parçaya biniyo, ve bu parça da halatla vites koluna bağlı, ondan dolayı zor çıkıyo yük binince, ama bu parçalar zaten bu is için orada olduğu ve tasarladığı icin bi zarari yok.
O zaman doğru bildigimiz yanlışlar listesine bunu da alıyoruz


N ye al fren cek P ye al bos işler arasina girdi
 
O zaman doğru bildigimiz yanlışlar listesine bunu da alıyoruz

N ye al fren cek P ye al bos işler arasina girdi
Buna tam olarak yanlış diyemeyiz.

Bunu insanların sorgulamasının asıl nedeni o vitesin neden zor geçiş yaptığı ile oluşan tedirginlik. 

Zararı olmayan ve vitesin P konumundan R konumuna geçişinde bu zorlanmayla karşılaşmak istemeyenler için,

yokuş eğim ve fazla yüklü iniş binişlerde  (tamamen tercihe dayalı ) bilinen sıralama ile aracı terk edebilirler.

 
Buna tam olarak yanlış diyemeyiz.
Bunu insanların sorgulamasının asıl nedeni o vitesin neden zor geçiş yaptığı ile oluşan tedirginlik. 
Zararı olmayan ve vitesin P konumundan R konumuna geçişinde bu zorlanmayla karşılaşmak istemeyenler için,
yokuş eğim ve fazla yüklü iniş binişlerde  (tamamen tercihe dayalı ) bilinen sıralama ile aracı terk edebilirler.
 
ben dahil dsg ye yuk binmesi zarar veriyor sanmamiz
 
Su sekilde daha net görünüyor Park Kilitleme Mekanizmasi.

Ekli dosyayı görüntüle 47428


ben dahil dsg ye yuk binmesi zarar veriyor sanmamiz
Yine de temkinli olmanın zararlı olmadığını düşünüyorum.

Şekildeki dişli de (gerçi şuana kadar bir arıza olarak karşılaşmamış  olsak da) onarımı, kavrama değişim masrafı kadar olabilecek gibi görünüyor.

Kavramaya bir zararı olmaması ve dişlinin dayanımının yüksek olması iyi bir durum.

 
Bence yine de malum sıralamaya uymak lazım. Alimallah kavrama çizilir yokuşlarda kaçırır. Bununla ilgili tek bir doküman bile yok. Tamamen şehir efsanesi. Belki 80 yıllık otomatik şanzıman literatürüne getirilmiş değişik bir yaklaşım. Bununla ilgili en ufak bir şüphe olsa onlarca markanın yüzlerce modelinin belki bir tanesinin kullanım kılavuzuna malum sıralamayı yazarlardı diye düşünüyorum. 

 
Buna tam olarak yanlış diyemeyiz.

Bunu insanların sorgulamasının asıl nedeni o vitesin neden zor geçiş yaptığı ile oluşan tedirginlik. 

Zararı olmayan ve vitesin P konumundan R konumuna geçişinde bu zorlanmayla karşılaşmak istemeyenler için,

yokuş eğim ve fazla yüklü iniş binişlerde  (tamamen tercihe dayalı ) bilinen sıralama ile aracı terk edebilirler.
Kılavuz der ki:

park.png

Buna ek olarak

eğer ki yokuş ya da eğime park ediyorsanız

ve tekrar aracınıza döndüğünüzde vitesin P konumundan zor çıktığını düşünüyorsanız

ve bundan rahatsız olup acaba ne yapabilirim diye de düşünüp, haklı ve doğal olarak, bunun zarar verebileceğini, dolayısıyla da amacın, herhangi bir şekilde kullanım ömrünü uzatabilmek adına onlarca insan gibi akılda soru işareti kalıyorsa, 

yapmanız gereken sade ve sadece yukarıdaki kılavuzda bulunan "PARK ETME" başlığı altındaki sıralamada; 

park frenini devreye almadan önce vitesi N konumuna almak, P konumuna almadan önce de frenden 1 defa ayağınızı çekip tekrar basmak yeterli.

Bu sade ve sadece vitesin P konumundan zorlanarak çıkması ile ilgili ne yapabilirim diyenler için tavsiye olunur. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bence yine de malum sıralamaya uymak lazım. Alimallah kavrama çizilir yokuşlarda kaçırır. Bununla ilgili tek bir doküman bile yok. Tamamen şehir efsanesi. Belki 80 yıllık otomatik şanzıman literatürüne getirilmiş değişik bir yaklaşım. Bununla ilgili en ufak bir şüphe olsa onlarca markanın yüzlerce modelinin belki bir tanesinin kullanım kılavuzuna malum sıralamayı yazarlardı diye düşünüyorum. 
İlker hocam Golf 7 ile 7,5 AutoHold u neden farklı. 
Üniteye attığımız gibi AutoHold ada 7,5 parametresi atamazmıyız?

 
@Terms abs ünitesine atılması lazım. O da değişir yada fark oluşturur mu bilmiyorum hocam. 

 
Adana da rampa yer olmadığı için düz yerde gaz tepkime ayarını bir türlü yapamıyorum.

Bu neden ile ilk kalkışta öne anlık atılmasan kaynaklı bir sarsıntı oluyor.

7 ay önce aracı 2.el aldım pandemiden dolayı da tam alışamadık.


Değerli arkadaşlar, 

Aracı 2.el aldığım için Auto hold ve diğer gaz tepkimeleri farklı idi, biraz acemi gibi hissediyordum.

İnternette bulunan DSG resetleme işlemini yaptım ve şuan Auto hold + diğer gaz tepkimeleri stabil hale geldi. 

 
@Hsahin Evet aslinda kullanim aliskanligi tedirgin ve gaz basmalari cekingen ve fazla bas çekli oldugunda dsg öğrenme sureci iyi olmuyor. Sifirlayip normal kullaninca toparliyor dsg tepkileri, auto Hold da ona bagli değişebilir. Parametrelere bakacagim ama onla ilgili bi durum yok bence burda.

 

@mardan1978 psikolojik den ziyade , araç kullanırken kalkışlarda sarsıntı ve hızlı tepkimeden dolayı kızım tedirgin oluyordu, DSG resetleme den kendinin bilgisi yoktu ve baba arabayı sürmeyi öğrendin demeye başladı.

 

Geri
Üst Alt