Golf 7 Akü Değişim Önerisi


Brockline

Üye
Katılım
14 May 2020
Mesajlar
39
Tepkime puanı
22
Konum
Hatay
İsim
Burak
2016 model aracımda yer alan akü bu. Start/Stop devreye girmemeye başladı. Sanırım değişim zamanı geldi. Hangi aküyü almamı önerirsiniz ?

EDIT: Araştırmalarım ve burada yardımcı olan arkadaşlar sonucunda 70 Ah Varta Agm akü aldım, start stop tekrar çalışmaya başladı, sorunsuz kullanıyorum. Herkese teşekkürler.

CF27C6A2-7DE0-4BB7-8415-FE46E4787507.jpeg

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@erty @erty Bende yaklaşık iki yıl önce varta agm akü alıp taktırmama rağmen start stop devreye girmemişti, burada konuda açmıştım, farklı akü kodlamasından anlayan pek kimse yok, çünkü kimse ne çözüm buldu nede sorunu bulmuştu. Yaklaşık İki yıl oldu hala starstop çalışmıyor, bir yere de kodlatmıştım ama yapabildi mi yapamadı mı pek emin değilim. Ayrıca araca sonradan eklenen bir çok opsiyon var belki de bu yüzden devreye girmiyordur, ama yeni akü de 70 a gücünde, eskisi 68 di, kodlama başarılı olsa belki devreye girerdi ama yinede bilmiyorum artık uğraşmadım bende. Servis bile kodlayamamıştı.
Hocam aracınızda start stop iptal için daha evvel voltaj sınırlaması kodlaması yapılmış olabilir mi? Start stop iptali, devreye girme eşiği olarak akünün verebileceği max. voltaj olan 12V üzerinde bir voltaj girilerek sağlanıyor.

Hiç çalışmaması için akünün start stop desteklememesi ya da böyle bir kodlama haricinde bir durum aklıma gelmiyor açıkçası. 68 yerine 70 amper, çıkan akü AGM yine AGM akü taktırmışsınız, hiç kodlanmasa bile ciddi bir sıkıntıya yol açmaması beklenir.

 
Upvote 0

Hocam aracınızda start stop iptal için daha evvel voltaj sınırlaması kodlaması yapılmış olabilir mi? Start stop iptali, devreye girme eşiği olarak akünün verebileceği max. voltaj olan 12V üzerinde bir voltaj girilerek sağlanıyor.

Hiç çalışmaması için akünün start stop desteklememesi ya da böyle bir kodlama haricinde bir durum aklıma gelmiyor açıkçası. 68 yerine 70 amper, çıkan akü AGM yine AGM akü taktırmışsınız, hiç kodlanmasa bile ciddi bir sıkıntıya yol açmaması beklenir.
@erty Voltaj sınırlaması var mı önceden bilmiyorum, varta agm akü taktırmama rağmen çalışmadı hiç. Benim aklıma gelen tek olay sonradan taktırdığım opsiyonlar, far yağmur sensörü, multimedya, kapı altı ışıklar, ön arka park sensörleri, geri görüş kamerası, baya bir opsiyon ekledim bunlar enerji ihtiyacını arttırmış olabilir ve bu yüzden startstopu çalıştırmıyor olabilir diye düşünüyorum ben.

 
Upvote 0
@erty Voltaj sınırlaması var mı önceden bilmiyorum, varta agm akü taktırmama rağmen çalışmadı hiç. Benim aklıma gelen tek olay sonradan taktırdığım opsiyonlar, far yağmur sensörü, multimedya, kapı altı ışıklar, ön arka park sensörleri, geri görüş kamerası, baya bir opsiyon ekledim bunlar enerji ihtiyacını arttırmış olabilir ve bu yüzden startstopu çalıştırmıyor olabilir diye düşünüyorum ben.
Sonradan yapılan kapı altı ışıkları uygulaması bazen aracı kilitlediğinizde bile akım çekebiliyor (montaj doğru yapılmadıysa)., VAG kodlamasından anlayan biri veya iyi bir elektrikçinin bakmasında yarar var..

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
Sonradan yapılan kapı altı ışıkları uygulaması bazen aracı kilitlediğinizde bile akım çekebiliyor (montaj doğru yapılmadıysa)., VAG kodlamasından anlayan biri veya iyi bir elektrikçinin bakmasında yarar var..
@forzaGilles Aynen hocam ön ve arka kapılara yapmıştım, arkaların kapalıyken bile akım çektiğini, çok kısık olarak hep yandığını farkettim tesadüfen, bende arka kapıdaki ledlerin fişini çektim, ama akımı keser mi bu kesmez mi bilmiyorum.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Upvote 0
@erty Voltaj sınırlaması var mı önceden bilmiyorum, varta agm akü taktırmama rağmen çalışmadı hiç. Benim aklıma gelen tek olay sonradan taktırdığım opsiyonlar, far yağmur sensörü, multimedya, kapı altı ışıklar, ön arka park sensörleri, geri görüş kamerası, baya bir opsiyon ekledim bunlar enerji ihtiyacını arttırmış olabilir ve bu yüzden startstopu çalıştırmıyor olabilir diye düşünüyorum ben.
Hocam ben de benzinli Midline plus aracıma birebir aynı opsiyonları eklettim, arka kapı altı aydınlatmalar hariç. sadece önlere taktırdım. bu opsiyonlar sonrası 59Ah 4 senelik aküde bile start stop devreye giriyordu, 70Ah taktırdım, daha kısa sürede devreye girmeye başladı. Aracınız dizel, aküden daha fazla güç ihtiyacı olur muhakkak ama doğru monte edildi ise bu opsiyonlarla ilgisi olmamalı. Akü kaynaklı bir sorun da olabilir. İstanbuldasınız sanırım, Vagcom kablonuz yoksa Ümraniye/Sancaktepe civarında iseniz en azından start stop ve akü kodlamasını kontrol edebilirim.

 
Upvote 0
@erty 

Hocam ben de benzinli Midline plus aracıma birebir aynı opsiyonları eklettim, arka kapı altı aydınlatmalar hariç. sadece önlere taktırdım. bu opsiyonlar sonrası 59Ah 4 senelik aküde bile start stop devreye giriyordu, 70Ah taktırdım, daha kısa sürede devreye girmeye başladı. Aracınız dizel, aküden daha fazla güç ihtiyacı olur muhakkak ama doğru monte edildi ise bu opsiyonlarla ilgisi olmamalı. Akü kaynaklı bir sorun da olabilir. İstanbuldasınız sanırım, Vagcom kablonuz yoksa Ümraniye/Sancaktepe civarında iseniz en azından start stop ve akü kodlamasını kontrol edebilirim.
Çok iyi olur hocam, beykozdayım müsait olduğunuz bir zaman gelirim. Eğer sizde aynı opsiyonları taktırıp sorun yaşamadıysanız o halde opsiyonlarla alakası yok. Aküden de değil sorun çünkü apaydılar bayi sırf müşteri memnuniyeti için sıfır aküyü değişti tekrar yeni akü yolladı. Ama kodlama olsa bazı kullanıcılar kodlamadan da startstop çalışıyor diyorlar, buda ilginç değil mi!

 
Upvote 0
@erty 

Çok iyi olur hocam, beykozdayım müsait olduğunuz bir zaman gelirim. Eğer sizde aynı opsiyonları taktırıp sorun yaşamadıysanız o halde opsiyonlarla alakası yok. Aküden de değil sorun çünkü apaydılar bayi sırf müşteri memnuniyeti için sıfır aküyü değişti tekrar yeni akü yolladı. Ama kodlama olsa bazı kullanıcılar kodlamadan da startstop çalışıyor diyorlar, buda ilginç değil mi!
Hocam akü kodlanmasa da start stop çalışır normalde. Ancak start stop kodlama ile kapatıldıysa, %100 dolu akü olsa da çalışmaz. akünün verebileceği voltaj max. 12V, örneğin kodlama ile start stop çalışma eşiği 13 ayarlanıyor ve böylece bir daha start stop devreye girmiyor. (normal çalışma eşiği 7.5V üzeri) multimedyada araç durumu ekranında start stop ikonuna tıkladığınızda start stop ile ilgili ne yazıyor bi kontrol edin isterseniz, aracın güç ihtiyacı yüksek gibi bir ifade varsa, voltaj ile ilgili bir problem olduğu anlaşılır.

Bir de aracı ne zaman almıştınız? aldıktan sonra start stop hiç kullanamadınız mı?

numaramı yolluyorum mesajla hocam. müsait zamanda beklerim buyrun.

 
Upvote 0
2016 Kasım üretimi aracımın fabrikasyon aküsüne bugün elveda dedim ben de. Son zamanlarda bir tık geç marş almaya başlamıştı.  Start-stop kullanmıyorum hiç ama denediğimde genellikle çalıştığını gözlemledim.

Bu sene illa ki bir yerde patlak verecek diye düşünerek olmadık zamanda sürpriz yapmasın diye ihtiyaten değiştirdim.

Forumda daha evvel tavsiye edilen Darıca'daki Apaydınlar Oto'ya gittim. Araca eklettiğim birkaç opsiyondan ötürü çıkan 59Ah akü yerine Varta N70 70Ah EFB taktırdım, belki amper yükseltmeye gerek yoktu ama ilerde aküden yana sıkıntı yaşamak istemedim.

Yeni akünün kodlamasını da yapıyor arkadaşlar. Hiçbir uyarı/hata ile karşılaşmadan uğraşmadan cıncık gibi oldu  :)

Biraz uzak gelebilir ama özellikle İstanbul Anadolu yakasındaki arkadaşlar için kodlama, uygun fiyat ve en yeni üretim tarihli akü bulma avantajlarından ötürü kesinlikle tavsiye ederim.

35km uzaklıktaydım, 1,5 saat içerisinde taktırıp döndüm. İstanbul içinde bir yerde de trafikten ötürü benzer vakit alacaktı.

Eski aküyü verdim, 615 TL ödedim. Akü değişiminde üretim tarihinin önemi konusunda verdiği bilgiler için @forzaGilles üstada teşekkür ederim. Forumda yazdıklarını okumasam muhtemelen herhangi bir yerde 2020 ocak üretim de olsa ooo yepisyeni akü diyip bayıla bayıla taktıracaktım  :)

Firmadan sözlü olarak teyit etmiştim, eve gelince distribütörün sitesinden de kontrol ettim. Dedikleri gibi 2021 üretimi akü. Garanti kartı da veriyorlar.

Model:N70

Tip:Blue Dynamic EFB

Amper:70

CCA:760

Uretim Tarihi:Q1-2021
Hayırlı olsun., iyi günlerde kullanın..

 
Upvote 0
Apaydinlar oto fiyatlari gercekten cok uygun degil mi?

merhaba,

68-72 Ah EFB Eski akü verildiğinde;
Varta N70 12 V 70 Ah 760A EFB 2100₺
Bosch S4 E82 12 V 70 Ah 720A EFB 1900₺
Bullcell 12 V 70 Ah EFB 1400₺
Mutlu 12 V 72 Ah EFB 1800₺

Anlık güncel fiyatlar bu şekildedir.
 
Upvote 0
Apaydinlar oto fiyatlari gercekten cok uygun degil mi?

merhaba,

68-72 Ah EFB Eski akü verildiğinde;
Varta N70 12 V 70 Ah 760A EFB 2100₺
Bosch S4 E82 12 V 70 Ah 720A EFB 1900₺
Bullcell 12 V 70 Ah EFB 1400₺
Mutlu 12 V 72 Ah EFB 1800₺

Anlık güncel fiyatlar bu şekildedir.
uygun fiyatlar gerçekten
 
Upvote 0
uygun fiyatlar gerçekten
Bende 2016 Kasım ayı üretimli aracımın ilk defa kü değişimini yapmak istiyorum. Şu an bir zayıflık yok ama bu kış problem olur. Alındığından beri start-stop kullanmadım.
Doğuş economy için montaj dahil 3872
Orjinal akü için 4436 gibi bir rakam söyledi.

Son zamanlarda serviste akü değişimi yaptıran arkadaş var mı?
 
Upvote 0
Bende 2016 Kasım ayı üretimli aracımın ilk defa kü değişimini yapmak istiyorum. Şu an bir zayıflık yok ama bu kış problem olur. Alındığından beri start-stop kullanmadım.
Doğuş economy için montaj dahil 3872
Orjinal akü için 4436 gibi bir rakam söyledi.

Son zamanlarda serviste akü değişimi yaptıran arkadaş var mı?
Bugün yaptırdığım akü test sonucu

Akü test.jpg
 
Upvote 0
fabrika çıkış akümün 2019 yılında hiç tekleme yapmadan sürüş halinde iken bitmesi sonucu hızlıca aşağıdaki aküyü getirtip takmıştım. o zaman hiç kodlama falan gerekmeden sorunsuz 4 yıldır kullanıyorum. serviste son bakımda akü düşük uyarısı verdi. yine pat diye yol ortasında bırakmadan değiştirmek istiyorum.

varta düşünüyorum da kodlama falan gerektirmeyecek efb li hangi modeli almam lazım ?

şu an araçtaki 63ah falan yazıyor , o zaman düşük amperli bir akü mü takılmış bilemedim.

akü.jpg
 
Upvote 0

fabrika çıkış akümün 2019 yılında hiç tekleme yapmadan sürüş halinde iken bitmesi sonucu hızlıca aşağıdaki aküyü getirtip takmıştım. o zaman hiç kodlama falan gerekmeden sorunsuz 4 yıldır kullanıyorum. serviste son bakımda akü düşük uyarısı verdi. yine pat diye yol ortasında bırakmadan değiştirmek istiyorum.

varta düşünüyorum da kodlama falan gerektirmeyecek efb li hangi modeli almam lazım ?

şu an araçtaki 63ah falan yazıyor , o zaman düşük amperli bir akü mü takılmış bilemedim.

Ekli dosyayı görüntüle 69489
Servise yedek parça bölümünü arayıp şasi numarasından araca kaç Ah ‘lık akü takılması gerektiğini öğrenin, sonrasında dışardan uygun amper değerinde Varta EFB akü alırsınız,

TSI motorlu araçlar araçlarda 58 Ah / 59 Ah veya 69 Ah akü çıkıyor, aracın donanımına, opsiyonlarına ve motor tipine göre değişkenlik Ah değeri değişkenlik gösteriyor,

Fabrikanın taktığı (58 veya 59 Ah) ise Varta EFB 60Ah (N60 kodlu),

Fabrika 69 Ah takmış ise Varta EFB 70Ah (N70 kodlu) almanız gerekir.
 
Upvote 0

Geri
Üst Alt