1.4 TSİ ACT 150 PS - 1.6 TDİ 110 PS HANGİSİNİ SEÇMELİYİM.


Abi selam :) Yukarıda yazdığımı kalın olarak düzelttim tekrar.Hesaba katmatığım bir nokta yok bence koyu yer sizin açıklamalarınızın hepsi.

1-Dediğim gibi bütçesi olmayan kredi çekipte TDI alsın demedim,1.2 TSI alınır saygı duyarım dedim :)  Ne demişim imkan varsa TDI :)  Ha kredide her türlü kazıklama ama emperyalizm ayak uydurulacak :)  

2-Fazladan verilen para her zaman değerlendirilir,belki Golf yerine 1.2 TSI polo alıp kalan para değerlendirilip yıllar sonra Golf alınabilir?Peki yıllar sonra Golf almayıp o parayıda değerlendirsek o zaman ne alınır?Bu işin sonu yok yani :) Bir sunroof opsiyonu 3000lira bile değerlendirilebilir ileride,küçük hesaptan ziyade genel tabloya baktım ben  :)

3-Konu 1.4 TSI ve 1.6 TDI için açılmış bir konu vergiler aynı :) Bu arada 623 lira 1.2TSI vergisi,997 lirada 1.4&1.6'nın Yaklaşık %37 daha ucuz :)  aylık fark 31 lira,günlük 1 lira fazla vergisi var 1.2 TSI'dan :)

4-Kasko değerine göre daha ucuz kasko buna katılıyorum...
Dediklerinizin çoğu doğru bu arada hocam. Ben de imkanı olana ve belli kilometre üstüne ve performans derdi olmayana dizel oneriyorum ama bu 3 u birlikte değilse kesinlikle önermem. Zaten %90 lik bir kısmımız kredi ile aldığı için imkan gidiyor. :)

 

@erkan18135 Hocam, forumda dizel mi benzin mi olmalı konusu en sağlam tartisma konusu gozlemledigim kadari ile Seferoğulları ile Tellioğulları gibi. Tabiki forumdaki ustatlarin beyin firtinalari ile durum daha da guzellestiriyor. Benim nacizane dusuncem yillik 20 ile 30 bin km arasi yol yapacak ve de en az 3 sene aracima binerim diyorsaniz onunuzde iki secenek var. Yakit turleri arasindaki para farkini ya dizel alip araci satin pesinen odeyeceksiniz ya da benzinli alip ufak taksitler halinde pompaciya. Bunun kararini verdikten sonra diger secenekleri dusunmeye baslayin dusuncesindeyim

LG-D802 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Henüz 2 aylik ACT kullanici olarak kesinlille tavsiye ederim sayet benim gibi cok fazla km yapmıyor ve yolda cidden yerine göre karakter degistiren bir arac ariyorsaniz... arac alim satim arasinda ki farka gelince benim gibi çok km yapmamis 2.el garantisi uzatılmış ACT tercih ederseniz zarariniz olmaz tabi bu biraz zaman alabilir...

Golf Golf dür ama hicbir ACT kullanicisi acaba dizel yada 125 hb mi alsaydim demez ! 

 
@mehmetmert Dizel ve benzinli arasındaki en başarılı yorum bence. Tebrikler..

Cebinde nakit paran varsa dizel alıp geçmek lazım.

 
Dizel mi benzinli tartışması bitmez de, benim düşüncem şu; araç alırken yol yapmayıp aradaki fiyat farkından kaynaklı tutarı alıp bir kenara koymuyorsun. "Benzinli alıyorum ama şu 10000 TL'nin bir kısmı da yakıt olacak" demiyorsun. Büyük bölümümüz, imkanları dahilinde bir model seçip alıyor. Bütün bütçeni aracı almak için zorluyorsun yani. Az yol yaparsın ya da çok yol yaparsın, imkanlarını tabir-i caizse zorlayıp aracını aldıktan sonra koyduğun yakıt illa ki aylık gelirinden gidiyor. Ben de o yüzden yıllık yapılan km hesabının pratikte uygulanabildiğini düşünmüyorum. Tabi ki benim gibi düşünmeyenler olacaktır. Bu yüzden de dizel tercih ettim. Ne yakıt alırken canım acıyor, ne de araca biraz yüklenince gözüm yakıt ibresinde oluyor. Şehir dışında kullanırken de tüm yol boyunca hız yapmaktan da geri bırakmıyorum kendimi. Türkiye şartlarında ve yollarımızda 1,6 TDI 110 HP motorlu bir aracın, DSG ile birlikte özellikle de şehir dışında kullanımında son derece tatminkar olduğunu düşünüyorum. Ha şurası da su götürmez bir gerçek; atmosferik bir benzinli motordaki esneklik tabi ki dizel motorda olamıyor. Bence sürüş keyfi açısından kimse dizel motorun benzinli motordan daha iyi olduğunu da söyleyemez.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Hocam peki şu durumda ne yaparsınız. 

Yılda tam 7-8 bin km yapıyorsunuz araç ile. 1.4 ve 1.6 arasında tam 10.000 tl fark var. 1.4 daha güçlü ve daha sessiz ve bağımsız süspansiyon var. Geri kalan herşey aynı. 

Para vadeliye koyuldu mu aylık 80-90 tl civarı para veriyor. Sizin aradaki yakıt farkınızdan az.

Bu hesapta bir yanlış var mı hocam?

İmkan varsa bile benzin daha karlı oldu.  
Abi dedigim gibi bu isin sonu bitmez,midline-highline arasinda da 10.000tl varnerdeyse.Midline alinip kalan para gene faize verilebilir.Yada golf degil polo alinir faize verilir...vs sonu yok...

Tdi polo daha ucuza alinip kalan faize verilirse gene daha karli olur...vs

Zaten hali hazirda dizel kullaniyormus arkadas,dizelden sonra kim benzinliye gecse uzer.Psikolojik olarak bile uzer yol yapmasa.Keske bende fazla yol yapmasan tsi 140 alsam,yazilim yapsam soyle 190hp binsem golfume :)  Bir de egzoz yaptirsam dsgnin ignition cutlarini duya duya gitsem ama olmuyor iste :)  

 
Abi dedigim gibi bu isin sonu bitmez,midline-highline arasinda da 10.000tl varnerdeyse.Midline alinip kalan para gene faize verilebilir.Yada golf degil polo alinir faize verilir...vs sonu yok...

Tdi polo daha ucuza alinip kalan faize verilirse gene daha karli olur...vs

Zaten hali hazirda dizel kullaniyormus arkadas,dizelden sonra kim benzinliye gecse uzer.Psikolojik olarak bile uzer yol yapmasa.Keske bende fazla yol yapmasan tsi 140 alsam,yazilim yapsam soyle 190hp binsem golfume :)  Bir de egzoz yaptirsam dsgnin ignition cutlarini duya duya gitsem ama olmuyor iste :)  
Hocam eski aracım clio 3 dizel idi. Uzun yolda ne kadar zorlasam 4.5 üstüne çıkmak çok zordu. Yakıt olarak yarı yarıya nerdeyse şimdiki 1.2 tsi ile. iyi ki yılda 15 bin km civardayım diyorum. Yoksa bu tsi sevgisi ocağıma incir ağacı dikerdi :)

Benzinli motor benim için bir opsiyon. Ve ilk sırada ;)

 
Merhabalar Golf VI 1.6 TDİ kullanan birisi olarak MK 7 'ye geçmek istiyorum. Şu anda kullandığım araç şehir içinde 0,25 kuruş şehir dışında 0,18 kuruş yakmaktadır.Golf 7 dizelde bu tutar biraz daha düşecektir. 150 ' lik TSİ ACT için bu tutar sizce ne kadar olur.Fabrika değerlerine inanan birisi değilim malesef. Sonuç olarak ACT mi TDİ'mi.Forumdaki arkadaşlardan konu hakkında yardımcı olmalarını beklemekteyiim.
1.2 105 bg euro 5 motor performansına bile sahip olmayan dizel motor yerine ACT alınmalı tabiki. Dizele 15 bin tl fark verip partikül filtresi uyarısıyla sürekli kaşılaşmak yerine ACT en mantıklısı. 

 
Hocam selamlar. Tabi her iki motor da harika olunca epey hararetli bir sohbet olmuş. :) Benim oyum da 150 act den yana. Hocam yakıt hesaplarıyla falan ömür geçmiyor ya. Benim araç 125hp dsg bu bile bu kadar güzelse sürüş olarak acaba 150act nasıldır diyorum. Son sınıra ulasmasaydim act alacaktım zaten. Tdi mükemmel az yakan bir motor ama benim aracimla arasında tam 13.100tl fark var. İkinci elde dizel daha iyi gidiyor denmiş.  Peki malum sitede örneğin 60bin kmde highline 1.4 125 ile 1.6 tdi highline arasındaki fiyat farkına bakın.  Neredeyse aynı, ama yakıt olarak yalnızca 3-3.5bintl fark edebilmiş.  Ben 1 yılda 25bin km yaptım ve hiç pişman değilim saygılar:)

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bu post biraz amacini aşıyor zaman zaman. Kimisi kullanmadan partikül uyarisi diyor. Kimisi kredi cekip aliyoruz onun hesabini yapiyor.

Arkadas grubum ile devamlı görüşüyoruz hepimizde golf var.

Birbirimizin araçlarını da kullandik.

1.4 Act ,125 1.4 , 110 1.2, 110 1.6 tdi

Hepsi mevcut.

Simdi gelelim yıllık 15.000 kim yapar? Kim yapamaz?

arabasi icin ne kadar yakacak diye endise etmeyen yada simdi orasida uzakmış arabayla gitmeyeyim diyen. Biraz gazlamadan sakin gideyim cok yakar. Devamli gazliyorum hemen bitiyor yakit diyen.

Bunlari soyleyen 15 bin yapamaz zaten.

Araca binmeyi seviyorsaniz ve devamli gazlamak arabanin tadini cikarmak istiyorsaniz ve ekonomik durumunuz yakit konusunda endise etmenizi gerektiriyorsa bence dizel alinmali.

Yakit onemli degil ben basayim gitsin 2-3 boy fark atsin derseniz act alin.

Bu 2 cihazin buyuk sehirlerde ayda 300 lira farki olur minimum yakitta. Deneyip gördük kullanici verileri uzerinden.

Ayda 300 lira vereyim extradan diyip dizelden daha sessiz ve performansli bir araca binecegim derseniz bu bir tercih tir.

Ayni zamanda ben yakita bakmiyim gonlumce gezeyim derseniz buda bir tercihtir.

Vw dizel makine piyasadaki diğer dizel makinelerin buyuk çoğunluğundan daha performanslı dır. Turkiye de satilan araclarin %60 ı hatta daha fazlasi dizel olduğuna göre.

2. Elde fark yok neredeyse denmiş. Sahibinden piyasayi belirlemez arkadaşlar. Daha geçenlerde gördüm eskiden arabasini 70 e alip suan 85 isteyen kisiler var. Piyasanin üstünde yazıp aylarca satamayan insanlar var. 2. Elde de dizel benzinliden pahalidir.

Dizelin handikapi performanstir.

Güçlü oldugu yön daha fazla gezmenizi daha ucuza vaadeder.

Act ise cok cabuk hizlanir ve performansi iyidir avantaji da budur.

Handikapi da ekonomik olmamasidir dizele gore.

Bu durumlari inceleyip kendi yasam tarziniza gore karar verin.

Arabalari dogru duzgun kullanmamış insanlarin varsayimlarina gore değil.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 

Selamlar saygılar.Burada act 1.4 150 hp tsı dsg incelemesi var. Videonun başlarında yakıttan dem vurmuşlar. Motorun orantısız güçlü olduğundan da. Sonraki kısım klasik golf övgüleri. Aynı sitede And isimli editörün tdı incelemeside var ancak makale şeklinde. İyi forumlar... Bu arada aracım 1.4 tsı 125 hp dsg highline. Bir daha alacak olsam yine tsı yine dsg yine highline alırım.

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt