1.4 TSİ ACT 150 PS - 1.6 TDİ 110 PS HANGİSİNİ SEÇMELİYİM.


kullanım alışkanlıkları da ağır basıyor.

mesela

ilk aracım 140hp mk3 leon fr plus paket performans olarak fena değildi.

daha sonra volvo s40 t5 aldım. 2500cc turbo 220hp araç. cep herkülü idi.

şu an vw golf 122hp kullanıyorum. açıkçası beni pek tetmin etmiyor. haliyle dizel alacak olsam ancak 2.0 tdi ile iflah olurum. ne kadar az yaksa da 1.6 tdi bana sağır geliyor. bir de yılda 15000km tatil dahil yol yapıyorum. bu da etkili oluyor. 

mevcut aracınızdan her haliyle menunsanız 1.6 tdi golf yeterli gelecektir.

 

sanırım şu an şehir içi değerleriniz 7,3 lt civarı. şehir dışı da 5,2

şöyle söyleyeyim. ben şahsen 125 manuel kullanıcısıyım ve karışık olarak 6,5 lt ile geziyorum. bu da 27 kuruşa tekabül ediyor.

bunun dışında 150 act'yi sürüş profili seçme ile aldığınızda güç ihtiyacı olmayan durumda araç süzülme moduna geçerek ve 2 silindirini kapatarak özellikle şehir dışı inanılmaz değerler elde etmenizi sağayacaktır.

bağımsız süspansiyonlarınız da güzel bir artı olacak size.

bunun yanında benzinli araç sessizliği ve dizel almayarak oluşturacağınız ek bütçeyle alacağınız opsiyonlarla gayet mutlu olacaksınız.

tabiki sakinliğinin dışında 8 sn civarında dolaşan 0-100 değeriyle de istediğinizde gaz pedalının altında deli bir güç yatıyor olacak.

merak ettiğiniz nokta olarak bence çok kalabalık ve trafikli bir güzergahta kullanmayacaksanız arada gazlamalarınızla 30 kuruş civarına dolaşırsınız diye tahmin ediyorum. karma olarak ise bu değer 24-25 kuruş şeklinde olacaktır
Değerli Murat Hocam...

Müthiş bir özet olmuş. 

Ellerinize sağlık 

 
Dizele alıştı iseniz dizelde kalmakta fayda var. Ben bir benzinli araç sevdalısı olarak ilk aracım 2012 model golf 6 1.4 tsi 122 iken her benzinliğe uğramamda ulan 3 5 taksit daha fazla ödeyip dizelini almadım da şimdi kafam rahat gezemiyorum ben 5tl verirken adam 4 tl veriyor düşüncesinden kendimi alıkoyamayınca aracı satıp dizel polo ile ayağım yer görmeden dere tepe dağ taş gezdim de oh be dedim. Aracın anlık yakıt tüketimine bakma ihtiyacı duymaz oldum. Poloyu da satıp dizel golf aldım, polom birtaneymiş yeminle yakmıyormuş. Ha keyif yoktu golfümde olduğu kadar işte golf 7 tdi da hem keyif hem de tasarrufun ortasında bulunuyor. 110hp de eski dizel kullanıcısı için yeterlidir diye düşünüyorum. Eski bir 150hp yazılımlı 122hp tsi golf sahibi olarak memnunum.

Özetlemem gerekirse paranın hesabını yapan biri için -ki ben öyleyim- dizel tercih edilmeli diye düşünüyorum. Öyle bir mantalite yok ise benzinli aracın keyfi bambaşka dizele bakmanın alemi yok.

Samsung Galaxy Note4 ile gönderildi

 
Dizele alıştı iseniz dizelde kalmakta fayda var. Ben bir benzinli araç sevdalısı olarak ilk aracım 2012 model golf 6 1.4 tsi 122 iken her benzinliğe uğramamda ulan 3 5 taksit daha fazla ödeyip dizelini almadım da şimdi kafam rahat gezemiyorum ben 5tl verirken adam 4 tl veriyor düşüncesinden kendimi alıkoyamayınca aracı satıp dizel polo ile ayağım yer görmeden dere tepe dağ taş gezdim de oh be dedim. Aracın anlık yakıt tüketimine bakma ihtiyacı duymaz oldum. Poloyu da satıp dizel golf aldım, polom birtaneymiş yeminle yakmıyormuş. Ha keyif yoktu golfümde olduğu kadar işte golf 7 tdi da hem keyif hem de tasarrufun ortasında bulunuyor. 110hp de eski dizel kullanıcısı için yeterlidir diye düşünüyorum. Eski bir 150hp yazılımlı 122hp tsi golf sahibi olarak memnunum.Özetlemem gerekirse paranın hesabını yapan biri için -ki ben öyleyim- dizel tercih edilmeli diye düşünüyorum. Öyle bir mantalite yok ise benzinli aracın keyfi bambaşka dizele bakmanın alemi yok.

Samsung Galaxy Note4 ile gönderildi
2 farkli motoru hemen hemen ayni aracta kullanan birinin yorumu degerlidir.

Bende ayni sekilde dusunuyorum. Suanki guzergahimda benzinli aracla kafam hic rahat olmazdi. 10lt ve yukarisi goreceksem eger en az bmw yada mercedes binmeliyim.

Golfu benzinli alip da az yakma cabasi gösterdikten sonra arabanin tadi çıkmazdi bence. Ins. Planlarim arasinda premium marka arac almak var. O zaman geldiginde zaten ekonomik olarak dizelmis benzinmis hic farketmez en güçlüsunu almaya gayret ederim.

Ama suan bindigim araba Golf normal C segmenti bir arac.Kafam rahat hic anlik tuketim dusunmeden dizel makine ile gezebiliyorum. Ayrica Golfun artisi dizeli bile gayet sessiz. Sirketteki linealara binince motor yanimda gidiyormusum gibi geliyor.Benim dusuncemde boyle olduğu icin dizel aldim. 2 aylik arac 5000km yapmisim.

SM-N910C cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi

 
Aracımı alırken eğer imkanım olsaydı kesinlikle tercihimi birkaç güzel opsiyonla beraber dsg tdi dan yana kullanırdım. 

 
@EnderPeki üstad sence dsg mi manuel mi.Yorumlarda herkes kafasına göre birşeyler yazmış.Dsg 10.000 tl farkı var.Bu rakama cam tavan,u led,ergo,keyless,durban gibi opsiyonlar eklenebiliyor.Saygılarımla.

 
@CanerÜstadım benim araç mk6 olduğu halde süspansiyon bağımsız mk7 de niye sabit hala anlamış değilim.

 
@erkan18135 Hocam bende imzamdaki aracımı siparis verdim yılda 15000 bin üzeri yapmıyorsanız dizel fiyatınında altına bendeki gibi hem dsg hem full opsiyon alabilirsiniz, benim düsüncem tabiki. Arada tek fark gazlama konusu kalıyor oda size kalmıs kı bence 150 ve 125 arasında cok olumcul bir fark bulunmuyor asıl fark Act sistemi tabi onun secimi de size kalmıs. s=bigstar Sonuçta Golf Golf tür hepsi hayırlı olsun :('

 
-Yıllık km olayına ben takılmıyorum bu düşünce bana çok eksik geliyor,yılda hiç kilometre yapmasanız bile dizelin size zararı olmaz.

-Atıyorum işte dizel benzinli farkı 10.000tl sıfır alırken,yılda x kilometre yapsanız y yıl binseniz anca dengeliyor...vs saçma bir hesap.

-Dizeli alırken pahalı alıyorsun ama satarkende pahalı satıyorsun,yaptığın her kilometre sana kar olarak dönüyor.

-Bütçe TDI motora yetmiyorsa saygı duyarım,dizel motor sevilmiyorsa saygı duyarım ama TDI imkanınız olupta zaten ben yılda şu kadar km yol yapıyorum dizelin bana kar'ı olmaz demek bana mantıklı gelmiyor.Alırken pahalı,satarkende pahalı :) Diğeri alırkende ucuz,saterkende ucuz...

-ACT evet güzel bir benzinli motor,performansıda çok güzel,yakıtıda bir benzinli araca göre çok güzel;ama hiçbir zaman bir dizel kadar az yakamayacak...Üstüne min 1.5 lt ekleyin 100km ortalamasında.

-Nasıl tdi 105/110, tsi 140/150den orjinal olarak asla daha hızlı ve performanslı olamayacaksa; TSI'da hiçbir zaman TDI kadar az yakamayacaktır :) Benim aracımda yazılım var şu anda,140 hp civarında dizel 300-310nm'de torkum var.Yavaş gelicekse size yazılım yaptırabilirsiniz arabanıza TSI 125den bayağı hızlı,ACT'yide kovalayan bir araç olacaktır :)

-Sonuç:İmkan varsa tabikide dizel ekonomi için,geri kalan herşey için benzinli alın

 
@mehmetmert hocam hesaba katmadıginız noktalar var.

1. Kredi çekerek alınıyor ise 1.2 için 15 bin tl fazla para verilecek. Bunun faiz 3.5 4 bin tl direk çöpe giden para. 

2. Fazladan verilecek bu para değerlendirilebulir. Faize koyulsa muhtemelen aradaki yakıt farkını bile kapatir. :)

3. Her yıl daha az vergi. Neredeyse yarı yarıya.

4. Daha ucuz kasko.

 
@erkan18135

DSG candır... Bence bmw haricinde ki Türkiyede ki alınabilir en iyi otomatik şanzuman. arıza vs ile milletin beynini karıştırsalarda bence kesinlikle DSG parasının karşılığını verir. :)  

 
@mehmetmert hocam hesaba katmadıginız noktalar var.1. Kredi çekerek alınıyor ise 1.2 için 15 bin tl fazla para verilecek. Bunun faiz 3.5 4 bin tl direk çöpe giden para. 

2. Fazladan verilecek bu para değerlendirilebulir. Faize koyulsa muhtemelen aradaki yakıt farkını bile kapatir. [emoji4]

3. Her yıl daha az vergi. Neredeyse yarı yarıya.

4. Daha ucuz kasko.
1.2 motor sever Yusuf Hocam [emoji1] [emoji106]

One Life Live it.!!!

 
1.2 motor sever Yusuf Hocam
emoji1.png
emoji106.png


One Life Live it.!!!
Benzinli server diyelim ;) dizele verilen paraya acıyorum. Tabi 15.000km sınır :)

 
..

-Bütçe TDI motora yetmiyorsa saygı duyarım,dizel motor sevilmiyorsa saygı duyarım ama TDI imkanınız olupta zaten ben yılda şu kadar km yol yapıyorum dizelin bana kar'ı olmaz demek bana mantıklı gelmiyor.Alırken pahalı,satarkende pahalı :) Diğeri alırkende ucuz,saterkende ucuz...

...


@mehmetmert hocam hesaba katmadıginız noktalar var.

1. Kredi çekerek alınıyor ise 1.2 için 15 bin tl fazla para verilecek. Bunun faiz 3.5 4 bin tl direk çöpe giden para. 

2. Fazladan verilecek bu para değerlendirilebulir. Faize koyulsa muhtemelen aradaki yakıt farkını bile kapatir. :)

3. Her yıl daha az vergi. Neredeyse yarı yarıya.

4. Daha ucuz kasko.
Abi selam :) Yukarıda yazdığımı kalın olarak düzelttim tekrar.Hesaba katmatığım bir nokta yok bence koyu yer sizin açıklamalarınızın hepsi.

1-Dediğim gibi bütçesi olmayan kredi çekipte TDI alsın demedim,1.2 TSI alınır saygı duyarım dedim :)  Ne demişim imkan varsa TDI :)  Ha kredide her türlü kazıklama ama emperyalizm ayak uydurulacak :)  

2-Fazladan verilen para her zaman değerlendirilir,belki Golf yerine 1.2 TSI polo alıp kalan para değerlendirilip yıllar sonra Golf alınabilir?Peki yıllar sonra Golf almayıp o parayıda değerlendirsek o zaman ne alınır?Bu işin sonu yok yani :) Bir sunroof opsiyonu 3000lira bile değerlendirilebilir ileride,küçük hesaptan ziyade genel tabloya baktım ben  :)

3-Konu 1.4 TSI ve 1.6 TDI için açılmış bir konu vergiler aynı :) Bu arada 623 lira 1.2TSI vergisi,997 lirada 1.4&1.6'nın Yaklaşık %37 daha ucuz :)  aylık fark 31 lira,günlük 1 lira fazla vergisi var 1.2 TSI'dan :)

4-Kasko değerine göre daha ucuz kasko buna katılıyorum...

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Abi selam :) Yukarıda yazdığımı kalın olarak düzelttim tekrar.Hesaba katmatığım bir nokta yok bence koyu yer sizin açıklamalarınızın hepsi.

1-Dediğim gibi bütçesi olmayan kredi çekipte TDI alsın demedim,1.2 TSI alınır saygı duyarım dedim :)  Ne demişim imkan varsa TDI :)  Ha kredide her türlü kazıklama ama emperyalizm ayak uydurulacak :)  

2-Fazladan verilen para her zaman değerlendirilir,belki Golf yerine 1.2 TSI polo alıp kalan para değerlendirilip yıllar sonra Golf alınabilir?Peki yıllar sonra Golf almayıp o parayıda değerlendirsek o zaman ne alınır?Bu işin sonu yok yani :) Bir sunroof opsiyonu 3000lira bile değerlendirilebilir ileride,küçük hesaptan ziyade genel tabloya baktım ben  :)

3-Konu 1.4 TSI ve 1.6 TDI için açılmış bir konu vergiler aynı :) Bu arada 623 lira 1.2TSI vergisi,997 lirada 1.4&1.6'nın Yaklaşık %37 daha ucuz :)  aylık fark 31 lira,günlük 1 lira fazla vergisi var 1.2 TSI'dan :)

4-Kasko değerine göre daha ucuz kasko buna katılıyorum...
Hocam peki şu durumda ne yaparsınız. 

Yılda tam 7-8 bin km yapıyorsunuz araç ile. 1.4 ve 1.6 arasında tam 10.000 tl fark var. 1.4 daha güçlü ve daha sessiz ve bağımsız süspansiyon var. Geri kalan herşey aynı. 

Para vadeliye koyuldu mu aylık 80-90 tl civarı para veriyor. Sizin aradaki yakıt farkınızdan az.

Bu hesapta bir yanlış var mı hocam?

İmkan varsa bile benzin daha karlı oldu.  

 

Geri
Üst Alt