Dizelden benzinliye?


Güzel Türkiyem de eleştirilenin ve eleştirenin standart comfortline hali :)  Değerli arkadaşlarımız bence eleştirirken ve eleştirilere cevap yazarken haklı çıkmak için değilde bilgilendirmek ve eksiklik gidermek için yazı yazsak kimse kırılmasa.  

 

@Nizamettin Kepoğlu Sevgili kardeşim amacım tartışma ortamı yaratmak değil yalnız ithamlarına dikkat et. Benim forumda bu konu hakkında bakarsan tek bir yorumum bile yoktur. Bu forumu da işin içine katarak "kandırıldım." diyorsun. Forumda kimse kimseyi kandırmak için bir girişimde bulunmuyor, bulunmaz da. Sanırım sen de onlardansın, şu bu gibi cümleler kullanıyorsun bana karşi ve bu durum hiç hoş değil. Beni ne kadar tanıyorsun, ahbap mıyız seninle? Sözlerine dikkat etmeni şiddetle öneririm. Arkadaşın bilgi almak amaçlı açtığı ve yazdığı konusunu "kendi adıma" özür dileyerek tartışma ortamı yaratmamak adına ve kimseyi germemek, kendim de gerilmemek üzere konuyu kapatıyorum.

 
    Merhaba Dostlar;

      Golf mk 7 ve mk7,5 da  Hemen hemen Tüm opsiyon ve motor seçeneklerinde Araç tecrübem oldu. Dizel Motor Bakımlı olduktan sonra Uzun süre sorunsuz devam eder gider Yakır Ekonomisinden bahsetmeye dahi gerek yok Birde Ülkemizde 2. el piyasası en çok olan araçlardır. Golf de Dizel Otomatik en çok rağbet gören seçenekti. Ayrıca  Ülkemizde Dizel Severliği Devam eden ve edecek olan bir durumdur.  Dünyanın Dizel Skandalı  Gateway ile sarsıldığında bile bizde havada sinek dahi uçmadı bilindiği gibi aynen devam oldu.Bakmayın golf  mk8 in ülkemize  Dizel versiyonu gelmeyecek olmasına ( belki ileride şartlar değişir gelebilir) Tamamen Ekonomi ve vergi üzerine Yoksa 1.5 TDI

bence süper bir motor kombinasyonu sunuyor haleflerine göre. sonuçta 2020 yılında yeni 1.5 motorlar üretetilmeye devam edecek VW Grup adına.

Gelelim Benzinli ;Motor Seçeneklerine ;  MK 7 de Çokça Seçeneği sunuldu ülkemizde de 1.0 TSI ,1.2TSI ,1.4 TSI olup farklı Güç olanaklarıyla. 

Yeni 1,0 Motorlar Teknolojinin gelişmesiyle eski 1.2 nin yerlerini devraldı Sonuçta onlar kadar ve biraz daha güçlü olarak, !.4 TSI ise zaman zaman 122, 125 ve 140 150 ps olarak ACT desteğiyle Sürekli satış pazarlarında yerini aldı. Burada bir tek 1.4 ACT sin 2016 ya kadar olan motorlarında 2 silindirin verimsi çalışması biraz sorun olsa da kuvvetli ve ekonomik olma çabalarıyla Özellikle Malum sarı sitede 122-125  hp liklerle kıyaslamayın  140 hp yada kendi aralarında 140 hpile karıştırmayın 150 hp yeni nesil şeklinde şişirmece cümleler kullanılmıştır :)  

En stabil ve En çok Tutulup eko performans sunan ise 1.4 TSI değişmeden çizgisinden devam etti. Bende 1.6 Dizel DSG den 1.4 TSi motora geçtim Şunu rahatlıkla ifade edebilirim ki ikisininde kendince Artıları ve Eksileri var Ama ikisi de işini çok iyi yapıyor ve Beklentileri Karşılıyorlar. 

özet olarak Kişi  ikisinden birini Tercih edecekseniz Tamamen kendi düşünce ve beklentinizi ön plana almalı.Farklı model&opsiyon  Golf aracı kullanan dostlarımız diğerleriyle kıyaslama içerisinde olacaklar elbette ama örnek vermek gerekirse ; 1.4 TSI 1.0 ve 1,2 TSI dan daha iyidir ( vergilendirme hariç)   her konuda :)  1.6 TDI En ekonomik ve piyasası en yüksek olanıdır

1.4TSI ikisininde Güzel yanlarını toplamış bir Kopleks  seçenektir bence Herkese Keyifli forumlar dilerim

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
Bende böyle bir tartışmaya sebep olmak istemem. Sonuçta emin olduğum  şu ana kadar gördüğüm kadarıyla forumdaki ve bu konudaki herkes iyi niyetli. Önemli olanda bu. Benzinli kullananlar memnunlar aynı memnuniyeti başkaları da yaşasın istiyorlar. Dizel sahibi olanlarda aynı şekilde.  Benim esas problem ettiğim kısım dizel araçların ileriki yıllarda değeri düşer mi ile ilgiliydi .Bu konuda da @Ender hocamın söyledikleri ile ikna oldum. Arabama yaptığım pahalı retrofitleri de düşününce dizel ile devam diye düşünüyorum şu an.

 
1 ay önce 1.6 Tdi Highline Golften ( yazilimli 140 hp DSG ) 1.5 Tsi Xcellent Leon a geçtim fakat cogu kisinin aksine yanlis yaptigimi dusunmekteyim.

En basta aşırı sessiz olusu beni rahatsiz ediyor ve rolantideki disardaki ses cok cılız ve ucuz hissiyati veriyor. Iceride ses yok tabiki.

Yakit icin dizelde max 7 görüyordum dikkat edersem istanbul ici 5.5 uzun yok zevkli dikkat etmeden gazlamali 5.5 ile 6 arasi 10 /12 kere istanbul giresun git gel yaptim. TSI ile henuz uzun yol yapmasam da Istanbul ici dikkatli kullanim 9- 10 lt , kisa mesafa market vb tarzi suruslerde 13 lt ler gormekteyim.

Dizel ile kalkislarda hic patinaja düşmez iken ( 3 yil ) bununla surekli patinaja düşüyorum. Ayrica park ederken ve manevra yaparken ani hareketleri de isimi zorlastiriyor.

Ayrica dizeldeki tork ve gucun tadini kesinlikle vermiyor.

Bende buradaki ve farkli yerlerdeki TSI övenlere kanmistim ama suan kendime itiraf edemedigim beni rahatsiz eden birsey var. Bence dizelin KM ile alakasi yok güç/tork seven herkese dizel tavsiyemdir.

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
 
Bir Arkadasım 2017 de 1.2 tsi manuel style Leon aldı. Aracı aldığı ilk zamanlardan beri çogu zaman kalkışlarda garip bir şekilde patiye düşüyor ! (Memur 40 yaşında adam)

Yani mahallenin kızlarına caka satacak yaşta degil (sert kalkış pati çektirme  çağı geride kaldı)

O dönemde 5-10 bin km deki lastigin bu duruma sebebiyet verebileceğini düşünmedik tabi! Servise götürdü bisey yok dediler! (Esp/tcs kontrol etmişler falan)

Bence sizin olay leon a özgü bir problem gibi duruyor. Çünkü golf tsi larda böyle bir sıkıntıyla karşılaşan yok

Yani tdi dan indim tsi a bindim kalkışlarda pati çekiyor olayını keşke tdi aracı satmasaydımla bağdastırmakta zor gibi.

Bence excellence leon güzel araç .

Şu pati olayını çözerseniz sorunsuz araç bence....

Yakıt olayı? 

Ona bisey diyemem ! 

Tdi ın kendi kendine ben en fazla bu kadar yakarım fazlasını yakmam dediği ortamda tsi ların biraz daha ucu açık  yakabileceği zaten bilinen bir gerçek

Tdi aldım gözüm tsi da değil 

1.0/1.2 Tsi alsam bu seferde tdi a gözüm kaymazdı

1.5 tsi yeni bir versiyon ? İllaki tdi lara göre biraz daha makaslı yakacaktır.

 
Artık tdi, tsi karşılaştırması çook yavan geliyor, kaç defa tartışıldı. 

1.5tsi 150bg kullanıyorum ve objektif yorumum:

1) Hiç bir Tsi bir tdi kadar düşük tüketim elde edemez. Litre hesabı aynı olsa bile ki değil, kuruş hesabında da dizel avantajlı. 

2) Tsi gerçekten çok sessiz ancak tdi da rahatsız edecek boyutta sesli değil. 

3) Tdi bakım maaliyetleri deniliyor ancak hiç de öyle bir durum yok, uzun dönem bakım maaliyetleri aynı. (enjektör, buji vs dahil edin, neredeyse uzun dönemde neredeyse aynı) 

4)tdi alırken pahalı ancak 2.el satarken de fiyat farkını koruyor. 

Şu sebeplerden tsi tercih edilir, 

Çevreciyim, adblue vs uğraşmak istemiyorum, çok sessiz olsun istiyorum, alırken fazla para vermek istemiyorum, dizel motorlar binek otolarda teknoloji olarak bitiriliyor ve üretim maaliyetleri her geçen gün pahalılaşıyor... 

@Savatage 23km/h ort hızla 5.5lt yakalayan bir tdi karşısında aynı tüketimi 1.5tsi hangi ortalama hızda yakalıyor derseniz fotoya bakabilirsiniz.

Not 1: Araç rodajı tamamladığında 0.5lt daha aşağı çekerim. Bir de mesafem kısaydı ve 3-4 trafik lambasına yakalandım (8km),  uzun yolda daha da aşağı çekeceğimi biliyorum ancak tüm bunları dahil etsem bile bir tdi kadar düşük YAKAMAM. 

Not 2: Dünyanın en iyi foto makinesi ve fotoğrafcısı dahi ekranda 5.4 ten 5.5lt ye geçerkenki anı benim gibi denk getiremez. 

Not 3: 1.2tsi yerine 1.0tsi her anlamda tercih sebebidir. 

IMG_20200512_183333.jpg

 
@tiesay 

Daha önce uzun süreli tüketim eklemiştiniz . 

Şu 8 km ultra  kısa veri de benim merakımı gidermedi..lakin 1.5 tsi yeni versiyon motor...buna ait veri internette çok az.

200 - 300 km lik bir yakıt veri fotosu varsa iyi olur.(yakıt aldıktan sonra şehir dışı olmayan)

Birde tartışma bitmez tabi

1.0 / 1,2/ 1,4/1,5  

105 lik 110 luk 115 lik 125 lik 140 lık 150 lik beygirler tsı lar da 

Bu kadar yap boz deneme girisim yuh diyor insan 

 
@Savatage



Lakin 5000km sonrası asıl yakıt düşmesinin bahsi sıkça geçiyor ve ben bu paylaşımım olan 22 marttan itibaren covid nedeniyle araç sürmediğim için uzun dönem verisi halen aynı diyebilirim. 

 
Eski konulara bakıyordum bugün hep. Sonra bu konuya denk geldim, bunu da eski konu sandım 😁

Yapmayın etmeyin, Tsi Tdi Savaşı çıkmasın yine 😂 

Kayseri şehir içi

14 km gitgel ortalama yakıtım

4.9 lt 2013 1.2 TSI Manuel MidlinePlus

Dizelin gürültüsü, aşırı vergisi, dpf temizleme eziyeti, kışın geç ısınması... bence Golf kalitesini gölgede bırakıyor.

Alın ben de girdim savaşa 😆Ekli dosyayı görüntüle 20705

 
@tiesay

23 ortalama hız 5,5 verisi tdi manuel 

Ben yaptım ben şaşırdım ? 

Bu ortalama hızla geçmişte 6,2 - 6,3 olurdu aslında ? 

Tek bir yerden ipucu yakalıyorum 

Aracın Geçmişi 15 binde castrol yağ ! 30 binde castrol yağ

47  binde en son  Motul koydum ??

Acaba diyorum ?

Motul ???

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
@Savatage Motor yağında 0.7lt yakıt tasarrufu sağlatacak bir teknoloji olsa tüm markalar o firmanın kapısında kuyruk olur diye düşünüyorum.

Şu olabilir, motul ve liqui moly motoru daha sessiz ve titreşimsiz çalıştırdığıdan siz de yağ değişimi sonrası "dur bakalım seste fark varmı" diye daha dikkati kullanım sergilediyseniz belki.. 

 
O zaman geriye kalan tek ihtimal 

6-7 aydır  TOTAL diesel kullanıcısıyım?

Pasif dfp rejenerasyonlarını geçmiste 30-32 km de tamamlarken (opet)

Totalle 20-24 km de sonlanıyor.

Yada bu da psikolojik! 

Gecen vwroc.com  Golf R ingiltere forumundan bir link paylaşmıstım . Jantlar falan konusu için.

O forumu inceledim adamların yakıt tüketim başlığı altında tek bir paylaşımı yok koca forumda

Alırım binerim basarım gezerim ci zihniyet yani. 

Basarak rahat 11 litre  basmadan 8 litre yakan 2.0 tsi cı adamların ekonomik free durumlarına imrenmemek el de değil

Buranın tdi/tsi  yakıt paylaşımlarını idrar yarıştırma olarak değilde depresyonik rahatlama olarak algılamakta fayda var.

Yoksa benzinin ötv si olmasa kim takar ortalama tüketimi

 
Moderatör tarafında düzenlendi:
  • Beğen
Tepkiler: SCC
1 ay önce 1.6 Tdi Highline Golften ( yazilimli 140 hp DSG ) 1.5 Tsi Xcellent Leon a geçtim fakat cogu kisinin aksine yanlis yaptigimi dusunmekteyim.

En basta aşırı sessiz olusu beni rahatsiz ediyor ve rolantideki disardaki ses cok cılız ve ucuz hissiyati veriyor. Iceride ses yok tabiki.

Yakit icin dizelde max 7 görüyordum dikkat edersem istanbul ici 5.5 uzun yok zevkli dikkat etmeden gazlamali 5.5 ile 6 arasi 10 /12 kere istanbul giresun git gel yaptim. TSI ile henuz uzun yol yapmasam da Istanbul ici dikkatli kullanim 9- 10 lt , kisa mesafa market vb tarzi suruslerde 13 lt ler gormekteyim.

Dizel ile kalkislarda hic patinaja düşmez iken ( 3 yil ) bununla surekli patinaja düşüyorum. Ayrica park ederken ve manevra yaparken ani hareketleri de isimi zorlastiriyor.

Ayrica dizeldeki tork ve gucun tadini kesinlikle vermiyor.

Bende buradaki ve farkli yerlerdeki TSI övenlere kanmistim ama suan kendime itiraf edemedigim beni rahatsiz eden birsey var. Bence dizelin KM ile alakasi yok güç/tork seven herkese dizel tavsiyemdir.

SM-G935F cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
Hocam birsey sormak istiyorum,
Kalkışlarda sürekli patinaja düşüyorum demişsiniz. 1.5 tsi kullanıyorum. Kalkışlarda zaten gaz pedalinda bir bosluk var, sanirim sanjimani korumak icin emin değilim. Bu sebepten dolayi arac zaten usul usul kalkiyor. Yok ben hizli cikis yapmak istiyorum diyorsaniz onun da hakkini veriyor pedala basarsaniz. Bu durumda patinaj lastige zemine pedal siddetine bagli olarak mümkün. Ancak siz istemediğiniz sürece patinaja düşmek imkansiz gibi birsey.
Acaba leon’da bu boşluk yok mu? Bu sebepten patinaja düşüyor olabilir misiniz bunu merak ettim.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
@Hsmpsn  değerli hocam,  aynı şeyi bende düşünüyorum, malum Golf de ister yavaş istersem sert kalkış yapabiliyordum, ayak alışkanlığı da vardı tabi ki fakat bence bu dediğiniz gibi boşluk veya adı her neyse ondan kaynaklıydı. Leon da bu boşluk yok, bugun dizel bir Leon kullandım bu daha güçsüz oldugundan sanırım patinajlık değil ama gaz tepkimesi çok daha üstlerde. Leonlara özgü birşey sanırım.  ARaç henüz çok yeni zamanla lastik eskidikçe daha iyi tutunur hemde ayağım da alışacaktır, ben çok dert etmiyorum ama konu çok farklı yerlere gitmeye başladı, artık uzatmak da istemiyorum.  

@tiesay  dediğin herşeye imzamı atabilirim, tamamen katılıyorum. ( Not 3 hakkında tarafsızım, 1,0 ı tecrübe edemedim henüz ) 

Ayrıca bazı arkadaşlar dediklerimi farklı anlıyorlar, ama konuyu uzatmamak için cevap vermiyeceğim. Yazılanları tekrar okumalarını tavsiye ederim. Beni yanlış anladıklarına eminim.  Noktalama işaretlerine dikkat etmelerine ve sakin kafayla okumalarını rica ederim. 

Ayrıca @Savatage  dediklerine katılmakla beraber, benim demek istediğim TDİ den TSİ ye değilde , daha çok Golf Dizel den Leon TSİ ye gibi demek istemiştim. @Hsmpsn dediği gibi gaz tepkimesi ile ilk baharda olmamızdan yerlerin ıslak olması birleşince böyle oluyor, kuru zeminde daha düzgün tutunacağını düşünmekteyim. 

Bir ayrıca daha ekleyeceğim, "şahsi fikrim"  olarak bence VW in dizel motorları gayet sessiz 2013 den beri VW dizel araçların sahibi oldum, dizel sesi beni hiç rahatsız etmemişti aksine TSI nin sessizliği beni rahatsız ediyor. 

 

@Nizamettin Kepoğlu Sürekli patinaja düşüyorsanız ve 9-10 lt yakıyorsanız kusura bakmayın ama ya kullanmayı bilmiyorsunuz ya da çok agresifsiniz. 1.5 TSI ACT motor kullanıyorum ve istanbul içinde 6.1 ile geziyorum. Bu motorlar TDI motorlardan hem daha güçlü hem daha verimli (dizel sorunları, emisyon, bakım maliyetleri, gürültü kirliliği).
6.1 yakıyorsanız helal olsun, 1.6 tdi golfle Kocaeli içi ortalama 6.5 yakıyoruz ailecek. Bu biraz da kullanıma bağlı, siz 6.1 yakarsınız öteki aynı arabayla 10 litrelerde dolaşır. Dizelin avantajı bastığınız zaman tüketimin fazla yükselmemesidir. 2 motoru da sakin kullandığımızda yakıt farkı 1 litreden az olacaktır ama asıl fark hızlı ve atik kullanmaya başlayınca ortaya çıkıyor. Bursa otobanında 170 180 yerine göre 200 görerek yol yaptık yol bomboştu ve bu otobanda herhangi bir radar da yok hiız kolidoru da yok. 2 kişi klima açık şekilde 5.6 tüketerek gideceğimiz yere vardık. Aynı senaryoyu 1.4 - 1.5 tsi bir araçla deneyin 8 litreler aşağısı imkansız ki denedik :) 1.5 tsi çok güzel bir motor arkadaşım aktif olarak kullanıyor ve sakin kullanımdaki tüketimi cidden yüz güldürecek seviyede ama dediğim gibi asıl fark yukarıda yazdığım gibi senaryolarda gerçekleşiyor. 

Edit: Bakım masraflarında öyle abartı bir fark yok. 15 bin km'de 1 sadece 1 litre fazla yağ alıyorsunuz. 30 bin km de 1 mazot filtresi değişiyor. Benzinli araçlarda da bujinin değiştiğini hesaba katarsak (1.4 tsi da 60 binde 1 di 1.5 te de aynıdır herhalde) 2 mazot filtresi masrafı buji değişimiyle neredeyse denktir. 90000 km yi devirdik kendisiyle ve 4.5 sene önce alırken 1.4 tsi bakıyorduk, aradaki fiyat farkı 6 7 bin lira civarıydı ve dizel aldık. Her iki motorun da artı tarafları eksi tarafları var, kullanacak kişi kendi düzenine, kullanım tarzına göre araç seçmeli. 

 
Moderatör tarafında düzenlendi:

Geri
Üst Alt