Jump to content

Orj filtre seti ve satıcı önerisi


Recommended Posts


  • İleti 147
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Konuda en çok paylaşım yapanlar

Konuda en çok paylaşım yapanlar

En beğenilen yorumlar

@HONEY Güzel anılar yerine filtre seti biriktirdim 🤭🤣 Dolar sayesinde fiyatlar günlük artıyor 😠 Aldım koydum eve kafam uzun vadede rahat ☺️

@thelordof @bf417 @Savatage Teşekkürler yorum için @forzaGilles. Evet montaj kağıtları çıktı 2 adet Bu sabah filtreyi de taktım. Bence de orijinal. Ancak elinize aldığınızda Valeo daha ağır ve k

@agacmalzeme Doğrudur ... Evet kesinlikle ömürlük değil. Yağ sıcaklığının tapaya/contaya etkisinin zamana bağlı aşınımı olarak toparlayabiliriz o zaman  Ben 7-8 bakımda bir olayını

Konudaki görseller

Merhabalar mazot filtresini yarın değiştireceğim de sormak istediğim soru ise içeride hava kalmaması için yine gazına kadar dolduracağız fakat herhangi bir sonrasında yapılması gereken işlem var midir PC ile vs.? Yada direkt rölantide az çalıştırdıktan sonra devam edebilir miyiz yola? @forzaGilles @Savatage

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
42 dakika önce, Kingslayer yazdı:

Merhabalar mazot filtresini yarın değiştireceğim de sormak istediğim soru ise içeride hava kalmaması için yine gazına kadar dolduracağız fakat herhangi bir sonrasında yapılması gereken işlem var midir PC ile vs.? Yada direkt rölantide az çalıştırdıktan sonra devam edebilir miyiz yola? @forzaGilles @Savatage

Hocam selam.,

1 tane (mama tipi) 60cc enjektör alın., eski mazotu çekiniz., temiz bir mikrofiber bez ile (çok temiz tüy bırakmayan) içini güzelce temizleyiniz., sonra tamirhanenin hava kompresörü ile haznenin içine biraz hava vurun.,

Benzinciden pet su şişesi içine bir miktar yeni mazot alınız., pet su şişesinin içine mazot koydurmadan önce şişenin içindeki su damlacıklarını falan güneşte falan iyice kurutunuz., yani şişenin içinde su artığı asla olmasın.,

Az miktar (haznenin 1/4 kadar) yeni mazot ilavesi yapın., sonra filtreyi içine koyun., 2-3dk. bekleyin filtre mazotu iyice emsin., (filtrenin üzerindeki sarı renk tapayı son aşamaya kadar kesinlikle çıkarmayın)., emdikten sonra filtrenin kenarlarından yavaş yavaş mazot ilavesi yapın., hazneyi yavaş yavaş sabırla ağzına kadar doldurun., (ağzına kadar dolduruyoruz ki sistemde minimum hava kalsın)., %99,9 kadar doldurun ama dışarıda taşmasın :) seviye olarak tapanın çıkıntısı üst sınırına kadar doldurun.,

Filtrenin contasını elinizle hafiften mazot ile ıslatın sızdırmalığı iyileştirir.,

Tüm bunlar bittiğinde filtrenin ortasındaki sarı tapayı sökün.,

Neden tapayı en son aşamada söküyoruz...? çünkü sistem filtrenin orta kısmındaki delikten filtrelenmiş mazotu çeker., mazot ilavesi yaparken o delikten ilave yaparsanız (filtrelenmemiş mazotu) yanma odasına göndermiş olursunuz., bu sebebten tapayı en son söküyoruz ki filtre mazotu filtrelesin..

Bu sekilde yaparak sistemin içinde minimum hava kalır., marş esnasında yakıt pompası ve enjektörler zorlanmaz.,

Hiç bunları yapmayanlar da var mı var., napıyor ağzına kadar mazot koymuyor., sistemde oldukça fazla hava kalıyor., böyle yapınca marş esnasında araba cayır cayır ciyaklıyor., enjektörlerin anası ağlıyor., yakıt pompası gereksiz yere zorlanıyor., araba zar zor çalışıyor yada ilk denemede hiç çalışmıyor., oldukça zararlı bir uygulamadır.,

Marşa basmadan önce son aşamada eğer ki tamirhanede bilgisayar var ise araca bağlayarak yakıt pompası servis modunda 60sn. çalıştırılarak yakıt hattındaki mazot devirdaim edilir., bu sayede sistemde hiç bir şekilde hava kalmamış olur.,

Sanayideki ustalar bunlara sana kim anlatı., öyle bişey yok bilgisayara bağlayarak sistemin havası alınmaz., her şeyin bir profesörü var., VW araçlarda kontağı 4-5 kez aç-kapa yaparak sistemin havası alınıyor., sana sallamışlar gibi cümleler kurabilirler.,

Sanayideki ustalar genelde öğrenmeye açık olmayan, eski bilgileri ile iş yapan pek çok insanlar var., Evet eskiden (2009 model ve öncesi araçlarda) kontağı aç-kapa yaptığımızda yakıt pompası devreye girer ve sistemin içindeki hava tahliye edilirdi.,

Ancak (2009 model ve sonrası) araçlarda bu özellik kalktı., yani kontağı aç-kapa yaptığımızda yakıt pompası aktif olmamaktadır..!!

Tamirhanede VCDS kablosu ile aracı bilgisayara bağlama imkanı yok ise., anlattığım şekilde yaparsanız çok az minimum seviyede hava kalacağı için araç marşa bastığınızda zorlanmaz yarım saniye gecikme ile çalışır ama tam buna uyulmaz ise olası senaryoyu zaten anlattım :)

Mama tipi enjektör (60ml.) 

img_35.thumb.jpeg.a692cc0988204e29898284356555494f.jpeg

 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@Kingslayer 2. Alış verişimde ne cam suyu geldi ne anahtarlık geldi üretim de 02.20 idi şubat üretimi adiyaman a sipariş ettiğim için mi böyle yapmışlar acaba...

İlk siparişim de de anahtarlık gelmemişti sadece cam suyu için sabun gelmişti maşallah ne güzel denk gelmiş bi daha kine ozellik le arayıp sorucam üretim tarihini ve 3. Siparişimde anahtarlık yollayın bi zahmet demeyi de düşünüyorum 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@forzaGilles hocam bilgisayar imkanı yok maalesef bu şekilde direkt kullanılsa olur sanırım değil mi?

Diğer yandan eski mazotu süzüp kullananlar var bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? 

Bu arada elinize sağlık hocam kitap gibi cevap yazmışsınız artık anlamayanı doverler cinsten 😬

tarihinde Kingslayer tarafından düzenlendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
12 dakika önce, Kingslayer yazdı:

@forzaGilles hocam bilgisayar imkanı yok maalesef bu şekilde direkt kullanılsa olur sanırım değil mi?

Diğer yandan eski mazotu süzüp kullananlar var bu konu hakkında ne düşünüyorsunuz? 

Bu arada elinize sağlık hocam kitap gibi cevap yazmışsınız artık anlamayanı doverler cinsten 😬

Hocam filtreyi anlattığım şekilde değiştiril haznenin için silme dolu şekilde mazot ile doldurursanız bir sıkıntı olmaz.

Eski mazotu süzmek ile neden uğraşalım hocam boşuna vakit kaybı., ki zaten benzinciden alacağınız topu topu 1litre mazot. eski mazotu süzerek temiz hale gelmez., sadece insan gözünün görebildiği kadar temiz olur :)

***Bu arada haznenin üst kapağı söküldüğü zaman sistemin içindeki mazot motor bölmesine akacağı için ustalar haznenin üst kapağını yukarı bakacak şekilde hortumları bükerek mazotun damlasını engellemeye çalışıyorlar ANCAK yakıt hortumları esnek olmayan sert yapıda olduklarından ciddi şekilde eziliyorlar.!!

Bu şekilde değişim yapa yapa zamanla 2-3 sene içersinde yakıt hortumları bir yerden çatlıyor, sızdırıyor vs.., iğne ucu kadar delinse motorun her yeri mazot içinde kalır (bunu yaşayan çok gördüm)., neden çünkü sistem çok yüksek basınç altında çalışıyor en ufak deformeyi tolere etmiyor., bu sebebten hortum hem kalın hem de esnemeye/bükülmeye müsade etmicek şekilde üretilmişler.,

Haliyle yolda giderken hiç birşey anlamıyorsunuz., araçtan indiğinizde bi bakıyorsunuz motor bölmesinden yoğun bir mazot kokusu., artık iş işten geçmiş oluyor., deforme olmuş yakıt hortumu yüzünden motor bölmesi komple mazot içinde kalmış., araç çekici ile servise çekiliyor.,

Bunun sonucunda iş güzar usta yüzünden 2-3 bin lira triger seti masrafı araç sahibine patlıyor.

Hortumları kesinlikle bükmesinler izin vermeyin..!! çıraklardan biri değişim esnasında haznenin üst kapağını tutar., üst kapak bir poşetin içine koyulur..

Evet kulağa basit görünen bişey gibi geliyor., alt tarafı basit bir filtre değiştirme işleminde bile talimatlara uymayan Türk usulü iş yapan iş güzar bir eleman yüzünden.. iş nerelere varabiliyor.,

Buyrun yaşanmış canlı örneği;

 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Hocam Eski mazotu süzsenizde mikro boyutta görünmeyen kirler vardır diyosunuz, ancak şöyle bir durum da var petrolden aldığımız yakıtlarda da mikro düzeyde pislikler mevcut değil mi ? Zaten tamamen temiz olsa filtre kullanmamıza gerek kalmazdı. Vakitten kayıp oluyor tabi o konuda haklısınız ancak süzme işlemi çok uzun sürmez 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
50 dakika önce, Asda3 yazdı:

Hocam Eski mazotu süzsenizde mikro boyutta görünmeyen kirler vardır diyosunuz, ancak şöyle bir durum da var petrolden aldığımız yakıtlarda da mikro düzeyde pislikler mevcut değil mi ? Zaten tamamen temiz olsa filtre kullanmamıza gerek kalmazdı. Vakitten kayıp oluyor tabi o konuda haklısınız ancak süzme işlemi çok uzun sürmez 

Tabiki petrollerdeki yakıtlarda da pislikler mevcut., ancak haznenin içindeki eski mazotta su var ise (su karışmış ise) bunu süzerek ayrıştıramayız :) 

O kadar uğraştık, tam her şeyi güzelce halletmişken (yarım litre mazotu) süzmekle uğraşmaya gerek olmadığını düşündüğüm için böyle söyledim.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@forzaGilles Hocam bugün bakımımızı gerçekleştirdik, Hava, Polen ve Mazot Filtresini kendimiz @Asda3 ile birlikte gerçekleştirirken yağ ve yağ filtresini ise özel servisimizde değiştirdik. Zaman kısıtlı olduğundan dolayı foto çekme imkanı bulamadım.

Belirtmek istediğim hususlar olarak ise, hem @Asda3 (A3 TDI) hem de kendi (Golf 7 TDI) aracımıza önceden takılan filtrelerin kalitesizliğini gördük. Hele ki benim araca polen filtresi diye takılan bildiğimiz thsirt'den kalır yanı yoktu. Daha önceden başıma gelen Hata:Hava yastığı uyarısını da özel serviste sildirdim.

Araçlara filtreleri taktıktan sonra ciddi bir şekilde perfrmans artışı ve takriben yakıt sarfiyatı artışı gözlemlendi. Sanırım hava filtresi kaynaklı idi çünkü, çok kötü duruma gelmişti. Yağ filtresini değiştirirken contasına yeni yağdan sürüldü ve o şekilde takıldı.

İyiki bu şekilde bir foruma sahibiz de işi bilmeyen ustaların eline kalmadan çoğunu kendimiz değiştiriyoruz. Sizlere ve diğer forum arkadaşlarımıza çok büyük teşekkür borçluyuz. @forzaGilles@Savatage

 

4 saat önce, forzaGilles yazdı:

Tabiki petrollerdeki yakıtlarda da pislikler mevcut., ancak haznenin içindeki eski mazotta su var ise (su karışmış ise) bunu süzerek ayrıştıramayız :) 

O kadar uğraştık, tam her şeyi güzelce halletmişken (yarım litre mazotu) süzmekle uğraşmaya gerek olmadığını düşündüğüm için böyle söyledim.

 

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, Mye06 yazdı:

Benim siparislerim filtre marketimden gelİ PU 8021 gonderdiler

 

IMG_20200917_073856.jpg

Hayırlı olsun., PU8021 göndermelerine şaşırdım., demek ki halaa ellerinde kalanlar var., sıkıntı yapılacak bir durum yok sonuçta bu filtre tüm golf tdi 'lar için uyumlu., sadece filtrenin kutusu biraz hasarlı gelmiş kutuyu açıp kontrol ediniz filtre de hasar var mı yok mu diye., sanırım hediye koku göndermişler:)

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

@forzaGilles aynen hocam hediye koku gondermisler 2 tane ☺️☺️eve gidince kontrol edeyim ama birsey olacagini sanmiyorum

Dot 4 ile antfriz de siparis etsem mi karsr veremedim hala kimisi gerek yok çok pimpirik olma diyor kimisi de 120k olmuş km degistir diyor kafa milyon😂

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
2 saat önce, Mye06 yazdı:

@forzaGilles aynen hocam hediye koku gondermisler 2 tane ☺️☺️eve gidince kontrol edeyim ama birsey olacagini sanmiyorum

Dot 4 ile antfriz de siparis etsem mi karsr veremedim hala kimisi gerek yok çok pimpirik olma diyor kimisi de 120k olmuş km degistir diyor kafa milyon😂

120bin mi..?? Ooo şuan sıvı işkembe kıvamına gelmiştir., insan yaşlanıyor, 3 kuruşluk fren hidroliği eskimez diyenlere bişey demicem., 

Dot4 ‘ten ziyade (VW501.14 onaylı) bir f.hidroliği olması gerekiyor

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

2017 model 1.4 TSİ golf highline için filtremarketi.com’dan hangi polen fitresini tercih etmeliyim? Ekteki fotoğrafta gördüğünüz gibi 2 farklı filtre mevcut o yüzden sormak istedim. 

A632EEE1-6D4C-4161-88A9-E22352621389.png

tarihinde bi_berk tarafından düzenlendi
Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
1 saat önce, bi_berk yazdı:

2017 model 1.4 TSİ golf highline için filtremarketi.com’dan hangi polen fitresini tercih etmeliyim? Ekteki fotoğrafta gördüğünüz gibi 2 farklı filtre mevcut o yüzden sormak istedim. 

 

CU26009 ucuz olanıdır tek katmalı toz filtresi diye geçer., egzoz gazı, zararlı gazları, kötü kokuları vs. engelleyemez içeri olduğu gibi verir., ışığa tuttuğunuzda arka tarafı görürsünüz incecik zar gibi bişey.,

CUK26009 olan 2 katmanlı karbonlu polen filtresidir., egzoz gazı, diğer zararlı gazları, kötü kokuları vs. engeller., 10 mikron (PM10) seviyesine kadar filtrele yapar

FP26009 olan 3 katmanlı anti-alerjik ve karbonlu polen filtresi., yukardakilere ilaveten polenleri, alerjen maddeleri engeller, küf ve bakterileri 2.,5 mikron (PM 2,5) seviyesine kadar koruma sağlar.

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
37 dakika önce, forzaGilles yazdı:

CU26009 ucuz olanıdır tek katmalı toz filtresi diye geçer., egzoz gazı, zararlı gazları, kötü kokuları vs. engelleyemez içeri olduğu gibi verir., ışığa tuttuğunuzda arka tarafı görürsünüz incecik zar gibi bişey.,

CUK26009 olan 2 katmanlı karbonlu polen filtresidir., egzoz gazı, diğer zararlı gazları, kötü kokuları vs. engeller., 10 mikron (PM10) seviyesine kadar filtrele yapar

FP26009 olan 3 katmanlı anti-alerjik ve karbonlu polen filtresi., yukardakilere ilaveten polenleri, alerjen maddeleri engeller, küf ve bakterileri 2.,5 mikron (PM 2,5) seviyesine kadar koruma sağlar.

Teşekkür ederim üstadım. Bir de bir şey sormak istiyorum motul 0w-30 yağı internet üzerinden en güvenilir olarak nereden temin edebilirim?

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş
3 saat önce, bi_berk yazdı:

Teşekkür ederim üstadım. Bir de bir şey sormak istiyorum motul 0w-30 yağı internet üzerinden en güvenilir olarak nereden temin edebilirim?

Motul Specific 504.00/507.00 0w-30 mu arıyorsunuz..? Forumda @Savatage dostumuz motul yağları altun petrol adlı satıcıdan alıyordu., motul yetkili bayisiymiş diyordu., bir de FZ Rulman diye bir satıcı vardı bir süredir ismini duyuyorum.,

Motul 'de iş biraz sıkıntılı çok rağbet gören bir yağ olduğu için sahtesi de çok oluyor., Açıkçası motul kullanmadığım için net bişey diyemiyorum

Gönderi bağlantısı
Sitelerde Paylaş

Hesap oluşturun veya yorum yazmak için oturum açın

Yorum yapmak için üye olmanız gerekiyor

Hesap oluştur

Hesap oluşturmak ve bize katılmak çok kolay.

Hesap Oluştur

Giriş yap

Zaten bir hesabınız var mı? Buradan giriş yapın.

Giriş Yap
  • Konuyu Görüntüleyenler   0 kullanıcı

    Sayfayı görüntüleyen kayıtlı kullanıcı bulunmuyor.


×
×
  • Yeni Oluştur...