Antifiriz Değişimi


Sıfır araç antifrizli oluyor değil mi?ve kaç yıla kadar idare eder ? araç yeni sıfır ama baktirmadim antifrizine ?
Benim araba 6. Yıl su eksiltmeye başladı. Sakin kullanım tarzı ve zamanında yapılan bakımları ile uzun yıllar etkisini yitirmeden görevini yapabiliyor.
 

Kaliteli 4/5 litre G13 450/550 lira arası 2/3 saat uğraşacak doldur boşalt havasını al 200/300 de işçilik istense + Sistem aşırı kirli ise açıcı kimyasal liqui moly pro line 180 lira + 15/20 litre su vs.. Pro yapılsa bin TL
 
Kaliteli 4/5 litre G13 450/550 lira arası 2/3 saat uğraşacak doldur boşalt havasını al 200/300 de işçilik istense + Sistem aşırı kirli ise açıcı kimyasal liqui moly pro line 180 lira + 15/20 litre su vs.. Pro yapılsa bin TL
3L G13 yeter. + 15L Saf su
3L KFS 13 339₺

Fabrikasyon antifriz var ise 45dk da işlem tamam.
Dikkatli yapılırsa hava almaya vs gerek yok. Yapmış tecrübe sahibi olarak yazıyorum.
 
3L G13 yeter. + 15L Saf su
3L KFS 13 339₺

Fabrikasyon antifriz var ise 45dk da işlem tamam.
Dikkatli yapılırsa hava almaya vs gerek yok. Yapmış tecrübe sahibi olarak yazıyorum.
Herkes sen ben mi :) ustaya gitsen 200TL dizel olursa araç 8 litre kapasite 4 Lt atmak lazım. benzinde 3 litre yeter 6 litre kapasite. Radyatör açıcı cay motor gibi eski serilere şart hatta genleşme kabı değişmeli 250/300 lira az söyledim rakamı :) Bende de fabrikasyon vardı üstelik triger değişiminde 2 litre yeni antifriz atılmış ona rağmen kalorifer peteği tıkanık çuruk çıktı onu yaptırıp kimysal ile kullandım ana radyatörü bir nebze temizler diye görünürde temizdi öyle olmuyor. dizelde bu işi kaliteli malzeme ve temizleyici ile yapmak şart Clh lar dahil 2 petek 2 yağ hava soğutucusu sıvı ile çalışıyor. Senin yaptığın iş gusül abdesti ben bağırsakları temizledim onlarca araçta .:)
Sisteme H₃NSO₃ atıp 24 saat sonra sıvıyı tümden temizlesek ne olur aceba denesemmi.

Bu video ne demek istediğimi daha iyi açıklıyor.
 
Son düzenleme:
@rager007 Aman hocam asitle sakatlık vs çımasın.
Denemeden anlayamayız. :) plastiğe zarar vermiyor gibi lastik ve metale karşı ne yaptığını bilmek gerekiyor. Bu konuda uzman biri olsa fikir verebilir. Yoksa ciddi maliyetler çıkabilir.:)
ben bugun 2.0tdi cc aracimin antifirizini degistirdim, 2011 agustos cikisli, bununla toplamda 2 yada 3 kere degisti (zannedersem 3) enson 2019 da degismisti genlesme kabi ile, bugun genlesme kabinida degistirdim camur gibi birseyler vardi, antifiriz+saf su + genlesme kabi+iscilik+ kdv ile 1.000 lira verdim ozel serviste (yetkili teklifi 2.000 civari idi), ben hizmetten memnun kaldim, lifte kaldirdi altttan radyotur hortumunu soktu bosaltti, normal suyla ile temiz su gelene kadar devirdaim yapti, temiz suyu gorunce, 10 litre safsuyla birkez daha dolastirdi, tekrar liftte kaldirdi, 2 hortum söktü, birinden hava tuttu digerinden ise icinde kalan su bosaldi, herseyi topladi, basinc testi yaptiklari bi alet ile once kacak varmi diye bakti (zannedersem vakum yapiyor) sonra aparatin bir ucuna safsu+antifiz ile hazirladigi karisimi emdirdi tum karisim genlesme kabi vasitasi ile sisteme geldi, calistirdi ve kaloriferi acti, genlesme kabi bosaldi, safsu + antifiriz ekledi, sonra yol testine ciktik yaklasik 7-8 km yol yaptik geri geldik, hic bir skinti yok simdilik.

Not: bu islemlere baslamadan once ilk problem kalorifer isitmamasiydi ve motor sicakligi 90 derece olmuyordu termostat full acik olayi ancak bir arkadas hem petek tikali hem termostat sikayeti var bence termostata pislik geldi acik kaldi diye bir yorum yapinca kendisine hak verip kaleriferi halletmeye koyuldum. Yetkili servis 6.500tl petek degisim malzeme ve iscilik fiyati verdi , petegi yikattim (250tl) petegin icinde kalan ilacli suyu cikarttirmadim sisteminde icindekileri cozsun diye, yaklasik 2 hafta oyle gezdim (toplamda 50km ya olmustur ya olmamistir), kalerifer yikatmanin akabinde isitmaya basladi, termostat ise mucizevi bir sekilde duzelmeye basladi, ilk gun biraz zor sonrasi daha kolay derken 3-4 gun sonra eski haline geldi, bugunde antifirizi komple degistirdim su anda normale döndü tamamen.
2008/2015 model aralığında benzer durumlar çok genelde motorun arkasından konsol altındaki peteğe giden hortumu söküp makine ile temizlik yapıyorlar %50 etkisi oluyor. Peteğin iç kısmında sıvının gezdiği yüzey oksit korozyonlu oluyor genelde ince kanallar tıkanıyor. Büyük petek ne durumdadır tahmin etmek zor sökmek lazım bu nedenle yazın mutlaka ilaçlı su + sadece durulama suyu + son turda kaliteli antifriz saf su 3 turda bu işi yapmak daha iyi oluyor. 3/4 yılda bir 2/3 saat ayırsanız yeterli kaçışı yok bu işin maalesef

tıkalı bir kalorifer peteği.jpg
 
Denemeden anlayamayız. :) plastiğe zarar vermiyor gibi lastik ve metale karşı ne yaptığını bilmek gerekiyor. Bu konuda uzman biri olsa fikir verebilir. Yoksa ciddi maliyetler çıkabilir.:)

2008/2015 model aralığında benzer durumlar çok genelde motorun arkasından konsol altındaki peteğe giden hortumu söküp makine ile temizlik yapıyorlar %50 etkisi oluyor. Peteğin iç kısmında sıvının gezdiği yüzey oksit korozyonlu oluyor genelde ince kanallar tıkanıyor. Büyük petek ne durumdadır tahmin etmek zor sökmek lazım bu nedenle yazın mutlaka ilaçlı su + sadece durulama suyu + son turda kaliteli antifriz saf su 3 turda bu işi yapmak daha iyi oluyor. 3/4 yılda bir 2/3 saat ayırsanız yeterli kaçışı yok bu işin maalesef

Ekli dosyayı görüntüle 56938
Tavsiyeleriniz ve bilgilendirme icin tesekkurler, isin garibi araci hic antifirizsiz kullanmadim genede camur gibi olmustu, kabin fln rengini baya degistirmisti.
 
Herkes sen ben mi :) ustaya gitsen 200TL dizel olursa araç 8 litre kapasite 4 Lt atmak lazım. benzinde 3 litre yeter 6 litre kapasite. Radyatör açıcı cay motor gibi eski serilere şart hatta genleşme kabı değişmeli 250/300 lira az söyledim rakamı :) Bende de fabrikasyon vardı üstelik triger değişiminde 2 litre yeni antifriz atılmış ona rağmen kalorifer peteği tıkanık çuruk çıktı onu yaptırıp kimysal ile kullandım ana radyatörü bir nebze temizler diye görünürde temizdi öyle olmuyor. dizelde bu işi kaliteli malzeme ve temizleyici ile yapmak şart Clh lar dahil 2 petek 2 yağ hava soğutucusu sıvı ile çalışıyor. Senin yaptığın iş gusül abdesti ben bağırsakları temizledim onlarca araçta .:)
Sisteme H₃NSO₃ atıp 24 saat sonra sıvıyı tümden temizlesek ne olur aceba denesemmi.

Bu video ne demek istediğimi daha iyi açıklıyor.
Hocam umarım geç kalmadım, asitli olan planı uygulamadan yetişmişimdir. Şaka bir yana asitlerin çok çok büyük bir kısmı metallerin çok çok büyük bir kısmı ile tepkimeye girer yani metali eritirler yan ürün olarakta son derece tehlikeli H hidrojen açığa çıkar. Lütfen denemeyiniz, ve asitlerin çok çok büyük kısmı plastikle tepkimeye girmezler o yüzden plastik kaplarda saklanıp sevk edilirler.
 
Hocam umarım geç kalmadım, asitli olan planı uygulamadan yetişmişimdir. Şaka bir yana asitlerin çok çok büyük bir kısmı metallerin çok çok büyük bir kısmı ile tepkimeye girer yani metali eritirler yan ürün olarakta son derece tehlikeli H hidrojen açığa çıkar. Lütfen denemeyiniz, ve asitlerin çok çok büyük kısmı plastikle tepkimeye girmezler o yüzden plastik kaplarda saklanıp sevk edilirler.

Yok ben uygulamadım pro line 1 litre 1 kaç gün kullandım 2/3 tur market suyu durulama sonra saf su g13 benimkisi de kısmı şaka büyük risk tabi..
 
https://www.liquimolyturkey.com/liqui-moly-radyator-antifrizi-kfs-13-g13-tl774j-kirmizi-1-l-21139 aracım 2012 model 1.6tdi 77kw g13 olarak kullanmamız gereken antfiriz bu mu acaba link doğru mu hocam yardımcı olabilir misiniz?
Kaç litre nasıl kullanılması gerekiyor konunun içeriğinden cevaplarımı aldım cevaplayanlara tekrar teşekkür ederim son bir sorum olacak servisten almak mı mantıklı yoksa ürün doğruysa liquimolyden diğerlerinin yanında alalım mı?
 
Son düzenleme:
https://www.liquimolyturkey.com/liqui-moly-radyator-antifrizi-kfs-13-g13-tl774j-kirmizi-1-l-21139 aracım 2012 model 1.6tdi 77kw g13 olarak kullanmamız gereken antfiriz bu mu acaba link doğru mu hocam yardımcı olabilir misiniz?
Kaç litre nasıl kullanılması gerekiyor konunun içeriğinden cevaplarımı aldım cevaplayanlara tekrar teşekkür ederim son bir sorum olacak servisten almak mı mantıklı yoksa ürün doğruysa liquimolyden diğerlerinin yanında alalım mı?
Bu üründe olur. Motul inugel g13 de olur. Bu ürünlerin özellikleri hibrit olması + Gliserinli formül olduğundan lastik parçalara çok daha az zarar veriyor.
Paraya kıyıp G12Evo ve G13 kullanılabilir. Ben motul kullandım çok memnunum sisteminiz çok kirli ise birkaç tur temiz market suyu ile durulama yapın 1 er gün arayla çok uzun beklemesin azda olsa paslanma yapabilir, Ürünü çamuru pası gittiğinde atın. Konsantre ürün alırsanız yarı yarıya saf su karışımı yapıp atarsınız. Yaklaşık 6.7 litre alıyor dizeller. 7 litre desek 3.5 litre konsantre ürün alacaksınız.
 
Öncelikle teşekkür ederim hocam. Motul linki bu galiba ama liquimoly daha pahalı ilginç bir şekilde.
https://shoptr.motul.com/auto-cool-g13-37-c-12x1l.html
Bu ürün sulandırılmış, bu üründen 6 tane alıp 1 litre saf su atsanız -33 -35 dereceleri yakalarsın maliyet çok çıkar..
Tavsiyem 3 Tane inugel ultra 1LT alın 4 litrede saf su atıp karışım yapın ben bu karışımla -28 dereceyi yakaladım yeter. 450 tl anti+50 tl safsu Bu karışım yeter
/-35 -40 -45 dereceleri gören bir bölgede bulunmuyorum.. Fazla antifriz belli bir noktadan sonra yarardan çok zarar veriyor.
Cay ve Clh vb.. motorlar kolay paslanıyor. Soğutma sıvısı yağ kadar önemli !
 
Son düzenleme:
Bu ürün sulandırılmış, bu üründen 6 tane alıp 1 litre saf su atsanız -33 -35 dereceleri yakalarsın maliyet çok çıkar..
Tavsiyem 3 Tane inugel ultra 1LT alın 4 litrede saf su atıp karışım yapın ben bu karışımla -28 dereceyi yakaladım yeter. 450 tl anti+50 tl safsu Bu karışım yeter
/-35 -40 -45 dereceleri gören bir bölgede bulunmuyorum.. Fazla antifriz belli bir noktadan sonra yarardan çok zarar veriyor.
Cay ve Clh vb.. motorlar kolay paslanıyor. Soğutma sıvısı yağ kadar önemli !
Ayrıntılı bilgi için teşekkür ederim hocam.
 


Geri
Üst Alt