Evet hocam, ortaklığın bitip sadece Hella olarak üretim yaptığını biliyorum. Kalite olarak çok bir düşüş olduğunu düşünmüyorum sattığımız bir ürün ara ara ama ses olayı için bir şey diyemiycem çok değişken bir durum. Üretim yeri Romanya.Öncekikle hayırlı olsun, Resmi bilerek istemiştim tam tahmin ettiğim gibi oldu,
Satın aldığınız fren balatası Hella-Pagid marka değildir..!!
Hella ile Pagid markasının ortaklığı bitti, bu ortalıkta fren konusunda uzmanlık alanı Pagid ‘e aitti, ve Hella-Pagid marka balataların üretiminden Pagid markası sorumluydu,
Hella-Pagid adı altında güzel bir birliktelik olmuştu fakat birliktelik sona erdi, bu birliktelikte balata-disk üretimi Pagid fabrikalarında yapılıyordu,
Pagid (TMD Friction bünyesinde) olan fren sistemleri alabında uzman ünlü bir üreticidir,
Hella markası adı altında balata-disk üretimi devam edecek, ancak bu üretim için tedariği (üretimi) artık Pagid tarafından değil, TMD Friction tarafından sağlanacak.
Üretim yeri neresi..? balataların bir görseli var mı..?
benimde aracımda şu an helle pagid var..oda romanya malıydı..mesela orjinal balata almıştım a3 e o sadece pagiddi ve ingiltere malıydı..ingiltere olan çok çok iyiydi..bu romanya üretimleri son zamanlarda ses yapmaya başladı benim araçta ısınıncamı yapıyor bilemiyorum ..şimdi sadece pagid olarak üretilen bir after market görmedim hiç piyasada varsa sadece pagid oalrak almak isterim ama yok sanırım yada pahalı...hella sanırım aynı yerde üretmeye devam edecek..Evet hocam, ortaklığın bitip sadece Hella olarak üretim yaptığını biliyorum. Kalite olarak çok bir düşüş olduğunu düşünmüyorum sattığımız bir ürün ara ara ama ses olayı için bir şey diyemiycem çok değişken bir durum. Üretim yeri Romanya.
Pagid için Pagid Racing serisi balataları getiren 1-2 firma var, belki onlar ile görüşüp temin edilebilir.,benimde aracımda şu an helle pagid var..oda romanya malıydı..mesela orjinal balata almıştım a3 e o sadece pagiddi ve ingiltere malıydı..ingiltere olan çok çok iyiydi..bu romanya üretimleri son zamanlarda ses yapmaya başladı benim araçta ısınıncamı yapıyor bilemiyorum ..şimdi sadece pagid olarak üretilen bir after market görmedim hiç piyasada varsa sadece pagid oalrak almak isterim ama yok sanırım yada pahalı...hella sanırım aynı yerde üretmeye devam edecek..



Yurtdışında da fiyatlar böyle mi yoksa Türkiye'de mi pahalıya satıyorlar Ali abi? Teknik olarak altı üstü filtrenin modeli farklı diye bu kadar fiyat farkı olması garipmiş.2008 model Opel Corsa D 1.3 CDTI (ailenin ortak kullanım aracı) için bakım zamanı geldi,
Bu araçta yıllardır aşırı sinir olduğum bir durum/durumlar var,
Aracın 1 takım filtre seti fiyatı na —> Golf Mk7 ‘ye 2 takım filtre alınabiliyor, İşte bugün resmen komedi filmi olan durumu anlatıyorum.,
Durum o kadar vahim ki aracın yakıt filtresi 3.200 lira, Evet yanlış duymadınız,
Karşılaştırma olması açısından kendi aracım olan Golf Mk7 1.6 TDI motor aracın yakıt filtresi 1.050 lira (marka: Mann)., Hatta Golf ‘e yetkili servisten yakıt filtresi almaya kalksak yine Opel ‘den daha ucuz 2.300 lira
İşin daha da sinir bızucu yani bu durum sadece yakıt filtresi ile de sınırlı değil, polen filtresi almaya kalkarsak:
2 katmanlı karbonlu polen filtresi 1.350 lira
3 katmanlı anti-alerjik +karbonlu olanı 1.650 lira
Bu sebebten mecburiyetten Bosch marka polen filtresi alıyorum maliyet: 600 lira
Golf ‘e polen filtresi almak istersek:
Karbonlu 610 lira (marka: Mann)
Anti-alerjik +karbonlu 835 lira (marka: Mann)
Yani Opel için ( Bosch marka) karbonlu polen filtresine 600 lira öderken, aynı fiyata Golf ‘e (Mann marka) karbonlu polen filtresi alabiliyoruz,
İşin traji-komedi yani ister polen filtresini Bosch marka alalım isterse de Mann marka olsun, iki markada da filtrenin kağıdı baklava yufkasından farkı yok incecik birşey (karbonlu olmasına rağmen) arkasını görebiliyorsun.., bir nevi (30 sene önceki eski nesil) tek katmanlı beyqz filtreden farkı yok..,
Bitti mi tabiki de hayır.. burada karter tapası hakkında herkes ne kadar hassas olduğu mu bilir, mutlaka orjinal karter tapası kullanılması gerektiğini, aksi durumda ne gibi sıkıntılar yaşanabileceğini pek çok kez anlatmışımdır,
Şimdi hemen Opel yetkili servisine gidiyoruz ve 18 yaşında arabanın karter tapası 1.000 lira,
Servise her gittiğimde yedek parçacı personel ile 5-10 dk. bunu tartışıyoruz, O diyor abi benim elimde değil, ben diyorum o paraya Mercedes C serisi için (Mengerler yetkili servisten) ben 2 tane tapa alıyorum, Golf için yine (yetkili servisten) 5 tane alıyorum,
Kıytırık bir Opel için 1.000 liraya karter tapası mı olur şaşırdınız mı..?
Finalde bişey diyemiyor 3-5 indirim yapıyor, Artık ne zaman servise gitsem çocuk kaçacak yer arıyor, diğer servisler de bu durumun farkına varmış olacak ki yetkili serviste (yan sanayi) tapa satıyorlar, Tabii o bile ucuz değil, o fiyata Golf ‘e 2 tane tapa alınabiliyor,
Burada sorun para değil.., sen Fiat motorlu kıytırık Opell ‘in karter tapasını Mercedes ‘ten 2 kat pahalıya satamızsın, VW/Audi grubundan 5 kat pahalıya satamazsın..!!
Sonuç olarak ;
Hava filtresi
Yağ filtresi
Yakıt filtresi
Polen filtresi
Ödediğimiz tutar: 5.070 lira
Orjinal karter tapasısı: 700 lira (indirimli hali)
Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30 (4 Litre); 2.530 lira
Toplam tutar: 8.300 lira
Henüz daha ustaya işçilik ödemedik.,
İşte o meşhur 3.200 liralık yakıt filtresi;
![]()
Yurtdışında da (oranın alım gücüne) göre yine ciddi şekilde pahalı, hatta bazıları neredeyse burası ile aynı fiyatlarda.Yurtdışında da fiyatlar böyle mi yoksa Türkiye'de mi pahalıya satıyorlar Ali abi? Teknik olarak altı üstü filtrenin modeli farklı diye bu kadar fiyat farkı olması garipmiş.
Üretimi bitip trafikteki sayısı azalmış araçlar için az üretim olduğundan fiyatlar pahalı o zaman.Yurtdışında da (oranın alım gücüne) göre yine ciddi şekilde pahalı, hatta bazıları neredeyse burası ile aynı fiyatlarda.
O zaman yeni modellere bakmak lazım. Yeni modellerde de durum böyleyse sıkıntı var demektirÜretimi bitip trafikteki sayısı azalmış araçlar için az üretim olduğundan fiyatlar pahalı o zaman.
Yok ondan değil, 10 sene önce de pahalıydıÜretimi bitip trafikteki sayısı azalmış araçlar için az üretim olduğundan fiyatlar pahalı o zaman.
Hocam selam,2008 model Opel Corsa D 1.3 CDTI (ailenin ortak kullanım aracı) için bakım zamanı geldi,
Bu araçta yıllardır aşırı sinir olduğum bir durum/durumlar var,
Aracın 1 takım filtre seti fiyatı na —> Golf Mk7 ‘ye 2 takım filtre alınabiliyor, İşte bugün resmen komedi filmi olan durumu anlatıyorum.,
Durum o kadar vahim ki aracın yakıt filtresi 3.200 lira, Evet yanlış duymadınız,
Karşılaştırma olması açısından kendi aracım olan Golf Mk7 1.6 TDI motor aracın yakıt filtresi 1.050 lira (marka: Mann)., Hatta Golf ‘e yetkili servisten yakıt filtresi almaya kalksak yine Opel ‘den daha ucuz 2.300 lira
İşin daha da sinir bızucu yani bu durum sadece yakıt filtresi ile de sınırlı değil, polen filtresi almaya kalkarsak:
2 katmanlı karbonlu polen filtresi 1.350 lira
3 katmanlı anti-alerjik +karbonlu olanı 1.650 lira
Bu sebebten mecburiyetten Bosch marka polen filtresi alıyorum maliyet: 600 lira
Golf ‘e polen filtresi almak istersek:
Karbonlu 610 lira (marka: Mann)
Anti-alerjik +karbonlu 835 lira (marka: Mann)
Yani Opel için ( Bosch marka) karbonlu polen filtresine 600 lira öderken, aynı fiyata Golf ‘e (Mann marka) karbonlu polen filtresi alabiliyoruz,
İşin traji-komedi yani ister polen filtresini Bosch marka alalım isterse de Mann marka olsun, iki markada da filtrenin kağıdı baklava yufkasından farkı yok incecik birşey (karbonlu olmasına rağmen) arkasını görebiliyorsun.., bir nevi (30 sene önceki eski nesil) tek katmanlı beyqz filtreden farkı yok..,
Bitti mi tabiki de hayır.. burada karter tapası hakkında herkes ne kadar hassas olduğu mu bilir, mutlaka orjinal karter tapası kullanılması gerektiğini, aksi durumda ne gibi sıkıntılar yaşanabileceğini pek çok kez anlatmışımdır,
Şimdi hemen Opel yetkili servisine gidiyoruz ve 18 yaşında arabanın karter tapası 1.000 lira,
Servise her gittiğimde yedek parçacı personel ile 5-10 dk. bunu tartışıyoruz, O diyor abi benim elimde değil, ben diyorum o paraya Mercedes C serisi için (Mengerler yetkili servisten) ben 2 tane tapa alıyorum, Golf için yine (yetkili servisten) 5 tane alıyorum,
Kıytırık bir Opel için 1.000 liraya karter tapası mı olur şaşırdınız mı..?
Finalde bişey diyemiyor 3-5 indirim yapıyor, Artık ne zaman servise gitsem çocuk kaçacak yer arıyor, diğer servisler de bu durumun farkına varmış olacak ki yetkili serviste (yan sanayi) tapa satıyorlar, Tabii o bile ucuz değil, o fiyata Golf ‘e 2 tane tapa alınabiliyor,
Burada sorun para değil.., sen Fiat motorlu kıytırık Opell ‘in karter tapasını Mercedes ‘ten 2 kat pahalıya satamızsın, VW/Audi grubundan 5 kat pahalıya satamazsın..!!
Sonuç olarak ;
Hava filtresi
Yağ filtresi
Yakıt filtresi
Polen filtresi
Ödediğimiz tutar: 5.070 lira
Orjinal karter tapasısı: 700 lira (indirimli hali)
Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30 (4 Litre); 2.530 lira
Toplam tutar: 8.300 lira
Henüz daha ustaya işçilik ödemedik.,
İşte o meşhur 3.200 liralık yakıt filtresi;
![]()
Yenilerde şu an Astra benzinli özelinde yetkili serviste bakımı 13-14 bin TL (Yine her türlü adam soygun vag grubu servislerinden ucuz)O zaman yeni modellere bakmak lazım. Yeni modellerde de durum böyleyse sıkıntı var demektir
Evet opelin dizeli oldukça pahalı. Sürekli çalıştığım bir emlakçıda K kasa Station Wagon dizel astra var. Triger + yağ pompası değişimine işçilik dahil 88 bin tl ücret ödemiş. Bu işlemi de dışarda yaptırmış.2008 model Opel Corsa D 1.3 CDTI (ailenin ortak kullanım aracı) için bakım zamanı geldi,
Bu araçta yıllardır aşırı sinir olduğum bir durum/durumlar var,
Aracın 1 takım filtre seti fiyatı na —> Golf Mk7 ‘ye 2 takım filtre alınabiliyor, İşte bugün resmen komedi filmi olan durumu anlatıyorum.,
Durum o kadar vahim ki aracın yakıt filtresi 3.200 lira, Evet yanlış duymadınız,
Karşılaştırma olması açısından kendi aracım olan Golf Mk7 1.6 TDI motor aracın yakıt filtresi 1.050 lira (marka: Mann)., Hatta Golf ‘e yetkili servisten yakıt filtresi almaya kalksak yine Opel ‘den daha ucuz 2.300 lira
İşin daha da sinir bızucu yani bu durum sadece yakıt filtresi ile de sınırlı değil, polen filtresi almaya kalkarsak:
2 katmanlı karbonlu polen filtresi 1.350 lira
3 katmanlı anti-alerjik +karbonlu olanı 1.650 lira
Bu sebebten mecburiyetten Bosch marka polen filtresi alıyorum maliyet: 600 lira
Golf ‘e polen filtresi almak istersek:
Karbonlu 610 lira (marka: Mann)
Anti-alerjik +karbonlu 835 lira (marka: Mann)
Yani Opel için ( Bosch marka) karbonlu polen filtresine 600 lira öderken, aynı fiyata Golf ‘e (Mann marka) karbonlu polen filtresi alabiliyoruz,
İşin traji-komedi yani ister polen filtresini Bosch marka alalım isterse de Mann marka olsun, iki markada da filtrenin kağıdı baklava yufkasından farkı yok incecik birşey (karbonlu olmasına rağmen) arkasını görebiliyorsun.., bir nevi (30 sene önceki eski nesil) tek katmanlı beyqz filtreden farkı yok..,
Bitti mi tabiki de hayır.. burada karter tapası hakkında herkes ne kadar hassas olduğu mu bilir, mutlaka orjinal karter tapası kullanılması gerektiğini, aksi durumda ne gibi sıkıntılar yaşanabileceğini pek çok kez anlatmışımdır,
Şimdi hemen Opel yetkili servisine gidiyoruz ve 18 yaşında arabanın karter tapası 1.000 lira,
Servise her gittiğimde yedek parçacı personel ile 5-10 dk. bunu tartışıyoruz, O diyor abi benim elimde değil, ben diyorum o paraya Mercedes C serisi için (Mengerler yetkili servisten) ben 2 tane tapa alıyorum, Golf için yine (yetkili servisten) 5 tane alıyorum,
Kıytırık bir Opel için 1.000 liraya karter tapası mı olur şaşırdınız mı..?
Finalde bişey diyemiyor 3-5 indirim yapıyor, Artık ne zaman servise gitsem çocuk kaçacak yer arıyor, diğer servisler de bu durumun farkına varmış olacak ki yetkili serviste (yan sanayi) tapa satıyorlar, Tabii o bile ucuz değil, o fiyata Golf ‘e 2 tane tapa alınabiliyor,
Burada sorun para değil.., sen Fiat motorlu kıytırık Opell ‘in karter tapasını Mercedes ‘ten 2 kat pahalıya satamızsın, VW/Audi grubundan 5 kat pahalıya satamazsın..!!
Sonuç olarak ;
Hava filtresi
Yağ filtresi
Yakıt filtresi
Polen filtresi
Ödediğimiz tutar: 5.070 lira
Orjinal karter tapasısı: 700 lira (indirimli hali)
Liqui Moly Top Tec 4600 5W-30 (4 Litre); 2.530 lira
Toplam tutar: 8.300 lira
Henüz daha ustaya işçilik ödemedik.,
İşte o meşhur 3.200 liralık yakıt filtresi;
![]()