Güncel Bakım Masrafları


Tweette yer alan iddiaya göre Audi elektrikli araç bakımı 17.259 TL tutmuş. Düşük bakım maliyetli araç satıp 1929 TL’lik parçaya 12.000 TL’lik işçilik yazmak akıl alır gibi değil. Bu ülkede araç ötv’leri sıfırlansa bile yine vatandaşa yapacak kötülük bir şekilde bulurlar. Bunları denetlemesi ve ceza vermesi gerekenlerin zihniyeti de bundan farksız. Kimi kime şikayet edeceğiz.

sabah görmüştüm bunu, malesef yetkili servisin bir taban fiyatı var diye millete zorla 5 haneli rakamlar ödetmeye ant içmişler
 

Tweette yer alan iddiaya göre Audi elektrikli araç bakımı 17.259 TL tutmuş. Düşük bakım maliyetli araç satıp 1929 TL’lik parçaya 12.000 TL’lik işçilik yazmak akıl alır gibi değil. Bu ülkede araç ötv’leri sıfırlansa bile yine vatandaşa yapacak kötülük bir şekilde bulurlar. Bunları denetlemesi ve ceza vermesi gerekenlerin zihniyeti de bundan farksız. Kimi kime şikayet edeceğiz.

Zihniyet VW/Audi / Mercedes / Renault vb. grubun zihniyeti mi yoksa başkasından mı kopya çekiyorlar :D Olur böyle şeyler diyerek tebessüm etmek lazım.
 
Zihniyet VW/Audi / Mercedes / Renault vb. grubun zihniyeti mi yoksa başkasından mı kopya çekiyorlar :D Olur böyle şeyler diyerek tebessüm etmek lazım.
Hepsinin zihniyet aynı abi :) Ama tepki göstermedikçe tepemize binmeye devam edecekler. Avrupada olsa ciddi tepkiler yaratacak şeyler ülkemizde tepki göstermeyi geçtim tepki gösterene de garip gözle bakılıyor. 2 malzemeye 4-5 bin TL gibi fahiş işçilik yazılsa bile neyse.
 
Hepsinin zihniyet aynı abi :) Ama tepki göstermedikçe tepemize binmeye devam edecekler. Avrupada olsa ciddi tepkiler yaratacak şeyler ülkemizde tepki göstermeyi geçtim tepki gösterene de garip gözle bakılıyor. 2 malzemeye 4-5 bin TL gibi fahiş işçilik yazılsa bile neyse.
Rutin bakım sadece yağ ve filtresi değişecek 13 Bin fiyat çekti Aykan.
 
Arkadaşlar 2021 golf imp. son yıl 2000 km yaptığımdan Haziran 2025 bakımını es geçtim. Şimdilik sıkıntı yok ama .. Servisle konuştum , yağ , hidrolik fren yağı , bujilerin değişimi şart dediler . Bu işlemler için 27 bin tl talep ettiler..İndirimli 22000 e düştüler . Bu işlemleri dışarda yaptırsam 12 bin filan tutuyor.. Dışardaki buji, yağ vs hepsi de çakma mı yoksa VW tarafından yaratılan algı mı?
Bir de 4. yıl indirimi için 2026 temmuz diyor.. Trafiğe çıkış 1 Temmuz 2021.. 4. yılın bitmesi lazım diyor..
 
Son düzenleme:
Arkadaşlar 2021 golf imp. son yıl 2000 km yaptığımdan Haziran 2025 bakımını es geçtim. Şimdilik sıkıntı yok ama .. Servisle konuştum , yağ , hidrolik fren yağı , bujilerin değişimi şart dediler . Bu işlemler için 27 bin tl talep ettiler..İndirimli 22000 e düştüler . Bu işlemleri dışarda yaptırsam 2 bin filan tutuyor.. Dışardaki buji, yağ vs hepsi de çakma mı yoksa VW tarafından yaratılan algı mı?
Bir de 4. yıl indirimi için 2026 temmuz diyor.. Trafiğe çıkış 1 Temmuz 2021.. 4. yılın bitmesi lazım diyor..
Hocam NGK marka mavi tip (Max 30 bin km kullanılabilir.) buji almak isteseniz zaten 2500 liradan aşağı bulamazsınız. Nasıl 2 bin TL oluyor hepsi :)
 
Arkadaşlar 2021 golf imp. son yıl 2000 km yaptığımdan Haziran 2025 bakımını es geçtim. Şimdilik sıkıntı yok ama .. Servisle konuştum , yağ , hidrolik fren yağı , bujilerin değişimi şart dediler . Bu işlemler için 27 bin tl talep ettiler..İndirimli 22000 e düştüler . Bu işlemleri dışarda yaptırsam 2 bin filan tutuyor.. Dışardaki buji, yağ vs hepsi de çakma mı yoksa VW tarafından yaratılan algı mı?
Bir de 4. yıl indirimi için 2026 temmuz diyor.. Trafiğe çıkış 1 Temmuz 2021.. 4. yılın bitmesi lazım diyor..
Hocam, dışarıda buji, motor yağı ve fren hidroliği değişiminin 2.000 TL olduğuna emin misiniz? NGK marka iridyum bujinin tanesi zaten online pazar yerlerinde bile 700–1.000 TL arasındadır. Aracınız için doğru buji mi bakmadım ama daha ucuza buji göremedim. Aracınız 3 silindirli olsa bile sadece 3 buji 2.000 TL civarında tutar, üstelik bu fiyata işçilik ücreti dahil değildir.

Ben servis haricinde, dışarıdan VW logolu yedek parça temin etme işine pek güvenemeyenlerdenim. Sonuçta her parçayı VW kendisi üretmiyor; parçayı üreten firmayı biliyorsanız o markanın logolu ürününü kullanabilirsiniz birçok parçada. Örneğin VAG, BMW vb. birçok OEM’e far üreten firma HELLA’dır. Yetkili servisten aldığınızda parça üzerinde VW logosu bulunurken, dışarıdan temin ettiğinizde HELLA logosu bulunur. Far belki doğru bir örnek değil; hile yapılsa bile sadece parçaya verdiğiniz para çöpe gider. Ancak diğer hile yapılabilecek ürünlerde (örneğin yağ, antifriz, hidrolik ve her türlü sıvı) dışarıdan alınan VW logolu parçalara şahsen güvenemiyorum.

Aracınızdaki her türlü sıvının ve parçanın -özellikle sarf malzemelerin- bir ömrü vardır. Sadece 2.000 km yapmanız, yağ değişimine gerek olmadığı anlamına gelmez. Bu durumu bir çeşit “son kullanma tarihi” olarak düşünebilirsiniz. 12 ay geçtiyse, o motor yağının değişmesi gerekir. Dimyata pirince giderken evdeki bulgurdan olmayın.

Tavsiyem,
Kaliteli sarf malzemeleri(Liqui Moly marka motor yağı, NGK marka iridyum buji vb.) kullanılmasını isteyerek güvenilir bir VAG Özel Servisinden işçilik dahil fiyat teklifi alın.(Lokasyonunuza yakın, tavsiye edilen, güvenilir özel servisi forumda bulabilirsiniz diye düşünüyorum.)

3-4yaşta yetkili servislerde motor yağı hariç %15 zubizu indirimi olması lazım. Size verdikleri indirim bu indirimle mi ya da birleşiyor mu servise onu da bir sorun.

Arada büyük farklar yoksa yetkili servis tercih etmeniz uzun vadede faydanıza olacaktır diye düşünüyorum.
 
Arkadaşlar özür, dışarda 12 bin civarı demek istedim. yanlış yazmışım. Teşekkürler , dışardaki servislerin güvenilirliği , parçaların orijinalliği net değil sanırım..
 
Son düzenleme:
Yağ olayı bana çok bilimsel gelmedi , 1 yıl içinde 50000 km yapan bir araçla 2000 km yapan araçtaki yağın durumu farklı olur diye düşünüyorum. Yağ üretiminde özellikle son kullanma tarihi vs varsa bilemem ama .. Satış stratejisi de gibi geldi bana.. 11000 km de buji değişimi de garip değil mi ? 1.0 motorlar bujiyi 10000 km de pert filan mı ediyor ? 3-4 yılda onunda mı miyadı doluyor? Filtreleri, conta vs anlıyorum da diğerleri garip geliyor bana, cahilliğimi bağışlayın .. bilmediğimiz bir gerçek de olabilir.. Yağ molekkülleri öyle ayarlanmıştır ki 1 yıl sonunda 2000 km de egsozdan dumanlar çıkmaya başlar gibi , örnekleri de olabilir..
 
Golf 8 manuel 56 binde önümüzde ki ay yıl periyodu doluyor 60 bin bakımı gözümü korkutuyor ne yapacağız özele çıkmanın zamanı geldi heralde :)
 
Arkadaşlar 2021 golf imp. son yıl 2000 km yaptığımdan Haziran 2025 bakımını es geçtim. Şimdilik sıkıntı yok ama .. Servisle konuştum , yağ , hidrolik fren yağı , bujilerin değişimi şart dediler . Bu işlemler için 27 bin tl talep ettiler..İndirimli 22000 e düştüler . Bu işlemleri dışarda yaptırsam 12 bin filan tutuyor.. Dışardaki buji, yağ vs hepsi de çakma mı yoksa VW tarafından yaratılan algı mı?
Bir de 4. yıl indirimi için 2026 temmuz diyor.. Trafiğe çıkış 1 Temmuz 2021.. 4. yılın bitmesi lazım diyor..

3-4 yaş %20
5-6-7 yaş %25
8 yaş ve üzeri %30
 

Yağ olayı bana çok bilimsel gelmedi , 1 yıl içinde 50000 km yapan bir araçla 2000 km yapan araçtaki yağın durumu farklı olur diye düşünüyorum. Yağ üretiminde özellikle son kullanma tarihi vs varsa bilemem ama .. Satış stratejisi de gibi geldi bana.. 11000 km de buji değişimi de garip değil mi ? 1.0 motorlar bujiyi 10000 km de pert filan mı ediyor ? 3-4 yılda onunda mı miyadı doluyor? Filtreleri, conta vs anlıyorum da diğerleri garip geliyor bana, cahilliğimi bağışlayın .. bilmediğimiz bir gerçek de olabilir.. Yağ molekkülleri öyle ayarlanmıştır ki 1 yıl sonunda 2000 km de egsozdan dumanlar çıkmaya başlar gibi , örnekleri de olabilir..
Yağ olayını araştırabilirsiniz içinize sindiği gibi hareket edersiniz sonrasında. Aküyü de hiç kullanmazsanız bitiyor mesela …

İlk mesajınızda aracınızın kaç bin kmde olduğunu söylemediğiniz için buji hakkında değiştirmeniz gerekir de demedim zaten. Siz “yetkili servis buji değişimi şart” dedi yazdığınız için ben de dışarda değiştirecekseniz eğer diyerek marka tavsiyesi verdim.
 
Son düzenleme:

Geri
Üst