Güncel Bakım Masrafları



Aracınız nedir hocam benim 8.5 imp. Az önce ilk bakım için fiyat aldım yağ ve yağ filtresi değişip rutin kontroller yapılacak hava polen değişmeyecek fiyat 12666 TL (Adana-Aykan) nereye gidiyor bu fiyatlar ne yapıyorlar da bu kadar fiyat çıkıyor.
Geçen ay Aykan dan illallah edip Gizerler den 8.5 imp ilk bakımını 11.106 tl ye yaptırdım 3 saat içinde de aracı teslim aldım
 
manuel aracı olan arkadaşlar; aranızda hiç şanzıman yağını değiştiren oldu mu? gerçi VW ömürlük diyor bana ömürlük olması pek mantıklı gelmedi.

bu arada arabamın oem aküsü (Exide - EFB) dün 7 yılında sonunda rahmetli oldu. dün şaşmazda akücü şükrü ustada arabanın üstündeki markanın aynısını 5500 liraya taktırdım. yetkili serviste ise indirimlerle her şey dahil 9500 liraydı.
170 binde araç hiç değişmedi yetkili servis te yapiliyor işlemleri . Bahsini bile etmediler .
 
Motor yağı hariç diğer sıvıların değişmemesi için sizin ailede rekabet mi var abi :D
Ailede herkes kendi arabasından sorumlu

Mesela birader passatını 210 bine kadar yetkili servise götürdü bakımlara.

Ben manuel bir vw aracı asla yetkiliye götürmezdim.

Şanzuman yağına gelince. Ben biradere hicbir sekilde gerek yok bosuna değistirme demedim.

Kendisi hür iradesiyle degistirmemis hiç.

Bana yada tüm foruma çıkan fayda ne burda dersek ?

470 bine kadar disli kırmayan manuel passat örneği ile herkes kendi manuel aracının sanzuman yağına ömür biçsin.???

Turbo halen fabrikasyon (tamir dahi görmedi)
Dpf 380 binde yıkandı temizlendi tekrar takildı
Egr 380 binde iptal edildi

Enjektörler 390 binde temizlendi kalibre edildi tekrar takıldı

Yakıt pompaları bugüne kadar hiç bozulmadı ( yüksek basınç + düşük basınç pompaları)

Alman malı dizel araba böyle olmalı (470 bine kadar dayanan şanzuman yağı dahil)
 
Biraderden peder beye geçen
2012 passat tdi manuel

KM: 470 bin

Şanzuman yağı hiç DEĞİŞMEDİ
Ömürlük yağ var mıdır hocam ? Yağ dediğimiz şey ısı gördükçe özelliğini kaybeden bir şey bunu hepimiz biliyoruz. Bir taraftan da sizin gibi örnekleri görüyoruz. Kullanıcılar olarak kafamız çok karışık. Fizik kuralları mı ? Yoksa gerçek kullanıcı deneyimleri mi ?
 
Ömürlük yağ var mıdır hocam ? Yağ dediğimiz şey ısı gördükçe özelliğini kaybeden bir şey bunu hepimiz biliyoruz. Bir taraftan da sizin gibi örnekleri görüyoruz. Kullanıcılar olarak kafamız çok karışık. Fizik kuralları mı ? Yoksa gerçek kullanıcı deneyimleri mi ?
Hocam yukarda dedimya ?

Herkes kendi aracından sorumlu

Ben örnekleme attım foruma

Ben kendi aracım manuel golf tdi içinde 470.000 km ye kadar kullanırım bu sanzuman yagını sonucunu çıkaramam

Belki 200 bin de ,? Belki 250 binde ? Degistiririm.

Esas sıkıntı konu DSG gibi aşırı ısınan bir sanzumanın sanzuman yagı sorunsalı (ki bu ısınma mekatronik + mekatronik kartının ana düşmanı)

Dsg icin bilen , öneren , tavsiye eden , tecrübe eden varsa buyursun yazsın

Vw tr ne diyor ? Dsg şanzumanın yağı değismez (değismiyor) ?

Nahhh değişmezzz!!! (Doguşa diyorum)
 
Alakasız olacaksa kusura bakmayın konu şanziman yağına ve vw tr (dogus) geldiğinden 60 binlerde boşta çalışırken tik tik ses debriyaj basinca kesiliyor. Dogus formen kullan ses yapar sadec3 . bilya bozuk değiştirsekte yine yapar baski balata değişince değişim yapilir dedi 9 sene 170 bin km oldu. Baski balata değişimini ne zaman yaparsam ozaman değiştiririm . Burada paylasirim
 
Ailede herkes kendi arabasından sorumlu

Mesela birader passatını 210 bine kadar yetkili servise götürdü bakımlara.

Ben manuel bir vw aracı asla yetkiliye götürmezdim.

Şanzuman yağına gelince. Ben biradere hicbir sekilde gerek yok bosuna değistirme demedim.

Kendisi hür iradesiyle degistirmemis hiç.

Bana yada tüm foruma çıkan fayda ne burda dersek ?

470 bine kadar disli kırmayan manuel passat örneği ile herkes kendi manuel aracının sanzuman yağına ömür biçsin.???

Turbo halen fabrikasyon (tamir dahi görmedi)
Dpf 380 binde yıkandı temizlendi tekrar takildı
Egr 380 binde iptal edildi

Enjektörler 390 binde temizlendi kalibre edildi tekrar takıldı

Yakıt pompaları bugüne kadar hiç bozulmadı ( yüksek basınç + düşük basınç pompaları)

Alman malı dizel araba böyle olmalı (470 bine kadar dayanan şanzuman yağı dahil)
Öyle tabi ki abi, takılıyorum.
 
Dun ozel serviste yildan dolayi klasik bakimi yaptirdim bu sene ( 12 ayda ) 5.500 km yapmisim

Malzemeleri onceden aldigim icin maaliyetim ne oldu bilmiyorum

LM 5-30 yag + mann yag filitresi +mann carbon polen filitresi ve mann hava filitresi

Bugun de maslak dogus otoda bujileri ( 3 buji ) ve arka silecegi degistirdim

%30 indirimli 4.600 tl tuttu

Golf 7.5 2018 1.0 findik motor 66.000 km de


@forzaGilles ustad faturadaki conta ve oring nedir bilgin var mi bunlari anlamadım
 

Ekli dosyalar

  • IMG_0404.jpeg
    IMG_0404.jpeg
    64.8 KB · Görüntüleme: 21
  • IMG_0405.jpeg
    IMG_0405.jpeg
    82.9 KB · Görüntüleme: 19
Dun ozel serviste yildan dolayi klasik bakimi yaptirdim bu sene ( 12 ayda ) 5.500 km yapmisim

Malzemeleri onceden aldigim icin maaliyetim ne oldu bilmiyorum

LM 5-30 yag + mann yag filitresi +mann carbon polen filitresi ve mann hava filitresi

Bugun de maslak dogus otoda bujileri ( 3 buji ) ve arka silecegi degistirdim

%30 indirimli 4.600 tl tuttu

Golf 7.5 2018 1.0 findik motor 66.000 km de


@forzaGilles ustad faturadaki conta ve oring nedir bilgin var mi bunlari anlamadım
Silecekleri bu zamana kadar yetkili servisten mi alıp kullandınız? Genel olarak memnuniyetiniz nasıldı?


Oring ve conta turbo borusu-basınç borusu kısımlarıyla ilgili olabilir. Ufak kaçak terleme görüp değiştilerse takdire şayan.
 
Silecekleri bu zamana kadar yetkili servisten mi alıp kullandınız? Genel olarak memnuniyetiniz nasıldı?


Oring ve conta turbo borusu-basınç borusu kısımlarıyla ilgili olabilir. Ufak kaçak terleme görüp değiştilerse takdire şayan.

Yok hocam ilk defa servisten silecek aldim genelde disaridan swf veya bosch aliyordum

Contalari o yuzden degismis olsa hemen iscilik yapistirirlardi bence yetkili servis bedava iscilik yapmaz
 
Aynen öyle sabırla garantinin dolmasını bekliyorum. Ağır bakım hariç yanından geçmem.
Ben 2. Senesinde bile geçmeyeceğim yanından. Aracım eTSI olsaydı alternatör düşündürürdü ama şuan öyle bir derdim yok. Yapabildiğimi kendim yaparım yapamadığımı güzel bir Vag ustasına götürürüm. Şehrim sanayi şehri zaten her arabanın ustası var.

Servisin kapısından artık sadece triger için falan geçerim aklıma başka gelen yok
 
VAG grubundan alakasız olacak ama bilgi sahibi olanlar için bir sorum olacaktı, 2. aracımız 1.0TCe 2024 Clio, bakımı yıldan dolayı geldi, ilk defa girecek, sizce hangi servise gitmeliyim, Renault grubunda tecrübe sahibi olmadığım için sizlere sormak istedim. Ya da kaliteli bir özel servise mi gideyim, servis hangi marka yağ koyuyor bilmiyorum.
@DifferenceCan Bey, bizim de 2. araç aynı araba, hanım kullanıyor. İstanbulda yaşıyorsanız eğer ben aracı Sabiha Gökçen tarafındaki Renault Kıyı otomotive götürüyorum ancak tek sebebi bana yakın olması ve şu ana kadar da herhangi bir problem yaşamamış olmam, araç 27bin km'ye geldi periyodik bakımların haricinde;
-Taş gelmesi sonucu, cam değişimi
-Park halinde aracımıza çarpılması sonucu çamurluk, süspansiyon, rot kolları vb alt takım tamamen burda değişti
-2gün önce de kronik olan far su alma problemi sebebiyle aracı götürdüm hiç bir şekilde pürüz çıkartmadan garantiden değiştireceklerini söylediler, parça siparişi geçildi beklemedeyim.

Aracınızın garantisi bitene kadar yetkili servise gitmeniz iyi olacaktır diye düşünüyorum çünkü kronikleri olan bir araç, arkadaşımda da aynı araçtan var garantiden bugüne kadar motor kulağı ve far değişimi yaptırdı.
 
Dun ozel serviste yildan dolayi klasik bakimi yaptirdim bu sene ( 12 ayda ) 5.500 km yapmisim

Malzemeleri onceden aldigim icin maaliyetim ne oldu bilmiyorum

LM 5-30 yag + mann yag filitresi +mann carbon polen filitresi ve mann hava filitresi

Bugun de maslak dogus otoda bujileri ( 3 buji ) ve arka silecegi degistirdim

%30 indirimli 4.600 tl tuttu

Golf 7.5 2018 1.0 findik motor 66.000 km de


@forzaGilles ustad faturadaki conta ve oring nedir bilgin var mi bunlari anlamadım
Selam,
Motorun üst kısmında turbo basınç hortumu var, görüntüsü hortumdan ziyade boru şeklinde bir parça, bunu sökmeden bobinlerden bir tanesi ulaşılamıyor, bobini sökmesi lazım ki bu sayede bujiye ulaşabilsin, Teknisyen bobine ulaşmak için bu basınç hortumunu söküyor, Sonrasında bobini söküp bujiye ulaşıyor,

Bu basınç hortumunun bir ucu turbo ağız braketine, diğer ucu boğaz kelebeğine bağlı, bu iki bölgeki parçaların birinde conta diğerinde o-ring var, teknisyen basınç hortumu sökünce bu parçaların üzerindeki (conta ve o-ring ‘ini) değiştirmiş. :)
 


Geri
Üst