Güncel Bakım Masrafları


Bunu anlamanız 10 dk nızı alır, böyle bir riski girmeleri delilik olur.,

Motor yağını da dışardan kendiniz alıp götürebilirsiniz, servislerin çoğu müşterinin dışardan yağ getirmesini kabul ediyor,

Veya (varilden dolum / tank tan dolun) yerine kapalı kutu yağ istiyorum dediğinizde, kapalı kutu yağ koyarlar.
Dışarıdan yağ kabulünü bilmiyordum ama yine bi sıkıntı var araç başında değiliz. Art niyetin önüne geçecek bi sistem olmalı.
Benim de yaşadığım bir örneği anlatayım. Eski aracım 8 in de ilk bakimda poleni ayrıca degistirin demiştim. Servis sonrasi açıp torpidoyu baktığımda, hic ellenmemıs gibi görünüyor üstelik içeriye giren koku, o ilk takılan filtre havasinda değildi. Bunu söylediğimde değiştirdik efendim diyip isterseniz eski filtresini verelim dediler. O da inandırıcı gelmedi.
 

Beyler merhaba,
İlk yıl bakımı geldi çattı. Sağdan soldan çok duyuyorum, içerde farklı yağ kullanıyorlar, poleni değişti gösterip hava tutup takıyorlar vs. günümuz şartlarında her şeye paranoyayla yaklaştığımız için ne yapacağız?
Araç başında da bekleyemiyoruz. Ekli dosyayı görüntüle 84442

Duyumlara göre diyorsunuz.

Bu duyumlarınızın hiçbirini yetkili servis bilerek yapamaz. Sistemli şekilde yapabileceği iş değil.

Serviste çalışan bir kişinin suistimali olabilir. Bu da her yerde olabilir.

Suistimal eden kişi servisin onaylamadığı yağı zaten koyamaz nasıl servise sokacak saklayacak. Yetkili servisler ise VW onaylı yağdan başkasını kullanmaz.

Parça değişti diyerek faturalandırmaları ise işten atılma sebebi olur.

Yani bunlar sanki sürekli yetkili serviste oluyormuş gibi düşünmemek lazım. Biraz fazla duyumlara güvenmişsiniz.
 
İlk bakım az önce edirne mercan vw serviste yapıldı golf life 8,5 10500 tuttu, standart işlemler yapıldı ek bir durum yok, hava filtreleri değiştirilmiyormuş sadece temizliyoruz dedi
 
Bunu anlamanız 10 dk nızı alır, böyle bir riski girmeleri delilik olur.,

Motor yağını da dışardan kendiniz alıp götürebilirsiniz, servislerin çoğu müşterinin dışardan yağ getirmesini kabul ediyor,

Veya (varilden dolum / tank tan dolun) yerine kapalı kutu yağ istiyorum dediğinizde, kapalı kutu yağ koyarlar.
Hangi swhirde servisler kabul ediyor hocam varsa bana yakın veya orada değiştireyim net 2 katı fyt yazıyorlar yağa da filtreyede shell kullanıyor ısparta,bi defa farklı yağ teklif ettik caravelle için olmaz dediler,eskiden castrol kullanıyorlardı 5w30 du castrolde kullandıkları yağ shelle gecince 0w30 a geçtiler araç yağ eksiltiyor(yağ secimi üreticiye göre muhtemelen çünkü shell ve castrol sitelerinde de bu şekilde ilk önerilen yağ viskosteleri)
 
Araç kameramın fişini cekmek gibi bir hakları var mı yetkili servislerin?bilgisi olan var mı?
 
izmir vosmer’de buji değişimi yapıldı
60 bin km sonrası bujilerin durumu
 

Ekli dosyalar

  • IMG_9026.jpeg
    IMG_9026.jpeg
    424.7 KB · Görüntüleme: 91
  • IMG_9023.jpeg
    IMG_9023.jpeg
    242.5 KB · Görüntüleme: 90
Piyasada çok fazla sahte filtre mevcut, sanayideki ustalar bile bazen sahte olup-olmadığının farkına varamıyorlar,

Filtreleri kendiniz Mann Filtre yetkili satıcılarından temin etmenizi öneririm,

Mann filtre yetkili satıcısı: filtremarketim.com

1.0 TSI filtre kodları:
Yağ filtresi: Mann W712/95
Hava Filtresi: Mann C22035
Polen filtresi: Mann CUK26009 veya Mann FP26009

Piyasadaki her antifriz aracınıza uyumlu değildir, aracınıza uyumlu olan antifriz tipi: G13 ve G12 Evo tip antifrizlerdir,

Liqui Moly KFS13 (G13) https://shop.egemot.com.tr/liqui-moly-radyator-antifrizi-kfs-13-g13-tl774j-kirmizi-1-l-21139

Liqui Moly KFS12 Evo (G12 Evo) https://shop.egemot.com.tr/liqui-moly-radyator-antifrizi-kfs12-evo-1-l-21740

Antifriz değişimi esnasında yaklaşık 3-4 Litre antifriz ihtiyacınız olacak, ve yaklaşık 8-10 Litre (Saf Suya) ihtiyacınız olacak,

Fren hidroliği değişimini / buji değişimi gibi işlemleri yetkili serviste yaptırmanız dışarıya göre daha hesaplı veya aynı rakamlara gelecektir, Yetkili Serviste (yedek parça ve işçilikte) %30 Zubizu indirimi hakkınız olduğu için fren hidroliği değişimi, buji değişimi gibi işlemler y.servislerde uyguna gelmektedir,

Ayrıca y.servislerde fren hidroliği değişimi için özel cihaz ile yapılır, fren hidroliği değişimğnde en büyük risk —>değişim esnasında fren sisteminde hava olmasdır, bu cihaz ile sıfır hata ile sistemin içine hava kalmadan değişim gerçekleşir, Fren sisteminde hava kalırsa ani fren ihtiyacı anında ciddi tehlikeler yaşanır..!! Bu cihaz pahalı olduğu için sanayideki tamirhaneler bu cihazı kullanmazlar, eski usul frene bas-çek bas-çek şeklinde işlemi gerçekleştirirler, bu esnada her yer hidrolik sıvısı sıçrar, fren hidrolik sıvısı çok tehlikelidir boyaya sıçradığı anda anında müdahele edilmez ise aracın boyasını çözer, bu sebebten fren hidrolik sıvısı değişimini özel cihaz ile değiştirmenizi tavsiye ederim,

Ayrıca yağ değişimi esnasında (karter tapası ve tapa pulu) değişir, karter tapası ve tapa pulunu boşu boşuna sanayiden veya dışardan almaya çalışmayınız, Peki neden..? Çünkü y.serviste orjinal karter tapası ve tapa pulu ile dışarda satılan yan sanayi tapa pulu arasında 50-60 lira gibi cuzi bir fiyat farkı vardır.
Geçen sene Adana-Aykan tapa pulunu bakımı serviste yaptırırsan 30 liraya ama sadece tapa pulu alacaksan 170 liraya verdi. Böylede bir firma Aykan.
 
Merhaba,
Bu hafta 60.000 km bakımını yaptırdım 2021 1.0etsi için. Fiyat 28bin
değişenler malum; buji, v kayışı, gergi takozu, filtreler(polen filtresi hariç) vs. ilave olarak 12v akü değişimi yapıldı. rivayete göre sunroof bakımı, motor temizliği, arka balata değişimi, klima temizlik bakımı, ozon temizliği, kaporta polisaj ihtiyacı falan varmış :) ancak ben hiç birini istemedim. Yetkili bayiler yüksek işçilikle beraber pazarlama becerilerini de üzerimizde kullanmak istiyorlar.
garanti bitmiş olmasına ve yakınımın garajı olmasına rağmen yetkili servise devam ediyorum. ikame araç sağlanması, parça garantisi, asgari düzeyde de olsa periyodik bakım için check listlerinin olması bana göre makul sebepler.
 
Geçen sene Adana-Aykan tapa pulunu bakımı serviste yaptırırsan 30 liraya ama sadece tapa pulu alacaksan 170 liraya verdi. Böylede bir firma Aykan.
Kötü niyetli bir personele denk gelmişsiniz,

Şuan herhangi bir yetkili servisten sadece tapa pulunu değil (tapa ve tapa pulu) birlikte servisten perakende olarak satın almaya kalksanız 170 lira tutmaz,

A yetkili servisi ve B yetkili servisi arasında (yedek parçada) farklı fiyat politikası uygulayamaz,

X yetkili servisi bakımı serviste yaptırırsan tapa pulu 30 lira, bakım yaptırmazsan tapa pulu 170 lira veya farklı bir yedek parçada da bunu diyemez, Bunu diyor ise resmen suç işmemektedir,

Yetkili servislerin yedek parçayı (doğuşun belirlediği fiyattan) daha pahalıya satma yetkisi yoktur,

Böyle bir durum ile karşılaştırdığınızda hemen parça fiyatını kabul edip, parçayı satın alıp faturanızı alınız, Sonrasında doğuş merkezi arayıp personelin yaka kartındaki isim-soyisim ve firma adıyla ve elinizde ki faturayı da merkeze ibraz ederek (parçayı bana nornal liste fiyatından 5 kat pahalıya sartılar) diye şikayet ediniz, yaptıkları şeyin karaborsacılıktan farkı yok, bu adiliği yapan o personeli de firmayı da öttürürler. 1-2 gün sonra sizi 20 defa arayıp özür hatalarını telefi etmek için şöyle yapalım, böyle hediye verelim diye yalvarırlar.
 
Merhaba,
Bu hafta 60.000 km bakımını yaptırdım 2021 1.0etsi için. Fiyat 28bin
değişenler malum; buji, v kayışı, gergi takozu, filtreler(polen filtresi hariç) vs. ilave olarak 12v akü değişimi yapıldı. rivayete göre sunroof bakımı, motor temizliği, arka balata değişimi, klima temizlik bakımı, ozon temizliği, kaporta polisaj ihtiyacı falan varmış :) ancak ben hiç birini istemedim. Yetkili bayiler yüksek işçilikle beraber pazarlama becerilerini de üzerimizde kullanmak istiyorlar.
garanti bitmiş olmasına ve yakınımın garajı olmasına rağmen yetkili servise devam ediyorum. ikame araç sağlanması, parça garantisi, asgari düzeyde de olsa periyodik bakım için check listlerinin olması bana göre makul sebepler.
28 bin km’deki bir araçta buji değişimi, v kayışı ve gergi değişimine gerek yoktur,

Bu parçalar araç 60 bin km’ye geldiğinde değişir ve sizin aracın km’si henüz 28 binde, bakım oeriyodu olarak araç 60 bin bakımına girmiş olabilir ama araç daha 60 bin km’ye gelmemiş, ve bu parçalar (buji, v kayışı, gergi) aracın km’sine bağlı olarak yani yıla göre zamanla eskiyen parçalar değil, siz km yaptıkça eskiyen parçalardır,

Yine aynı şekilde akü değişimi için size akünün kötü durumda olduğuna dair servsteki akü ölçüm cihazının aküyü kontrolü sonrası kötü durumda olduğuna dair check list fişini ibraz ettiler mi..? (Check list fişi) dediğim şey (kredi kartı slipi) gibi bir kapıt fiş parçası, bu fişte akünün iyi mi kötü mü durumda olduğu ve akünün ölçüm kontrolü sonrası voltaj değerleri yazar, Bunları yapmadılar ise yine diğer parçalar gibi aküyü de boşu boşuna değiştirmişler demektir,

Ve değiştirdikleri yeni akü umarım (eko seri akü) değildir.
 
Kötü niyetli bir personele denk gelmişsiniz,

Şuan herhangi bir yetkili servisten sadece tapa pulunu değil (tapa ve tapa pulu) birlikte servisten perakende olarak satın almaya kalksanız 170 lira tutmaz,

A yetkili servisi ve B yetkili servisi arasında (yedek parçada) farklı fiyat politikası uygulayamaz,

X yetkili servisi bakımı serviste yaptırırsan tapa pulu 30 lira, bakım yaptırmazsan tapa pulu 170 lira veya farklı bir yedek parçada da bunu diyemez, Bunu diyor ise resmen suç işmemektedir,

Yetkili servislerin yedek parçayı (doğuşun belirlediği fiyattan) daha pahalıya satma yetkisi yoktur,

Böyle bir durum ile karşılaştırdığınızda hemen parça fiyatını kabul edip, parçayı satın alıp faturanızı alınız, Sonrasında doğuş merkezi arayıp personelin yaka kartındaki isim-soyisim ve firma adıyla ve elinizde ki faturayı da merkeze ibraz ederek (parçayı bana nornal liste fiyatından 5 kat pahalıya sartılar) diye şikayet ediniz, yaptıkları şeyin karaborsacılıktan farkı yok, bu adiliği yapan o personeli de firmayı da öttürürler. 1-2 gün sonra sizi 20 defa arayıp özür hatalarını telefi etmek için şöyle yapalım, böyle hediye verelim diye yalvarırlar.
Ali Hocam özür dileyeceklerini pek sanmıyorum yüzsüz oldukları için :) Tapa pulu derken tapa ve pul demek istemiştim. 2 küçük parça için 170 TL aldılar evet. Bende fiyatı duyunca şok oldum zaten. Üstelik o şokla kendi ustama bakım esnasında tapa ve pulu vermeyi de unuttum torpido da duruyor diğer bakıma artık :)
 
28 bin km’deki bir araçta buji değişimi, v kayışı ve gergi değişimine gerek yoktur,

Bu parçalar araç 60 bin km’ye geldiğinde değişir ve sizin aracın km’si henüz 28 binde, bakım oeriyodu olarak araç 60 bin bakımına girmiş olabilir ama araç daha 60 bin km’ye gelmemiş, ve bu parçalar (buji, v kayışı, gergi) aracın km’sine bağlı olarak yani yıla göre zamanla eskiyen parçalar değil, siz km yaptıkça eskiyen parçalardır,

Yine aynı şekilde akü değişimi için size akünün kötü durumda olduğuna dair servsteki akü ölçüm cihazının aküyü kontrolü sonrası kötü durumda olduğuna dair check list fişini ibraz ettiler mi..? (Check list fişi) dediğim şey (kredi kartı slipi) gibi bir kapıt fiş parçası, bu fişte akünün iyi mi kötü mü durumda olduğu ve akünün ölçüm kontrolü sonrası voltaj değerleri yazar, Bunları yapmadılar ise yine diğer parçalar gibi aküyü de boşu boşuna değiştirmişler demektir,

Ve değiştirdikleri yeni akü umarım (eko seri akü) değildir.
Merhaba,
Yanlış anlaşılma oldu. fiyat 28bin tl. araç 59.800km'de. Akünün değişimini de ben talep ettim. bir süredir 12 v uyarıları vardı. uzun yol sonrası bile alıyordum. akü yaşı gereği de 2021 model araç zaman olarak 4 yıl olduğundan uyarı vermemiş olsa da değiştirirdim açıkcası. start stoplu araçlarda 4-5 yıl akü ömrü ortalama bana göre. Akü eko seri değil. burada görüşülenlerden öğrenerek ona dikkat ettim :)
 

28 bin km’deki bir araçta buji değişimi, v kayışı ve gergi değişimine gerek yoktur,

Bu parçalar araç 60 bin km’ye geldiğinde değişir ve sizin aracın km’si henüz 28 binde, bakım oeriyodu olarak araç 60 bin bakımına girmiş olabilir ama araç daha 60 bin km’ye gelmemiş, ve bu parçalar (buji, v kayışı, gergi) aracın km’sine bağlı olarak yani yıla göre zamanla eskiyen parçalar değil, siz km yaptıkça eskiyen parçalardır,

Yine aynı şekilde akü değişimi için size akünün kötü durumda olduğuna dair servsteki akü ölçüm cihazının aküyü kontrolü sonrası kötü durumda olduğuna dair check list fişini ibraz ettiler mi..? (Check list fişi) dediğim şey (kredi kartı slipi) gibi bir kapıt fiş parçası, bu fişte akünün iyi mi kötü mü durumda olduğu ve akünün ölçüm kontrolü sonrası voltaj değerleri yazar, Bunları yapmadılar ise yine diğer parçalar gibi aküyü de boşu boşuna değiştirmişler demektir,

Ve değiştirdikleri yeni akü umarım (eko seri akü) değildir.
Ben de birkaç aya 60k 3 yıl bakımı yaptıracağım. İmpression için ne tutar acaba 12v akü değişimi bedeli hariç ne tutar tam olarak
 

Geri
Üst