Güncel Bakım Masrafları


Merhaba aracım bakımdan çıktı parçaları da aldım su pompası kırmızı olan fakat diğer renkte olanlar hangi parça bilmiyorum
Yeşil
Mavi
Sarı
Pembe
aydınlatırsanız sevinirim.
 

Ekli dosyalar

  • 0C440CB2-C7C9-43C8-8099-B87B7CE25FC2.jpeg
    0C440CB2-C7C9-43C8-8099-B87B7CE25FC2.jpeg
    264.5 KB · Görüntüleme: 81
  • 0A298C91-9901-49C9-9E1D-377779209ED6.jpeg
    0A298C91-9901-49C9-9E1D-377779209ED6.jpeg
    250.8 KB · Görüntüleme: 80

@bf417

Sarı : V kayışı gergi kütüğü
Mor : Triger kayısı gergi kütüğü
yeşil+ mavi : bunların rulmanları
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Merhaba aracım bakımdan çıktı parçaları da aldım su pompası kırmızı olan fakat diğer renkte olanlar hangi parça bilmiyorum
Yeşil
Mavi
Sarı
Pembe
aydınlatırsanız sevinirim.
Faturadaki GA13A8JM1 kodlu antifriz Audi parçasıdır., Gittiğiniz yetkili servis hem VW hem de Audi servisi sanırım.,

V kayışı ve triger kayışının resmi yok mu..? Fabrika ne marka takmış öğrenmiş olurduk
 
Faturadaki GA13A8JM1 kodlu antifriz Audi parçasıdır., Gittiğiniz yetkili servis hem VW hem de Audi servisi sanırım.,

V kayışı ve triger kayışının resmi yok mu..? Fabrika ne marka takmış öğrenmiş olurduk
Evet audiye de bakıyorlar yeni çıkan evo yazan hazır karışım antifriz istemediğimi g13 tip ile karışım istediğimi belirttim audilerde hala g13 e devam olduğu için parça kodu onu girmek zorunda kaldılar şarj dinamo bilyası hariç tam set değişti. Şu an il dışında olduğum için triger ve v kayışını paylaşamıyorum fakat en yakın zamanda foto marka paylaşırım. Hatırladığım kadarıyla triger dayko markaydı bu açık kahverengi iç kısıma sahip olanlardan.
 
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Ben de çok şaşırdım ekstra olarak v kayışı v kayış gergisi ve şarj dinamo kasnağını ekletmek istediğimi belirttim, formen arkadaş ben bilmiyorum dedi parçaya gittik beraber baktık parçayı bulamadı en son dinamo içinde bu parça dinamoyu açtırmayın boşuna ses yapar vs dedi kasnağın fiyatı 800 tl dedi. Israrla dinamodan ayrı bir parça olduğunu belirtmeme rağmen ikna edemedim, v kayışı+gergisini ekleyebildim.
Amaçları nedir acaba ?
 
Bilgisizlik veya o an ellerinde o parça yoktu bilemiyorum artık. Benim dikkatimi çeken fabrikanın taktığını çıkartıp yenisini takmayın demesi oldu. Fabrika gibi olmaz demesi kendi taktıkları parçanın daha düşük kalite olduğunun itirafıydı resmen.
 
Bilgisizlik veya o an ellerinde o parça yoktu bilemiyorum artık. Benim dikkatimi çeken fabrikanın taktığını çıkartıp yenisini takmayın demesi oldu. Fabrika gibi olmaz demesi kendi taktıkları parçanın daha düşük kalite olduğunun itirafıydı resmen.
ve o serviste mi yapıldı tüm değişimler.....
 
ve o serviste mi yapıldı tüm değişimler.....
her şeye iyi tarafından bakmaya çalışıyorum belki parça bölümünde çalışan bilmiyordu formenlerin zaten bu ayrıntıyı bilmesi zor sonradan keşke bir usta çağırıp durumu izah etseydim dedim fakat o an aklıma gelmedi.
 
her şeye iyi tarafından bakmaya çalışıyorum belki parça bölümünde çalışan bilmiyordu formenlerin zaten bu ayrıntıyı bilmesi zor sonradan keşke bir usta çağırıp durumu izah etseydim dedim fakat o an aklıma gelmedi.
Aksine formenlerin bilmesi lazım da bunun yanı sıra bir de mantık lazım bakan kişi servis danışmanı falan değil di dimi. onlar bilemeyebilir. aslında bunların kendi iç bünyesinde yapılacak olan işlemler sıralanır. diğer araçtaki cam tavanından ses gelmesinden dolayı iç parçalarında ve kızağında değişim yapılmıştı, o zaman yapım/bakım prosedürü yazıyordu. bu işlemin hepsi için olduğu söyledi.
 
@bf417

Hocam şimdi çokda mega keder yapılmaması görüşündeyim.

Olay trigerin / V Kayışının Rulmanları olduğda

Adı üstünde yapılan 120 bin km sonunda kullanıma yıpranmaya baglı olarak rulmanların bilya düzeninde boşluk / yıpranma / yağ eskimesi mecbur olacak (bilyalar yağlı sistem icinde döner)

Eee geldik şarj dinamo kasnağına?
Yapısı rulman teknigiyle alakası olmayan bir eleman !

İçteki mil yuvasına oturan KAMALI MİL (dişli mil) denen basit bir sistemle hareketi başka bir sisteme aktarma olayından bahsediyoruz.

Bu kamalı milin dinamo kasnağıyla olan bağlantısında km ye bağlı olarak aşınma yıpranma oluşma frekansı rulmanlara göre dip seviyededir diye düşünüyorum.

Kamalı mil
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20211118_132111.jpg
    IMG_20211118_132111.jpg
    101.3 KB · Görüntüleme: 7
@bf417

Hocam şimdi çokda mega keder yapılmaması görüşündeyim.

Olay trigerin / V Kayışının Rulmanları olduğda

Adı üstünde yapılan 120 bin km sonunda kullanıma yıpranmaya baglı olarak rulmanların bilya düzeninde boşluk / yıpranma / yağ eskimesi mecbur olacak (bilyalar yağlı sistem icinde döner)

Eee geldik şarj dinamo kasnağına?
Yapısı rulman teknigiyle alakası olmayan bir eleman !

İçteki mil yuvasına oturan KAMALI MİL (dişli mil) denen basit bir sistemle hareketi başka bir sisteme aktarma olayından bahsediyoruz.

Bu kamalı milin dinamo kasnağıyla olan bağlantısında km ye bağlı olarak aşınma yıpranma oluşma frekansı rulmanlara göre dip seviyededir diye düşünüyorum.

Kamalı mil
Hocam işte bu freze diş dediğim dişli. ince tarafın diş adımı küçük, kalın tarafın diş adımı ise büyük.
 


Geri
Üst Alt