Güncel Bakım Masrafları


@forzaGilles Teşekkürederim Ali hocam.
Evet bunun gibi bir etiket var avadanlıkta. O zaman benim aracında aslında yapılmış demek olarak anlıyorum.
Hocam etiketin üzerinde yapılan aksiyonun kodu yazar., etiketteki koda bir bakın., şuan (arka kapı mekanik çocuk güvenlik klidinin) servis aksiyon kodunu hatırlamıyorum., 4 haneli sayı ve harfleri içeren bir kod yazar.
 

Öyle olması gerekiyor maalesef servis 120k da değişmesi gerektiğini söyledi buna ek olarak v kayışı ve makarası ozon sterilizasyonu devir daim pompası da değişti 7100 tl yüzde 25 30 civarı indirimli hali olarak servisten çıktı.
Ankara hangi servis burası?
 
V kayışı değişecek ise., V kayışı, V kayışı Gergi Makarası +en önemlisini Şarj Dinamo Kasnağı.., bu 3 parçayı set halinde değiştirmeniz sizin yararınıza olur. tek başına V kayışını değiştirmenin hiç bir anlamı yok., bu arada Triger Gergi Makarası ile V kayışı Gergisi birbirinden farklı şeylerdir onu birbiriyle karıştırmayın.
Şarj dinamo kasnağı dinamonun içinde olduğu için değişim önermediler araç şu an serviste dinamoyu açmayalım ses oluşabilir ileride dediler v kayışı artı v gergisi eklettim triger devir daimle birlikte 4300 %25 indirimli.
 
Şarj dinamo kasnağı dinamonun içinde olduğu için değişim önermediler araç şu an serviste dinamoyu açmayalım ses oluşabilir ileride dediler v kayışı artı v gergisi eklettim triger devir daimle birlikte 4300 %25 indirimli.
Yahu bunlar nasıl insanlar., şarj dinamo kasnağı dinamonun içinde değildir..!! sallayanı gördüm de böyle sallayanı ilk defa duydum., bunu söyleyen kimse fena sallamış yada hiç bişey bildiği yok. öyle bişey söz konusu bile değil.
 
Yahu bunlar nasıl insanlar., şarj dinamo kasnağı dinamonun içinde değildir..!! sallayanı gördüm de böyle sallayanı ilk defa duydum., bunu söyleyen kimse fena sallamış yada hiç bişey bildiği yok. öyle bişey söz konusu bile değil.
Bunları servis elemanı mı demiş...... Serviste dinamoyu açmayalım derken bu konuyu başka yerde açmayalım, sıktım ama ya tutmazsa demiş. 🤣🤣🤣🤣
 
Yahu bunlar nasıl insanlar., şarj dinamo kasnağı dinamonun içinde değildir..!! sallayanı gördüm de böyle sallayanı ilk defa duydum., bunu söyleyen kimse fena sallamış yada hiç bişey bildiği yok. öyle bişey söz konusu bile değil.

Bunları servis elemanı mı demiş...... Serviste dinamoyu açmayalım derken bu konuyu başka yerde açmayalım, sıktım ama ya tutmazsa demiş. 🤣🤣🤣🤣
Ben de çok şaşırdım ekstra olarak v kayışı v kayış gergisi ve şarj dinamo kasnağını ekletmek istediğimi belirttim, formen arkadaş ben bilmiyorum dedi parçaya gittik beraber baktık parçayı bulamadı en son dinamo içinde bu parça dinamoyu açtırmayın boşuna ses yapar vs dedi kasnağın fiyatı 800 tl dedi. Israrla dinamodan ayrı bir parça olduğunu belirtmeme rağmen ikna edemedim, v kayışı+gergisini ekleyebildim.
 
Evet kasnak dönüyor bir mil vasıtasıyla şarj dinamosunun rotorunu döndürüyor kayış döndükçe......

Bu mil bağlantısını free konuma getirip dinamodan ayırabilme konusunda bir incelik varsa o da ayrı bi konu
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20211116_145740.jpg
    IMG_20211116_145740.jpg
    118.4 KB · Görüntüleme: 17
Evet kasnak dönüyor bir mil vasıtasıyla şarj dinamosunun rotorunu döndürüyor kayış döndükçe......

Bu mil bağlantısını free konuma getirip dinamodan ayırabilme konusunda bir incelik varsa o da ayrı bi konu
Evet görseldeki parça buna benziyordu
 
@bf417
Aslında
Şarj dinamo kasnağı bu
Bir üst resimde ekledigim rotorun mili bu kasnağın mil yuvasına oturuyor.
Krank mili kaynaklı Bedavadan dönen kayış kasnağı döndürüyor. Kasnak mili rotoru döndürüyor . (50 bin volt alternatif akım !! Ne güzel)

En son durumda Kasnağın milden kolayca ayrılması lazım sanki ? (Servis haklı değil gibi)

Ben ilk mesajımda kasnak + mil acaba entegre (kaynaşık) acaba tümden mi değişmesi gerekiyor şekinde ihtimale yoğunlasmıştım.

Evet bağımsız

Servis Sallamasyon yapmıs gibi?
 

Ekli dosyalar

  • IMG_20211116_170641.jpg
    IMG_20211116_170641.jpg
    143 KB · Görüntüleme: 5
  • Beğen
Tepkiler: SCC
Şarj dinamo kasnağı arıza yapınca toptan şarj dinamosunu değiştiriyor olabilirler bu konuda bilgileri olmaması çok ilginç, parça bölümündeki kişiye bakarsak bu parça kolay kolay arıza yapmıyor ve fabrikadan çıkan parçayı boşuna değiştirme en iyisi o dedi ben de vazgeçtim @Savatage
 
Ben de çok şaşırdım ekstra olarak v kayışı v kayış gergisi ve şarj dinamo kasnağını ekletmek istediğimi belirttim, formen arkadaş ben bilmiyorum dedi parçaya gittik beraber baktık parçayı bulamadı en son dinamo içinde bu parça dinamoyu açtırmayın boşuna ses yapar vs dedi kasnağın fiyatı 800 tl dedi. Israrla dinamodan ayrı bir parça olduğunu belirtmeme rağmen ikna edemedim, v kayışı+gergisini ekleyebildim.
Onların dediği gibi; kasnak dediğimiz parça dinamonun içinde olsa V kayışı o parçayı nasıl döndürecek mişş..?

O zaman onların dediği gibi olsa; V kayışı şarj dinamosunun içinden geçiyor olması lazım., Elektrik akımı üreten bir parçanın içinden kayış geçmesi mümkün olamaz.,

O zaman V kayışını sökmek için şarj dinamosunu sökmemiz gerekiyor., Yani iddaa ettikleri tezleri kendi söylemlerini çürütüyor.,

Biraz işten anlamasak bize yutturacaklar.,

Buyrun şarj dinamo kasnağı;
klmf1xe.jpg
 
@forzaGilles Hocam, bildiğim kadarı ile şarj dinamo kasnağı rulmansız. Dinamonun içerisindeki mile sabitleniyor. Bu durumda bozulması pek olası değil gibi sanki. O nedenle değiştirmek istememiş olabilir mi servis. Aklıma böyle birşey geldi.
 
@forzaGilles Hocam, bildiğim kadarı ile şarj dinamo kasnağı rulmansız. Dinamonun içerisindeki mile sabitleniyor. Bu durumda bozulması pek olası değil gibi sanki. O nedenle değiştirmek istememiş olabilir mi servis. Aklıma böyle birşey geldi.
Değiştirmek istememesi ayrı bir tartışma konusu., hocam bu kasnak tek yönlü (ihtiyaç olmadığı zamanlarda aksi yöne dönmesini engelleyen kilit mekanizması) var., zamanla toz/kir ve kullanıma bağlı olarak bozuluyor., öyle fena şekilde bozuluyor ki tamamen işlevselliğini kaybedip hiç bir yöne dönmemeye başlıyor., bunun neticesinde V kayışını parçalıyor., parçalanan V kayışı parçaları trigerin arasına kaçıyor (trigerin koruma kapağı olmasına rağmen) giriyor., sonrası malüm son..
 
Onların dediği gibi; kasnak dediğimiz parça dinamonun içinde olsa V kayışı o parçayı nasıl döndürecek mişş..?

O zaman onların dediği gibi olsa; V kayışı şarj dinamosunun içinden geçiyor olması lazım., Elektrik akımı üreten bir parçanın içinden kayış geçmesi mümkün olamaz.,

O zaman V kayışını sökmek için şarj dinamosunu sökmemiz gerekiyor., Yani iddaa ettikleri tezleri kendi söylemlerini çürütüyor.,

Biraz işten anlamasak bize yutturacaklar.,

Buyrun şarj dinamo kasnağı;
Ekli dosyayı görüntüle 52309
hocam buna sorulacak tek soru var, buyur kayışı içinden geçir. deve hendek atlar, o kayış oradan geçmez. teknik olarak ta mil ve kasnak ayrı ayrıdır, bunların en iyi birleşme şekli freze geçmedir, bunlarda ki freze dişlerin adımı büyüktür. sonrasından da emniyet açısından bir milin ucundan bir somun veya segman ile yerinden çıkması önlenir. hani bunu diyen teknik eleman değil, oradan geçen bir çaycı olmalı. veya bir ihtimal daha var, anlatılan farklı, anlaşılan farklı.
 


Geri
Üst Alt