Bakım&Temizlik Ürün Önerisi ve Marka Bilgisi

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan EmirB
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

hocam meguiars quick wax ı da mı önermiyorsunuz ?
Meguiars quick wax veya diğer markalar bu tip ürünlerin tamamı kısa süreli parlaklık ve su iticilik sağlamaktan öteye gitmeyen geçici ürünlerdir,

Bu tip ürünlerin ortaya çıkış amacı alt yüzeyde wax-sealant uygulanmış araçlarda destek sağlaması amaçlı ortaya çıkmışlardır, ilerleyen zamanlarda araba yıkandığında kolay kurulama sağlasın diye farkı çeşitleri çıkmıştır (arabada wax-sealant varsa bu tip sprey ürünlere nazaran zaten çok daha kolay kurulanır),

Meguiars markası ise amerika’da önünüze gelen her super marketlerde bulabileceğiniz ortalama bir halk markasıdır, Biz de ise pazarda henüz çok çeşit ve marka yokken piyasaya girdiği için ve zamanında yapılan reklamlar ile sanki çok butik bir markaymış durumu kafalarda oluştu, yok hani ürünleri de uygun fiyatlı değiller piyasadaki rakiplerine göre ve kendinden daha iyi markalara göre oldukça pahalıya satılıyor,

Diğer husus her yıkamada veya 2 yıkamada bir bu tür sprey şeklinde ürünler kullanarak harcanan süre ile zaten hemen hemen aynı süreyi harcayarak veya 10 dk. fazla sürede daha parlak ve daha uzun süre koruma sağlayan wax ve sealant ürünler varken bu tür sprey tarzında ürünleri tercih etmek bana mantıksız geliyor,

Yok ben bu tür ürünleri seviyorum derseniz, benim size önerim;

Carpro Reload 2.0 (ilk öncelik)
veya
Sonax Xtreme Ceramic Spray Coating
(bazı şişelerde almancası yazar Xtreme Ceramic Spray Versiegelung bire bir aynı üründür)

Sonax Xtreme Ceramic Spray Coating eğer bu ürünü tercih ederseniz dikkat etmeniz gereken husus;

Xtreme Ceramic Quick Detailer
Xtreme Ceramic Ultra Slick Detailer
Xtreme Ceramic “Nass” Versiegelung
Xtreme Spray+Seal

Bu ürünlerin şişeleri çok benzerdir ama benim önerdiğimden farklı ürünlerdir., bunlar ile karıştırmayınız :)

Ayrıca bu tür sıvı ürünlerde veya iç kısımda kullanılan ürünlerde, daha doğrusu iç-dış fark etmeksizin (sıvı formda ve likit kıvamlı) olan tüm detay ürünlerini kullanmadan önce iyice çalkalamanızı öneririm, bu yöntem zamanla dibe çöken hammaddelerin yeniden (homojenizasyon-homojenize) olmasına karışmasını sağlayarak ürünün performansını artırır,

Not: detay ürünlerini yazın sıcak günlerde ve kışın dondurucu soğuklarda aracın bagajında bulundurmayınız.
 

@forzaGilles

Angelwax Guardian 33ml olan 18.50-20€ 250ml olanda 80-90€

Infinity Wax Diablo da 50ml 16€ ben deneme amaçlı bunu sipariş geçtim. Baktım aklıma yatıyor bu iş, Angelwax' ı da deneyebilirim sonrasında.

Bilt Hamber Double Speed Wax olan ürünü ise başta dikkat etmemişim ancak fransada resmi dağıtıcısı varmış ve 250ml olanı 24.65€ fiyatı varmış dağıtıcı da fakat sonradan görfüğüm ve tekrar öbürünü iptal et, oradan yeni sipariş geç uğraşmamak için şimdilik boş verdim. Ancak derseniz ki fiyat performans olarak en iyisi. O zaman diğerini iptal edip ondan alabilirim.

Aslında deneme kafasıyla aldığım için çok da mantıklı bir ürün almamış olabilirim.
 
@forzaGilles

Angelwax Guardian 33ml olan 18.50-20€ 250ml olanda 80-90€

Infinity Wax Diablo da 50ml 16€ ben deneme amaçlı bunu sipariş geçtim. Baktım aklıma yatıyor bu iş, Angelwax' ı da deneyebilirim sonrasında.

Bilt Hamber Double Speed Wax olan ürünü ise başta dikkat etmemişim ancak fransada resmi dağıtıcısı varmış ve 250ml olanı 24.65€ fiyatı varmış dağıtıcı da fakat sonradan görfüğüm ve tekrar öbürünü iptal et, oradan yeni sipariş geç uğraşmamak için şimdilik boş verdim. Ancak derseniz ki fiyat performans olarak en iyisi. O zaman diğerini iptal edip ondan alabilirim.

Aslında deneme kafasıyla aldığım için çok da mantıklı bir ürün almamış olabilirim.
Infinity Diablo Wax koruması iyi bir wax’tır ama (çalışma süresi) biraz sıkıntılıdır,

İçlerinden en kısa çalışma süresi 2-5 dk. olarak bundadır, içeriğindeki PTFE sayesinde koruma süresini uzatır ama bu getirisi iyi olan tarafı, negatif yönü ise çalışma süresi (uygulama - silme) olarak sınırlıdır,

İçlerinden (en esnek) çalışma süresi olanlar Angelwax Guardian ve Dodo Juice Supernatural Hybrid ürünleridir,

Size iade edin bunlardan birini alın diyemem lakin ilk alışma evresi ve tecrübe etme olarak Infinity diablo wax sizi biraz “kısa çalışma süresi” yüzünden korkutabilir, bundan kaynaklı aslında sizin kullandığınız likit cilalara göre pek çok avantajı olan geleneksel wax’lardan soğumanıza sebeb olabilir, Normalde tecrübesi olan için infinity diablo wax çok güzel bir ürüdür,

Burada karar size kalıyor,

Bilt hamber Double Speed Wax ‘ta fiyatı uygundur ama yanlışlıkla kalın tabaka sürerseniz silmesi biraz yorucu işkence olabilen bir wax,

Aslında bu tamamen alışma ve tecrübe kazanmak ile alakalı bir durum,

İlk seferde en zahmetli olandan başlamak biraz ön yargı oluşmasına sebeb olabiliyor., kolaydan başlamak en iyisidir :)

Aracın rengi nedir..?
 
@forzaGilles

Angelwax Guardian 33ml olan 18.50-20€ 250ml olanda 80-90€

Infinity Wax Diablo da 50ml 16€ ben deneme amaçlı bunu sipariş geçtim. Baktım aklıma yatıyor bu iş, Angelwax' ı da deneyebilirim sonrasında.

Bilt Hamber Double Speed Wax olan ürünü ise başta dikkat etmemişim ancak fransada resmi dağıtıcısı varmış ve 250ml olanı 24.65€ fiyatı varmış dağıtıcı da fakat sonradan görfüğüm ve tekrar öbürünü iptal et, oradan yeni sipariş geç uğraşmamak için şimdilik boş verdim. Ancak derseniz ki fiyat performans olarak en iyisi. O zaman diğerini iptal edip ondan alabilirim.

Aslında deneme kafasıyla aldığım için çok da mantıklı bir ürün almamış olabilirim.
fransada resmi bilt hamber dağıtıcısı kimdir? bende fransadan alıcam da
 
@forzaGilles

Hocam iptal edip Angelwax siparişi geçtim 30ml.

Dediğiniz gibi uygulama şekli benzer olacaksa çekiciliği azalıyor. Fransızca yayın yapan bir detaylandırmacı adam var onun bir videosuna baktım dün, adam tek sefer de bütün araca uyguluyor ve sonra ilk başladığı yerden silmeye başlıyor. Oldukça çekici geldi bu tür bir uygulama şekli.

Aracın rengi carbon steel grey olarak geçiyor.
IMG_20250316_172029.JPG



@omer hocam ne kadar resmi tam emin değilim ancak ingiltere fiyatından ucuza satıyorlar. Ayrıca firmaya ait bir çok ürün mevcut. 50€ altı 6€ kargo ücreti var.



Avrupa birliğinden çıktıktan sonra ingiltere ürünlerini tedarik ve bulmak zorlaştı. Gümrük vergisi, kargosu falan.
 
Son düzenleme:
@forzaGilles

Hocam iptal edip Angelwax siparişi geçtim 30ml.

Dediğiniz gibi uygulama şekli benzer olacaksa çekiciliği azalıyor. Fransızca yayın yapan bir detaylandırmacı adam var onun bir videosuna baktım dün, adam tek sefer de bütün araca uyguluyor ve sonra ilk başladığı yerden silmeye başlıyor. Oldukça çekici geldi bu tür bir uygulama şekli.

Aracın rengi carbon steel grey olarak geçiyor.
IMG_20250316_172029.JPG



@omer hocam ne kadar resmi tam emin değilim ancak ingiltere fiyatından ucuza satıyorlar. Ayrıca firmaya ait bir çok ürün mevcut. 50€ altı 6€ kargo ücreti var.



Avrupa birliğinden çıktıktan sonra ingiltere ürünlerini tedarik ve bulmak zorlaştı. Gümrük vergisi, kargosu falan.
Hayırlı olsun :)

Renk güze,l tam wax atmalık 🧿

Fransız adam angelwax guardian mı uyguluyordu..?
 
@forzaGilles Vatandaş o videosunda çeşitli ürünleri karşılaştırıyordu sıvı/seramik vs. en son bölümde de aracı wax kapladı ve katı wax'ın araca ayrı bir hava kattığını falan söylüyor. Kullandığı wax Meguiars Gold Carnauba Plus PTFE idi ancak başta bu ürünü seçmesinin nedenini en kolay ulaşılabilir olduğunu söylüyor. Yani hem bulması hem fiyatı olarak karşılaştırma amaçlı. Ancak özellikle bu ürünü tavsiye etmedi videosunda.

 
@forzaGilles Vatandaş o videosunda çeşitli ürünleri karşılaştırıyordu sıvı/seramik vs. en son bölümde de aracı wax kapladı ve katı wax'ın araca ayrı bir hava kattığını falan söylüyor. Kullandığı wax Meguiars Gold Carnauba Plus PTFE idi ancak başta bu ürünü seçmesinin nedenini en kolay ulaşılabilir olduğunu söylüyor. Yani hem bulması hem fiyatı olarak karşılaştırma amaçlı. Ancak özellikle bu ürünü tavsiye etmedi videosunda.

Tam tahmin ettiğim gibi, şimdi bu arkadaş (ısı kontollü kapalı bir ortamda) uygulama yaptığı için sıcaklık farklılıklarından etkilenmiyor-etkilenmez, ortamda hava akımı yok, bu durum wax’ın uygulama-silme süresini esnek olmasını sağlar, haliyle tek seferde tüm arabayı yapma şansına kavuşur, Eğer sizin de böyle bir kapalı garaj imkanknız varsa zaten şanlısınız denektir :) Eğer açık alanda ıygulayacaksanız şartlar değişkenlik gösterir,


Siz yine de ilk zamanlar temkinli olun, malum havalar ısındı, sıcak hava demek daha hızlı kürleşme demek, 3-4 panele uygulayın, sonra ilk uyguladığınız yere gelerek silmeye başlayınız,

X-Y-Z marka bir wax’ın ne zaman kürleştiğini ne zaman silmeniz gerektiğini nasıl anlarsınız..?

Bunu anlaması çok kolaydır, 3-4 panele uyguladıktan sonra ilk yaptığınız alana gelip boyayı farklı ışık açılarında baktığınızda (puslu ve hafif mat bir yüzey) oluşmuşsa, İşaret parmağınızla o bölgede parmağınızı,hafifçe bastırarak kaydırın, Eğer parmağınızla sildiğiniz kaydırdığınız yerdeki kısımda (yağlı bir iz) kalıyorsa henüz silmek-parlatmak için erkendir, Eğer parmağınızla sildiğinizde temiz bir yüzey ortaya çıkıyorsa işte o zaman silmek-parlatmak için tam zamanı demektir,

Erken silerseniz boyadaki wax’ın büyük bir kısmı bezde toplanır wax yeteri kadar görevini yapamaz, geç silerseniz bez yüzeyde kaymaz yani zorlanırsınız,

1-2 uygulama sonrası zaten wax’ın karekterini ve ne yapmanız gerekiyor alışacaksınız, ondan sonra keyif katsayınız artacak, bazen ben bile yıllardır uygulamama rağmen geç kaldığım oluyor, çok normal durumdur,

Böyle bir durumda endişe etmeyiniz, bu duruma tebeşirleşme denir,

Baktınız ki geç kaldımız bez yüzeyde kaymıyor silmekte zorlanıyorsınuz, o alan küçük bir yüzeyse yeniden ince bir katman wax sürdüğünüzde o silmekte zorlandığınız yüzey saniyeler içinde kolayca eski haline geri dönerek silmek kolaylaşır,

Eğer alan büyük ise tekrardan wax sürerek ziyam etmemek için başka bir bez alıp hafif ıslatıp suyunu iyice sıkınız, bu nemli olan bez ile siliyoruz ardından diğer yani ilk wax beziniz ile tekrardan üzerinden geçiyorsunuz hepsi bu kadar :)

Angelwax’ın uygulaması kolaydır çalışma süresi oldukça esnektir ama bu uygulama yaptığınuz alanın (açık hava - kapalı ortam) süre değişkenlik gösterdiği için ilk 1-2 denemenizde temkinli olmakta yarar var, Zaten zamanla tecrübe ettikçe eliniz alışacak, O zaman keyif alma dozunuz zirve yapacak :D

Ben size uzun yazıyorum yahu ne kadar zor birşey mişş diye düşünmeyin., olası yanlışları yapmayınız acemiliğinizi erkenden atın diye, zaten likit cilalardan tecrübeniz de vardır, altı üstü bir wax uygulaması, uzaya çıkmıyoruz :D
 
Tam tahmin ettiğim gibi, şimdi bu arkadaş (ısı kontollü kapalı bir ortamda) uygulama yaptığı için sıcaklık farklılıklarından etkilenmiyor-etkilenmez, ortamda hava akımı yok, bu durum wax’ın uygulama-silme süresini esnek olmasını sağlar, haliyle tek seferde tüm arabayı yapma şansına kavuşur, Eğer sizin de böyle bir kapalı garaj imkanknız varsa zaten şanlısınız denektir :) Eğer açık alanda ıygulayacaksanız şartlar değişkenlik gösterir,


Siz yine de ilk zamanlar temkinli olun, malum havalar ısındı, sıcak hava demek daha hızlı kürleşme demek, 3-4 panele uygulayın, sonra ilk uyguladığınız yere gelerek silmeye başlayınız,

X-Y-Z marka bir wax’ın ne zaman kürleştiğini ne zaman silmeniz gerektiğini nasıl anlarsınız..?

Bunu anlaması çok kolaydır, 3-4 panele uyguladıktan sonra ilk yaptığınız alana gelip boyayı farklı ışık açılarında baktığınızda (puslu ve hafif mat bir yüzey) oluşmuşsa, İşaret parmağınızla o bölgede parmağınızı,hafifçe bastırarak kaydırın, Eğer parmağınızla sildiğiniz kaydırdığınız yerdeki kısımda (yağlı bir iz) kalıyorsa henüz silmek-parlatmak için erkendir, Eğer parmağınızla sildiğinizde temiz bir yüzey ortaya çıkıyorsa işte o zaman silmek-parlatmak için tam zamanı demektir,

Erken silerseniz boyadaki wax’ın büyük bir kısmı bezde toplanır wax yeteri kadar görevini yapamaz, geç silerseniz bez yüzeyde kaymaz yani zorlanırsınız,

1-2 uygulama sonrası zaten wax’ın karekterini ve ne yapmanız gerekiyor alışacaksınız, ondan sonra keyif katsayınız artacak, bazen ben bile yıllardır uygulamama rağmen geç kaldığım oluyor, çok normal durumdur,

Böyle bir durumda endişe etmeyiniz, bu duruma tebeşirleşme denir,

Baktınız ki geç kaldımız bez yüzeyde kaymıyor silmekte zorlanıyorsınuz, o alan küçük bir yüzeyse yeniden ince bir katman wax sürdüğünüzde o silmekte zorlandığınız yüzey saniyeler içinde kolayca eski haline geri dönerek silmek kolaylaşır,

Eğer alan büyük ise tekrardan wax sürerek ziyam etmemek için başka bir bez alıp hafif ıslatıp suyunu iyice sıkınız, bu nemli olan bez ile siliyoruz ardından diğer yani ilk wax beziniz ile tekrardan üzerinden geçiyorsunuz hepsi bu kadar :)

Angelwax’ın uygulaması kolaydır çalışma süresi oldukça esnektir ama bu uygulama yaptığınuz alanın (açık hava - kapalı ortam) süre değişkenlik gösterdiği için ilk 1-2 denemenizde temkinli olmakta yarar var, Zaten zamanla tecrübe ettikçe eliniz alışacak, O zaman keyif alma dozunuz zirve yapacak :D

Ben size uzun yazıyorum yahu ne kadar zor birşey mişş diye düşünmeyin., olası yanlışları yapmayınız acemiliğinizi erkenden atın diye, zaten likit cilalardan tecrübeniz de vardır, altı üstü bir wax uygulaması, uzaya çıkmıyoruz :D

Teşekkürler hocam vakit ayırıp yazıyorsunuz. Minettarım. Hiç bir cümleyi pas geçmiyorum. (y)
 
Meguiars quick wax veya diğer markalar bu tip ürünlerin tamamı kısa süreli parlaklık ve su iticilik sağlamaktan öteye gitmeyen geçici ürünlerdir,

Bu tip ürünlerin ortaya çıkış amacı alt yüzeyde wax-sealant uygulanmış araçlarda destek sağlaması amaçlı ortaya çıkmışlardır, ilerleyen zamanlarda araba yıkandığında kolay kurulama sağlasın diye farkı çeşitleri çıkmıştır (arabada wax-sealant varsa bu tip sprey ürünlere nazaran zaten çok daha kolay kurulanır),

Meguiars markası ise amerika’da önünüze gelen her super marketlerde bulabileceğiniz ortalama bir halk markasıdır, Biz de ise pazarda henüz çok çeşit ve marka yokken piyasaya girdiği için ve zamanında yapılan reklamlar ile sanki çok butik bir markaymış durumu kafalarda oluştu, yok hani ürünleri de uygun fiyatlı değiller piyasadaki rakiplerine göre ve kendinden daha iyi markalara göre oldukça pahalıya satılıyor,

Diğer husus her yıkamada veya 2 yıkamada bir bu tür sprey şeklinde ürünler kullanarak harcanan süre ile zaten hemen hemen aynı süreyi harcayarak veya 10 dk. fazla sürede daha parlak ve daha uzun süre koruma sağlayan wax ve sealant ürünler varken bu tür sprey tarzında ürünleri tercih etmek bana mantıksız geliyor,

Yok ben bu tür ürünleri seviyorum derseniz, benim size önerim;

Carpro Reload 2.0 (ilk öncelik)
veya
Sonax Xtreme Ceramic Spray Coating
(bazı şişelerde almancası yazar Xtreme Ceramic Spray Versiegelung bire bir aynı üründür)

Sonax Xtreme Ceramic Spray Coating eğer bu ürünü tercih ederseniz dikkat etmeniz gereken husus;

Xtreme Ceramic Quick Detailer
Xtreme Ceramic Ultra Slick Detailer
Xtreme Ceramic “Nass” Versiegelung
Xtreme Spray+Seal

Bu ürünlerin şişeleri çok benzerdir ama benim önerdiğimden farklı ürünlerdir., bunlar ile karıştırmayınız :)

Ayrıca bu tür sıvı ürünlerde veya iç kısımda kullanılan ürünlerde, daha doğrusu iç-dış fark etmeksizin (sıvı formda ve likit kıvamlı) olan tüm detay ürünlerini kullanmadan önce iyice çalkalamanızı öneririm, bu yöntem zamanla dibe çöken hammaddelerin yeniden (homojenizasyon-homojenize) olmasına karışmasını sağlayarak ürünün performansını artırır,

Not: detay ürünlerini yazın sıcak günlerde ve kışın dondurucu soğuklarda aracın bagajında bulundurmayınız.
Wax uygulama tecrübem pek yok önceki aracım golfte quick wax uygulardım. boncuklama büyüler amatörü hem iyi oluyordu hem de kadifemsi bir his oluşturuyordu araçta
 

Geri
Üst