Golf 8'den 8.5'a geçen bir kullanıcının detaylı izlenimleri

  • Konbuyu başlatan Konbuyu başlatan omer
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

omer

Katılımcı Üye
 
Katılım
18 Ağu 2024
Mesajlar
879
Tepkime puanı
589
Konum
earth
İsim
omer
Araç
Golf 8.5 1.5eTSI life

Golf 8’den Golf 8.5’a Geçiş – İlk İzlenimlerim​

Golf 8 1.0 eTSI Life kullandıktan sonra Golf 8.5 1.5 eTSI Life geçtim. Henüz 300 km biraz üstü yaptım; yazdıklarım tamamen ilk izlenim ve birebir karşılaştırma niteliğindedir.

-Sürüş & Hissiyat​

  • Gaz ve fren pedalı hissi, Golf 8’e kıyasla daha yapay ve hissiz geldi.
  • Direksiyon net olarak daha sert.
  • Genel sürüş hissi bana şu an biraz simülasyon hissi veriyor.
    Golf 8’te (R-Line direksiyon + 17” Valencia jantlar) uzun yolda daha doğal ve akıcı his alıyordum.

-48V Mild Hybrid Sistemi​

  • 48V sistem çok daha fazla devreye girmeye çalışıyor ve genel sürüşü ciddi anlamda pürüzsüzleştirmiş.
  • Golf 8’de motoru durdururken bazen hafif sarsıntı / saçmalama olabiliyordu.
  • Golf 8.5’te bu durum tamamen ortadan kalkmış gibi.
    Motoru kapatıp açtığını neredeyse hiç hissetmiyorsun.

-ACC & Sürüş Destekleri​

  • ACC gerçekten çok başarılı.
  • 2025 Haziran sonrası üretilen Golf 8.5’lerdeki geniş açılı kamera sayesinde tek, çift ve üç şeritli yolları tanıyor. Araçları motorları ve kamyonları ekranda gösteriyor.
  • Şeritleri daha geniş açıdan ve daha stabil algılıyor.
  • İstanbul–Bursa arası yaklaşık 2.5 saatlik yolun neredeyse 2 saatini ACC ile gittim.
    Direksiyona sadece dokundum, konfor ciddi anlamda artmış, hiç yormadı.

-DSG Şanzıman​

  • DSG genel olarak Golf 8’e göre daha stabil çalışıyor.
  • Yine de nadiren çok ufak kararsızlıklar yapabiliyor, tamamen kusursuz değil.
  • Dikkatimi çeken bir nokta:
    Golf 8.5, DSG’yi Golf 8’e göre daha fazla devir çevirttiriyor gibi hissettiriyor.
    Vites geçişleri daha geç geliyor.

-Motor & Ses​

  • Motor çok titreşimsiz ve rafine.
  • Ancak 2000 devir üstünde motor sesi bir anda belirginleşiyor.
  • 1.0 eTSI’da 3000 devirde aldığım sesi, bunda 2000 devir civarında alıyorum.
  • Ses karakteri olarak bana çok hoş gelmedi.
    Bu konuda 1.0 motoru daha başarılı buluyorum.

-Ses Sistemi​

  • Ses sistemi Golf 8’e göre bir tık daha iyi hissettirdi.

-Multimedya & Kamera​

  • Ekran çözünürlüğü çok iyi, netlik gerçekten başarılı.
  • Ancak dokunmatik tepkiler yavaş.
  • Geri görüş kamerası Golf 8’e göre belirgin şekilde kötü.
    Çözünürlük ve FPS düşük; Golf 8’in kamerası meğer ne kadar iyiydi dedirtiyor.

-İç Mekân & Malzeme​

  • Koltuk malzeme kalitesi düşmüş gibi.
    Golf 8 Life koltukları bana daha dolu hissettiriyordu.
  • Kapılar zor kapanıyor.
    Golf 8’te de konuşulan bir konuydu ama bunda biraz daha belirgin.
    Belki zamanla kilit mekanizması alışır.

-Farlar​

  • Farlar Golf 8’e göre daha iyi. Aydınlatma performansı net artmış.

-Yakıt Deposu​

  • Golf 8’de depo fulleyken dur-kalkta gelen yakıt çalkalanma sesi bunda azaltılmış gibi.
    Tamamen yok değil ama daha az fark ediliyor.

-Trafik İşareti & Yazılım Detayı​

  • Golf 8.5’in 2025 Haziran öncesi üretilen araçlarında trafik işareti uyarı hatası veriyordu.
  • Bende bu uyarı yok, multimedya ekranında sadece “internet yok” bildirimi çıkıyor.

-Vites Seçici​

  • Golf 8’de vites seçicinin altında D–R geçişlerinde robotik bir ses geliyordu.
  • Golf 8.5’te bu mekanizma çok daha sessiz, sadece hafif bir ses var.

-Genel Hissiyat​

  • 300 km’yi geçmeme rağmen arabaya hâlâ tam alışamadım.
  • Golf 8’ten geçince “aynı araba, hemen alışırım” diye düşünmüştüm ama öyle olmadı.
  • Şu an için Golf 8 daha doğal, Golf 8.5 yapay hissettiriyor.
  • Zamanla alışılır mı? Muhtemelen evet ama şu anki dürüst izlenimim bu şekilde.
 

Golf 8’den Golf 8.5’a Geçiş – İlk İzlenimlerim​

Golf 8 1.0 eTSI Life kullandıktan sonra Golf 8.5 1.5 eTSI Life geçtim. Henüz 300 km biraz üstü yaptım; yazdıklarım tamamen ilk izlenim ve birebir karşılaştırma niteliğindedir.

-Sürüş & Hissiyat​

  • Gaz ve fren pedalı hissi, Golf 8’e kıyasla daha yapay ve hissiz geldi.
  • Direksiyon net olarak daha sert.
  • Genel sürüş hissi bana şu an biraz simülasyon hissi veriyor.
    Golf 8’te (R-Line direksiyon + 17” Valencia jantlar) uzun yolda daha doğal ve akıcı his alıyordum.

-48V Mild Hybrid Sistemi​

  • 48V sistem çok daha fazla devreye girmeye çalışıyor ve genel sürüşü ciddi anlamda pürüzsüzleştirmiş.
  • Golf 8’de motoru durdururken bazen hafif sarsıntı / saçmalama olabiliyordu.
  • Golf 8.5’te bu durum tamamen ortadan kalkmış gibi.
    Motoru kapatıp açtığını neredeyse hiç hissetmiyorsun.

-ACC & Sürüş Destekleri​

  • ACC gerçekten çok başarılı.
  • 2025 Haziran sonrası üretilen Golf 8.5’lerdeki geniş açılı kamera sayesinde tek, çift ve üç şeritli yolları tanıyor. Araçları motorları ve kamyonları ekranda gösteriyor.
  • Şeritleri daha geniş açıdan ve daha stabil algılıyor.
  • İstanbul–Bursa arası yaklaşık 2.5 saatlik yolun neredeyse 2 saatini ACC ile gittim.
    Direksiyona sadece dokundum, konfor ciddi anlamda artmış, hiç yormadı.

-DSG Şanzıman​

  • DSG genel olarak Golf 8’e göre daha stabil çalışıyor.
  • Yine de nadiren çok ufak kararsızlıklar yapabiliyor, tamamen kusursuz değil.
  • Dikkatimi çeken bir nokta:
    Golf 8.5, DSG’yi Golf 8’e göre daha fazla devir çevirttiriyor gibi hissettiriyor.
    Vites geçişleri daha geç geliyor.

-Motor & Ses​

  • Motor çok titreşimsiz ve rafine.
  • Ancak 2000 devir üstünde motor sesi bir anda belirginleşiyor.
  • 1.0 eTSI’da 3000 devirde aldığım sesi, bunda 2000 devir civarında alıyorum.
  • Ses karakteri olarak bana çok hoş gelmedi.
    Bu konuda 1.0 motoru daha başarılı buluyorum.

-Ses Sistemi​

  • Ses sistemi Golf 8’e göre bir tık daha iyi hissettirdi.

-Multimedya & Kamera​

  • Ekran çözünürlüğü çok iyi, netlik gerçekten başarılı.
  • Ancak dokunmatik tepkiler yavaş.
  • Geri görüş kamerası Golf 8’e göre belirgin şekilde kötü.
    Çözünürlük ve FPS düşük; Golf 8’in kamerası meğer ne kadar iyiydi dedirtiyor.

-İç Mekân & Malzeme​

  • Koltuk malzeme kalitesi düşmüş gibi.
    Golf 8 Life koltukları bana daha dolu hissettiriyordu.
  • Kapılar zor kapanıyor.
    Golf 8’te de konuşulan bir konuydu ama bunda biraz daha belirgin.
    Belki zamanla kilit mekanizması alışır.

-Farlar​

  • Farlar Golf 8’e göre daha iyi. Aydınlatma performansı net artmış.

-Yakıt Deposu​

  • Golf 8’de depo fulleyken dur-kalkta gelen yakıt çalkalanma sesi bunda azaltılmış gibi.
    Tamamen yok değil ama daha az fark ediliyor.

-Trafik İşareti & Yazılım Detayı​

  • Golf 8.5’in 2025 Haziran öncesi üretilen araçlarında trafik işareti uyarı hatası veriyordu.
  • Bende bu uyarı yok, multimedya ekranında sadece “internet yok” bildirimi çıkıyor.

-Vites Seçici​

  • Golf 8’de vites seçicinin altında D–R geçişlerinde robotik bir ses geliyordu.
  • Golf 8.5’te bu mekanizma çok daha sessiz, sadece hafif bir ses var.

-Genel Hissiyat​

  • 300 km’yi geçmeme rağmen arabaya hâlâ tam alışamadım.
  • Golf 8’ten geçince “aynı araba, hemen alışırım” diye düşünmüştüm ama öyle olmadı.
  • Şu an için Golf 8 daha doğal, Golf 8.5 yapay hissettiriyor.
  • Zamanla alışılır mı? Muhtemelen evet ama şu anki dürüst izlenimim bu şekilde.
Cok güzel olmuş.

Tabela hatası biraz rastgeleydi. Mesela ilk parti alanlardandım ama bende yoktu, aynı partiden alan başka birinde vardı falan.

Kamera çözünürlüğü bence aynıdır ama daha büyük ekran olduğu için öyle geliyor olabilir. FPS de aynı şekilde.

Multimedya en büyük eksilerinden bence gerçekten kasıyor özellikle ilk açıldığında
 
7.5 manuel 1.0 dan 8.5 manuel imp.e geçtim. Yeni yenidir dedik 3000 km yol yaptım hala alışamadım eski aracımın hissiyatı çok daha iyiydi. Km si fazla ve 3 silindir olmasaydı asla satmazdım. Buna da alışmaya çalışacağız artık.
 
Motor sesi çok güzel bence.

Marş BSG ile olduğu için hem soğukta hem sıcakta havalı.

S de bayağı geç vites değiştiriyor. Ayrıca motor hiç kapanmıyor çok güzel normal otomatik vites araba gibi oluyor.

D de aşırı sayıda motor kapanmasını dikkate almazsanız elektrikli araç gibi pürüzsüz gidiyor. Ama gözünüz devir saatinde ise motor sürekli açılıp kapanıyor.

Golf 7 ye göre ön koltuk oturumu ve torpido çok ferah. Arkası da daha ferah.

Şehir içinde D de Travel Assist açarsanız motor kapanmıyor ya da çok nadir kapanıyor.

Bence genel olarak çok iyi.
 
Bende yeni geçiş yapttım aynı araca. Konfor anlamında gayet iyi. Kapıların kapanmama sorununu bende yaşadım. Bir tık daha sert kapatıyorrum. Bagaj kapağını yüksekten salmamak lazım. Hızlı kapanıyor. Ses sistemi beklentimin üstünde ses kalitesi olarak. Android telefondan kablosuz olarak Haritalar açıken telefondan müzük dinlerken kopma sorunu var. Bir tane kablo taktım araca bu sorunu aşmak için. Media ses codek detseği baya çoğalmış. Flac türü parçaları oynatabilirsiniz.
Kazasız belasız sürüşler dilerim.
 
Son düzenleme:
Motor sesi çok güzel bence.

Marş BSG ile olduğu için hem soğukta hem sıcakta havalı.

S de bayağı geç vites değiştiriyor. Ayrıca motor hiç kapanmıyor çok güzel normal otomatik vites araba gibi oluyor.

D de aşırı sayıda motor kapanmasını dikkate almazsanız elektrikli araç gibi pürüzsüz gidiyor. Ama gözünüz devir saatinde ise motor sürekli açılıp kapanıyor.

Golf 7 ye göre ön koltuk oturumu ve torpido çok ferah. Arkası da daha ferah.

Şehir içinde D de Travel Assist açarsanız motor kapanmıyor ya da çok nadir kapanıyor.

Bence genel olarak çok iyi.
Golf 8 de S modunda araç çok konforsuz sarsıntılı oluyordu. Şuan rodajdayım diye S modunu denemedim. Bunda da öyle mi değerli hocam? Bir de siz de rodaj ve rodaj bakımı yapacak mısınız?
 
Bende yeni geçiş yapttım aynı araca. Konfor anlamında gayet iyi. Kapıların kapanmama sorununu bende yaşadım. Bir tık daha sert kapatıyorrum. Bagaj kapağını yüksekten salmamak lazım. Hızlı kapanıyor. Ses sistemi beklentimin üstünde ses kalitesi olarak. Android telefondan kablosuz olarak Haritalar açıken telefondan müzük dinlerken kopma sorunu var. Bir tane kablo taktım araca bu sorunu aşmak için. Media ses codek detseği baya çoğalmış. Flac türü parçaları oynatanilirsiniz.
Kazasız belasız sürüşler dilerim.
Sağ olun size de. Kopma sorunu android kaynaklı olabilir :)
 
Yeni aracınız hayırlı uğurlu olsun.


Geri görüş kamera netlik kaybı ekran büyüdüğü için olabilir (Aynı kamera kullanılıyordur diye düşünüyorum)

Rodajda çok otonom sürüş kullanmayın derim. Devirler de gezinmesi iyi olur.
 
Golf 8 de S modunda araç çok konforsuz sarsıntılı oluyordu. Şuan rodajdayım diye S modunu denemedim. Bunda da öyle mi değerli hocam? Bir de siz de rodaj ve rodaj bakımı yapacak mısınız?
S modu mükemmel çalışıyor. Sıkışık trafikte sürekli açıyorum. Rodaja engel değil S modu. Rahatlıkla kullanabilirsiniz. 2000 devir dakikanın altında vites değiştirmiyor ama 2000’i biraz geçince değiştiriyor.

Rodajiçin 1500 km’de sadece yağ değiştirmeyi düşünüyorum. Onun dışında rodaj boyunca 3000 rpm altında nazik kullanıyorum.
 
Deneyimlerinizi aktardığınız için teşekkürler.

Tekrardan hayırlı olsun yeni aracınız.

Golf 7 kullanırken çok sevdiğimiz için eşime de 7.5 almıştık. Biz benzer tarzda bir araç beklerken çok farklı bir araç olduğunu kullandıktan sonra anlamıştık.
İkisinin de kendine has öne çıkanları vardı.

Yazdıklarınızdan şunu anlıyorum ki 8 ve 8.5 da aynı gibi görünen aslında çok farklı araçlarmış.
 
7.5 manuel 1.0 dan 8.5 manuel imp.e geçtim. Yeni yenidir dedik 3000 km yol yaptım hala alışamadım eski aracımın hissiyatı çok daha iyiydi. Km si fazla ve 3 silindir olmasaydı asla satmazdım. Buna da alışmaya çalışacağız artık.
7,5 manuel 1.4 tsi highline yakışırdı hocam, arabanın hasını satmışsınız, 8 sizi ve daha önce 10 dakika bile olsun 7,5 içinde yolculuk yapmış hiç kimseyi kesmez.
 
garanti uzatma yapsak mı yapmasak mı cok arada kaldık. fiyatlar da cok yüksek 1 sene uzatma 55k civarı
 
garanti uzatma yapsak mı yapmasak mı cok arada kaldık. fiyatlar da cok yüksek 1 sene uzatma 55k civarı

Bende düşünüyorum lakin neleri kapsıyor ayrıntılı öğrenmek gerek…
 

Eski aracımınkini buldum…

İyice okuyup karar verilebilir değiyorsa araç satılmayacaksa neden olmasın…

IMG_3170.jpeg
IMG_3171.jpeg
IMG_3172.jpeg
IMG_3173.jpeg
IMG_3174.jpeg
IMG_3175.jpeg
IMG_3176.jpeg
 

Geri
Üst