1.5 eTSI Alternatör Sorunu


Katılım
27 Mar 2020
Mesajlar
317
Tepkime puanı
109
Konum
İstanbul
İsim
Ayhan
Arkadaşlar bir çok vag gurubu e tsi araçlar da hafta da en az bir iki alternatör şikayeti oluyor . Serviste çalışan arkadaşa da sordum bu durumu. Maalesef çok değişiyoruz dedi. Ya şöyle 1.5 e tsi yada 1.0 e tsi kullanıp 100 bin km olmuş ama hiç alternatör sorunu yaşamadım diyen yokmu. Her keste olmuyordur heralde diye düşünüyorum ama iki arkadaşımda vardı ikisi de alternatör sorunu yaşadı. Biri 1.0 e tsi oktavia 21 model sanırım 60 binde yaşadı . diğeri a3 23 model 80 bin de yaşadı. Bununla ilgili bir iyileştirme yapıldımı acaba . Valla 1.5 tsi nin gözünü seveyim 170bin km dir kullanıyor arkadaşım saat gibi maşallah .en ufak bir arıza bile vermedi.
 

Benim araç 2021 model. Tam 4 yıllık şuan. Aralık 2021 çıkışlı. Birkaç hafta önce serviste aküyü ölçtürdüm akü normal dediler. 1.5 eTSI araç. 43.000’de km. Değiştirmedim ben de servis aküye normal deyince. Biniyorum böyle bakalım😃 Hata falan almadım şuana kadar hiç. Aracı alalı 20 gün oldu.
o konuda servise güvenmeyin. 2023 aracımda alternatör hatası aldım ve aracı servise götürdüm. benim aküm için de normal dediler, bir hafta sonra 12v hatası aldım. hemen değiştim 4 aydır sorun yok. etsi araçlarda uyarıyı beklemeden en geç 2 senede bir akü değişimi yapılmalı. haftada bir rölantide 12-20 dk çalıştırılıp 48v akü şarj edilmeli.
 
Son düzenleme:
Upvote 0

o konuda servise güvenmeyin. 2023 aracımda alternatör hatası aldım ve aracı servise götürdüm. benim aküm için de normal dediler, bir hafta sonra 12v hatası aldım. hemen değiştim 4 aydır sorun yok. etsi araçlarda uyarıyı beklemeden en geç 2 senede bir akü değişimi yapılmalı. haftada bir rölantide 12-20 dk çalıştırılıp 48v akü şarj edilmeli.
haftada 1 rölantide 12 20 dk calıstırmak mantıksız. 30 sn frene bassan aynı şarjı veriyor. ayrıca olay 48v akünün şarj azlığı değil alternator
 
Upvote 0
2023’deki revize bir işe yarasaydı 2024 model cupra Leon, 8.5mk8 ve eTsi superbde ve makyajlı a3 de bu sorun baş göstermezdi.
Gösterirse yaptırırz ne yapalım elimizden bişe gelmiyor. Sürekli sıkıntı yaşatırsa satar başka marka modele geçerim uğraşamam onunla . 2020 de sıfır araç aldığımda da dsg her an patlayacak yorumları vardı . 5 yıl 125 bine kadar kullandım sorun yaşamadım . Sattım arkadaşımda hala kullanıyor bir sorun yaşamadı. Ona istinaden tekrar vag gurubu aldık. İnşalah giç kim se sorun yaşamaz .
 
Upvote 0
o konuda servise güvenmeyin. 2023 aracımda alternatör hatası aldım ve aracı servise götürdüm. benim aküm için de normal dediler, bir hafta sonra 12v hatası aldım. hemen değiştim 4 aydır sorun yok. etsi araçlarda uyarıyı beklemeden en geç 2 senede bir akü değişimi yapılmalı. haftada bir rölantide 12-20 dk çalıştırılıp 48v akü şarj edilmeli.
2 senede bir akü değişiminin de bir maliyeti var :/
 
Upvote 0
Bugün… 1.0 etsi life 2021 model...125 binde incelemeye gittim.araçtan memnun kaldım. Motor sesi yok gibiydi. 5 dk sürüş yaptım daha sonra özelliklerini incelerken boşta bekledik.. sarı renk 48v arizasi verdi biraz daha bekledik 12v arizasina döndü. Eger ariza vermeseydi aracı alacaktım… Aku alindigindan beri değişmemiş.
o kmlerde beklenir artık alternatör değişimi, asıl sorun değişince eski alternatörü mü yeni alternatörü mü takıyorlar
 
Upvote 0
rasgele çıktığını açıkçası ilk defa duydum. Bende uzun yıllar serviste olan arkadaşa sordum. KEndisi de eski tipler hava soğutmalı yeniler su soğutmalı dedi. Ve üretici vitesco artık dedi. Şuan için vitesco ama o sürekli değişiyor dedi. Bir sonraki yıl başka bir marka olabilir. Zaten volksvagenin standartlarına göre üretildiği için çok fark etmez o dedi. Ama şuan için yeni gelenler farklı yapıda ve su soğutmalı dedi. Ama zaman gösterecek tabi nasıl olduğunu . Neticede e tsi lerde ilk bir yıl içinde sorun çıkartmadı 3 4 yıl sonra başladı sorunlar. Hala saha sorun yaşamadan kullanıcılar da var.
Merhaba, biri benim o kullanıcıların (maşallah). bence servistekiler şasi no'dan veya başka bir şeyden 48v akünün alternatörün sorunu olup olmayacağını ekrandan görüyor ve biliyorlar. ben de böyle bir izlenim oldu. En azından İstanbul gibi bu araçlar üzerinde bol deneyim sahibi olabilen servisler diyelim. 12v akü akü uyarısı verince, değişimi için yetkili servise gittiğimde 12v akü kontrolü, şarjı vb yapıldı. akabinde 3.5 yıl olmuşken aküyü değiştirdik. Y. serviste indirimli, bilinen markalarda bir akü piyasasının %20 si fazlasını vererek değiştirdim.
 
Upvote 0
haftada 1 rölantide 12 20 dk calıstırmak mantıksız. 30 sn frene bassan aynı şarjı veriyor. ayrıca olay 48v akünün şarj azlığı değil alternator

Benim gibi günlük 3 km düz yol yapıyorsanız frenle şarj olayı pek mümkün olmuyor, malum herkes frenli sürüş yapacak güzergahlarda kullanmıyor aracını. Kaldı ki her fren de şarj etmiyor, yumuşak frenleme yapılması gerekiyor. Bunları sizin yazınızdan öğrenmiştim zaten. Ayrıca alternatörün görevi aküleri şarj etmek değil mi? Şarj azlığı olmasa alternatör çok çalışıp yanmaz diye düşündüm. 12v aküyü zayıflamadan değişsek ve 48v akünün de şarjı azalmasa alternatör yine de bozulur mu?
 
Upvote 0
Ben alsam mı aracı bilemedim. Yarına randevu almış gösterecek aracı servise. ona göre beni arayıp bilgilendirecek.
 
Upvote 0
Peki bir soru birkaç gün önce 15bin bakımı yaptırdım. Faturada 27068950 kodu “Aku yukleme” işlemi yapılmış ancak ücret alınmamış. Bu bir şeylerin habercisi olabilir mi? Aracın bir yılı aralık 27sinde dolucak. Aküye ilişkin bir bilgilendirme de yapılmadı.
 
Upvote 0
Merhaba, biri benim o kullanıcıların (maşallah). bence servistekiler şasi no'dan veya başka bir şeyden 48v akünün alternatörün sorunu olup olmayacağını ekrandan görüyor ve biliyorlar. ben de böyle bir izlenim oldu. En azından İstanbul gibi bu araçlar üzerinde bol deneyim sahibi olabilen servisler diyelim. 12v akü akü uyarısı verince, değişimi için yetkili servise gittiğimde 12v akü kontrolü, şarjı vb yapıldı. akabinde 3.5 yıl olmuşken aküyü değiştirdik. Y. serviste indirimli, bilinen markalarda bir akü piyasasının %20 si fazlasını vererek değiştirdim.
Söylediğiniz şeyin doğruluk payı var. Benim aracın sos kartı kodlanırken bir de 48v ve alternatörün sıklık değerine mi ne bakmışlardı sorun çıkarmaz bu araç kolay kolay dediler.

Uzun yolda araç arızaya düşmüştü olaydan 1 hafta sonra tabi orası ayrı 😂
 
Upvote 0
Gösterirse yaptırırz ne yapalım elimizden bişe gelmiyor. Sürekli sıkıntı yaşatırsa satar başka marka modele geçerim uğraşamam onunla . 2020 de sıfır araç aldığımda da dsg her an patlayacak yorumları vardı . 5 yıl 125 bine kadar kullandım sorun yaşamadım . Sattım arkadaşımda hala kullanıyor bir sorun yaşamadı. Ona istinaden tekrar vag gurubu aldık. İnşalah giç kim se sorun yaşamaz .
Doğru kullanımla sorun yaşatacağını düşünmüyorum. Araç çok fazla yelken modda yürümedikten sonra ve akü değişim periyodu kısa olursa, araç uzun süre yatmazsa problem yaratmaz. Bir de sürekli sıkıntı yaşatır diye kaygılanmayın hocam bir kere çıkarır çıkarırsa aynı parça sarbaşa bozulmaz .Kaygı yaratacak tek konu uzun yolda bu arızayı yaşamak bende fobi oldu
 
Upvote 0


Geri
Üst