1.5 eTSI Alternatör Sorunu


Katılım
27 Mar 2020
Mesajlar
317
Tepkime puanı
109
Konum
İstanbul
İsim
Ayhan
Arkadaşlar bir çok vag gurubu e tsi araçlar da hafta da en az bir iki alternatör şikayeti oluyor . Serviste çalışan arkadaşa da sordum bu durumu. Maalesef çok değişiyoruz dedi. Ya şöyle 1.5 e tsi yada 1.0 e tsi kullanıp 100 bin km olmuş ama hiç alternatör sorunu yaşamadım diyen yokmu. Her keste olmuyordur heralde diye düşünüyorum ama iki arkadaşımda vardı ikisi de alternatör sorunu yaşadı. Biri 1.0 e tsi oktavia 21 model sanırım 60 binde yaşadı . diğeri a3 23 model 80 bin de yaşadı. Bununla ilgili bir iyileştirme yapıldımı acaba . Valla 1.5 tsi nin gözünü seveyim 170bin km dir kullanıyor arkadaşım saat gibi maşallah .en ufak bir arıza bile vermedi.
 

veleo ile mahkemelik olması ve yeni tedarikçi ile anlaşma yapması teknik olarak altörnatörde kusur olduğunu, yeni üreticinin ise bu kusuru giderdiğini düşündürdü bende .
Hocam biraz araştırdım. Eski alternatörlerin gemotrik yapısı yeni vitesco olanlardan saha farklı. Ve yenilerini su soğutmalı yapmışlar. Ve 23 ün son çeyreğinden sonra üretilen araçlarda var sanırım. Yani 23 model araçların bir kısmı eski nesil valeo alternatör bir kısmı yeni nesil vitesco. Zaman gösterecek sağlammı değil mi diye bakacağız .
 
Upvote 0

Hocam biraz araştırdım. Eski alternatörlerin gemotrik yapısı yeni vitesco olanlardan saha farklı. Ve yenilerini su soğutmalı yapmışlar. Ve 23 ün son çeyreğinden sonra üretilen araçlarda var sanırım. Yani 23 model araçların bir kısmı eski nesil valeo alternatör bir kısmı yeni nesil vitesco. Zaman gösterecek sağlammı değil mi diye bakacağız .
direksiyonu yeni olan 2023'lerde gizli makyaj ile alternatörler değişti, aküler de değişti
 
Upvote 0
Hocam biraz araştırdım. Eski alternatörlerin gemotrik yapısı yeni vitesco olanlardan saha farklı. Ve yenilerini su soğutmalı yapmışlar. Ve 23 ün son çeyreğinden sonra üretilen araçlarda var sanırım. Yani 23 model araçların bir kısmı eski nesil valeo alternatör bir kısmı yeni nesil vitesco. Zaman gösterecek sağlammı değil mi diye bakacağız .
Yetkili servis çalışanı tanıdık su/hava soğutmalı rastgele çıkıyor dedi. Arızalar ise her ikisinde de olabiliyormuş. Ancak Valeo Vitesco farkından hiç bahsetmedi. Su/hava soğutmalıların her ikisi de Valeo marka mı yoksa markaya göre soğutma değişiyor mu bilmiyorum.

direksiyonu yeni olan 2023'lerde gizli makyaj ile alternatörler değişti, aküler de değişti
Direksiyonun nesi değişti?

Bu arada satış temsilcisi son yıllarda satılan araçlarda alternatör arızası dönüşünü çok almadıklarını söyledi.

Bir iyileştirme yapılmış olmalı bence.
 
Upvote 0
Yetkili servis çalışanı tanıdık su/hava soğutmalı rastgele çıkıyor dedi. Arızalar ise her ikisinde de olabiliyormuş. Ancak Valeo Vitesco farkından hiç bahsetmedi. Su/hava soğutmalıların her ikisi de Valeo marka mı yoksa markaya göre soğutma değişiyor mu bilmiyorum.


Direksiyonun nesi değişti?

Bu arada satış temsilcisi son yıllarda satılan araçlarda alternatör arızası dönüşünü çok almadıklarını söyledi.

Bir iyileştirme yapılmış olmalı bence.
2021-22 modellerindeki direksiyon ile 2023'lerin direksiyonu farklı, ilanlardan görebilirsiniz
 
Upvote 0
rasgele çıktığını açıkçası ilk defa duydum. Bende uzun yıllar serviste olan arkadaşa sordum. KEndisi de eski tipler hava soğutmalı yeniler su soğutmalı dedi. Ve üretici vitesco artık dedi. Şuan için vitesco ama o sürekli değişiyor dedi. Bir sonraki yıl başka bir marka olabilir. Zaten volksvagenin standartlarına göre üretildiği için çok fark etmez o dedi. Ama şuan için yeni gelenler farklı yapıda ve su soğutmalı dedi. Ama zaman gösterecek tabi nasıl olduğunu . Neticede e tsi lerde ilk bir yıl içinde sorun çıkartmadı 3 4 yıl sonra başladı sorunlar. Hala saha sorun yaşamadan kullanıcılar da var.
 
Upvote 0
Eğer su soğutmalılar kesin yeniler ve vitesco ise bu iyi haber. Demek ki bir iyileştirme var.
 
Upvote 0
Bugün… 1.0 etsi life 2021 model...125 binde incelemeye gittim.araçtan memnun kaldım. Motor sesi yok gibiydi. 5 dk sürüş yaptım daha sonra özelliklerini incelerken boşta bekledik.. sarı renk 48v arizasi verdi biraz daha bekledik 12v arizasina döndü. Eger ariza vermeseydi aracı alacaktım… Aku alindigindan beri değişmemiş.
 
Upvote 0
Bugün… 1.0 etsi life 2021 model...125 binde incelemeye gittim.araçtan memnun kaldım. Motor sesi yok gibiydi. 5 dk sürüş yaptım daha sonra özelliklerini incelerken boşta bekledik.. sarı renk 48v arizasi verdi biraz daha bekledik 12v arizasina döndü. Eger ariza vermeseydi aracı alacaktım… Aku alindigindan beri değişmemiş.
Allah kurtarmış 😂. 2023 öncesi çok bulaşmayın
 
Upvote 0
Zayıf akü en büyük düşmanı alternatörün. Alternatör üzerindeki yükü artırıyor. Birde akü değişim zamanı mutlaka efb değil agm alınmalı. Ama alındıktan sonra kodlaması yapılmalı yoksa değişen bir şey olmuyor. Bazen sat git al bi 1.5 turbo civic diyorum. Arkadaşımda var . 200 bine yanaştı km si . Eşşek biner gibi de biniyor daha bir kez bile arıza vermedi. Kaputun nasıl açıldığını bilmez . Sıfır aldığında bir de yol sesi yalıtımı yaptırmıştı. Arabanın genel kullanımını beğenmesem uzun yıllarsa hep volkswagen kullandım alışkanlık da var . Şu sorunlar da olmasa harika olacak.
 
Upvote 0
Benim araç 2021 model. Tam 4 yıllık şuan. Aralık 2021 çıkışlı. Birkaç hafta önce serviste aküyü ölçtürdüm akü normal dediler. 1.5 eTSI araç. 43.000’de km. Değiştirmedim ben de servis aküye normal deyince. Biniyorum böyle bakalım😃 Hata falan almadım şuana kadar hiç. Aracı alalı 20 gün oldu.
 
Upvote 0

Hocam biraz araştırdım. Eski alternatörlerin gemotrik yapısı yeni vitesco olanlardan saha farklı. Ve yenilerini su soğutmalı yapmışlar. Ve 23 ün son çeyreğinden sonra üretilen araçlarda var sanırım. Yani 23 model araçların bir kısmı eski nesil valeo alternatör bir kısmı yeni nesil vitesco. Zaman gösterecek sağlammı değil mi diye bakacağız .
2023’deki revize bir işe yarasaydı 2024 model cupra Leon, 8.5mk8 ve eTsi superbde ve makyajlı a3 de bu sorun baş göstermezdi.
 
Upvote 0

Geri
Üst