1 aylık Golf 8.5 life deneyimim + İstanbul trafiği


Merhaba arkadaşlar,

Bu başlık altında yazıldıysa da göremediysem kusura bakmayın. DSG kavrama ve trafikte kullanım üzerine bir sorum mevcut. 1.5 etsi 2024 model life aracım var. İstanbul trafiği gibi sürekli dur kalk olan bir yolda aracı spor moda alıp 2. vitese geç almasını sağlamak yada manual modda kullanmak mı daha sağlıklıdır yoksa drive modda mı? bazı sayfalar bunu önerirken bazıları ise ısınma yaratacağını belirtiyor. Özellikle iş çıkışında sürekli 5-10 km hızlarla dur kalk yaparken doğru kullanım nedir fikriniz-bilginiz varsa paylaşabilir misiniz? Şimdiden teşekkür ederim.
 

Mazda’nın son motorları da böyle sanırım skyactive olanlar , yanlış hatırlamıyorsam sıkıştırma oranları etsi ile aynı ama elektrik ünitesi yok sanırım . Mazda’nın trye girmiş son benzinli araçları da çok verimliydi
keşke mazda 3 devam etseydi
 
Merhaba tekrar,

2.500 km oldu araç, genel olarak memnunum . Jantları 17 Valencia ile güncelledim. Lastik ve boyuttan sanırım yol titreşimi ve sesi biraz arttı . Konfordan biraz ödün verdik . Virajda lastiğe yatma azaldı baya virajdan viraja atasim geliyor . Yakıt 0.3-05 lt gibi arttı . Ama görüntü hoşuma gidiyor , buna değer . N11den GTİ difuzor siparişi verdim . Montaj konusunda yardımlara açığım .
 

Ekli dosyalar

  • IMG_9106.jpeg
    IMG_9106.jpeg
    267 KB · Görüntüleme: 79
  • IMG_9107.png
    IMG_9107.png
    348.3 KB · Görüntüleme: 79
Merhaba arkadaşlar,

Bu başlık altında yazıldıysa da göremediysem kusura bakmayın. DSG kavrama ve trafikte kullanım üzerine bir sorum mevcut. 1.5 etsi 2024 model life aracım var. İstanbul trafiği gibi sürekli dur kalk olan bir yolda aracı spor moda alıp 2. vitese geç almasını sağlamak yada manual modda kullanmak mı daha sağlıklıdır yoksa drive modda mı? bazı sayfalar bunu önerirken bazıları ise ısınma yaratacağını belirtiyor. Özellikle iş çıkışında sürekli 5-10 km hızlarla dur kalk yaparken doğru kullanım nedir fikriniz-bilginiz varsa paylaşabilir misiniz? Şimdiden teşekkür ederim.
Merhaba , kaç saat dur kalk trafikte geciyor günün ?
 
@onurkose Dur kalk trafiğinde en mantıklı olanı Sport Mode ya da manuel mod kullanmaktır. Amaç, sürekli 1-2, 1-2 ya da sürekli düşük devirde abartılı vites geçişlerinin önüne geçmektir. Burada amaç, kavramayı en az şekilde yormaktır. Zaten DSG'de en önemli şey, ilk kavrama anında yarım debriyaj yapmamasıdır. Sonuçta hibrit desteği bunu sağlıyor ama sürekli çok kısa zamanda ve ekonomik sağlamak amaçlı yazılım kaynaklı devamlı vites değiştirmenin önüne geçmek için ya spor ya da manuel öneriyorum yoğun trafikte.
 
@onurkose Dur kalk trafiğinde en mantıklı olanı Sport Mode ya da manuel mod kullanmaktır. Amaç, sürekli 1-2, 1-2 ya da sürekli düşük devirde abartılı vites geçişlerinin önüne geçmektir. Burada amaç, kavramayı en az şekilde yormaktır. Zaten DSG'de en önemli şey, ilk kavrama anında yarım debriyaj yapmamasıdır. Sonuçta hibrit desteği bunu sağlıyor ama sürekli çok kısa zamanda ve ekonomik sağlamak amaçlı yazılım kaynaklı devamlı vites değiştirmenin önüne geçmek için ya spor ya da manuel öneriyorum yoğun trafikte.
Benimde kafama şu sıralar o takılıyor. Şimdi araç süreki trafikte süzülme modu için start stop modunu açıyor ve devamlı araba trafikte motoru açıp kapatıyor. Bu konuyla ilgili batarya sorunları akü sorunları görüyorum alternatör vs. Ama şimdi bu aracın amacı da bu eko mod değil mi nasıl yapacağız kafam çok karıştı. Tsi motorda zaten start stop kapatıyorduk trafikte bide manuele alıyordum arada sırada fakat bu motorda ne yapacağız?
 
Merhaba tekrar,

2.500 km oldu araç, genel olarak memnunum . Jantları 17 Valencia ile güncelledim. Lastik ve boyuttan sanırım yol titreşimi ve sesi biraz arttı . Konfordan biraz ödün verdik . Virajda lastiğe yatma azaldı baya virajdan viraja atasim geliyor . Yakıt 0.3-05 lt gibi arttı . Ama görüntü hoşuma gidiyor , buna değer . N11den GTİ difuzor siparişi verdim . Montaj konusunda yardımlara açığım .
Jantlar harika olmuş bende düşünüyorum ama yazdıklarında kafama takıldı vazgeçebilirim. Difuzör konusunda da keşke ekteki style paket difuzörü çok hoş bence.
 

Ekli dosyalar

  • IMG_3191.jpeg
    IMG_3191.jpeg
    178 KB · Görüntüleme: 58
Ama şimdi bu aracın amacı da bu eko mod değil mi nasıl yapacağız kafam çok karıştı.
Değil.

Avrupa'daki emisyon zartzortları yüzünden yapıyorlar bunu. 0.2 puan yüksek olsun yakıtın, trafikte kapat gitsin. Uzun vadede sırf zarar.
 
Hocam selamlar harika bir açıklama olmuş. Merak ettiğim bir şey var ;

Kendi aracım 1.2 tsi golf 7. Ankara içinde her gün belli sabit yolum var. Ankaralılar bilir Keçiören-Ümitköy/Çayyolu arası gidip geliyorum. Günde ortalama 55-65 km arası oluyor git gel. O rotada maalesef şu an Ankara’da aynı İstanbul kadar yoğun ve sıkıcı trafik var. Aynı rutinlerden biz de geçiyoruz.

1.2 tsi da sizde de olduğu gibi 43 km/h ortalama hızla ben sürekli 4.4-5.2 arası gidip geliyorum. (Yoğun Trafik+akan trafik). Ortalama hep görseldeki değerleri yakalıyorum. Ama sizde olan o 43 km/h rota (her ne kadar 1700 km yazsa da) 6 litre gösteriyor. Şimdi diyenler olur benim uzun süreli kısımda en fazla 5.2 görüyorum. Şehir içinde genelde 5 litrelerde geziyorum zaten.

Sizce etsi teknolojisi gerçekten yakıt tasarrufu konusunda başarılı mı ?
Hocam maşallah diyorum, bende de 1.2 tsi var ama bu kadar az yaktıramıyorum
 
116 beygir tatmin ediyor mu performans olarak
 
116 beygir tatmin ediyor mu performans olarak
Hangi araçtan geçtiğinize bağlı , ben tdi golften geçtim asagi yukarı aynı diyebilirim sadece o dizel olduğu için anlık hızlanmalarda tork yapıştırıyordu. Onun dışında bi fark yok . Benzin olduğu için daha akıcı ve lineer
 
Jantlar harika olmuş bende düşünüyorum ama yazdıklarında kafama takıldı vazgeçebilirim. Difuzör konusunda da keşke ekteki style paket difuzörü çok hoş bence.
Jantlardan sonra arabanın çehresi çok değişti kaderi değişti diyelim 😅Catania da güzel jant ama Türkiye’de orijinali bulmak zor . Difuzor takınca arabanın duruş bambaşka oldu .
 

Ekli dosyalar

  • IMG_9140.jpeg
    IMG_9140.jpeg
    303.1 KB · Görüntüleme: 44


Geri
Üst