Termostat yada devirdaim bence sağlam bozuk olsa kalorifer açtığımda harareti 90 a sabitlemez sorunun çekvalflerden ve antifrizden olduğunu düşünüyorum radyatör hortumları içindeki çekvalfler tıkandığı için bu haldeMotoru basınçlı suyla kesinlikle yıkatmayınız..!!
Antifrizi değişimimden önce arızayı hallediniz, boşuna masraf yapmış olursunuz, termostat/deviradim değişirken zaten antifriz boşalacak, o zaman değişir.
Hocam konuyu tekrardan gelişmelerden haber dar edeyim dedim İkitelli Güngören Bağcılar sanayi sitesi'nde Fatih bey ( pars car) baktı devirdaimi termostatı gözle görülür şekilde kontrol etti özellikle radyatör hortumlarına baktı her şey yerli yerinde dedi sadece bunun antifrizi değiştirilip bilgisayardan havasının alınması gerektiğini söyledi dediğini yaptı kendisi bir hafta arabayı test et dedi ama tam gaz yüklenme dedi bir hafta sonra tekrar kontrole gel dedi bende tamam dedim arabanın sesi değişti daha da güzelleşti rolentide bir tık sesli çalışıyordu ama o ses tamamen şimdi saat gibine döndü bakalım arabayı bir hafta test edeceğim ondan sonra da zaten inşallah sorun çözülür de tekrardan bir radyatör masrafı çıkarmaz benim kullandığım antifriz bu İnşallah uyumludurAracın bu kadar uzun süreler rolantide ısınması beklemek motor açısından hiç iyi değildir,
Motorda en fazla aşınma motor yağı soğukken olur, bu kadar uzun süre rolantide beklerseniz yağın ısınma süresi uzar,
Aracı sabah çalıştırdıktan sonra 30-40 sn.ye beklenir, ardından hem motorun hem de motor yağının mümkün olan en kısa sürede ideal çalışma sıcaklığına ulaşması için sürüş gerçekleştirilir, Ancak bu aşamada yüksek devir çevirmeden kaçınarak ve yüksek hızlara çıkmadan motorun ve yağın ısınması sağlanır,
Bu şekilde yaparak yeniden test ediniz,
Arıza muhtemelen devirdaim pompası arızası veya termostat arızası, ikisi aynı anda da olabilir,
Kale marka (2.ci kalite) radyatör taktırarak yaptığınız hatayı devirdaim pompası ve termostta yapmamanızı öneririm, bu tür parçalar hayati parçalardır ucuza kaçılmamalıdır,
Kaliteli devirdaim pompası üreticileri: İNA, ContiTech (Continental), SKF
Hatırladığım kadarıyla: Polo Mk6 1.0 TSI motorlarda (devirdaim ve termıstat) ikisi bir arada olan bir parça diye aklımda kalmış,
6 yaşında bu kadar genç bir araçta normalde böyle sorunlar yaşanmaması gerekir, bu arızaların ana sebebi soğutma suyunda saf su yerine çeşme suyu kullanılmasıdır, çeşme suyu motorun düşmanıdr, diğer sebeb ise araca uyumlu olmayan yanlış antifriz kullanılmasından kaynaklanır,
Önemli not: dervirdaim pompası ve termıstat gibi parçalarda yeni parçanın montajı yapılırken kesinlikle sıvı conta (siyah mastik / çekomastik) vb. şeyler kullanılmamalıdır..!! Bu tür sıvı conta tarzı şeyler yeni parçayı zamanla içten içe çürütür, ustalar cehaletten dolayı sıvı conta kullanmayı çok severler ancak bu çok zararlıdır,
Parça üreticisi zaten sızdırmazlık sağlaması için parçanın üzerine (kauçuk conta veya kauçuk o-ring) koymuştur, bunun haricinde bir ikinci ürün asla kullanılmaması gerekir,
Ekstra sızdırmazlık nasıl sağlanır..?
Doğru olan yöntem şudur: Kauçuk conta veya O-Ring montaj yapıldığı bölgede hangi sıvı ile temas edecek ise (bu eğer antifriz ise —> antifriz ile) yağlanır, contanın üzerene elinizle hafiften antifriz ile ıslatılır hepsi bu kadar. Başka hiç şey kullanılmasına gerek yoktur, çok basit bir işlem, saçma sapan sıvı cınta kullanımı yüzünden cahil ustalar yüzünden yepyeni parça bir süre sonra yeniden arıza veya çürüme yaparak sızdırma yapıyor,
Araç üreticileri ve yedek parça üreticileri montaj sırasında (çok istisnai parçalar) hariç kesinlikle sıvı conta (sıvı mastik) kullanılmaması gerekitiği özeliklle belirtmektedir.
Selam, sorunun çözülmesine sevindim, bir süre aracı kontrol ediniz,Hocam konuyu tekrardan gelişmelerden haber dar edeyim dedim İkitelli Güngören Bağcılar sanayi sitesi'nde Fatih bey ( pars car) baktı devirdaimi termostatı gözle görülür şekilde kontrol etti özellikle radyatör hortumlarına baktı her şey yerli yerinde dedi sadece bunun antifrizi değiştirilip bilgisayardan havasının alınması gerektiğini söyledi dediğini yaptı kendisi bir hafta arabayı test et dedi ama tam gaz yüklenme dedi bir hafta sonra tekrar kontrole gel dedi bende tamam dedim arabanın sesi değişti daha da güzelleşti rolentide bir tık sesli çalışıyordu ama o ses tamamen şimdi saat gibine döndü bakalım arabayı bir hafta test edeceğim ondan sonra da zaten inşallah sorun çözülür de tekrardan bir radyatör masrafı çıkarmaz benim kullandığım antifriz bu İnşallah uyumludur
10 Harfi J hocam dediğiniz gibi yanlış antifriz almışım motul alacaktım ne güzelSelam, sorunun çözülmesine sevindim, bir süre aracı kontrol ediniz,
FAKAT kullanılan antifriz resimdeki antifriz ise bu antifriz sizin araca uyumlu değildir..!!
Bidon üzerinde aşşağıdaki gibi yazıyor ancak bu ürün sizin araca uyumlu değildir;
VW TL 774 D (G12)
VW TL 774 F (G12 +)
Bunlar eski nesil araçlara uyumludur, antifrizin rengi (kırmızı veya pembe) olması tek başına bir kriter değildir,
Sizin araca uyumlu olan antifriz tipleri:
VW TL 774 J (G13)
VW TL 774 L (G12 Evo)
Aracınız Temmuz 2019 ‘dan önce üretilmiş ise her ikisi de (G13 ve G12 Evo) uyumludur,
Aracınız Temmuz 2019 ‘dan sonra üretilmiş ise (G12 Evo) uyumludır,
Aracınızın kullanım klavuzunda da bunu açıklamıştır, incelemenizi öneririm,
Peki bunu nasıl anlayabilirsiniz..?
Aracınızın şasi numarasının 11.ci hanesi ney ise, bu şekilde öğrenebilirisniz.
Ben yanlış söyledim hocam,11. Harfi Y hocam dediğiniz gibi yanlış antifriz almışım motul alacaktım ne güzelustam beni uyarmıştı bu konuda neyse bir iki ay idare eder inşallah ama şöyle diyeyim arabanın sesi soluğu değişti daha güzel oldu
Selam, şasi numarasının 10.cu harfinin L olması demek, Aracınız (almanya’ya) göre 2020 model şasi yılına ait olduğu anlamına gelir, Yani bu araç 7 Temmuz 2019 tarihinden sonra üretilmiş, Almanya’ya göre bu araç 2020 modeldir, Eskiden bizde de kural bu şekideydi artık değiştirdiler,Hocam 10. L yeni adı ile g12 Evo eski adı ile G13bu bakım idare eder gibi İnşallah sorunum çözülür çıkıp denemedim test etmedim tapa gaz yüklenme dedi bakalım 1 hafta sonra denicez sorun çözülürse öbür bakımda muhtemelen motul yada liqui Molly J Yada L ile biten antifrizi tercih edeceğim
Dediğinizi yapıyorum arabada şuan çok tuhaf bir durum sezdim neden olduğunu anlamadım direksiyon çok yumuşadı 3 gündür bu şekilde antifrizi değiştirmeden önce de böyleydi zaten antifrizle alakalı olduğunu sanmıyorum sebebi nedir acaba yüksek hızda o sertliği hissedemiyorumSelam, şasi numarasının 10.cu harfinin L olması demek, Aracınız (almanya’ya) göre 2020 model şasi yılına ait olduğu anlamına gelir, Yani bu araç 7 Temmuz 2019 tarihinden sonra üretilmiş, Almanya’ya göre bu araç 2020 modeldir, Eskiden bizde de kural bu şekideydi artık değiştirdiler,
Sizin araca uyumlu olan antifriz tipi “yalnızca” G12 EVO tip antifrizdir..!!
Aşşağıdaki antifriz tiplerinin hiç birisi sizin araca uyumlu değildir,
G12
G12 +
G12 ++
G13
Ayrıca Motul marka G12 EVO antifriz alacaksanız dikkat etmeniz gereken bir husus var, Motul G12 EVO Ultra olanı almanız gerekir, Ultra olanlar (konsantre) yapıdadır, yani saf su ile %50-50 sulandırılarak kullanılır,
Şişe üzerinde (Ultra yazmayanlar) ready to use yani üretim aşamasında sulandırılarak şişelenmiştir, Değişim esnasında bu antifrizler Zaten önceden sulandırıldıkları için saf su ile sulandırılmaya müsait değildir..!! Yanlışlıkla bu üründen alıp saf su ile sulandırırsanız yaptığınız işlem boşa gider..!! Buna dikkat ediniz, Motul alacaksanız mutlaka üzerinde Ultra ibaresi olanlandan almanız gerekmektedir,
Benim size tavsiyem ise Liqui Moly ‘nin ürününü tavsiye ederim,
Liqui Moly KFS12 EVO (bundan 4 tane almanız, ve değişim esnasında yaklaşık 3,5 ile 3,8 Litre civarı kullanmanız gerekecektir); https://shop.egemot.com.tr/liqui-moly-radyator-antifrizi-kfs12-evo-1-l-21740
Hangi marka alırsanız alın şişe üzerinde yazan üretim tarihine ve son kullanım tarihine dikkat ediniz, eski tarihli olmasın,
Ayrıca şuan araçta mevcut olan yanlış olan antifrizi sistemden temizlemek için 15-20 Litre saf suya ihtiyacınız vardır.
Çünkü şuan araçta mevcut olan G12+ tip antifriz ile yeni koyulacak G12 EVO antifrizin birbiriyle karıştırılmaması gerekir, Birbiriyle karıştırılır ise sıvının pas koruması kötüleşir, değişim yapmanın hiç bir anlamı kalmaz,
Bu sebebten sistemi saf su ile temizlemeniz ve işlem bittikten sonra sistemin havasının bilgisayar ile alınması gerekmektedir,
Not: antifriz değişimini havalar daha fazla soğumadan yapmanız yararınıza olur, Çünkü değişim esnasında sistemin içine (saf su ve antifriz doldururken) havalar daha da soğuduğunda motoru ısıtıp (termostat açmasını) ve (fan açmasını) sağlamak zorlaşacaktır, Bu uğraştırıcı ve zahmetli olur,
Ayrıca değişim esnasında klimanın A/C tuşunu kapatıp, kaloriferi (en sıcak konuma) alıp, Fan hızını 2 veya 3.cü kademeye alarak çalışır şekilde olsun, bu sayede kalorifer tesisatındaki antifrizde sirkülasyon yaparak oradaki antifirizde değişimi sağlanmış olunur.
Hararet sorunum hala çözülmedi tekrar deneme yaptık 170 km hızın üstüne çıkınca yine hararet verdi ben artık cidden sıkıldım bu sorundan her Usta'dan farklı ses geliyor bilgisayardan baktı Fatih usta devirdaimin sensörüden soğutma sıvısı arızası veriyor araba cidden anlamış değilim suyu vs de tam nasıl bu arızayı veriyor bilmiyorum devir daimin değişmesi gerektiğini söylediler fakat sorunun çözümü için Garanti vermiyorlar bir radyatör değiştirdik başımıza gelemeyen kalmadı arkadaş arabadan soğudum resmenSelam, şasi numarasının 10.cu harfinin L olması demek, Aracınız (almanya’ya) göre 2020 model şasi yılına ait olduğu anlamına gelir, Yani bu araç 7 Temmuz 2019 tarihinden sonra üretilmiş, Almanya’ya göre bu araç 2020 modeldir, Eskiden bizde de kural bu şekideydi artık değiştirdiler,
Sizin araca uyumlu olan antifriz tipi “yalnızca” G12 EVO tip antifrizdir..!!
Aşşağıdaki antifriz tiplerinin hiç birisi sizin araca uyumlu değildir,
G12
G12 +
G12 ++
G13
Ayrıca Motul marka G12 EVO antifriz alacaksanız dikkat etmeniz gereken bir husus var, Motul G12 EVO Ultra olanı almanız gerekir, Ultra olanlar (konsantre) yapıdadır, yani saf su ile %50-50 sulandırılarak kullanılır,
Şişe üzerinde (Ultra yazmayanlar) ready to use yani üretim aşamasında sulandırılarak şişelenmiştir, Değişim esnasında bu antifrizler Zaten önceden sulandırıldıkları için saf su ile sulandırılmaya müsait değildir..!! Yanlışlıkla bu üründen alıp saf su ile sulandırırsanız yaptığınız işlem boşa gider..!! Buna dikkat ediniz, Motul alacaksanız mutlaka üzerinde Ultra ibaresi olanlandan almanız gerekmektedir,
Benim size tavsiyem ise Liqui Moly ‘nin ürününü tavsiye ederim,
Liqui Moly KFS12 EVO (bundan 4 tane almanız, ve değişim esnasında yaklaşık 3,5 ile 3,8 Litre civarı kullanmanız gerekecektir); https://shop.egemot.com.tr/liqui-moly-radyator-antifrizi-kfs12-evo-1-l-21740
Hangi marka alırsanız alın şişe üzerinde yazan üretim tarihine ve son kullanım tarihine dikkat ediniz, eski tarihli olmasın,
Ayrıca şuan araçta mevcut olan yanlış olan antifrizi sistemden temizlemek için 15-20 Litre saf suya ihtiyacınız vardır.
Çünkü şuan araçta mevcut olan G12+ tip antifriz ile yeni koyulacak G12 EVO antifrizin birbiriyle karıştırılmaması gerekir, Birbiriyle karıştırılır ise sıvının pas koruması kötüleşir, değişim yapmanın hiç bir anlamı kalmaz,
Bu sebebten sistemi saf su ile temizlemeniz ve işlem bittikten sonra sistemin havasının bilgisayar ile alınması gerekmektedir,
Not: antifriz değişimini havalar daha fazla soğumadan yapmanız yararınıza olur, Çünkü değişim esnasında sistemin içine (saf su ve antifriz doldururken) havalar daha da soğuduğunda motoru ısıtıp (termostat açmasını) ve (fan açmasını) sağlamak zorlaşacaktır, Bu uğraştırıcı ve zahmetli olur,
Ayrıca değişim esnasında klimanın A/C tuşunu kapatıp, kaloriferi (en sıcak konuma) alıp, Fan hızını 2 veya 3.cü kademeye alarak çalışır şekilde olsun, bu sayede kalorifer tesisatındaki antifrizde sirkülasyon yaparak oradaki antifirizde değişimi sağlanmış olunur.
Antifriz (soğutma sıvısı) paslandığı anda etvallar olsun virüs gibidir, motorun her yerine yayılır,Hararet sorunum hala çözülmedi tekrar deneme yaptık 170 km hızın üstüne çıkınca yine hararet verdi ben artık cidden sıkıldım bu sorundan her Usta'dan farklı ses geliyor bilgisayardan baktı Fatih usta devirdaimin sensörüden soğutma sıvısı arızası veriyor araba cidden anlamış değilim suyu vs de tam nasıl bu arızayı veriyor bilmiyorum devir daimin değişmesi gerektiğini söylediler fakat sorunun çözümü için Garanti vermiyorlar bir radyatör değiştirdik başımıza gelemeyen kalmadı arkadaş arabadan soğudum resmen
Yine de dediğim gibi volkswagen'den tamamen soğudum bir daha bulaşmayacağım yetkili servise götüreceğim ben devirdaimden olduğunu sanmıyorum hala aklıma radyatörden kaynaklı olduğu geliyor çünkü Kale marka taktılar mahle istememe rağmenAntifriz (soğutma sıvısı) paslandığı anda etvallar olsun virüs gibidir, motorun her yerine yayılır,
Radyaör neden değişti..? çünkü içindeki kanallar vs.. tıkanmış paslanmıştı, Bu değişim motora bir nebze nefes aldırsa da halen virüsün yayıldığı yerler var,
Her 6 ay da bir antifrizi değiştirerek , Toplamda 3-4 kez antifriz değişimi yapılması gerekir, Antifrizin sıvısnın aynı zamanda (temizleme özelliği) olduğu için yapılan her değişim içeriyi temizleyecek ve olası potansiyel arızaları önüne geçilecektir,
Antifrizin temizleme özelliği aynı zamanda da olası çürümeye yüz tutmuş başka bölgeler varsa da bu bölgeleri de ortaya çıkarır,
Bunu yapmazsanız içerdeki paslanma diğer yerlere de yayılacak, başka parçalarıda bozacak ve içinden çıkılmaz bir hale gelecektir,
Basit bir sıvının —>saf su kullanılmaması malesef böyle sonuçlar doğuruyor,
Devirdaim değişecek ise marka olarak: INA marka veya ContiTech (Continental) kaliteli olanlar bu iki markadır, diğerlerine bulaşmayın.
Not: yeni parça takılırken en iyi denilen ustaların bile bazılarının (sıvı conta) kullandığını görmüş biri olarak, yeni devirdaim takılırken kesinlikle (sıvı conta / siyah mastik / siyah çekomastik) vs.. asla kullanmalarına müsade etmeyiniz..!!
1.0 TSI polomun orjinal radyatörü patladığı için kale radyatör taktırdım fakat yüksek hızda arabaya gaza tam bastığım zaman 140 üstü rampa yukarı rampa aşağı fark etmeksizin hararet 90 dan 110dereceye kadar geldi gazdan ayağımı çekince tekrar normale döndü sorunun sebebi nedir çözemedim düşük hızlarda problem yok
Kalorifer sıcak üflüyor rampada eğer 160 km üstüne çıkarsam dip gaz ısınma oluyor hararet yükseliyor gazı bırakınca hararet normale dönüyor işin garip tarafı kalorifer açınca hiçbirsey olmuyor araba 90 dereceyi geçmiyor bu sayede 200 200 gittim 5 dk boyunca hiçbirsey olmadı (1 kademe kalorifer) kapattığım zaman kaloriferi araba tekrar hararet yapıyorGerçek sıcaklık 85 C ile 105 C arasında gezinse bile.Sürücüye hep “90” gibi ortada sabit bir değer gösterir.
Eski araçlarda ibre sürekli oynar / Yeni araçlar yazılım onu sabitler
AŞAĞIDAKİLER VARSA KESİNLİKLE ŞÜPHE DUYULMALI
Hararet göstergesi 105’ın üstüne gerçekten tırmanıyorsa
Fan çok geç devreye giriyorsa
Su eksiltiyorsa
Kalorifer soğuk üflüyorsa
Rampada hızla ısınma oluyorsa
zamanında başıma geldiği için söylüyorum 105 derece üstü ciddi risk
Kalorifer sıcak üflüyor rampada eğer 160 km üstüne çıkarsam dip gaz ısınma oluyor hararet yükseliyor gazı bırakınca hararet normale dönüyor işin garip tarafı kalorifer açınca hiçbirsey olmuyor araba 90 dereceyi geçmiyor bu sayede 200 200 gittim 5 dk boyunca hiçbirsey olmadı (1 kademe kalorifer) kapattığım zaman kaloriferi araba tekrar hararet yapıyor