2019 polo radyatör değiştirdim yüksek hızda hararet yapması


Selam, şasi numarasının 10.cu harfinin L olması demek, Aracınız (almanya’ya) göre 2020 model şasi yılına ait olduğu anlamına gelir, Yani bu araç 7 Temmuz 2019 tarihinden sonra üretilmiş, Almanya’ya göre bu araç 2020 modeldir, Eskiden bizde de kural bu şekideydi artık değiştirdiler,

Sizin araca uyumlu olan antifriz tipi “yalnızca” G12 EVO tip antifrizdir..!!

Aşşağıdaki antifriz tiplerinin hiç birisi sizin araca uyumlu değildir,
G12
G12 +
G12 ++
G13

Ayrıca Motul marka G12 EVO antifriz alacaksanız dikkat etmeniz gereken bir husus var, Motul G12 EVO Ultra olanı almanız gerekir, Ultra olanlar (konsantre) yapıdadır, yani saf su ile %50-50 sulandırılarak kullanılır,

Şişe üzerinde (Ultra yazmayanlar) ready to use yani üretim aşamasında sulandırılarak şişelenmiştir, Değişim esnasında bu antifrizler Zaten önceden sulandırıldıkları için saf su ile sulandırılmaya müsait değildir..!! Yanlışlıkla bu üründen alıp saf su ile sulandırırsanız yaptığınız işlem boşa gider..!! Buna dikkat ediniz, Motul alacaksanız mutlaka üzerinde Ultra ibaresi olanlandan almanız gerekmektedir,

Benim size tavsiyem ise Liqui Moly ‘nin ürününü tavsiye ederim,

Liqui Moly KFS12 EVO (bundan 4 tane almanız, ve değişim esnasında yaklaşık 3,5 ile 3,8 Litre civarı kullanmanız gerekecektir); https://shop.egemot.com.tr/liqui-moly-radyator-antifrizi-kfs12-evo-1-l-21740

Hangi marka alırsanız alın şişe üzerinde yazan üretim tarihine ve son kullanım tarihine dikkat ediniz, eski tarihli olmasın,

Ayrıca şuan araçta mevcut olan yanlış olan antifrizi sistemden temizlemek için 15-20 Litre saf suya ihtiyacınız vardır.

Çünkü şuan araçta mevcut olan G12+ tip antifriz ile yeni koyulacak G12 EVO antifrizin birbiriyle karıştırılmaması gerekir, Birbiriyle karıştırılır ise sıvının pas koruması kötüleşir, değişim yapmanın hiç bir anlamı kalmaz,

Bu sebebten sistemi saf su ile temizlemeniz ve işlem bittikten sonra sistemin havasının bilgisayar ile alınması gerekmektedir,

Not: antifriz değişimini havalar daha fazla soğumadan yapmanız yararınıza olur, Çünkü değişim esnasında sistemin içine (saf su ve antifriz doldururken) havalar daha da soğuduğunda motoru ısıtıp (termostat açmasını) ve (fan açmasını) sağlamak zorlaşacaktır, Bu uğraştırıcı ve zahmetli olur,

Ayrıca değişim esnasında klimanın A/C tuşunu kapatıp, kaloriferi (en sıcak konuma) alıp, Fan hızını 2 veya 3.cü kademeye alarak çalışır şekilde olsun, bu sayede kalorifer tesisatındaki antifrizde sirkülasyon yaparak oradaki antifirizde değişimi sağlanmış olunur.
Hocam selam, bende 2015 1.4 tsı cxs golf var antifriz rengi gri şahsen ilk defa gördüm genelde mavi kırmızı görüyordum ve gri görünce biraz şaşırdım ayın 10 unda yağ yakıt hava polen vs komple bakıma sokacağım girmişken antifrizide değiştirmek istiyorum hangi marka almam gerekiyor sulandırma oranı nedir kendim değişimini yapabilir miyim. Ustaya de-iyonize su koyalım desem o işler hikaye diyip basacak çeşmeden suyu adım kadar eminim 😀
 

Hocam selam, bende 2015 1.4 tsı cxs golf var antifriz rengi gri şahsen ilk defa gördüm genelde mavi kırmızı görüyordum ve gri görünce biraz şaşırdım ayın 10 unda yağ yakıt hava polen vs komple bakıma sokacağım girmişken antifrizide değiştirmek istiyorum hangi marka almam gerekiyor sulandırma oranı nedir kendim değişimini yapabilir miyim. Ustaya de-iyonize su koyalım desem o işler hikaye diyip basacak çeşmeden suyu adım kadar eminim 😀
Antifriz kabınızın resmini çekerseniz, sıvının rengini görelim, gri renk olması enteresan, araç kaç km’de..?
 
Hocam selam, bende 2015 1.4 tsı cxs golf var antifriz rengi gri şahsen ilk defa gördüm genelde mavi kırmızı görüyordum ve gri görünce biraz şaşırdım ayın 10 unda yağ yakıt hava polen vs komple bakıma sokacağım girmişken antifrizide değiştirmek istiyorum hangi marka almam gerekiyor sulandırma oranı nedir kendim değişimini yapabilir miyim. Ustaya de-iyonize su koyalım desem o işler hikaye diyip basacak çeşmeden suyu adım kadar eminim 😀
Gri mi ? Yağ karışmış olmasın. Motor soğuk ve kapalıyken soğutma suyu kabına parmağını bi daldırıp çeker misin yağ olacak mı ?
 
Sıvı tamamen mi gri yoksa sadece üzerinde gri bir katman mı var?

Eğer hatalı bir soğutma sıvısı koymadılarsa silindir kapağında kaçak olabilir.
 
Sıvı tamamen mi gri yoksa sadece üzerinde gri bir katman mı var?

Eğer hatalı bir soğutma sıvısı koymadılarsa silindir kapağında kaçak olabilir.
Komple gri bakımlarını 104 binde yapmışlar ben tekrar bakıma sokacağım komple
 
Antifriz kabınızın resmini çekerseniz, sıvının rengini görelim, gri renk olması enteresan, araç kaç km’de..?
Bidon dışarıdan gri görünüyormuş içini açınca kırmızı antifriz çıktı değiştirmeye gerek var mıdır sizce hocam
 

Ekli dosyalar

  • IMG_4583.jpeg
    IMG_4583.jpeg
    568 KB · Görüntüleme: 2
  • IMG_4585.jpeg
    IMG_4585.jpeg
    351 KB · Görüntüleme: 2

Geri
Üst