Selam, şasi numarasının 10.cu harfinin L olması demek, Aracınız (almanya’ya) göre 2020 model şasi yılına ait olduğu anlamına gelir, Yani bu araç 7 Temmuz 2019 tarihinden sonra üretilmiş, Almanya’ya göre bu araç 2020 modeldir, Eskiden bizde de kural bu şekideydi artık değiştirdiler,
Sizin araca uyumlu olan antifriz tipi “yalnızca”
G12 EVO tip antifrizdir..!!
Aşşağıdaki antifriz tiplerinin hiç birisi sizin araca uyumlu değildir,
G12
G12 +
G12 ++
G13
Ayrıca Motul marka G12 EVO antifriz alacaksanız dikkat etmeniz gereken bir husus var, Motul G12 EVO Ultra olanı almanız gerekir, Ultra olanlar (konsantre) yapıdadır, yani saf su ile %50-50 sulandırılarak kullanılır,
Şişe üzerinde (Ultra yazmayanlar) ready to use yani üretim aşamasında sulandırılarak şişelenmiştir, Değişim esnasında bu antifrizler Zaten önceden sulandırıldıkları için saf su ile sulandırılmaya müsait değildir..!! Yanlışlıkla bu üründen alıp saf su ile sulandırırsanız yaptığınız işlem boşa gider..!! Buna dikkat ediniz, Motul alacaksanız mutlaka üzerinde Ultra ibaresi olanlandan almanız gerekmektedir,
Benim size tavsiyem ise Liqui Moly ‘nin ürününü tavsiye ederim,
Liqui Moly KFS12 EVO (bundan 4 tane almanız, ve değişim esnasında yaklaşık 3,5 ile 3,8 Litre civarı kullanmanız gerekecektir);
https://shop.egemot.com.tr/liqui-moly-radyator-antifrizi-kfs12-evo-1-l-21740
Hangi marka alırsanız alın şişe üzerinde yazan üretim tarihine ve son kullanım tarihine dikkat ediniz, eski tarihli olmasın,
Ayrıca şuan araçta mevcut olan yanlış olan antifrizi sistemden temizlemek için 15-20 Litre saf suya ihtiyacınız vardır.
Çünkü şuan araçta mevcut olan G12+ tip antifriz ile yeni koyulacak G12 EVO antifrizin birbiriyle karıştırılmaması gerekir, Birbiriyle karıştırılır ise sıvının pas koruması kötüleşir, değişim yapmanın hiç bir anlamı kalmaz,
Bu sebebten sistemi saf su ile temizlemeniz ve işlem bittikten sonra sistemin havasının bilgisayar ile alınması gerekmektedir,
Not: antifriz değişimini havalar daha fazla soğumadan yapmanız yararınıza olur, Çünkü değişim esnasında sistemin içine (saf su ve antifriz doldururken) havalar daha da soğuduğunda motoru ısıtıp (termostat açmasını) ve (fan açmasını) sağlamak zorlaşacaktır, Bu uğraştırıcı ve zahmetli olur,
Ayrıca değişim esnasında klimanın A/C tuşunu kapatıp, kaloriferi (en sıcak konuma) alıp, Fan hızını 2 veya 3.cü kademeye alarak çalışır şekilde olsun, bu sayede kalorifer tesisatındaki antifrizde sirkülasyon yaparak oradaki antifirizde değişimi sağlanmış olunur.