2019 polo radyatör değiştirdim yüksek hızda hararet yapması


Bugün şunu fark ettim araç benzinli hava 17 derece arabayı çalıştırdım rölentide 3 dk bekledim hararet 50 üstüne çıktı normal bir durum fakat 90 gelmesi tahmini 8 ila 10 dk (rölentide yim hala) sürdü bir problem yok hava soğuk neyse 90 gelince ben kaloriferi açayım ısıtsın icerisi maks seviyede açtım H1 konumumda kalorifer (dijital klima) sıcak ayarda ısıtma çok sıcak değil ılık neyse 5 dk sonra sıcacık oldu problem yok hala rölentideyim baktım 90 dereceden buraya düşmüş arabayı kullandım 10 dk kalorifer açık hala burda kaldı hararet sonra kapattım kaloriferi hararet 90 çıktı tekrar sonra tekrar açtım ısıtma daha güzel oldu yani ortalama 20dk da yaşadım bunları normal mi bu yoksa termostat açık mı kalmış
Aracın bu kadar uzun süreler rolantide ısınması beklemek motor açısından hiç iyi değildir,

Motorda en fazla aşınma motor yağı soğukken olur, bu kadar uzun süre rolantide beklerseniz yağın ısınma süresi uzar,

Aracı sabah çalıştırdıktan sonra 30-40 sn.ye beklenir, ardından hem motorun hem de motor yağının mümkün olan en kısa sürede ideal çalışma sıcaklığına ulaşması için sürüş gerçekleştirilir, Ancak bu aşamada yüksek devir çevirmeden kaçınarak ve yüksek hızlara çıkmadan motorun ve yağın ısınması sağlanır,

Bu şekilde yaparak yeniden test ediniz,

Arıza muhtemelen devirdaim pompası arızası veya termostat arızası, ikisi aynı anda da olabilir,

Kale marka (2.ci kalite) radyatör taktırarak yaptığınız hatayı devirdaim pompası ve termostta yapmamanızı öneririm, bu tür parçalar hayati parçalardır ucuza kaçılmamalıdır,

Kaliteli devirdaim pompası üreticileri: İNA, ContiTech (Continental), SKF

Hatırladığım kadarıyla: Polo Mk6 1.0 TSI motorlarda (devirdaim ve termıstat) ikisi bir arada olan bir parça diye aklımda kalmış,

6 yaşında bu kadar genç bir araçta normalde böyle sorunlar yaşanmaması gerekir, bu arızaların ana sebebi soğutma suyunda saf su yerine çeşme suyu kullanılmasıdır, çeşme suyu motorun düşmanıdr, diğer sebeb ise araca uyumlu olmayan yanlış antifriz kullanılmasından kaynaklanır,

Önemli not: dervirdaim pompası ve termıstat gibi parçalarda yeni parçanın montajı yapılırken kesinlikle sıvı conta (siyah mastik / çekomastik) vb. şeyler kullanılmamalıdır..!! Bu tür sıvı conta tarzı şeyler yeni parçayı zamanla içten içe çürütür, ustalar cehaletten dolayı sıvı conta kullanmayı çok severler ancak bu çok zararlıdır,

Parça üreticisi zaten sızdırmazlık sağlaması için parçanın üzerine (kauçuk conta veya kauçuk o-ring) koymuştur, bunun haricinde bir ikinci ürün asla kullanılmaması gerekir,

Ekstra sızdırmazlık nasıl sağlanır..?
Doğru olan yöntem şudur: Kauçuk conta veya O-Ring montaj yapıldığı bölgede hangi sıvı ile temas edecek ise (bu eğer antifriz ise —> antifriz ile) yağlanır, contanın üzerene elinizle hafiften antifriz ile ıslatılır hepsi bu kadar. Başka hiç şey kullanılmasına gerek yoktur, çok basit bir işlem, saçma sapan sıvı cınta kullanımı yüzünden cahil ustalar yüzünden yepyeni parça bir süre sonra yeniden arıza veya çürüme yaparak sızdırma yapıyor,

Araç üreticileri ve yedek parça üreticileri montaj sırasında (çok istisnai parçalar) hariç kesinlikle sıvı conta (sıvı mastik) kullanılmaması gerekitiği özeliklle belirtmektedir.
 

Aracın bu kadar uzun süreler rolantide ısınması beklemek motor açısından hiç iyi değildir,

Motorda en fazla aşınma motor yağı soğukken olur, bu kadar uzun süre rolantide beklerseniz yağın ısınma süresi uzar,

Aracı sabah çalıştırdıktan sonra 30-40 sn.ye beklenir, ardından hem motorun hem de motor yağının mümkün olan en kısa sürede ideal çalışma sıcaklığına ulaşması için sürüş gerçekleştirilir, Ancak bu aşamada yüksek devir çevirmeden kaçınarak ve yüksek hızlara çıkmadan motorun ve yağın ısınması sağlanır,

Bu şekilde yaparak yeniden test ediniz,

Arıza muhtemelen devirdaim pompası arızası veya termostat arızası, ikisi aynı anda da olabilir,

Kale marka (2.ci kalite) radyatör taktırarak yaptığınız hatayı devirdaim pompası ve termostta yapmamanızı öneririm, bu tür parçalar hayati parçalardır ucuza kaçılmamalıdır,

Kaliteli devirdaim pompası üreticileri: İNA, ContiTech (Continental), SKF

Hatırladığım kadarıyla: Polo Mk6 1.0 TSI motorlarda (devirdaim ve termıstat) ikisi bir arada olan bir parça diye aklımda kalmış,

6 yaşında bu kadar genç bir araçta normalde böyle sorunlar yaşanmaması gerekir, bu arızaların ana sebebi soğutma suyunda saf su yerine çeşme suyu kullanılmasıdır, çeşme suyu motorun düşmanıdr, diğer sebeb ise araca uyumlu olmayan yanlış antifriz kullanılmasından kaynaklanır,

Önemli not: dervirdaim pompası ve termıstat gibi parçalarda yeni parçanın montajı yapılırken kesinlikle sıvı conta (siyah mastik / çekomastik) vb. şeyler kullanılmamalıdır..!! Bu tür sıvı conta tarzı şeyler yeni parçayı zamanla içten içe çürütür, ustalar cehaletten dolayı sıvı conta kullanmayı çok severler ancak bu çok zararlıdır,

Parça üreticisi zaten sızdırmazlık sağlaması için parçanın üzerine (kauçuk conta veya kauçuk o-ring) koymuştur, bunun haricinde bir ikinci ürün asla kullanılmaması gerekir,

Ekstra sızdırmazlık nasıl sağlanır..?
Doğru olan yöntem şudur: Kauçuk conta veya O-Ring montaj yapıldığı bölgede hangi sıvı ile temas edecek ise (bu eğer antifriz ise —> antifriz ile) yağlanır, contanın üzerene elinizle hafiften antifriz ile ıslatılır hepsi bu kadar. Başka hiç şey kullanılmasına gerek yoktur, çok basit bir işlem, saçma sapan sıvı cınta kullanımı yüzünden cahil ustalar yüzünden yepyeni parça bir süre sonra yeniden arıza veya çürüme yaparak sızdırma yapıyor,

Araç üreticileri ve yedek parça üreticileri montaj sırasında (çok istisnai parçalar) hariç kesinlikle sıvı conta (sıvı mastik) kullanılmaması gerekitiği özeliklle belirtmektedir.
Bakın dolandırıldım ben önce mahle marka radyatör takıcaklardı sonra gidip kale taktılar mahle olmadığı için ustalar zaten kötü niyetli iş bilmez şam şeytanı insanlardı bana düzgün usta önerirmisiniz İstanbuldayım araba ısındığını zaman şöyle bi 20dk civarı bu sorunlar ortadan kalkıyor yetkili servise gittim antifriz değişimi için 20 bin TL fiyat çekti yaptırmadım.
 
Bakın dolandırıldım ben önce mahle marka radyatör takıcaklardı sonra gidip kale taktılar mahle olmadığı için ustalar zaten kötü niyetli iş bilmez şam şeytanı insanlardı bana düzgün usta önerirmisiniz İstanbuldayım araba ısındığını zaman şöyle bi 20dk civarı bu sorunlar ortadan kalkıyor yetkili servise gittim antifriz değişimi için 20 bin TL fiyat çekti yaptırmadım.

Hocam yanlış anlasilma var yetkili serviste antifiriz degisimi 20 bin imkansiz

Ben devirdaimle beraber antifiriz degisimi 16.000 verdim kavacik acarlar da bir ay once yaprirdim sadece antifiriz degisse 2-3 bin tutardi sanirim

basaksehirde pars oto var 6 senedir bakimlar icin gidiyorum tavsiye ederim

0 (505) 341 16 97 Pars oto Fatih usta

Ben kritik islemlerde yetkili servise gidiyorum devirdaim değişimi - buji degisimi - fren hidrolik degisimi
 
Hocam yanlış anlasilma var yetkili serviste antifiriz degisimi 20 bin imkansiz

Ben devirdaimle beraber antifiriz degisimi 16.000 verdim kavacik acarlar da bir ay once yaprirdim sadece antifiriz degisse 2-3 bin tutardi sanirim

basaksehirde pars oto var 6 senedir bakimlar icin gidiyorum tavsiye ederim

0 (505) 341 16 97 Pars oto Fatih usta

Ben kritik islemlerde yetkili servise gidiyorum devirdaim değişimi - buji degisimi - fren hidrolik degisimi.
Yanlış antifiriz konuldu denildi bana tamaşta temizlemesi ile beraber 20 bin TL denildi .
 
Yanlış antifiriz konuldu denildi bana tamaşta temizlemesi ile beraber 20 bin TL denildi .

Farketmez yinede 20 bin tutmaz sadece antirifiz degisimi ise ( devirdaimde degisecekse ) indirim oranina gore 16 bine dusebilir benim 2018 model golf 7.5 %30 ziibuzu indirimi yapildi

Devirdaimde sorun yoksa eksilltme kacak vb. degismeyin

Saf su ile 2 tur temizlik yapacak saf su ucuz birsey

Baska yetkili servis den de fiyat alin
 
Bakın dolandırıldım ben önce mahle marka radyatör takıcaklardı sonra gidip kale taktılar mahle olmadığı için ustalar zaten kötü niyetli iş bilmez şam şeytanı insanlardı bana düzgün usta önerirmisiniz İstanbuldayım araba ısındığını zaman şöyle bi 20dk civarı bu sorunlar ortadan kalkıyor yetkili servise gittim antifriz değişimi için 20 bin TL fiyat çekti yaptırmadım.
Hocam gittiğiniz yerin adını da söyleyin başka insanların da canı yanmasın.
 
Aracın bu kadar uzun süreler rolantide ısınması beklemek motor açısından hiç iyi değildir,

Motorda en fazla aşınma motor yağı soğukken olur, bu kadar uzun süre rolantide beklerseniz yağın ısınma süresi uzar,

Aracı sabah çalıştırdıktan sonra 30-40 sn.ye beklenir, ardından hem motorun hem de motor yağının mümkün olan en kısa sürede ideal çalışma sıcaklığına ulaşması için sürüş gerçekleştirilir, Ancak bu aşamada yüksek devir çevirmeden kaçınarak ve yüksek hızlara çıkmadan motorun ve yağın ısınması sağlanır,

Bu şekilde yaparak yeniden test ediniz,

Arıza muhtemelen devirdaim pompası arızası veya termostat arızası, ikisi aynı anda da olabilir,

Kale marka (2.ci kalite) radyatör taktırarak yaptığınız hatayı devirdaim pompası ve termostta yapmamanızı öneririm, bu tür parçalar hayati parçalardır ucuza kaçılmamalıdır,

Kaliteli devirdaim pompası üreticileri: İNA, ContiTech (Continental), SKF

Hatırladığım kadarıyla: Polo Mk6 1.0 TSI motorlarda (devirdaim ve termıstat) ikisi bir arada olan bir parça diye aklımda kalmış,

6 yaşında bu kadar genç bir araçta normalde böyle sorunlar yaşanmaması gerekir, bu arızaların ana sebebi soğutma suyunda saf su yerine çeşme suyu kullanılmasıdır, çeşme suyu motorun düşmanıdr, diğer sebeb ise araca uyumlu olmayan yanlış antifriz kullanılmasından kaynaklanır,

Önemli not: dervirdaim pompası ve termıstat gibi parçalarda yeni parçanın montajı yapılırken kesinlikle sıvı conta (siyah mastik / çekomastik) vb. şeyler kullanılmamalıdır..!! Bu tür sıvı conta tarzı şeyler yeni parçayı zamanla içten içe çürütür, ustalar cehaletten dolayı sıvı conta kullanmayı çok severler ancak bu çok zararlıdır,

Parça üreticisi zaten sızdırmazlık sağlaması için parçanın üzerine (kauçuk conta veya kauçuk o-ring) koymuştur, bunun haricinde bir ikinci ürün asla kullanılmaması gerekir,

Ekstra sızdırmazlık nasıl sağlanır..?
Doğru olan yöntem şudur: Kauçuk conta veya O-Ring montaj yapıldığı bölgede hangi sıvı ile temas edecek ise (bu eğer antifriz ise —> antifriz ile) yağlanır, contanın üzerene elinizle hafiften antifriz ile ıslatılır hepsi bu kadar. Başka hiç şey kullanılmasına gerek yoktur, çok basit bir işlem, saçma sapan sıvı cınta kullanımı yüzünden cahil ustalar yüzünden yepyeni parça bir süre sonra yeniden arıza veya çürüme yaparak sızdırma yapıyor,

Araç üreticileri ve yedek parça üreticileri montaj sırasında (çok istisnai parçalar) hariç kesinlikle sıvı conta (sıvı mastik) kullanılmaması gerekitiği özeliklle belirtmektedir.
Hocam bugün Arabayı tekrar denedim tam yükte yapıyor bu olayı ama kaloriferi açınca yapmıyor ve kalorifer sıcak üflüyor acaba devir daim mi yoksa termostatmı onu anlamadım 160 km hızdan sonra yapmaya başlıyor ayağı gazdan çekince düşüyor ama kalorifer açınca yine düşüyor ben anlamadım bunu neden yapıyor
 
Son yapılan işlemler nelerdir, ilk yazdıklarınız hala geçerliyse sorun termostat, devirdaim, radyatör kaynaklı olabilir. Sizin yerinizde olsam aşağıdaki işlemleri yaptırıp sonra radyatöre odaklanırdım çünkü zaten değiştirdiğiniz için ancak yanlış radyatör seçiminden kaynaklı ısıl yük ihtiyacına cevap verememesi sebepli hararet yükselmesine sebep olabilir. Kaloriferi açtığınızda hararetin bir miktar düşmesi normaldir zaten hararet yükseldiğinde yapılması gereken kaloriferi en sıcak ve en yüksek fan hız kademesine getirip bir süre bekledikten sonra motoru durdurmaktır.

Termostat ve devirdaim değişimini (doğru markalarla) ve bu değişim sırasında eski antifrizi tekrardan sisteme koymamalarını, sistem temizliği yapılıp (ikna edebilirseniz saf su ile), doğru spesifikasyona sahip bir antifriz ile değiştirilmesini sağlayın. ( Yukardaki mesajlarda doğru spec nedir mevcut )

Bu arada aracınızda su eksiltme mevcut mu ? Egzozdan çıkan beyaz duman yoğunluğu ne durumda, uzun kullanımda da egzozdan beyaz duman çıkışı görüyor musunuz ?
 
Son yapılan işlemler nelerdir, ilk yazdıklarınız hala geçerliyse sorun termostat, devirdaim, radyatör kaynaklı olabilir. Sizin yerinizde olsam aşağıdaki işlemleri yaptırıp sonra radyatöre odaklanırdım çünkü zaten değiştirdiğiniz için ancak yanlış radyatör seçiminden kaynaklı ısıl yük ihtiyacına cevap verememesi sebepli hararet yükselmesine sebep olabilir. Kaloriferi açtığınızda hararetin bir miktar düşmesi normaldir zaten hararet yükseldiğinde yapılması gereken kaloriferi en sıcak ve en yüksek fan hız kademesine getirip bir süre bekledikten sonra motoru durdurmaktır.

Termostat ve devirdaim değişimini (doğru markalarla) ve bu değişim sırasında eski antifrizi tekrardan sisteme koymamalarını, sistem temizliği yapılıp (ikna edebilirseniz saf su ile), doğru spesifikasyona sahip bir antifriz ile değiştirilmesini sağlayın. ( Yukardaki mesajlarda doğru spec nedir mevcut )

Bu arada aracınızda su eksiltme mevcut mu ? Egzozdan çıkan beyaz duman yoğunluğu ne durumda, uzun kullanımda da egzozdan beyaz duman çıkışı görüyor musunuz ?
Egzozdan çok şükür beyaz duman yok sadece benzin atıyor ilk çalıştırmada oda normal şu an maalesef hiçbir şey yapamıyorum galiba Arabanın freninde sıkıntı var 2-3 gündür fren pedalı yumuşadı neden oldu anlamış değilim acaba balta falan mı bitti arabanın durması da zorlaştı
 
Hocam bugün Arabayı tekrar denedim tam yükte yapıyor bu olayı ama kaloriferi açınca yapmıyor ve kalorifer sıcak üflüyor acaba devir daim mi yoksa termostatmı onu anlamadım 160 km hızdan sonra yapmaya başlıyor ayağı gazdan çekince düşüyor ama kalorifer açınca yine düşüyor ben anlamadım bunu neden yapıyor
Sorduğunuz soru hakkında daha önceki mesajımda açıklamıştım:

Polo Mk6 1.0 TSI motorlarda devirdaim ve termostat (tek bir parça) halinde olduğunu hatırloyorum.
 
Sorduğunuz soru hakkında daha önceki mesajımda açıklamıştım:

Polo Mk6 1.0 TSI motorlarda devirdaim ve termostat (tek bir parça) halinde olduğunu hatırloyorum.
Termostat elektrikli diye biliyorum peki devirdaimde mi elektrikli acaba beyinden havasını almadıkları için mi araba bu yönde yoksa antifiriz+ hortumların içinde olan çekvalfler mi tıkalı çözemedim bi detaylı motor temizliği + antifriz değişimi yaptircam frenlere baktırdım balata daha 8000 km gider dedi arka kampanaların ayarı bozulmuş hiç tutmuyormus Allah korumuş şuan tek sorunum hararet gibi
 
Termostat elektrikli diye biliyorum peki devirdaimde mi elektrikli acaba beyinden havasını almadıkları için mi araba bu yönde yoksa antifiriz+ hortumların içinde olan çekvalfler mi tıkalı çözemedim bi detaylı motor temizliği + antifriz değişimi yaptircam frenlere baktırdım balata daha 8000 km gider dedi arka kampanaların ayarı bozulmuş hiç tutmuyormus Allah korumuş şuan tek sorunum hararet gibi
Motoru basınçlı suyla kesinlikle yıkatmayınız..!!

Antifrizi değişimimden önce arızayı hallediniz, boşuna masraf yapmış olursunuz, termostat/deviradim değişirken zaten antifriz boşalacak, o zaman değişir.
 
Hocam fotoğraftaki antifreez ne mavi ne kırmızı muhtemelen birbirine karıştırılmış bu da sistemde çamurlama yapar senin acilen G12+ antifreez ile değişim yapman gerekiyor muhtemelen normale dönecektir.
Bu şekilde kullanırsan belli bir süre sonra rengi kahverengiye dönecek sistemden temizlemen iyice zorlaşacak
 

Hocam fotoğraftaki antifreez ne mavi ne kırmızı muhtemelen birbirine karıştırılmış bu da sistemde çamurlama yapar senin acilen G12+ antifreez ile değişim yapman gerekiyor muhtemelen normale dönecektir.
Bu şekilde kullanırsan belli bir süre sonra rengi kahverengiye dönecek sistemden temizlemen iyice zorlaşacak
G12+ antifriz bu araca uyumlu değildir, Uyumlu olan antifriz tipi G12 Evo ‘dur.
 

Geri
Üst