- Katılım
- 26 Kas 2015
- Mesajlar
- 6,818
- Tepkime puanı
- 9,899
- Konum
- İstanbul
- İsim
- Ali
- Araç
- Golf Mk7 1.6 TDI 110ps Highline /Tungsten Silver Metallic
Aracın bu kadar uzun süreler rolantide ısınması beklemek motor açısından hiç iyi değildir,Bugün şunu fark ettim araç benzinli hava 17 derece arabayı çalıştırdım rölentide 3 dk bekledim hararet 50 üstüne çıktı normal bir durum fakat 90 gelmesi tahmini 8 ila 10 dk (rölentide yim hala) sürdü bir problem yok hava soğuk neyse 90 gelince ben kaloriferi açayım ısıtsın icerisi maks seviyede açtım H1 konumumda kalorifer (dijital klima) sıcak ayarda ısıtma çok sıcak değil ılık neyse 5 dk sonra sıcacık oldu problem yok hala rölentideyim baktım 90 dereceden buraya düşmüş arabayı kullandım 10 dk kalorifer açık hala burda kaldı hararet sonra kapattım kaloriferi hararet 90 çıktı tekrar sonra tekrar açtım ısıtma daha güzel oldu yani ortalama 20dk da yaşadım bunları normal mi bu yoksa termostat açık mı kalmış
Motorda en fazla aşınma motor yağı soğukken olur, bu kadar uzun süre rolantide beklerseniz yağın ısınma süresi uzar,
Aracı sabah çalıştırdıktan sonra 30-40 sn.ye beklenir, ardından hem motorun hem de motor yağının mümkün olan en kısa sürede ideal çalışma sıcaklığına ulaşması için sürüş gerçekleştirilir, Ancak bu aşamada yüksek devir çevirmeden kaçınarak ve yüksek hızlara çıkmadan motorun ve yağın ısınması sağlanır,
Bu şekilde yaparak yeniden test ediniz,
Arıza muhtemelen devirdaim pompası arızası veya termostat arızası, ikisi aynı anda da olabilir,
Kale marka (2.ci kalite) radyatör taktırarak yaptığınız hatayı devirdaim pompası ve termostta yapmamanızı öneririm, bu tür parçalar hayati parçalardır ucuza kaçılmamalıdır,
Kaliteli devirdaim pompası üreticileri: İNA, ContiTech (Continental), SKF
Hatırladığım kadarıyla: Polo Mk6 1.0 TSI motorlarda (devirdaim ve termıstat) ikisi bir arada olan bir parça diye aklımda kalmış,
6 yaşında bu kadar genç bir araçta normalde böyle sorunlar yaşanmaması gerekir, bu arızaların ana sebebi soğutma suyunda saf su yerine çeşme suyu kullanılmasıdır, çeşme suyu motorun düşmanıdr, diğer sebeb ise araca uyumlu olmayan yanlış antifriz kullanılmasından kaynaklanır,
Önemli not: dervirdaim pompası ve termıstat gibi parçalarda yeni parçanın montajı yapılırken kesinlikle sıvı conta (siyah mastik / çekomastik) vb. şeyler kullanılmamalıdır..!! Bu tür sıvı conta tarzı şeyler yeni parçayı zamanla içten içe çürütür, ustalar cehaletten dolayı sıvı conta kullanmayı çok severler ancak bu çok zararlıdır,
Parça üreticisi zaten sızdırmazlık sağlaması için parçanın üzerine (kauçuk conta veya kauçuk o-ring) koymuştur, bunun haricinde bir ikinci ürün asla kullanılmaması gerekir,
Ekstra sızdırmazlık nasıl sağlanır..?
Doğru olan yöntem şudur: Kauçuk conta veya O-Ring montaj yapıldığı bölgede hangi sıvı ile temas edecek ise (bu eğer antifriz ise —> antifriz ile) yağlanır, contanın üzerene elinizle hafiften antifriz ile ıslatılır hepsi bu kadar. Başka hiç şey kullanılmasına gerek yoktur, çok basit bir işlem, saçma sapan sıvı cınta kullanımı yüzünden cahil ustalar yüzünden yepyeni parça bir süre sonra yeniden arıza veya çürüme yaparak sızdırma yapıyor,
Araç üreticileri ve yedek parça üreticileri montaj sırasında (çok istisnai parçalar) hariç kesinlikle sıvı conta (sıvı mastik) kullanılmaması gerekitiği özeliklle belirtmektedir.