Golf 2024 – Direksiyonda Uğultu Sesi (Kronik Sorun, 157.000 TL Masraf)


Direksiyon sistemi, kara direksiyon, hidrolik direksiyon ve elektrikli direksiyon sistemi (EPS) günümüzde kullanılan sistem olarak evrildi/gelişti.
Şimdi madem direksiyon tam tur çevirince oluşuyor, burada motor sona geldiğinin farkına varmıyor, limit sviç denen tertibat hatası olabilir. Ya da yardımcı kasnak/dişlide kaydırma/kaçırma olabilir? Yani sadece masraf rakamını telaffuz edip sorunu, parçayı söylememek nasıl bir teşhis? Müşteri nasılsa sorgulamıyor, çek rakamı yaptırırsa ne ala... :(
Ya servislerdeki teknisyenler/ustalar bu işten anlamıyor, ya da kafadan sallama fiyat veriyorlar. Biraz bir şeyler öğrenenler zaten sanayide dükkan açıyorlar.
Bence sanayide güvenilir bir ustaya da baktırın derim. Yoksa o paraya direksiyon sistemi komple değişir!
 

Yıllar yıllar önce araba kullanmayı öğrenmeye başladığım zamanlar; Babamın öğrettiği “ilk şey” dönüşlerde direksiyon tam tur sağa-sola çevirilirken (sonuna kadar / dayanma noktasına kadar) ÇEVİRİLMEZ..!! Dayanma noktasına kadar çevirilip (orta veya uzun süreli tutulmaz),

Direksiyonu araç rolantide çalışırken tam tur çevirdiğinizde son noktasına kadar (dayanma noktasına) kadar çevirdiğinizde direksiyon motoru zorlanır..!!

Direksiyonu son noktaya kadar (dayanma noktasına kadar) çevirip direksiyonu hafif bıraktığınızda direksiyon 1-2 cm ters yöne doğru kendini salı verir, direksiyon motoru rahatlar, işte bu referans noktasıdır daha fazla çevirilmemelidir..!!

Direksiyonu (dayanma noktasına) kadar çevirip dönüş gerçekleştirirseniz VEYA direksiyonu (dayanma noktasına) kadar çevirip süreyi uzatıp o şekilde tutarsanız sadece direksiyon motoruna değil, aktarma organlarına, aks, rot başı, rot kolu vs.. zarar verirsiniz,

Uzun zamandır araba kullanan birisinin bunu bilmesi gerekir,

Bilmiyor ise acı tecrübeler yaşanarak öğrenmek içindir,

Açık konuşayım kuşak farkı mıdır bilmiyorum ama böyle şeyleri bilmemek (kibar tabirle söylüyorum) bana biraz enteresan geliyor.
 
Yıllar yıllar önce araba kullanmayı öğrenmeye başladığım zamanlar; Babamın öğrettiği “ilk şey” dönüşlerde direksiyon tam tur sağa-sola çevirilirken (sonuna kadar / dayanma noktasına kadar) ÇEVİRİLMEZ..!! Dayanma noktasına kadar çevirilip (orta veya uzun süreli tutulmaz),

Direksiyonu araç rolantide çalışırken tam tur çevirdiğinizde son noktasına kadar (dayanma noktasına) kadar çevirdiğinizde direksiyon motoru zorlanır..!!

Direksiyonu son noktaya kadar (dayanma noktasına kadar) çevirip direksiyonu hafif bıraktığınızda direksiyon 1-2 cm ters yöne doğru kendini salı verir, direksiyon motoru rahatlar, işte bu referans noktasıdır daha fazla çevirilmemelidir..!!

Direksiyonu (dayanma noktasına) kadar çevirip dönüş gerçekleştirirseniz VEYA direksiyonu (dayanma noktasına) kadar çevirip süreyi uzatıp o şekilde tutarsanız sadece direksiyon motoruna değil, aktarma organlarına, aks, rot başı, rot kolu vs.. zarar verirsiniz,

Uzun zamandır araba kullanan birisi bunu bilmesi gerekir,

Bilmiyor ise acı tecrübeler yaşanarak öğrenmek içindir,

Açık konuşayım kuşak farkı mıdır bilmiyorum ama böyle şeyleri bilmemek (kibar tabirle söylüyorum) bana biraz enteresan geliyor.

Hocam, bu söylediğiniz gibi değil aslında.
Yarım tur bile olsa bu uğultu hissediliyor.

Yukarıda bir link paylaştım, oradan sesi net bir şekilde duyabilirsiniz.
Ayrıca bu durumu yaşayan yalnız ben değilim, forumda en az 15 kişi benzer sorunla karşılaşmış.

200 km den bu yana olanda var bu arada Çoğu kişi farkında değil.
Farkında olmayanlar düz park edip düz çıktıkları için anlamıyorlar

Bana dönüşte aks körüklerinin sıkışması gibide geliyor ama bilmiyorum
 
Hocam, bu söylediğiniz gibi değil aslında.
Yarım tur bile olsa bu uğultu hissediliyor.

Yukarıda bir link paylaştım, oradan sesi net bir şekilde duyabilirsiniz.
Ayrıca bu durumu yaşayan yalnız ben değilim, forumda en az 15 kişi benzer sorunla karşılaşmış.

200 km den bu yana olanda var bu arada Çoğu kişi farkında değil.
Farkında olmayanlar düz park edip düz çıktıkları için anlamıyorlar

Bana dönüşte aks körüklerinin sıkışması gibide geliyor ama bilmiyorum
Belki de bu uğultu elektrik motoru zorlanmasından kaynaklı. Ben açıkçası bahse konu arkadaşın değişimden sonra da aynı sesi duyacağını düşünüyorum
 
Hocam, bu söylediğiniz gibi değil aslında.
Yarım tur bile olsa bu uğultu hissediliyor.

Yukarıda bir link paylaştım, oradan sesi net bir şekilde duyabilirsiniz.
Ayrıca bu durumu yaşayan yalnız ben değilim, forumda en az 15 kişi benzer sorunla karşılaşmış.

200 km den bu yana olanda var bu arada Çoğu kişi farkında değil.
Farkında olmayanlar düz park edip düz çıktıkları için anlamıyorlar

Bana dönüşte aks körüklerinin sıkışması gibide geliyor ama bilmiyorum
Linkteki videoyu izledim ve sesi duydum, Aslında yorumum size değildi,

Bahsettiğim şekilde direksiyon (dayanma noktasına) kadar çevirilerek kullanılmak alışkanlık haline getirilir ise, Sorun ilerleyen zamanlarda artar ve artık direksiyonu “yarım tur” çevirseniz bile gelmeye başlar. Çünkü artık ilgili parçalar zarar görmüştür.
 
Linkteki videoyu izledim ve sesi duydum, Aslında yorumum size değildi,

Bahsettiğim şekilde direksiyon (dayanma noktasına) kadar çevirilerek kullanılmak alışkanlık haline getirilir ise, Sorun ilerleyen zamanlarda artar ve artık direksiyonu “yarım tur” çevirseniz bile gelmeye başlar. Çünkü artık ilgili parçalar zarar görmüştür.
Ben sizi anladım zaten bana yapmadığınızı da anladım sağ olsun Forum‘daki herkes birbirine yardımcı olmaya çalışıyor ondan yana şüphe yok
Ben ekleme yaptım sadece aslında burada araçları sıfır aldığımızdan bu yana bu ses var bende daha 40 km de bu sesi aldım aynı şekilde
Ses sadece azaldı tamamiyle kaybolmadı kaybolmasına umuyorum
 
Yıllar yıllar önce araba kullanmayı öğrenmeye başladığım zamanlar; Babamın öğrettiği “ilk şey” dönüşlerde direksiyon tam tur sağa-sola çevirilirken (sonuna kadar / dayanma noktasına kadar) ÇEVİRİLMEZ..!! Dayanma noktasına kadar çevirilip (orta veya uzun süreli tutulmaz),

Direksiyonu araç rolantide çalışırken tam tur çevirdiğinizde son noktasına kadar (dayanma noktasına) kadar çevirdiğinizde direksiyon motoru zorlanır..!!

Direksiyonu son noktaya kadar (dayanma noktasına kadar) çevirip direksiyonu hafif bıraktığınızda direksiyon 1-2 cm ters yöne doğru kendini salı verir, direksiyon motoru rahatlar, işte bu referans noktasıdır daha fazla çevirilmemelidir..!!

Direksiyonu (dayanma noktasına) kadar çevirip dönüş gerçekleştirirseniz VEYA direksiyonu (dayanma noktasına) kadar çevirip süreyi uzatıp o şekilde tutarsanız sadece direksiyon motoruna değil, aktarma organlarına, aks, rot başı, rot kolu vs.. zarar verirsiniz,

Uzun zamandır araba kullanan birisinin bunu bilmesi gerekir,

Bilmiyor ise acı tecrübeler yaşanarak öğrenmek içindir,

Açık konuşayım kuşak farkı mıdır bilmiyorum ama böyle şeyleri bilmemek (kibar tabirle söylüyorum) bana biraz enteresan geliyor.
Bahsettiğim kara düzen arabalarda, dururken direksiyonu çevirmek bir hayli zordu. Sonrasındaki sistemler direksiyonun çevrimini kolaylaştırsa da, mekanik sistem radikal bir şekilde değişmedi. Dolaysıyla direksiyon, araba dururken de kolayca dönüyor olması rot, rotil ve bağlı parçaları zorluyor ve bu da zamanından önce yıpranmalara sebep oluyor. Ben her zaman arabanın hareket ettiği zamanlar direksiyonu çeviririm ki sayılan aksamlara aşırı yük binmesin. Ve sona kadar çevirmemeye de dikkat ederim.
 
Şanzıman sökülmeden mi yapılcak
Nasıl bir iş anlamadım ya 🫣
Hayret bir olay gerçekten detay verdiler mi başka işlem için ne kadar sürecek vs
Şazıman sökelecek denildi zaten orada o yüzden şansımdan yağı yazılmış. Vw ye videoları gönderilmiş onlar karar vermişler buna
 
Ne saçma iş arkadaş. Sıfır arabada şanzıman sök tak mı yapılacak şimdi? Bu böyleyse ben arabayı satmayı bile düşünürüm hiç uğraşmam bunla. Bir de aks değişecek ohool hayırlı işler
 


Geri
Üst