Yağ Sıcaklığı 140 Derece


Kayseri - Adana yaptım 30 km Pozantı Tekir rampasını tırmandım 103 dereceyi geçmedi. Şehiriçi de 95 derecenin üzerini görmedim.
 

Genel bilgi olarak söylüyorum;

Araç yokuş yukarı çıkarkan sürekli yüksek devir ile zorlanmaması gerekir, 1-2 km’lik rampa çıkarken zorlarsın bunda sıkıntı yok ama dağ tırmanıyorsan, uzun yokuşlar çıkıyorsan yüksek devir vs.. çok sakıncalı ve tehlikeli,

Uzun yol / otoban sürüşlerinde bu araçlar A noktasından B noktasına gitmek için tasarlanmış standart araçlardır, yüksek motor hacmine sahip lüks segment araçlar değil bunlar, hele hele spor otomobil hiç değiller, Spor otomobil mantığıyla yüksek hızda otobanda gidersen yağın 120-130 derece sıcaklıklara çıkması çok normal,

Bu araçlar öyle sürekli 180-190 km hızlarda sürüş gerçekleştirecek araçlar değiller, Bu hızlara çıkmak için tasarlanmamışlardır, Sürekli motoru kamçılarsan bunun bedelini ağır onarım masraflarıyla ödemek zorunda kalırsınız,

Evet ara-sıra 180-200 km hızlara çıkmandan bir sorun yok ama bu nasıl olması gerekir..?

Anlık olarak (çok çok kısa süreli) 30-40 sn.ye yüksek hıza çıkarsın, ama sonra hemen ayağını gazdan çekip 130-140 km hıza düşüp motorun soluklanmasını izin vermen gerekir,

Sürekli vur kırbaçı yaptığın anda yüksek maliyetli onarım masrafları kaçınılmaz olur, Arab atı değil bu, ki ona bile haddinden fazla yükselenirsen çatlar kalır,

1.0 / 1.2 / 1.4 / 1.5 TSI vs veya 1.6 TDI bu tip motorlar emisyon ve çevre yasalarından dolayı üreticiler mecburiyetten (hadinden fazla yüksek sıkıştırma oranına) sahip ve turbo beslemeyle destekkenmiş küçük hacimli motorlardır,

Yukarda yazdığım motorları kısa mesafe 200 metre koşucusu (sprint atleti) gibi düşünün, Ana branşı 100 veya 200 metre olan bir alteti siz 400 metre yarışına sokabilirsiniz, Ama siz bu atleti / koşucuyu alıp 3.000 metre uzun mesafeli koşulara sokarsanız o atlet yarışı tamamlayabilir mi.? Tamamlamak bir yana SAKATLANIR yarışı bırakmak zorunda kalır,

Ama siz/sizler (kısa mesafe sprint koşucusunu) hem 3.000 mete uzun mesafe yarışında koşturuyorsunuz, hem yarışı tamamlamasını bekliyorsunuz, hem de dereceye girerek madalya kazanmayı bekliyorsunuz. Yetmiyor bir de hiç birşey olmamış gibi hayatına devam etmesini bekliyorsunuz,

Standart bir aile aracına ;
2.0 sıralı 6 silindir veya 3.0 V6 yüksek hacimli bir motor muşşşş muamelesi yapmayınız.

Araç üreticilerin şuan yaptığı şey sütçü beygirini alıp, gariban hayvanı bizlere cilalayıp, dopingleyip ve parlatarak sunuyorlar hepsi bu, böyle bir durum varken yüksek hızlar, yüksek performans gibi fazla beklenti içine girmeyin.
 

Geri
Üst